Jump to content

Photo

Eerste keer MDMA op muziekconcert, goed idee?

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#21 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 28 March 2008 - 07:51 PM

over het algemeen is mdma nog wel vrij goed in de hand te houden als je gewoon op je dosering let, op een feestje moet geen probleem zijn ,kdenk zelf dat het op sociaal gebied nog een extra boost geeft .
Kzou me niet druk maken over de eenzaamheidfactor, kbedoel komop man, get over it hahaha

^ die gast heeft nog geen ervaring met mdma he. hoe kun je je dosering nou in de hand houden als je niet eens weet wat voor jou de goede dosering is. misschien is ie er wel heel gevoelig voor. sta je daar in die drukte. ik had de eerste keer ook veel te veel op (niet veel meer dan mensen gemiddeld nemen, maar wel te veel voor mij). ik was blij dat er toen vrienden waren en ik vlakbij huis was..

#22 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 29 March 2008 - 12:27 AM

Je hebt gelijk dat het idd moeilijk inschatten is hoe sterk iets werkt. Langs de andere kant zou ik het dan ook zonde vinden om mijn "eerste keer" gewoon thuis in mijn zeteltje te hebben, enkel met als doel het uit te testen :-)
Anyway, bedankt voor de goede raad iedereen! Misschien zal ik gewoon iets van 80 mg meenemen (ong. 1 mg per kg), eerst een uurtje de kat uit de boom kijken en als ik denk dat het wel zal lukken (en als ik het uberhaupt zinvol vind) het goedje gewoon binnenkappen. Werkt het niet dan heb ik pech gehad, maar ik zal er ook zeker niet van in het ziekenhuis belanden.
Of is het positieve effect niet lineair gelinkt aan de dosering? maw: is het mogelijk dat een kleine hoeveelheid enkel wat onaangename effecten heeft en niets van de positieve effecten?

#23 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 29 March 2008 - 01:05 AM

Nou het is niet zo dat het dan helemaal geen positieve effecten heeft. Maar het is mij wel een overkomen dat de negatieve effecten zoals last van de maag overheersen bij zo'n lage dosis.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#24 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 30 March 2008 - 04:20 PM

Persoonlijk vind ik dus wel dat er een drempel dosis bestaat.
"Half" trippen (en voor het gemak noem ik de MDMA ervaring nu ook maar even een "trip") kan IMO/IME niet.
Bij mij produceert een te lage dosis dan ook ongemakkelijke (fysieke) gevoelens en spanningen en verder niets.

Toen ik nog MDMA gebruikte hield ik 135mg aan als minimum dosis en 200mg als maximum. (1.85m/84 kilo)
Boven de 200mg werden de bijverschijnselen al snel onaangenaam, en onder de 135mg ging ik niet "aan".

Dat kan bij andere mensen anders liggen, en de kwaliteit en zuiverheid van de gebruikte drug spreekt natuurlijk ook een flink woordje mee.
Ik zou iig wel zorgen dat ik wat extra bij me had voor het geval de genomen hoeveelheid ontoereikend blijkt.

In het ziekenhuis beland je overigens zo goed als zeker niet, ook niet met 200mg.

Ik heb sterk de neiging om nu weer te beginnen over "dit is een drug die je samen WILT doen" maar dat is al vaak genoeg voorbij gekomen in deze thread. :rolleyes:

#25 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 31 March 2008 - 01:11 PM

En dan vooral samen met mensen die je zeer dierbaar zijn.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#26 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 05 April 2008 - 01:23 AM

Ik ben een beetje een middenbrug. Ik geef extra stevigheid aan zowel het feit dat het zwaar chill is om met je beste maten te zuijn als op een concert of feest met veel ' onbekenden' . De term ' onbekenden' bestaat namelijk niet in de meeste gevallen (als je mdma neemt). Iedereen is namelijk je vriend en hierdoor kan je een hele intense ervaring beleven met diegene die voor jouw in eerste instantie een ' onbekende' bleek te zijn :)

#27 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 12 May 2008 - 11:35 AM

Gisteren was het concert, was zeer leuk :) Ik had drie voorgemaakte bommetjes mee, 110, 80 en 60. Voorzichtig begonnen met 110 een kwartier voor het concert, maar bij het eerste stuk (Eluvium, kerel die met zijn elektrische gitaar, laptop en wat hulpstukjes fantastische soundscapes creëerde) weinig meer dan wat placebo-effect ondervonden. Voor het tweede deel (Dirty Projectors) nog 80 bijgenomen. Toen was ik een lichte bodyload gewaar (beetje nekstijfheid, licht wollig gevoel) en m'n pupillen waren ook al gigantisch. Dan tien minuutjes voor het laatste stuk (Explosions in the Sky, briljant) de resterende 60 erbij gekapt en het resterende anderhalf uurtje lekker gespaced. Was behoorlijk subtiel qua effect maar het had toch een meerwaarde. Het deerde me niet meer dat het er bloedheet was en ik stond te zweten als een rund, en de zaal rond me was in plaats van een concertzaal met stoeltjes, mensen, lichten en speakers een verzameling van gelijkgezinden geworden, die allemaal meegenoten van de muziek. Zeer opvallend, dat verschil :)
Beetje euforisch ook, volledig opgaan in de muziek met een smile op je gezicht. Het laatste anderhalf uur was heel snel gepasseerd maar ik had er zeker een tevreden gevoel over. De lichamelijke invloed (verhogen bloeddruk en hartslag) vond ik een voordeel, ik heb snel de neiging om lichthoofdig te worden of bijna flauw te vallen als ik lange tijd recht moet staan in een warme omgeving, maar ik had er nu helemaal geen last van.
Daarna op de terugweg nog enkele vreemde blikken gekregen van mensen die mijn pupillen opmerkten (probeer maar eens een pintje te bestellen zonder dat ze je ogen zien) en toen ik weer in Gent was nog veel te actief dus heb nog wat in het stad rondgehangen.
Vannacht niet echt vlot geslapen (altijd in stukjes van 3 uur ofzo) en nu nog een klein beetje hyper precies (tikken voelt vreemd aan), maar voor de rest voel ik me enkel een klein beetje wazig, maar dat kan evengoed aan de drank liggen :-) Ik heb ook nog af en toe de neiging van mijn tanden op elkaar te klemmen of te wrijven, maar dat gaat wel over veronderstel ik ;)
Opvallend is ook dat je heel sociaal wordt maar toch een beetje een e-tard wordt :-) Je begrijpt vragen verkeerd en komt moeilijk uit je woorden dus contact met nuchtere mensen heb ik beperkt.

Soit, ik vond het zeker een aanrader en ik vind zeker niet dat mdma enkel met elektronische muziek tot zijn recht komt. Volgende keer zou ik wel beginnen met 175 tot 200 ofzo, een half uurtje voor het begint en dan nog twee porties van 60 om bij te dosen, ofzo. Ik ben behoorlijk groot en weeg 85 kg, dus misschien dat ik er wat meer nodig heb dan gemiddeld.

#28 MTY

MTY

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Posted 12 May 2008 - 12:07 PM

thanks for sharing! leuk :)

its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves

from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes

open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire

#29 eye

eye

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 12 May 2008 - 12:24 PM

Da's wel al meteen een erg stevige dosis. Misschien dat je de volgende keer toch beter het effect van je eerste portie afwacht? Ik doe doorgaans een ganse nacht op 100 mg, 200 mg+ wordt me al snel te strak en flasherig.

Kauwgom is ook aan te bevelen :)

#30 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 12 May 2008 - 12:33 PM

Ja wat langer wachten idd. Die laatste portie was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig geweest.
Ik heb ook geen idee van de sterkte van het spul dat ik nu heb, heb nog geen andere evaringen om de sterkte te vergelijken.
Ik was ook heel het concert bloednuchter op alcohol-vlak (buiten één pintje) dus misschien dat het in combinatie met meer alcohol een "intenser" effect heeft?

#31 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 12 May 2008 - 02:16 PM

180+60+60?!

Wow... das wel heel veel! Ik heb MDMA nu een aantal keer gedaan, als ik teveel neem moet ik of brokken of ik val gigantisch in slaap... Heel vervelend allebei, met name dat slaperige.. Met kotsen ben ik daarna meestal weer helemaal okay, maar dat slaperige wordt alleen maar erger en erger tot ik gewoon de volgende dag wakker word... :)

Klinkt wel als een coole ervaring trouwens... al zou ik het toch niet zo snel solo doen...
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#32 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 12 May 2008 - 03:48 PM

^^ 110 + 80 + 60 of ongeveer zo'n 250 allemaal samen, ingenomen over een periode van ongeveer 1,5 uur.
Toen ik nog zat te spacen op de trein waren er problemen met de locomotief. Opeens stopte het ding in the middle of nowhere en werd er afgeroepen dat we een vijftal minuutjes moesten stilstaan om het probleem op te lossen. Grappige was dat ik het helemaal niet erg vond: hoe langer ik daar met al die mensen gezellig op de comfortabele trein kon zitten, hoe liever :)

Nu pas kan ik een beetje het gevoel op die gigantische eind-jaren-tachtig - jaren negentig xtc-raves begrijpen. Als je zelf aan de mdma zit denk je dat alle anderen er ook genomen hebben, maar als dat dan ook nog effectief zo ís moet dat wel een geschift gevoel van verbondenheid geven.

Ik heb ook een half uurtje ofzo staan gapen, maar dat gaat wel over en daarna heb je energie te over.

#33 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 12 May 2008 - 07:27 PM

Hahaha! ;)

Cool! Fijne reis zo inderdaad... Ik heb helaas twee weken geleden mijn laatste reisje weer gehad, dus ik moet weer even wachten...
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#34 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 13 May 2008 - 11:31 AM

Vandaag nog altijd klein beetje wazig (al kan dat ook wat aan het slaaptekort liggen) en af en toe nog een kaakklemneiging, vreemd. Wist niet dat die na-effecten zo lang duurden. Gisteren nog klein beetje euforisch ook maar vandaag weer wat productiever. Nog niets te merken van het "dinsdagdipje" (al zou dat voor mij op woensdag moeten vallen), ik hoop natuurlijk dat ik er niets van zal merken ;)

Maargoed, die avond valt zeker onder de betere avonden te rekenen. Enkel positieve herinneringen aan, opvallend ;)

#35 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 13 May 2008 - 12:44 PM

Ik heb de dag erna meestal nog wel flink last van mijn kaken/kiezen van het grinden... Kapotte wangen aan de binnenkant en vaak toch ook wat moe (maar dat komt meer door het slaapgebrek), maar het voelt altijd best oke, beetje roezig... het hoort er ook een beetje bij... ;) Na de eerste keer stond ik savonds op UCS op iemand te wachten en ik zag alles langs me heentrekken, de mensen die allemaal met hun dingetjes bezig waren, en dat was erg relaxt..

De laatste keer had ik voor mijn doen toch net iets teveel gebruikt (ben vrij gevoelig voor MDMA, maar neem toch altijd weer net iets te veel) en toen had ik echt wel een beetje een kater... licht misselijk, klein beetje hoofdpijn.. En toch genoeg gedronken en fruit gegeten.. Nu duurde het de laatste keer ook bijna anderhalf uur voor hij insloeg!!!!

Die "suicide tuesday" heb ik echt nog nooit meegemaakt.. Ik denk dat dat vooral iets is wat je gaat voelen als je het middel misbruikt... meerdere keren per maand.. dan krijgt je stofjeshuishouding zon knal elke keer.. Zo eens in de zoveel maanden valt het volgens mij best mee.. Ik las ooit ergens dat 1 week na MDMA ongeveer 70% van je serotonine voorraad weer aangevuld is... Met name die laatste 30% gaat veel langzamer... Als je dus niet wacht tot alles weer netjes is hersteld blijf je dus consequent tussen de 70-100% van je serotonine hoeveelheden zitten... On the long run kan word je daar niet vrolijk van... Al zijn er tests geweest die uitwezen dat 1 jaar na zeer intensief misbruik van MDMA/XTC alles weer helemaal hersteld was en er geen sporen van MDMA misbruik te vinden waren.. Volgens die testen zou je dus geen blijvende schade kunnen oplopen... (of althans, geen directe)...

Heb geen bronnen, dit is allemaal ergens gelezen.. zou echt niet meer weten waar...

#36 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 13 May 2008 - 12:49 PM

^Magnesium slikken helpt tegen het grinden, scheelt behoorlijk die dagen der na qua pijn in je kaken.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#37 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 14 May 2008 - 08:30 PM

Fractal, leuk dat het je zo bevallen is! ;)
Zie je het nog zitten in de toekomst om te herhalen - uiteraard na een tijdspanne om je serotine uptake te normaliseren?
Vreemd, dat je van zoveel mg zo'n milde ervaring hebt gehad. Of lees ik dat verkeerd?
Dat zal uiteraard ook afhangen van de persoonlijkheid van de gebruiker.

Ik heb maandag voor het eerst een candyflip gedaan, 2 Shiva's en 4uur later 175 mg MDMA. Prachtig! :P
Echt een uniek wondermiddel. Zeer begrijpelijk dat het therapeutisch zo populair was.

Maar ik had daags nadien last van een serieuze depressie. Ik kon gewoon niet functioneren. Zelfs een appel schillen lukte enkel in horten en stoten. Ik was er "gewoon niet bij".
De trip was zéér aangenaam en het heeft mijn oogkleppen i.v.m. enkele persoonlijke aspecten echt doen afvallen. Maar de depressie daags nadien is zéér hatelijk. Zo erg dat ik me vragen stel het ooit nog eens te doen. Nadeel is ook dat de depressie van daags erna de herinnering aan de trip en aan de emotionele revelaties mee beïnvloedt en donker kleurt.
Ik heb het dus niet misbruikt; dat zal gewoon mijn persoonlijke (depressieve) aanleg zijn die hier meespeelt.

Bestaan er geen middeltjes/manieren om dit hatelijke aspect te vermijden, of althans te minimaliseren?

Ja, die ogen zijn echt enorm. Wijd opengesperd, pupillen zo groot als knikkers. Van anonimiteit is geen sprake meer... :D

Fractal, bij deze een aanrader: een candyflip. Die synergie is overweldigend. Even imponerend als een K-Hole, zij het dan van een ander karakter. Het beste uit beide werelden zou ik zo zeggen!
Het idee om 'normaal' over te komen voor buitenstaanders zou ik dan finaal vaarwel zeggen...

#38 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 14 May 2008 - 10:49 PM

Zon candy flip lijkt mij ook wel heel spannend en bijzonder... maar aangezien ik slechts ervaring met MDMA heb (6 keer gebruikt nu) en nog geen enkele met LSD (zie ik ook niet zo heel snel veranderen, aangezien ik in mijn kringen niemand heb die zich daar mee bezig wil houden) zal dat nog wel even duren... ;)

Lerez, thanks voor de magnesium tip!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users