Heel onverwachts heb ik pleisters gevonden (ja, gevonden ja) met gereguleerde transdermale (door de huid) afgifte van fentanyl. Het gaat om Durogesic 50. Ik heb 8 pleisters met gereguleerde afgifte van, per pleister: 5 mg fentanyl dat wordt afgegeven met 50 microgram per uur.
Helaas zijn ze volgens de verpakking maar tot december 2004 houdbaar... Dus ik moet snel beslissen wat ik ermee ga doen (verkopen / weggooien / gebruiken).
Ik heb veel over fentanyl gelezen en ik heb een aardig beeld van de werking en de risico's. Ik wil het wel een keer gebruiken. Een sessie van 72 uur door die transdermale gereguleerde afgifte lijkt me leeg en weinig boeiend, gezien de reports op erowid. Daar staan ook ervaringen van mensen die de patch hebben opengesneden en een gedeelte ervan oraal hebben ingenomen. Voordeel daarvan is dat je veel minder nodig hebt en dat de ervaring korter en heftiger is, geloof ik.
De gel bevat naast 5 mg fentanyl ook hydroxyethylcellulose, ethanol en water. Zou dit veilig te injecteren zijn? Een zeer klein gedeelte van de gel dan, ik las een report van iemand die de hele gel had geinjecteerd en wakker werd in het ziekenhuis.
Nouja, ik heb nu dus die dingen, en dat is toch wel een buitenkansje om de zwaarste pijnstiller te kunnen ervaren (80x zo sterk als morfine, 40x zo sterk als hero?ne

Mijn vragen:
- moet ik die houdbaarheidsdatum erg serieus nemen?
- is het spul veilig te injecteren?
- fentanyl is ook te snuiven en te roken, maar ik neem aan dat dit niet bij gel gaat?
- is het mogelijk om 'bij te snoepen' bij orale inname, dus de dosis langzaam opbouwen?
- ik heb ook wel op dit forum een aantal keer het woord fentanyl voorbij zien komen, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Geneesmiddelenindex over het middel
Erowid Fentanyl Vault
Erowid Fentanyl Experiences
Engelse Wikipedia over Fentanyl