Duidelijk Ayahuasca recept ?Voor combi Syrische Wijnruit & Mimosa Hostilis
Posted 03 March 2008 - 10:49 AM
Wie heeft er ervaring met het bereiden van Ayahuasca, en dan wel met de combi Syrische Wijnruit & Mimosa Hostilis ?
Ik en een vriendin gaan binnenkort een 'spirituele reis' maken op deze combi, begeleid door een vriend die dit zelf een keer is ondergaan maar dan bij een of andere organisatie in A'dam (verschrikkelijke ervaring wat ons al snel deed besluiten dit lekker vertrouwd thuis te doen, en niet met een groep mensen). Verder doen we alles wel volgens de methode van gewijdereis.nl maar dan lekker thuis :-)
Ik heb bij de zaadjes en het poeder geen duidelijk recept gekregen.. En ook op internet heb ik er veel ?? bij.. Bijvoorbeeld hoeveel water moet ik erbij doen, wat bedoelen ze met 'enkele uren' koken, en hoeveel citroensap moet er ongeveer bij? Ik wil dit brouwsel natuurlijk niet verpesten!
Alvast bedankt voor de reacties!!
Grz
Eszy
Posted 03 March 2008 - 06:46 PM
maak het zo fijn mogelijk, ik denk dat je dan niet heel lang hoeft te koken per keer. aan de kook brengen en door laten pruttelen op laag vuur is beter omschreven.
koken; niet enorm veel water, klein spuitje sap uit zn goedkoop flesje citroensap.
je zult 3x willen extraheren= da's 3x koken, elke keer een beetje laten afkoelen tot je je handen niet verbrand en dan het water door een oud t-shirt zeven en de prut die in het shirt blijft uitwringen. de bal prut gaat terug in de pan met nieuw water en sap, volgende ronde.
Het water van de drie xtracties laat je vervolgens op hoog vuur indampen tot een goede hoeveelheid ( klein kopje pp), erbij blijven staan is handig op het eind anders kookt het droog.
met een half kopje beginnen en evt water bij de hand om de smaak weg te spoelen
2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
Ä®ā¹Ć¤Ā½āAll order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.
Posted 03 March 2008 - 07:00 PM

Water helpt niet echt met wegspoelen, maar een suiker klontje in mijn mond hielp toch best okay.met een half kopje beginnen en evt water bij de hand om de smaak weg te spoelen
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 03 March 2008 - 10:13 PM
Posted 04 March 2008 - 12:08 AM
En oja, een suikerklontje werkt zeker, klinkt alsof je een paard voert maar het neemt de smaak weg. Daarbij moet ik zeggen dat de smaak van aya beinvloed lijkt door associaties. Ik had de voorlaatste keer een niet heel relaxte ervaring, daardoor kreeg ik het de laatste keer bijna niet naar binnen. De hele tijd kokhalsneigingen, vreselijk!. Gelukkig was het verder een prima avond dus denk ik dat de volgende keer beter gaat.
BTW, ik weer niet of je een voorraadje hebt of ongeveer 2 doses? Het kan zinvol zijn vanwege wisselende percentages werkzame stof in het plantmateriaal om wat meer te maken, naderhand kan je het overschotje nog bijnemen ( 1,5 uur ertussen is mooi) of invriezen voor een andere sessie.
2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
Ä®ā¹Ć¤Ā½āAll order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.
Posted 06 March 2008 - 10:58 PM

Heb helaas niet genoeg om in te vriezen, maar voor een volgende keer lijkt me dat zeker wel handig

greetz
Esther
Posted 05 May 2012 - 06:46 PM
leuk recept en ben byna op het op het punt om het te proberen.
maar had nog ff een vraagje= drinken jullie dit brouwsel dan eigelyk koud of warm???

alvast bedankt
grtz
Posted 05 May 2012 - 07:30 PM
Ipv citroensap kun je ook appelazijn nemen. Voordeel is dat dit uiteindelijk verdampt, zodat je geen zure smaak overhoudt. Evt kun je met een Ph meter werken, kan handig zijn.
Wat betreft doseren, geen idee of het al gezegd is, kun je meerdere kopjes schenken. Als je alles in 1x doet kan het misschien te heftig zijn. Zelfde als met 'echte' ayahuasca trouwens. Dus gewoon 1 kopje om het op te laten komen, dan nog een kopje en evt later nog een. Zo heb je ook meer controle over de ervaring.
En wat ook nog kan is eiwit in de Mimosa doen en daarna er weer uit halen. Geen eigeel dus. Neem ongeveer 1 ei per liter, je kunt het er gewoon in doen en later weer door een handdoek wringen, dan blijft het eiwit er ook in achter. Voordeel is dat je de tannines er zo uitfilterd, die zijn niet actief maar je wordt er wel misselijk van.
Mijn ervaring is dat P Harmala een stuk zwaarder op je lijf is dan Caapi, dus wees voorzichtig. Het smaakt ook een stuk minder fijn.
Posted 06 May 2012 - 10:10 AM
Maar ik wil ook niet te moeilijk doen als het effect min of meer hetzelfde is, maar ik wil toch even benoemen dat, althans oorspronkelijk, ayahuasca minimaal de liaan bevat. Als je het een beetje sjamanistisch wilt bekijken heeft die liaan een bepaalde ziel, maar meer Westers bekeken bevat hij naast de mao-remmende stof(fen) ook bepaalde alkaloiden e.d. (geen idee wat dat precies is, maar goed.)
Posted 06 May 2012 - 10:36 AM
Mimosa hostilis wordt oorspronkelijk zonder additieven genomen en in heel hoge dosissen, de naam voor dit brouwsel is jurema.
Voorts wordt n,n dmt ook gebruikt via virola sp., dit wordt dan gesnoven als een soort extract en soms in combinatie met justicia sp. De naam van deze mengsels ken ik niet, het gebruik is ook wijdverspreid.
Dan hebben we natuurlijk nog Anadenanthera peregrina of yopo en Anadenanthera colubrina oftewel cebil, verpoederde zaadjes die gesnoven worden. Bij mijn weten zonder additieven, maar het zal vast wel voorkomen.
Syrische wijnruit heeft volgens mij enkel maar een historiek als gebruik van incense tegen het boze oog in o.a. Marokko.
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 07 May 2012 - 03:28 PM
Posted 07 May 2012 - 07:46 PM
Posted 07 May 2012 - 08:47 PM
Wat zit er in Syrian rue dat 'vanaf 5 gram' toxisch is volgens jou?
Posted 08 May 2012 - 06:11 AM
Meer over de verschillen tussen caapi en p.harmala
Die 5 gram kan ik even niet zo snel terug vinden, maar ik weet ook uit eigen ervaring dat als je een een avond goed aan de nep ayahuasca zit dat je er grauw en grijs uit ziet en je ook niet zo heel tof voelt.
In tegen stelling tot echte ayahuasca.
Edit: wikipedia: For the harmaline experiments a single injection of 40mg/kg in rats or 3 x 25mg/kg spread over 3 days had very visible neurotoxic effects. [12]
Nog meer edit: Toxicity of Peganum harmala
Posted 08 May 2012 - 07:25 AM
In de pharmacologie wordt 'toxiciteit' sowieso nogal losjes gebruikt en gaat het niet altijd over giftigheid.
Volgens mij zijn doseringen tot 10gram zeker nog wel 'veilig', maar doorgaans ga je toch niet over de 3-5 gram heen als je alleen MAO-i effecten wilt.
Posted 08 May 2012 - 08:07 AM
Ik voel het ook gewoon echt aan het middel. Ik zou bijvoorbeeld niet graag meerdere dagen p.harmala "ayahuasca" willen drinken, maar ayahuasca met b.caapi wat mij betreft (bijna) elke dag.
Nog even on-topic: neem 100-150gram b.caapi en 70-100g chacruna. Gooit het samen in een grote pan, voeg ruim water toe, kook het de eerste ronde zeker een halve dag op laag vuur. De rest lijkt me duidelijk
*kook het vanaf ongeveer 1 liter rustig in op een laag vuur, dit voorkomt het karamelliseren van de suikers en dus het dik en stroperig worden van de ayahuasca.
De meer prijs van de ingrediƫnten is het echt waard
Posted 08 May 2012 - 09:15 AM

Ook zou eventueel het recept op de pagina neer gezet kunnen worden; DHPedia - Ayahausca
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 08 May 2012 - 09:48 AM
Helemaal waus van de saus!
Posted 08 May 2012 - 10:30 AM
Gember meebrouwen, en wat klaverhoning in de beker helpt voor mij wel.
De honing lijkt niet bij te dragen aan misselijkheid.
En verder gewoon neus dicht, naar binnen trechteren, en op een schijfje citroen gaan zitten kauwen. Zuur lijkt de smaak sneller weg te krijgen uit je mond dan zoet.
Posted 08 May 2012 - 04:00 PM
Ps. hoe vaak wordt er eigenlijk ayahuasca gedronken? Ik lees Ayahuasquero die meldt dat hij het liefst iedere dag wil drinken. Hoe zit het qua gebruik onder de forummembers?
[Poelster: Posts met betreking tot deze vraag zijn verplaatst naar het Ayahuasca topic]
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users