Jump to content

Photo

De logische volgende stapiets nieuws proberen

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 February 2008 - 05:38 PM

[Admin: offtopic-zut verwijdert. Graag serieus antwoorden in het vervolg. + subtitel toegevoegd]

Ik zit al een tijd te twijfelen wat voor dingen ik nog wil proberen. Ik wil wel graag zien hoe andere middelen mijn zicht, gevoel en gedachtes kunnen manipuleren, ik wil ook graag meer dingen kunnen vergelijken en ik heb het idee dat andere dingen mij weer andere inzichten zouden kunnen brengen. Echter ik ben er totaal niet uit wat dat dan zou moeten zijn. Ik heb nu met twee tripmiddelen redelijk uitgebreid ge-experimenteerd. Ik ben natuurlijk nog niet klaar met deze middelen, ik kan de dosis nog opschroeven en bovendien denk ik niet dat ik er ooit klaar mee wil zijn, daar vind ik ze veel te aangenaam voor, het mijn wel middelen die ik mijn hele leven af en toe nog wel eens zou doen, gewoon om niet te veel van de pure gedachtes af te dwalen, en me helder te kunnen herinneren op elk moment hoe mooi het is.

Nou heb ik wel een probleem met het vinden van een volgende stap; een middel om er bij te doen dus. Ik heb dus paddo's en LSD gedaan, en dan 14 en 10 keer, met als maximale dosis 1 portie paddo's en +- 250 ug LSD. Ik kan de dosis nog wel opschroeven maar ik wil ook wel eens weer iets anders in de vergelijkingslijst kunnen gooien. Ik ken redelijk wat stoffen, waarvan ik bijna zeker weet dat ik ze allemaal wel zou kunnen vinden maar ik weet niet welke de volgende logische stap zou zijn voor mij. Ik ben vrij bang voor toxische dingen, dus stoffen waar het verschil tussen gebruikelijke dosis en overdosis heel klein is, hoewel het niet persé zo extreem hoeft als bij LSD, een verschil van 1000 / 10.000 keer of meer.. dat is gewoon echt heel veel; maar ik wil dus geen stoffen waarbij je mocht je het 3 dubbele nemen je al dood gaat.

Nu zat ik te denken aan de volgende dingen; 2c-b, ketamine, ayahuasca, dmt, mescaline, salvia of andere 2c-x. Ik heb al redenen op deze stoffen te willen, namelijk de volgenden:

2c-b: Schijnt vooral visueel te zijn, en ik hou wel van visuele dingen. Ik zou dit denk in de 20-30 mg hoeveelheden testen. Wat me er niet echt aan aanspreekt is de potentiele zwaardere bodyload, en het gebrek aan mentaal effect. Het hoeft niet persé zo verwarrend als paddo's, maar een beetje mentaal effect vind ik altijd wel fijn. Krijg je dit met een hogere dosis van dit spul wel?

Ketamine: Doet me vooral aan als iets mysterieus tot nu toe. De disassociatieve ervaring spreekt me aan, wekt nieuwsgierigheid, en het feit dat het maar een uurtje zou duren interesseert me ook wel. Verder schijnt het ook niet zo snel dodelijk te zijn als je het maar niet combineert met downers, dus lijkt me dat opzich ook wel veilig om te testen. Toch weet ik ook deze nie tzeker.

Ayahuasca: Spreekt me héél erg aan, ook al ben ik bang voor kotsen, ik zou het er wel voor over hebben om dat te proberen. De verslagen die ik ervan heb gelezen klinken zó intens, zo'n intense ervaring wil ik ook wel meemaken. Toch acht ik mezelf er nog niet klaar voor, en wil ik hier dus even mee wachten tot ik een hoge dosis van waar ik al bekend mee ben heb overleeft, en dan bedoel ik een echt hoge dosis.

DMT: Het roken ervan dus. Zie de tekst bij ayahausca minus het kotsen.

Mescaline: Schijnt qua effect het meest aan LSD te doen denken, en gezien LSD een van mijn favoriete dingen ooit is.. lijkt me dit ook wel interessant.

Salvia: Trekt me eigenlijk niet heel erg, maar ik ben nieuwsgierig, en het is legaal, dus op dat punt toch eignlijk ook weer wel. Hele bizarre dingen vind ik over het algemeen ook wel interessant.

2c-x: In het geval dat 2c-b, die dus het makkelijkst te vinden is, me zou bevallen.. dan zou ik denk ik 2c-i iniedergeval ook willen proberen, en misschien nog wat andere varrianten.

Wat zouden mensen die met al deze dingen of een paar ervan wel al ervaren zijn mij met mijn ervaring het eerst aanraden?
(als dit een stom topic is dat hier niet hoort; gooi het dan maar weg).
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#2 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 05 February 2008 - 06:02 PM

Staar je niet blind op de omschrijvingen van stoffen, iedereen reageert anders.

2c-b: Schijnt vooral visueel te zijn, en ik hou wel van visuele dingen. Ik zou dit denk in de 20-30 mg hoeveelheden testen. Wat me er niet echt aan aanspreekt is de potentiele zwaardere bodyload, en het gebrek aan mentaal effect. Het hoeft niet persé zo verwarrend als paddo's, maar een beetje mentaal effect vind ik altijd wel fijn. Krijg je dit met een hogere dosis van dit spul wel?

2c-b in mijn ervaring: matig visueel, geen bodyload en stevige mindfucks, vrij tegengesteld aan bovenstaande beschrijving dus.

Verder vraag ik me af of er wel een logische volgende stap is, ik heb iig. nooit veel logica op mijn drugskeuze losgelaten. Kies gewoon wat je het meest aanspreekt, zijn allemaal wel interessante middelen imo.

#3 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 05 February 2008 - 06:03 PM

*Eens met bovenstaande spreker*

Heb je ook wel eens aan dxm gedacht?
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#4 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 February 2008 - 06:08 PM

Van DXM vind ik de lijst bijwerkingen gewoon echt te groot, dus dat lijkt me eigenlijk niks.
Aliens take me home.

#5 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 05 February 2008 - 06:32 PM

Snoep verstandig, eet een cactus dan dus! Hoewel ook mescaline wel een vrij hoge bodyload heeft bij een hoop mensen...
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#6 haplo

haplo

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 780 posts

Posted 05 February 2008 - 10:02 PM

Ik denk niet dat er een logische volgende stap bestaat. Dus zoals gekke henkie al zei kies gewoon wat je het meest aanspreekt.

Een paar opmerkingen:

2c-b: Bij mij altijd erg visueel, maar toch zeker ook wel mentale effecten. Dit verschilt echter wel van keer tot keer, bij mij dan. Verder nooit last gehad van bodyloads. Sowieso heb ik het idee dat dat soms nogal overdreven wordt. Ik heb zelf tot zo'n 30 mg gedaan en nooit ergens last van gehad, zo ook anderen die ik ken. Maar goed, voor alle zekerheid kun je natuurlijk met een lagere dosering beginnen en kijken wat het met je doet.

Ketamine: Interessant middel, dat voorop gesteld. Ik wil je niets aanpraten natuurlijk, maar aangezien je eens op zoek bent naar iets anders is een dissociatief inderdaad misschien interessant. Redelijk veilig middel, zeker op lage tot gemiddelde doseringen. Ik vind het zelf een erg prettig middel. Ik krijg er interessante gedachtengangen van, lichamelijk voelt het allemaal prima en de korte werkingsduur is soms ook wel prettig.

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat deze twee een redelijk logische opvolging zijn, misschien omdat deze 2 samen met LSD en paddestoelen mijn eerste psychedelica waren. Maar goed, nogmaals: er is geen goede, foute of logische volgorde.

#7 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 05 February 2008 - 11:39 PM

Beslis voor je zelf welke richting je uit wilt :)

#8 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 06 February 2008 - 03:34 PM

azgaza: "maar ik wil dus geen stoffen waarbij je mocht je het 3 dubbele nemen je al dood gaat."

Dat is bij dxm wel zo ongeveer het geval geloof ik...
En waarom vraag je het, vind je het zelf leuk spul? Ik niet namelijk.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#9 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 February 2008 - 03:37 PM

Ik zou zeggen dat de logische volgende stap een heroïc dose is. Van alle andere tripmiddelen zul je ook wel leuk trippen, maar je zult er niet per se dieper op gaan. In grote lijnen zijn de verschillende tripmiddelen hetzelfde, afgezien van duur, bodyload, en de stijl van visuals. Wat het grootste verschil maakt is de dosis. Dus als je werkelijk een volgende stap wil maken, maakt het meer verschil om eens een erg hoge dosis te nemen, dan om een ander middel te nemen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#10 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 06 February 2008 - 03:50 PM

maar om nu gelijk een heroic dose te adviseren.... ghehehe

Een heroic dose volgens McKenna is toch +/-5gr gedroogde Psilocybe cubensis?

Dat lijkt me wel een beetje grof voor een volgende stap :)

#11 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 06 February 2008 - 04:38 PM

Als je al meer dan 20 keer hebt getript hoeft ^dat^ geen probleem te zijn imho.
The mind is a jungle.

#12 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 06 February 2008 - 04:55 PM

azgaza: "maar ik wil dus geen stoffen waarbij je mocht je het 3 dubbele nemen je al dood gaat."

Dat is bij dxm wel zo ongeveer het geval geloof ik...
En waarom vraag je het, vind je het zelf leuk spul? Ik niet namelijk.

Je kunt wel 3 keer zoveel nemen dan een 'normale' dosis, volgens erowid zit je dan tegen de bovengrens van een zware dosis, maar het gat naar een (mogelijk) dodelijke dosis is dan inderdaad niet groot meer. Ik heb het zelf slechts een keer gedaan en dat was nou niet echt een ervaring om over naar huis te schrijven, maar de dosis was dan ook behoorlijk laag nog, 200 mg (rustig beginnen he). Nodigde niet echt uit tot meer, maar ik sluit niet uit dat ik nog eens een echte serieuze dosis probeer, omdat je dan pas echt ervaart wat dxm te bieden heeft. Affiniteit met het spul is dus niet de rede dat ik het vroeg, maar aangezien ze aangafwel geïnteresseerd in dissociatieven te zijn vroeg ik me af of ze het wel eens overwogen heeft.

@Azgaza: Heb je wel eens alleen getript? Want dan kan de trip ook heel anders uitpakken en veel dieper gaan. Verder zie ik, zeker gezien het feit dat je altijd behoorlijk sterk in je schoenen staat in een trip, het opschroeven van je dosis als de enige 'logische' stap om verder te gaan. Met een ander middel ga je niet per se verder, maar verbreed je je horizon wel weer wat.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#13 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 06 February 2008 - 06:56 PM

Als je al meer dan 20 keer hebt getript hoeft ^dat^ geen probleem te zijn imho.

Ach ik bedoelde het niet als ontmoediging. Maar er zijn meerdere stappen te bedenken van 1 portie tot heroic dose..

Ik heb dus paddo's en LSD gedaan, en dan 14 en 10 keer, met als maximale dosis 1 portie paddo's en +- 250 ug LSD.

Dat is het meer... Verder ben ik het wel met de rest eens dat een hogere dosering de "logische" volgende stap zou kunnen zijn...

#14 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 06 February 2008 - 07:48 PM

MDMA is dan strikt genomen geen tripmiddel, maar hoort toch wel ergens thuis in het to-do rijtje. Een goede MDMA- ervaring kan zeer waardevol zijn, dat zullen velen kunnen beamen als ze terugdenken aan hun eerste piek..

En eventueel de socio-drugs Methylone en 4-FMP, als je mdma teveel associeert met mensen die geen maat weten te houden.

Of moet het per se allemaal in de triphoek blijven, Asgaza? Een andere interactiesfeer met goed vrienden of vriendinnen kan ook tot verdieping leiden, als het gesprek ergens over gaat tenminste :)
You can trust me, I'm dutch.

#15 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 06 February 2008 - 10:18 PM

MDMA ben ik iniedergeval totaal niet in geïnteresseert; ik richt me volledig op tripmiddelen en eventueel dus iets dissasociatiefs. Ik denk dat de volgende stap iniedergeval een grotere dosis gaat zijn, ik denk in dat geval dan van LSD want dat vind ik toch prettiger op alle punten dan paddo's, en dan zou ik voor +- 400 ug gaan, ik denk dat dat wel sterk genoeg zou zijn voor een zo goed als volledige loskoppeling van de realiteit; visueel zal dat iniedergeval zéker het geval zijn. Ik denk dat ik er zeker wel genoeg tripervaring voor heb eigenlijk; 24 trips als ik alles bij elkaar optreed en ik heb in een aantal van die trips redelijk vervelende gebeurtenissen zonder al te veel moeite verwerkt. In apparte omstandigheden trippen (druk feest) is ook altijd zonder problemen gegaan, dus denk ik dat een hoge dosis in mijn eigen veilige huis prima zou moeten verlopen.

Verder bedankt voor een aantal meningen over een aantal middelen die hier zijn gegeven, ketamine en 2c-b zijn iniedergeval twijfelpunten die meer overhellen naar de wel-doen kant, en ayahuasca en mescaline ga ik ook bijna zeker wel een keer proberen denk ik.

Verder; als iemand wat ervaring heeft met ayahuasca; hoe laat dat zich vergelijken met de meergebruikte tripmiddelen? Is het erg veel zwaarder, en op welk punt voornamelijk? Dan kan ik een inschatting proberen te maken hoe lang ik daar nog mee wil wachten (ik denk een paar jaar).
Aliens take me home.

#16 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 07 February 2008 - 08:40 AM

In grote lijnen zijn de verschillende tripmiddelen hetzelfde, afgezien van duur, bodyload, en de stijl van visuals.

Ik ben het toch wel oneens met je. Ik vind dat er erg veel verschil zit op de manier van trippen tussen verschillende psychedelica.

#17 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 07 February 2008 - 09:09 AM

^Ik vind dat ook, maar die verschillen worden pas na een tijd duidelijk. Ik ervaar wel degelijk grote verschillen tussen paddo's en LSD, zowel op emotioneel, psychologisch, mystiek als visueel gebied.

Ayahuasca is als Paddo's keer drie met een flinke dosis MDMA, maar dan zonder het kouwerige van de MDMA en zonder de raar-heid van de paddo's. Het is als LSD, maar dan overweldigender op emotioneel gebied. Een echte totaalervaring. Ik vind ayahuasca een liefdevolle ervaring, waarin je veel leert. Het is krachtiger dan de meeste andere middelen, maar tegelijkertijd zachtaardiger. Moeilijk te omschrijven.

MDMA had ik trouwens ook nooit behoefte aan. Tot ik het een keer probeerde. Het is zeker de moeite waard, staar je niet blind op al die xtckoppies in de disco. :)
The mind is a jungle.

#18 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 07 February 2008 - 09:09 AM

Ik bedenk me reactie schrijvende op azgaza, dat ayahuasca weldegelijk heel anders is dan de rest. Maar ik doelde ook vooral op de trip zelf, dat het in essentie hetzelfde is, maar dat allerlei dingen daaromheen wel verschillen.

MDMA ben ik iniedergeval totaal niet in geïnteresseert; ik richt me volledig op tripmiddelen en eventueel dus iets dissasociatiefs. Ik denk dat de volgende stap iniedergeval een grotere dosis gaat zijn, ik denk in dat geval dan van LSD want dat vind ik toch prettiger op alle punten dan paddo's, en dan zou ik voor +- 400 ug gaan, ik denk dat dat wel sterk genoeg zou zijn voor een zo goed als volledige loskoppeling van de realiteit; visueel zal dat iniedergeval zéker het geval zijn. Ik denk dat ik er zeker wel genoeg tripervaring voor heb eigenlijk; 24 trips als ik alles bij elkaar optreed en ik heb in een aantal van die trips redelijk vervelende gebeurtenissen zonder al te veel moeite verwerkt. In apparte omstandigheden trippen (druk feest) is ook altijd zonder problemen gegaan, dus denk ik dat een hoge dosis in mijn eigen veilige huis prima zou moeten verlopen.

Verder bedankt voor een aantal meningen over een aantal middelen die hier zijn gegeven, ketamine en 2c-b zijn iniedergeval twijfelpunten die meer overhellen naar de wel-doen kant, en ayahuasca en mescaline ga ik ook bijna zeker wel een keer proberen denk ik.

Verder; als iemand wat ervaring heeft met ayahuasca; hoe laat dat zich vergelijken met de meergebruikte tripmiddelen? Is het erg veel zwaarder, en op welk punt voornamelijk? Dan kan ik een inschatting proberen te maken hoe lang ik daar nog mee wil wachten (ik denk een paar jaar).

Ik vond ayahuasca vooral psychisch heel zwaar. Maar het was ook heel gemoedelijk, heel dicht bij jezelf. Het is minder losgeslagen, maar wel heel direct en intens.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 07 February 2008 - 10:55 AM

Ik zou denk ik aanbevelen... mdma (leuk! fuk de vooroordelen, daarbij kan het nog best psychedelisch, en in elk geval inzichtvol zijn. vooral als je het samen met je vriendje thuis doet!). Zou het zeker overwegen.

Enne, als ik zelf in 'volgende stappen' zou denken, zou ik toch de dosis wat opschroeven, te beginnen met paddestoelen. Vooral omdat alles zo godsgruwelijk lang duurt bij jou, straks zit je 18 uur op acid te trippen, hetgeen mij persoonlijk nogal lang lijkt. Enniewee, hou ons op de hoogte! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 07 February 2008 - 01:16 PM

When in doubt, double the dose!
Dit is dope!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users