Jump to content

Photo

De logische volgende stapiets nieuws proberen

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#21 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 07 February 2008 - 02:21 PM

Ik zou denk ik aanbevelen... mdma (leuk! fuk de vooroordelen, daarbij kan het nog best psychedelisch, en in elk geval inzichtvol zijn. vooral als je het samen met je vriendje thuis doet!). Zou het zeker overwegen.

Enne, als ik zelf in 'volgende stappen' zou denken, zou ik toch de dosis wat opschroeven, te beginnen met paddestoelen. Vooral omdat alles zo godsgruwelijk lang duurt bij jou, straks zit je 18 uur op acid te trippen, hetgeen mij persoonlijk nogal lang lijkt. Enniewee, hou ons op de hoogte! :)

18 uur trippen is zo erg niet, 16 uur was ook prima te doen dus nog 2 uurtjes daar bovenop; waaorm niet? Gewoon een beetje op tijd beginnen en niet te veel overal proberen te zijn aan het einde van de trip, dan is dat wel te doen. Paddo's kan ik voorlopig niet doen omdat ik ze niet alleen wil doen en niemand in mijn kring wil nog paddo's doen, allemaal om andere rede. Als ik een 'paddo-maatje' vind ga ik daar ook weer aan verder. Ik krijg er af en toe wel weer zin in, paddos, maar de gelegenheid is er gewoon niet meer voor. Jammer wel.

Verder, zoals in wat andere reacties gezegd; vind ik het verschil tussen paddo's en LSD ook wel groot, meningen over de preciece verschillen lopen heel erg uit een, maar ze zijn wel overduidelijk. Dat was ook de rede dat ik nieuwsgierig was geworden naar andere dingen. Ayahuasca lijkt me het interessantst, maar gezien alles en iedereen zegt dat het veel intenser is dan al het andere wordt dat toch nog even afwachten op het juiste moment. Ik denk als ik een dubbele dosis paddo's en (los daarvan natuurlijk) 400 ug LSD te doen vind.. dat ik het dan misschien wel doe.

En MDMA, nogmaals, trekt me helemaal niet. Ik vind het idee van serotonine verspillen zo.. zonde. Ik heb liever een rustige dagelijkse afgave van het spul dan een keer bijna alles en dan een paar dagen bijna geen. Ook al herstelt het bij incidenteel gebruik natuurlijk gewoon nog snel; het idee spreekt me helemaal niet aan. En.. de mensen onder invloed die ik op feestjes wel eens zie worden rond 7 AM echt een soort van zombies, alsof ze eigenlijk ergens rond 2-3 AM overleden zijn, en nog nét niet in een staat van ontbinding zijn, maar dat je wel duidelijk merkt dat ze eigenlijk gewoon al dood zijn. Althans; zo zien hun hoofden er dan uit.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#22 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 07 February 2008 - 02:42 PM

En MDMA, nogmaals, trekt me helemaal niet. Ik vind het idee van serotonine verspillen zo.. zonde.

Verspillen is het verkeerde woord. :)

Maar het is natuurlijk jouw goed recht om het niet te doen. Ik zeg alleen nogmaals: staar je niet blind op die xtckoppies in de disco wat betreft je mening over een drug. Qua paddo's kijk je toch ook niet naar doorgeslagen Britten in Amsterdamse hotelkamers, of suicidale Franse meisjes?
The mind is a jungle.

#23 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 07 February 2008 - 03:11 PM

En MDMA, nogmaals, trekt me helemaal niet. Ik vind het idee van serotonine verspillen zo.. zonde.

Verspillen is het verkeerde woord. :)

Maar het is natuurlijk jouw goed recht om het niet te doen. Ik zeg alleen nogmaals: staar je niet blind op die xtckoppies in de disco wat betreft je mening over een drug. Qua paddo's kijk je toch ook niet naar doorgeslagen Britten in Amsterdamse hotelkamers, of suicidale Franse meisjes?

Nee ik snap wat je bedoelt, ik hoor ook wel verhalen over de andere kant ervan en het is natuurlijk ook weer volledig afhankelijk van set, setting and interpretatie van het gevoel, maar het gevoel zelf trekt me ook niet echt denk ik. Ik heb er ook verder helemaal niks tegen, maar voor mijzelf hoef ik het gewoon niet echt.
Aliens take me home.

#24 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 07 February 2008 - 03:13 PM

Je moet je inderdaad niet blindstaren op de doorgeklepte koppen die je op feestjes tegenkomt. Vaak zijn dat degene die net even meer dan goed voor ze is genomen hebben. Er zullen heel veel rondlopen die ook mdma genomen hebben, maar waar je het niet aan ziet en dus niet als zodanig opvallen, je hebt hier dus wel echt een vertekend beeld. Ik zelf zie er altijd nog verrassend fris uit na mdma gebruikt te hebben op een feestje, heus waar ^_^:).

Maar ik ben ook van mening dat de ervaring die mdma je kan geven iedereen wel eens ervaren moet hebben (helemaal zoals gezegd met (je) vriend(en) thuis). Het is bijna net zo'n gemis als nooit verliefd geweest te zijn. Je kunt verliefdheid ook analyseren als van nou dan komt stofje zus en zo los dat beïnvloed receptor x, waardoor je het idee krijgt vlinders in je buik te hebben. Daar lijkt ook niks aan op die manier, maar het gaat er dus niet om wat er nou allemaal in je hoofd gebeurd, maar hoe de ervaring is. En een goeie mdma ervaring is heel speciaal en soms levens veranderend, voorbeelden te over. En als je echt iets anders wilt dan je tot nog toe gewent bent met trippen is dit zeker iets dat een heel ander gevoel en inzicht kan geven. Je kunt simpelweg niet zeggen of het gevoel je aanspreekt als je het nooit ervaren hebt. Om maar weer op verliefdheid terug te komen, dat is als zeggen dat verliefdheid niks voor je is, omdat die dweperige verhalen over de zon die alleen nog maar schijnt en alles zo mooi is je niet aanspreken. Over een ervaring kun je pas oordelen als je hem hebt gehad.

Kijk, we willen je natuurlijk niet aansporen iets te nemen wat je niet wilt, maar ik zou je wel adviseren je huidige (voor)oordeel over mdma nog eens onder de loep te nemen. En eenmalig/gematigd verstandig gebruik is ook echt niet schadelijk voor je.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#25 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 07 February 2008 - 03:38 PM

Zelf nooit geprobeerd maar over MDA hoor ik goede dingen, moet een bonte visuele kermis zijn afgaande op de berichten.

#26 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 09 February 2008 - 04:18 AM

mda doet een zwaardere aanslag op je lichaam en geest dan mdma heb ik het idee. En persoonlijk vind ik mda een minder waardevolle ervaring, het voelt voor mij wat meer als een roesmiddel.

en ja de eerste keer mdma is zeker een erg bijzondere ervaring , ik denk dat die eerste keren mdma je op een positieve manier kunnen veranderen net zo goed als bijvoorbeeld een eerste paddo of acid trip. Voor veel mensen lijkt het een soort therapeutisch effect te hebben.

maar na die eerste ervaring volgen vaak nog (te) veel andere en dan weegt uiteindelijk voor velen de kater niet meer op tegen de love :woej:

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#27 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 09 February 2008 - 12:45 PM

Ik heb nog steeds voorlopig geen enkele intresse om MDMA uit te proberen; en mensen zijn me al meer dan een jaar aan het proberen om te praten dat het echt geweldig is, dat de eerste keer nooit geëvenaard zou worden en al dat soort verhalen. Ik heb er gewoon geen zin in, wil het niet, en ga het ook niet doen. Dus het wordt sowieso niet de volgende logische stap. Misschien dat ik er ooit over een tijd anders over denk, maar voorlopig ga ik het gewoon niet doen.

Ik heb trouwens met bijna zekerheid besloten dat een van de volgende stappen (er komt vast nog wel een LSD trip voor, en erna, en misschien ter plekke nog iets totaal anders) ketamine gaat worden. Hoe meer ik erover hoor, hoe meer het de intresse wekt, dus .. dat is er iniedergeval een.
Aliens take me home.

#28 Pikachu

Pikachu

Silent one

• Members
  • 10 posts

Posted 11 February 2008 - 10:09 PM

Persoonlijk zou ik voor DMT gaan. Heb het nog niet geprobeerd maar het lijkt mij een prachtig middel.

#29 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 12 February 2008 - 09:40 PM

*Eens met bovenstaande spreker*

Heb je ook wel eens aan dxm gedacht?

Van DXM vind ik de lijst bijwerkingen gewoon echt te groot, dus dat lijkt me eigenlijk niks.

ik wilde ook al DXM opperen.

ik heb echt totaal geen bijwerkingen ervan die niet tijdens de trip al opgelost worden. jeuk is negeerbaar en verdwijnt dan ook meteen wat weer inzicht geeft in psychosomatische "aandoeningen".

sinds ik recent een batch keta kocht ben ik ook van mening geraakt dat DXM minder bijwerkingen heeft en chiller is dan keta. maar daar moet ik aan toevoegen dat mijn neus allergisch is voor keta en dat speelt daar wel een grote rol in denk ik. want in principe is keta ook gewoon heel vet.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#30 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 13 February 2008 - 12:47 AM

mda doet een zwaardere aanslag op je lichaam en geest dan mdma heb ik het idee. En persoonlijk vind ik mda een minder waardevolle ervaring, het voelt voor mij wat meer als een roesmiddel.

en ja de eerste keer mdma is zeker een erg bijzondere ervaring , ik denk dat die eerste keren mdma je op een positieve manier kunnen veranderen net zo goed als bijvoorbeeld een eerste paddo of acid trip. Voor veel mensen lijkt het een soort therapeutisch effect te hebben.

maar na die eerste ervaring volgen vaak nog (te) veel andere en dan weegt uiteindelijk voor velen de kater niet meer op tegen de love :)

Een roes middel? Je kan best heel hard trippen on MDA hoor. En waarom zou het een zwaardere aanslag op je lichaam hebben dan mdma?

#31 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 13 February 2008 - 10:13 AM

zoals ik al zei dat is mijn persoonlijke ervaring. voor jou is het wellicht anders.

mda geeft mij een meer stoned sedated gevoel dan mdma en ik voel me de dag erna meestal grieperig, ziek en leeg.
Dit is voor mij een teken dat het mijn lichaam meer belast.

hard trippen doe ik er niet op. ik raak meer in een dromerige roes waar ik later niet veel van herriner.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#32 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 15 February 2008 - 09:30 AM

Hm beide middelen staan niet hoog op de prioriteit, ik heb inmiddels wel besloten wat ik nog wil doen, en dat is een aantal tripmiddelen; 2c-b, ayahuasca, mescaline, DMT (roken), en iniedergeval een disasociatief, en dat spreekt ketamine me toch meer aan dan DXM, dus dat is wat ik wellicht de komende jaren maar eens ga proberen. De volgorde zit ik nu alleen nog over te twijfelen, en ik ben enigsinds hoopvol, nouja, niet hoopvol; maar het zou wenselijk zijn als er meer onderzoek wordt gedaan naar de potentiele schade van middelen die op de NMDA-receptoren werken; Olney's Lesions dus.
Aliens take me home.

#33 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 15 February 2008 - 01:53 PM

De ervaringen op MDA zijn heel gevarieerd, moet je maar es op erowid kijken, er is een page met discussie daarover. Bij sommige werkt het paar uur, bij naderen tot 12 uur lang. Ik neem tot 200 mg, wat veel is en bij mij duurt het maar een paar uur. HEEL empathisch en psychedelische ondertoon. Veel beter dan mdma imho, maar van anderen hoor ik dan dat ze het heel zwaar vinden.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#34 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 18 February 2008 - 10:25 PM

2cb hecht zich ook aan de 5ht2 receptor en zorgt onderanderen ook voor een serotonine -release , net zo als .....lsd
.....en.......mdma.

(nu speel ik een beetje vals want lsd bindt zich waarschijnlijk direct en indirect aan nog 12+ andere receptoren , maar 2cb zit kwa recptor affiniteit wel in de buurt van de emphatogenen)
"Circular logic works because circular logic works."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users