Jump to content

Photo

Fentanylvraag over dosering

• Please log in to reply
81 replies to this topic

#1 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 10 October 2004 - 05:45 PM

Hlo,

Heel onverwachts heb ik pleisters gevonden (ja, gevonden ja) met gereguleerde transdermale (door de huid) afgifte van fentanyl. Het gaat om Durogesic 50. Ik heb 8 pleisters met gereguleerde afgifte van, per pleister: 5 mg fentanyl dat wordt afgegeven met 50 microgram per uur.

Helaas zijn ze volgens de verpakking maar tot december 2004 houdbaar... Dus ik moet snel beslissen wat ik ermee ga doen (verkopen / weggooien / gebruiken).

Ik heb veel over fentanyl gelezen en ik heb een aardig beeld van de werking en de risico's. Ik wil het wel een keer gebruiken. Een sessie van 72 uur door die transdermale gereguleerde afgifte lijkt me leeg en weinig boeiend, gezien de reports op erowid. Daar staan ook ervaringen van mensen die de patch hebben opengesneden en een gedeelte ervan oraal hebben ingenomen. Voordeel daarvan is dat je veel minder nodig hebt en dat de ervaring korter en heftiger is, geloof ik.

De gel bevat naast 5 mg fentanyl ook hydroxyethylcellulose, ethanol en water. Zou dit veilig te injecteren zijn? Een zeer klein gedeelte van de gel dan, ik las een report van iemand die de hele gel had geinjecteerd en wakker werd in het ziekenhuis.

Nouja, ik heb nu dus die dingen, en dat is toch wel een buitenkansje om de zwaarste pijnstiller te kunnen ervaren (80x zo sterk als morfine, 40x zo sterk als hero?ne :) )...

Mijn vragen:
- moet ik die houdbaarheidsdatum erg serieus nemen?
- is het spul veilig te injecteren?
- fentanyl is ook te snuiven en te roken, maar ik neem aan dat dit niet bij gel gaat?
- is het mogelijk om 'bij te snoepen' bij orale inname, dus de dosis langzaam opbouwen?
- ik heb ook wel op dit forum een aantal keer het woord fentanyl voorbij zien komen, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Geneesmiddelenindex over het middel
Erowid Fentanyl Vault
Erowid Fentanyl Experiences
Engelse Wikipedia over Fentanyl

#2 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 10 October 2004 - 06:22 PM

-houdbaarheidsdatum is niet zo relevant met geneesmiddelen, ze zijn verplicht een houdbaarheidsdatum erop te zetten. bovendien is fentanyl net als alle andere opiaten best stabiel.
-water en ethanol zijn goed te injecteren, heb eigenlijk geen idee over die hydroxyethylcellulose. ik denk dat die laatste vrij gevaarlijk is. over injectie van dit goedje heb ik ook nog nooit gelezen/gehoord. maar alles kan opzich.
-de gel kan je laten drogen. dan kan je het ook roken/snuiven.
-je kan zeker wel bijsnoepen.
-geen ervaring (rare post vast nog wel een reply hier voor je; ow lees ook eerste post van dit topic).

paar andere punten die bij me opkomen;
-hoe vind je zoiets? gewoon op straat? echt wazig. neem aan dat je zeker weet dat het is wat het is?
-wees voorzichtig met het gebruik van fentanyl, doordat het zo sterk is komt de dosis ook best wel precies. bovendien is de spreiding niet gelijk over de gel.
-weet waar je aan begint als je opiaten gebruikt (als je dat nog niet eerder hebt gedaan).

#3 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 10 October 2004 - 06:37 PM

paar andere punten die bij me opkomen;
-hoe vind je zoiets? gewoon op straat? echt wazig. neem aan dat je zeker weet dat het is wat het is?
-wees voorzichtig met het gebruik van fentanyl, doordat het zo sterk is komt de dosis ook best wel precies. bovendien is de spreiding niet gelijk over de gel.
-weet waar je aan begint als je opiaten gebruikt (als je dat nog niet eerder hebt gedaan).

Bedankt voor je nuttige reply :book:

Waar ik het heb gevonden... Kankerpati?nten krijgen het voorgeschreven, het was zeg maar een soort erfenis :) heel oneervol misschien, maar anders werd het weggegooid, het zat al in de vuilniszakken...

Over de zuiverheid ben ik dus 100% zeker, het zijn medicijnen in de verpakking.

Ik denk dat het verder heel weinig op de zwarte markt is; de meerderheid van de reports van Erowid beschrijven dat ze het via een kankerpati?nt hebben gekregen.

En, uiteraard ben ik voorzichtig. Ik heb vandaag mijn eerste ervaring opgedaan met een opiaat, 60 mg code?ne, zat ook bij het afval. (Dus die fentanyl patches, nog een paar doosjes code?ne en ook wat temazepam. De andere medicijnen waren niet interessant.) Ik zal trouwens een verslag daarvan posten - raar goedje, beetje verdovend / bedwelmend, echt een roes waar je inraakt maar wel grappig.

Edit: Code?ne - 60 mg, eerste keer (report)

#4 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 10 October 2004 - 10:42 PM

bij het afval?
gevonden?
klinkt alsof iemand op opiate-hunt is geweest :)
mja take care iig en ik ga je report nu lezen :)

#5 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 10 October 2004 - 11:33 PM

^^ nee het was een bekende zeg maar... en ik wist dat er opiaten gebruikt werden - ik dacht code?ne en morfine maar het bleek code?ne en fentanyl te zijn, nog wat benzo's en verder oninteressante medicijnen.

edit, nog even over

water en ethanol zijn goed te injecteren, heb eigenlijk geen idee over die hydroxyethylcellulose

Ethanol dat is pure alcohol he... De geneesmiddelenindex zegt "een geneesmiddelreservoir met fentanyl (2,5 mg/10cm?) en alcohol (0,1 ml/10cm?) tot gel verwerkt met hydroxyethylcellulose" Is dat dan een veilige hoeveelheid ethanol, want pure alcohol is best giftig toch?

En over hydroxyethylcellulose:

Hydroxyethylcellulose is used to treat conditions where not enough tears are produced to keep the eye lubricated and clean.

Hydroxyethylcellulose lubricates the surface of the eye in the same way as natural tears. It can therefore be used to relieve the dryness and pain associated with reduced or abnormal tear production.

Dat klinkt niet zo gevaarlijk...

#6 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 11 October 2004 - 06:14 PM

En over hydroxyethylcellulose:

Hydroxyethylcellulose is used to treat conditions where not enough tears are produced to keep the eye lubricated and clean.

Hydroxyethylcellulose lubricates the surface of the eye in the same way as natural tears. It can therefore be used to relieve the dryness and pain associated with reduced or abnormal tear production.

Dat klinkt niet zo gevaarlijk...

Ik denk alleen dat die stof normaal direct op het oog wordt aangebracht en niet in iemands aderen wordt geinjecteerd :baby:

#7 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 11 October 2004 - 10:06 PM

Vanavond een patch opengemaakt en een heel klein beetje ervan (heeeeeel klein beetje) gechineest. Gaf een heerlijk warm en zorgeloos gevoel. Kon gewoon nuchtere gesprekken voeren maar dan zonder remmingen. Beetje lui. Maar definitly niet zo heftig als het kan zijn.

#8 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 11 October 2004 - 10:24 PM

http://www.bluelight...617#post1175617
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#9 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 12 October 2004 - 09:53 AM

Shiva, dat is ook het effect dat het hoort te hebben, je ontspannen en zorgeloos laten voelen met een warm gevoel in je buik, als je verder gaat worden de gevoelens meer en daar blijft het dan bij tot je knockie gaat of addicted wordt

mzzl
Dit is dope!

#10 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 12 October 2004 - 10:39 AM

Dat zegt hij toch ook, dat het nog heviger kan..?

#11 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 12 October 2004 - 10:55 AM

Je kan met elk middel heftiger gaan, als je hardcore bent neem je 2 gram pure mdma en lig je uiteindelijk bloedend etc op de grond maar dan ben je wel de man en ben je heftig bezig. wat ik bedoel is dat ie zit met zn dosis op t gebied waar het middel recreatief leuk is, daarboven wordt je asociaal, zelfingenomen en wil je met niemand meer iets te maken hebben, en is t dus niet recreatief meer

mzzl
Dit is dope!

#12 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 12 October 2004 - 11:43 AM

tnx voor de replys

Gezien de reports die ik heb gelezen kan het veel heftiger maar dan is het idd minder leuk, maar wat ik de 1e keer had was wel vrij licht hoor (expres, als kennismaking met het middel). Gisteravond heb ik een paar uur later nog een 2e sessie gedaan, toen heb ik wat meer genomen - althans, dezelfde hoeveelheid, maar effici?nter geinhaleerd want ik gebruikte een soort zelfgemaakte vaporizer (lamppeertje met dopje en gaatje rietje), en dat was precies goed.

Zelfde gevoelens als de eerste keer maar dan overweldigender, precies genoeg om het een echt goede roes te noemen. Ik kon alleen geen tekst meer lezen, mn ogen zagen heel wazig. Ik zat met een paar mensen te msn'en en ik kon het gesprek wel volgen maar visueel kon ik het gewoon niet lezen, mn ogen wilden niet scherpstellen lol. Beetje van het gevoel genoten en ben gaan slapen, nog een tijdje wakker gelegen (ik verwachtte eigenlijk gelijk in slaap te vallen.)

Wel heftig spul om een beetje wasted in een roes te raken. Kan begrijpen dat het verslavend is.

Leuke ervaring, niet te vaak doen.

groetjes

#13 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 12 October 2004 - 02:49 PM

wat ik bedoel is dat ie zit met zn dosis op t gebied waar het middel recreatief leuk is, daarboven wordt je asociaal, zelfingenomen en wil je met niemand meer iets te maken hebben, en is t dus niet recreatief meer

Ik denk niet dat dit aan de fentanyl ligt, maar meer aan jezelf.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#14 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 12 October 2004 - 04:30 PM

De verslaving is ook lichamelijk, ken iemand met ervaring daarmee, maar die zei wel dat die verslaving vrij goed te overkomen is

mzzl
Dit is dope!

#15 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 13 October 2004 - 11:42 AM

Gisteravond nog maar een sessie gedaan.

Een groot nadeel is dat die gel verdampt na het uit de pleister komt. Een uurtje later zie je gewoon dat er minder op het lepeltje ligt dan eerst. Ik dacht er aan om het op te lossen in water in een vacu?m buisje? Nog niet geprobeerd. Maar dan is het natuurlijk ook niet echt meer op te roken. Helaas ben ik dan nu voor iedere sessie dan wel een hele pleister kwijt. :angry:

Maar het aparte van de sessie gisteravond was dat het iets hallucinerends had. Toen ik zat te computeren of door het huis liep was het gewoon relaxt, maar toen wou ik gaan slapen (althans gaan ontspannen in bed), dus dat was onder de dekens, in het donker, met de instelling te gaan slapen.

Ik lag al een tijdje in bed, en steeds zag ik een soort live beelden, een soort dromen waren het. Dan was ik in een situatie, bijvoorbeeld ik zat aan een tafel met mn moeder, ze keek op vanachter haar krant en vroeg me iets, en op het moment dat ik wat wou terug zeggen *PLOP* O ja, ik ben daar niet, ik lig hier in mn bed met fentanyl in me brain! Heel vreemd, want voor de 'plop' voelde ik me echt totaal alsof ik levendig in die situatie aanwezig was. Na de plop wist ik het weer een tijdje, maar al gauw dwaalde mn gedachten weer af, en gleed ik zachtjes, onmerkbaar zo'n droom in. TIENTALLEN van zulke 'hallucinaties' (?) heb ik gehad. Tientallen achter elkaar, en allemaal verschillende situaties, helaas kan ik er geen ??n meer echt herinneren, maar het waren bv. situaties als ik op school zat of, tja ik weet het echt niet meer. Het lijkt een beetje erop, als zo'n rare gewaarwording, wanneer je in slaap valt en dan voelt het alsof je een stap miszet op een trap en dat je in een soort void valt, maar het was definitly niet hetzelfde. Dit waren hele levendige situaties waarin ikzelf maar ook andere personen een grote rol in speelden.

Voor de duidelijkheid, tijdens die situaties had ik er totaal geen benul van dat het niet echt was. Ik ervaarde dat als de werkelijkheid. Pas na de *plop*, die na een paar seconden kwam iedere keer, kon ik werkelijkheid weer een beetje van fentanyl-verschijnselen scheiden. Iedere keer dacht ik "O ja, krijg nou wat, sjezus weer zon rare mini-droom gehad terwijl ik wakker was, nu ga ik erop letten" maar toch gleed ik iedere keer zonder besef weer in zo'n situatie waarin ik weer geloofde dat dat echt was. Tientallen keren achter elkaar.

Apart, vond ik dat :) een spelletje spelen met het bewustzijn

#16 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 13 October 2004 - 12:17 PM

" Leuke ervaring, niet te vaak doen.

groetjes" by Shiva.

Take it easy!!

En die dromen zijn opiaten dromen. Is bekend verschijnsel onder invloed van een dosis opiaten. Maar je hebt het ook gewoon als je normaal droomt, daarmee is het volgens mij ook gewoon mee te vergelijken.

#17 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 13 October 2004 - 12:35 PM

En die dromen zijn opiaten dromen. Is bekend verschijnsel onder invloed van een dosis opiaten. Maar je hebt het ook gewoon als je normaal droomt, daarmee is het volgens mij ook gewoon mee te vergelijken.

Ja, maar dit gebeurde dus terwijl ik nog wakker was, voor de duidelijkheid. Met het verschijnsel opiate dreams stelde ik me altijd leuke dromen voor over vliegen door mooie landschappen enzo :lol: , dit waren meer gewoon rare en bizarre situaties, meestal sociale situaties zoals gesprekken, ik vind het zo jammer dat ik geen concrete voorbeelden meer weet. (Misschien waren het van die rare situaties omdat fentanyl een beetje apart opiaat is, synthetisch enzo?)

Ik herinner me trouwens nog een hele levendige droom van vannacht - niet zon opiate dream, maar een gewone nachtelijke droom. Ik ging met de trein naar New York (vraag me niet hoe), het was een hele grote lange trein met drie verdiepingen, hij was rood en met heel veel glas. Er was heel veel gebeurd en het was een hele levendige droom. :) Dat het zo'n lange droom was, die zo levendig was en waarin zo veel (ook visueel duidelijk) gebeurde, zal die fentanyl denk ik wel aan hebben bijgedragen.

#18 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 13 October 2004 - 04:59 PM

dat effect dat je beschrijft heet "nodding" en komt voor als je een hoge dosis opiaten neemt.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#19 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 19 September 2006 - 07:05 PM

Stel dat je een ampule met 250 ug fentanyl hebt. Wat is dan een aan te raden dose? Ik lees reports varierende van 50 tot 800 ug.

Vraag 2 is: hoe moet je dit innemen, kan je dit uit de ampule doen en laten drogen zodat je dan kristallen overhoudt, of werkt het niet zo makkelijk?

grtz,

wolven

[Poelster: Topic merged met bestaande topic]
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#20 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 19 September 2006 - 11:13 PM

de ampul is een oplossing als ik je goed begrijp? wat je kan doen is van de etos (weet niet of jullie die hebben in belgie) of een andere drogist een neusspray xylomethazoline halen, deze legen en schoonmaken, en ff 2 ml water er in doen en tellen hoeveel keer sprayen 1 mililiter is, zal waarschijnlijk acht zijn, vervolgens kun je hiermee rekenen, als je ampul bijvoorbeeld 2 ml is zou ik er 0,4 of 0,5 ml water bij doen en dan spray away, dan heb je dosissen van ongeveer 12 a 13 mg, 50 mg per keer is een goede dosis. het voordeel van sterk verdunnen is dat je minder makkelijk teveel pakt. Maar pas wel op dat je het aantal sprays telt om je dosis bij te houden en stop als je op 50 zit en wacht dan half uurtje, kun je daarna beetje bij beetje bij sprayen.
Dit is dope!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users