Jump to content

Photo

Chemische samenstellingen psychoactievenNederlandstalige beginnersinfo gezocht...

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 glesse

glesse

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 30 January 2008 - 02:17 AM

Hallo,

Ik lees hier op dhpforum met veel interesse over stoffen als 2c-t-2, 2c-b, 4-HO, 4-ACO, STP en mCPP.
Hierbij wordt wel veel scheikundige terminologie gebruikt, en ook over de indeling enzo van deze middelen weet ik weinig. Ik heb op de middelbare school een jaartje scheikunde gehad, en had hiervoor altijd maximaal een 3. Dat zegt genoeg denk ik.

Wat ik zoek is een bij voorkeur nederlandstalige inleiding in deze chemie, zodat een en ander wat makkelijker te plaatsen is voor mij. Ik heb hier op het forum al wat rondgekeken, maar kon iets dergelijks niet vinden.
Het liefst zoek ik natuurlijk mijn informatie gratis en online, maar als iemand mij aan bepaald boek van harte kan aanraden is dat natuurlijk ook prima.

Alvast bedankt!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 30 January 2008 - 06:53 AM

Zou je iets duidelijker kunnen formuleren waar je precies naar opzoek bent, want chemische informatie is een zeer ruim begrip zelfs als ik het beperk tot psychoactieve stoffen..

Op de DHP Wiki staat een beetje chemische info, hoop dat je er wat aan hebt.
Fenethylamines
Amfetamines
Tryptamines

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 30 January 2008 - 01:15 PM

Ik denk dat het helpt om een hoofdstuk uit een VWO niveau scheikunde boek te maken die gaat over structuur formules. Misschien dat je voor dat hoofdstuk nog wat andere door moet werken, maar dat geeft genoeg basis om de gemiddelde structren van psychedelische compounds een beetje te begrijpen. Ik heb er in ieder geval genoeg aan gehad.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 glesse

glesse

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 31 January 2008 - 11:21 AM

Hmmm Ja, duidelijker zijn... Dat was een beetje moeilijk, omdat ik er zo weinig van weet. De 2 replies bieden me echter wel iets, Ik zal ook inderdaad eens een middelbaar school boek erbij pakken als ik weer eens bij de tweedehands boekenwinkel kom.
En die wiki is erg tof! dank.

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 31 January 2008 - 04:16 PM

aan het volgende linkje heb je wel wat waarschijnlijk:
http://www.cognitive...archive/2cb.htm

let er wel op dat "2c-t-2, 2c-b, 4-HO, 4-ACO, STP en mCPP." afkortingen/bijnamen zijn, dit is niet de "chemische" naam van de stof.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 glesse

glesse

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 01 February 2008 - 08:41 PM

aan het volgende linkje heb je wel wat waarschijnlijk:
http://www.cognitive...archive/2cb.htm

let er wel op dat "2c-t-2, 2c-b, 4-HO, 4-ACO, STP en mCPP." afkortingen/bijnamen zijn, dit is niet de "chemische" naam van de stof.

Nou ja, zoiets bedoel ik dus :-) Dank!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users