Jump to content

Photo

Duidelijk Ayahuasca recept ?Voor combi Syrische Wijnruit & Mimosa Hostilis

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#21 Pieter___

Pieter___

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 22 April 2018 - 10:46 AM

Hoi allemaal.

Ik wil graag Ayahuasca thuis gaan maken.

Uitgangsproducten zijn:

1x Banisteriopsis caapi (50 gram) Versneden

2x Psychotria viridis (50 gram) Bladeren

Materialen:

1x 4 liter roestvrijstalen aspergepan

1x 2,5 liter hogedrukpan

4 liter demiwater

1x electrische verwarmingsmantel, tezamen met destillatiekolf (3 liter), refluxkollom en condensor buis

1x vacuüm filtratie kollom

1x geijkte thermometer (0-120 degrC)

Recept zoals ik dat tot nu toe heb bedacht:

Kook het het mengsel door het 2x te gaan koken in demiwater.

De Caapi in een gewone rvs pan (aspergepan) bij 100 degrC en de Viridis in een snelkookpan bij 119 degrC.

Het kookvocht daarna samen filtreren door een vacuümfilter.

Elke kooksessie van het mengsel 3 uren, kooktemperatuur Caapi bij 100 degrC en de Viridis bij 119 degrC.

Daarna het filtraat gecontroleerd indampen via de elektrische verwarmingsmantel met de refluxkolom en de condensorbuis.

Ik mis nog wat gegevens;

1. Hoeveel kookvocht (milliliter) moet ik toevoegen per kooksessie? Zelf denk ik 350 ml per 50 gram.

2. Is het handig om eiwit toe te voegen om de tannine te binden uit de Caapi?

2. Welk filter is aan te bevelen (koffiefilter of fijnfilter of zelfs steriel filtratie)?

3. Op welke temperatuur moet ik gaan indampen? ik denk zelf net boven de 100 degrC.

4. Tot welke resthoeveelheid (milliliter) moet ik het filtraat gaan indampen met deze hoeveelheid basisproducten (50 gram Caapi en 100 gram Viridis)

Zelf denk ik uitgaande van 350 ml per 50 gram per kooksessie = 2100 ml , reduceren na filtratie en indampen tot 1/6 deel = 350 ml

5. Hoe lang kan ik dit ingedampte filtraat bewaren? (koelkast / vrieser -20degrC)

6. Kan ik smaakstoffen toevoegen na het indampen en afkoelen tot 20degrC? 

Zoals Thaumatine (E 957), neohesperidine-DC (E 959) en steviolglycosiden (E 960) die gewonnen worden uit de natuur, of E 957 die gewonnen wordt uit zaden van een boom, E 959 uit sinaasappelschil of E 960 uit de ‘steviaplant’.

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 April 2018 - 08:54 AM

Als eerst welkom! Altijd goed om nieuwe members actief te zien. :)

Helaas kan ik je geen specifieke antwoorden geven op al je vragen. Maar volgens mij benader je dit veelte wetenschappelijk. (Overigens helemaal niks mis mee!!)

Qua hoeveelheden, ik denk dat de hoeveelheid kookvocht afhangt van wat praktisch is, zelfde geldt tot welk restvolume je moet indampen. Dat hangt af van hoeveel mL jij wilt drinken.. (Uiteraard is er een ondergrens)

En koffiefilter lijkt me voldoende, een steriele filtratie zal constant dichtslippen, maar geen hands-on ervaring, dus wellicht dat een andere member hier beter antwoord op kan geven.

In de vriezer bewaren is natuurlijk altijd beter dan in de koelkast, maar geen idee van hoe lang. Dit is natuurlijk ook deels afhankelijk van hoe geconcentreerd het restvolume is. Een meer geconcentreerde oplossing zal langer houdbaar zijn.

En zolang de smaakstoffen niet worden afgebroken door MAO enzymen, lijkt me het geen probleem. En de drie die jij noemde lijken daar geen interactie mee te hebben, dus dit zal uitkomen op een kwestie van smaak en traditie. Overigens betwijfel ik dat je die bittere smaak kan verbloemen en dat elke andere dominatie smaak die je toevoegt het mengseltje alleen maar meer ondrinkbaar maakt.

Hopelijk heb je iets aan mijn reply.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 29 April 2018 - 01:30 PM

Kan iemand mij vertellen uit eigen ervaring of de producten die je nodig hebt voor een Ayahuasca ervaring, van bekende Nederlandse online smartshops van goede kwaliteit zijn? Is dit de moeite waard, zijn ze over het algemeen potent genoeg?

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 April 2018 - 08:57 AM

Niet uit eigen ervaring, maar ik zie geen reden waarom hun producten niet potent genoeg zouden zijn. Ze zijn voornamelijk gewoon een flink stuk duurder.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 30 April 2018 - 10:43 PM

Je hebt gelijk, ik had nog een website opgeslagen 7 jaren geleden waar 't stukken goedkoper is, bijna vergeten.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users