Jump to content

Photo

Eerste keer MDMA op muziekconcert, goed idee?

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 26 March 2008 - 12:50 AM

Over een maandje zal ik in Brussel een concert van onder ander de postrockgroep Explosions in the Sky bijwonen. Ik ben al een tijdje liefhebber van hun muziek en ik heb nog zeer weinig ervaring met liveconcerten dus ik zie er naar uit.
Graag had ik ook de ervaring nog iets "extra" gegeven en het leek me een ideale situatie om mdma te proberen. De verbondenheid met de muziek, de muzikanten en de andere toeschouwers lijken me er enkel maar mee te kunnen verbeteren.
Al zit ik nog met wat vraagjes. Het concert ga ik misschien alleen doen, in een zaal en stad die ik niet ken. In welke mate ben je onder mdma in staat om zelf je weg te zoeken en wat coherent te handelen? De controle verliezen is leuk, als dat in je eigen kamer is en je overal de weg kent ;-) Ik weet niet in welke mate mdma desoriënterend werkt daarom vraag ik het hier. Ik zou uiteraard met een relatief lage dosis beginnen, pakweg 100 mg. Of is dat teveel voor een eerste keer?
Heb je fysieke ongemakken van mdma? De vastzittende kaak heb ik al gehoord, maar kan er ook misselijkheid/overgeven/flauwvallen bij te pas komen? Dat lijkt me eerder onhandig namelijk :) Ik zou wel een flesje water meenemen of tijdig een bekertje kopen zodat ik mezelf niet dehydrateer en afblijven van alcohol.

Iemand opmerkingen? Zie ik de effecten en de dosering correct?

Bedankt!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 26 March 2008 - 07:26 AM

Het moet inprincipe gewoon kunnen, maar MDMA kan best desoriënterend werken, zeker als het net inkickt. 100 mg is misschien een iets wat hoge dosis, zeker omdat je zegt dat je er alleen heen gaat. 75 mg zou misschien betere dosis zijn. En ik weet ook niet in hoe verre je andere ervaring met psychdelica is. Een biertje moet geen kwaad kunnen, gewoon voor de smaak :), maar ga niet lopen zuipen.

Maar zolang je niet als je bezetten gaat dansen en geen druppel vocht binnenkrijgt hoef je niet bang te zijn voor uitdroging, zijn genoeg mensen geweest die bang waren voor uitdroging en daardoor te veel water dronken en daar niet goed naar van werden.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 26 March 2008 - 08:38 AM

als je de dosering wat aanpast dan moet het denk ik heel goed te doen zijn voor de 1ste keer , kvind de combinatie muziek en mdma altijd zelf erg geslaagd

#4 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 26 March 2008 - 09:52 AM

Kwa dosis zou ik het inderdaad rustig aandoen. 75 mg en als het bevalt na anderhalf tot twee uur nog 25-50 mg. Dit is trouwens wel lichaamsgewichtafhankelijk. Als jij 150 kilo weegt, dan zul je meer nodig hebben.

Ik ken wel mensen die tegen het einde van de MDMA trip misselijk zijn geworden, maar ik heb daar zelf nooit last van gehad. Het werkt trouwens wel op een rare manier op je darmen.

Als het warm in de zaal is, zou ik gewoon elk halfuur een paar slokken water nemen. Als je ook als een bezetene gaat dansen wellicht meer. Drink vooral niet te veel.

Veel plezier!
The mind is a jungle.

#5 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 26 March 2008 - 11:11 AM

Ik zie niet waarom 100 te veel zou zijn? Zelf vind ik dat altijd een mooie dosis, maar ik ben dan misschien wat aan de zware kant, dus is dat slecht vergelijkings materiaal. Voor de rest zie ik geen problemen om het te doen, het zal je waarschijnlijk niet teleurstellen :)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#6 M00neY

M00neY

Threshold Activity

• Donateurs
  • Pip
  • 69 posts

Posted 26 March 2008 - 01:00 PM

^Agreed

Gezien je recente ervaringen zou dit geen probleem moeten zijn. Vergeet ook niet, dat hoewel de regel van eerste keer = mooiste keer bij andere middelen vaak opgaat, dit bij MDMA extreem zo het geval is.
Zoals Poelster al zei, het inwerken kan desorienterend zijn. Ik ga altijd een kwartiertje zitten als het opkomt, gewoon rustig naast iemand anders beetje babbelen. Het gaat echter snel over als de stof eenmaal zijn werk doet en vergeleken met 'schampi's' heb je totale controle.

Wees voorzichtig en neem het ervan!

You're gonna love it :hartje:
Amor vincit omnia

#7 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 26 March 2008 - 01:31 PM

Ok, bedankt! Zal er eerst de sfeer eens opsnuiven en als het meevalt het spul innemen, beginnen met 75 ofzo en eventueel nog een beetje bijnemen als ik merk dat alles onder controle is.
Tips over het transporteren en innemen van puur mdma poeder? Heb geen lege capsules liggen, helaas.

#8 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 26 March 2008 - 01:39 PM

^Die kun je toch gewoon halen, kost geen fluit.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 26 March 2008 - 02:22 PM

[snaap] effe naar Beginnende Psychonaut gekickt. (: [/snaap]

i.p.v. capsules kan je het ook opvouwen in een vloeitje (bommetje) en zo naar binnen werken. Met een slok water is dat prima door te slikken.

Trouwens, volgens mij kan je bij MDMA beter dosissen adviseren in termen van 1 mg/kg lichaamsgewicht. Dat is aan de conservatieve kant, 2 mg/kg. vind ik aan de zware kant. Persoonlijk zou ik inderdaad met 1 mg/kg beginnen en als het bevalt kan je altijd nog iets bijnemen later... al denk ik dat ik dat zelf misschien zou bewaren tot omstandigheden waar je niet hoeft te kloten met kleine hoeveelheden bijnemen enzo. Leidt alleen maar af van het concert!

Veel plezier alvast en keep us posted...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 26 March 2008 - 03:02 PM

Dan ga ik mooi de eerste zijn om het je af te raden. Ik zou MDMA voor de eerste keer nooit doen als er geen bekenden in de buurt zijn. Je kan namelijk een grote behoefte aan bekend contact krijgen, en als er geen bekenden in de buurt zijn kan dat omslaan in een heftig gevoel van eenzaamheid.

Verder is 75mg een mooie dosis, en is er niks tegen een eerste keer bij een concert. Ik zou het dus nogmaals niet doen als er geen bekende, het liefst een hele goede vriend/vriendin, mee is. Als je het toch doet, zorg dat je het niet té warm krijgt en drink elk half uur een glas water/fris.

Life starts at the edge of your comfort zone

#11 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 26 March 2008 - 05:23 PM

Dan ga ik mooi de eerste zijn om het je af te raden. Ik zou MDMA voor de eerste keer nooit doen als er geen bekenden in de buurt zijn. Je kan namelijk een grote behoefte aan bekend contact krijgen, en als er geen bekenden in de buurt zijn kan dat omslaan in een heftig gevoel van eenzaamheid.

Verder is 75mg een mooie dosis, en is er niks tegen een eerste keer bij een concert. Ik zou het dus nogmaals niet doen als er geen bekende, het liefst een hele goede vriend/vriendin, mee is. Als je het toch doet, zorg dat je het niet té warm krijgt en drink elk half uur een glas water/fris.

mwaa ik vind dat het wel kan, ligt er een beetje aan wat voor persoon je bent denk ik.. zelf trip ik liever alleen en elk half uur een glas fris hoeft ook echt niet. Drink gewoon wat je normaal ook drinkt behalve als je als een wilde staat te springen.

Wat ik zelf wel belangrijk vind is dat je gezond eet de periode voor en na (eigenlijk altijd natuurlijk) :hartje:

#12 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 26 March 2008 - 07:59 PM

Bedankt voor de waarschuwing. Ik bedenk net dat ook de treinrit terug 's nachts best wel eenzaam zal zijn. Ik zal het nog eens overwegen. Over het algemeen heb ik echter geen problemen met alleen zijn :-)

#13 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 26 March 2008 - 08:28 PM

Ik ben de tweede dan. MDMA is echt iets voor met goede vrienden vind ik, vooral de eerste keren.

Maar goed 75 mg is wel een erg lage dosis, ik zelf (geen tolerantie, en 70kg) merk daarbij alleen een lichte stimulatie. Ik kan langer doorgaan, en zie kleuren iets opvallender. Het echte "iedereen is lief-gevoel" komt toch voornamelijk bij hogere dosissen. Ik denk ook dat het allang weer is uitgewerkt als je in de trein terug gaat. Zeker als je het bij aankomst neemt.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#14 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 26 March 2008 - 11:16 PM

Zoals met alle 'eerste keren' zou ik altijd aanraden 'het' eerst thuis te proberen :hartje:

Natuurlijk is MDMA-gebruik niet helemaal hetzelfde als seks, maar als je eerste keer doorgaans zeer heuglijk is, zou ik de setting zo optimaal mogelijk voorbereiden.
Optredens met grote en anonieme mensenmassa's blijven verstokt van de zgn. factor x: je weet nooit volledig wat er kan gebeuren.

Bovendien lijkt het me in de eerste plaats een sociale drug: je hebt echt zin om te lullen, je empathie schiet astronomisch de hoogte in en daardoor ben je ook hypersensitief.
Ik zou voor een dergelijk optreden iets milds en kortwerkends aanraden, misschien 2C-B pluggen en de MDMA voor een andere keer houden?
Geniet er sowieso van hé...

#15 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 27 March 2008 - 10:16 AM

Ik ben de derde en echo de opmerkingen van eerdere posters: MDMA is een sociale drug en geloof me, je WILT dat met een goede vriend of vriendin doen.
Ook zou ik aanraden dat iig de eerste keer in een vertrouwde omgeving te doen gewoon omdat dat prettig en handig is, je hebt dan bv de beschikking over een privé toilet (ik moest zelf vaak therapeutisch kotsen ervan).
Bovendien is het verkennen van de hogere doseringen dan ook geen probleem, mochten jullie dat willen.

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 27 March 2008 - 11:27 AM

Ik zou het de eerste keer gewoon lekker thuis met een paar vrienden nemen.

#17 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 27 March 2008 - 12:22 PM

Ik beaam de opmerkingen over dat het inderdaad te preferen is om het te doen met goede vrienden er bij. Geweldig hoe mooie gesprekken en openbare liefde betuigingen er rond gestrooid worden. ;)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#18 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 28 March 2008 - 05:37 PM

Tegengeluid: Mijn beste drugservaringen zijn altijd in m'n eentje op een wildvreemde plek, aangezien je alleen naar een concert wil gaan denk ik niet dat je het type bent dat zich gauw eenzaam voelt? In je eentje kun je ook lekker de tijd nemen voor dingen waar je in een groep niet aan toe komt.
Hoe dan ook veel plezier gewenst.

#19 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 28 March 2008 - 06:45 PM

zoals gekke henkie zegt kan alleen dope doen op een feest erg tof zijn, maar voor een eerste keer vind ik het te risky. ik zou niet graag een eerste ervaring met welke drug dan ook willen hebben in een niet vertrouwde omgeving met onbekende mensen om je heen. je weet niet welke uitwerking het op je gaat hebben, dus je kan het risico niet inschatten.

#20 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 28 March 2008 - 07:13 PM

over het algemeen is mdma nog wel vrij goed in de hand te houden als je gewoon op je dosering let, op een feestje moet geen probleem zijn ,kdenk zelf dat het op sociaal gebied nog een extra boost geeft .
Kzou me niet druk maken over de eenzaamheidfactor, kbedoel komop man, get over it hahaha

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users