Jump to content

Photo

Xanthine derivatenCafeïne, Theobromine, Theophylline enz..

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6395 posts

Posted 19 January 2008 - 09:59 PM

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over de verschillende xanthine verbindingen. Iedereen zal ongetwijveld wel eens caffeïne op hebben gehad.

Voor mij behoort caffeïne tot de dagelijkse levens behoefte.

Ook wel is 200 mg caffeïne poeder genomen op feestjes als ik toch 'wakker' wou zijn, maar volgende dag niet brak. Vooral als je paar biertje op hebt is dat ook zeer goed te doen. Alleen gaat mijn hart hard te keer. :)

Vanochtend was de optie koffie of energie-drink niet bij de hand, dus dacht ik laat ik die theobromine poeder maar is een poging geven.
Er was nagenoeg geen informatie over de dosis hiervan te vinden op het net, maar caffeïne wordt voor 12% (bron wiki) in theobromine om gezet.
En omdat het beide xanthine's zijn, ben ik van de dosis van caffeïne uitgegaan + mijn aanwezig tolerantie voor caffeïne.
Ik heb 125 mg genomen en ik was zwaar onder de indruk van hoeveel fijner theobromine is voor het lichaam in vergelijking met caffeïne. Soms heb ik bij caffeïne last van hart-kloppingen, hier was totaal geen sprake van er was ook zelfs een zeer aangenamen body-rush. Door de zeer fijne body-rush had ik soms wel moeite me op mijn werk te concentreren, maar eenmaal gewent aan de rush was, in ieder geval voor mijn gevoel, de concentratie beter als ik normaal bij caffeïne heb.

En door deze ervaring ben ik nu ook benieuwd naar de andere varianten van xanthine.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 19 January 2008 - 10:49 PM

Cool Poelie, laat ons weten hoe hogere dosissen zijn. Ik wil theobromine hcl al lang es doen.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 20 January 2008 - 12:28 AM

Klinkt goed, als je weleens hoge doses guarana gebruikt hebt; is dat vergelijkbaar?
Dat is tot nu toe de fijnste cafeine die ik gehad heb, beter dan koffie of yerba mate qua duur en energie. In Engeland heb je cafeine pilletjes die je ook wel snel oppeppen maar een langdurige cafeine zonder nerveuziteit is wel beter.

Hebben ze in de Benelux landen (andere dan NL) trouwens nog steeds animine als je wilt studeren?
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#4 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 20 January 2008 - 12:32 AM

Valt guarana hier ook onder?

Ik vind dat in ieder geval een zeer goed middel voor de concentratie en bij vermoeidheid, beter dan koffie in ieder geval. Het is wat meer op de achtergrond.

Ik drink 's ochtends ook wel eens guarana thee, maar dat vind ik 'm net niet, heb een idee dat dat niet zo goed werkt, waarschijnlijk is de dosis dan te laag, omdat het geen extract oid is.
Get high before you die!

#5 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 20 January 2008 - 12:37 AM

Klinkt goed, als je weleens hoge doses guarana gebruikt hebt; is dat vergelijkbaar?

Ken je LPG? Liquid Pure Guarana, ampul met 25 ml, ong. 2000 mg guarana (10% caffeine) Werkt erg lekker, fijne boost :)
Get high before you die!

#6 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 20 January 2008 - 08:08 AM

De werkzame stof in guarana is caffeine als ik het goed heb dus ja dit valt er onder maar wat ik me afvraag is wat theophyline is.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6395 posts

Posted 20 January 2008 - 01:34 PM

- Xanthine
- Caffeïne
- Theobromine
- Theophylline
- Paraxanthine

Van deze derivaten lijkt me theophylline de meest intersantste

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 20 January 2008 - 01:52 PM

Een onderzoek van MAFF naar methylxanthines in diverse dranken en chocolade producten wijst uit dat het theobromine niveau laag is, met uitzondering van de cacaoproducten. De concentratie van theobromine in poederdranken ligt tussen de 85 en 590 mg/l, met een gemiddelde van 367 mg/l. Theobromine concentraties in chocolademelk varieert van 141 tot 371 mg/l. Chocolade mousse bevat 386 tot 651 mg/kg. In chocolade repen ligt deze waarde tussen 1300 en 4740 mg/kg. Chocolade repen met een hoog cacao gehalte (70%) bevatten theobromine in een concentratie van 10370 mg/kg

http://www.food-info.../qa/qa-fp50.htm

Ik vraag me af of bovenstaande data klopt. Dus 100-200 gram pure chocolade bevat rond de 1 gram theobromine. Wanneer ze er een factor 10 naast zitten dus nog steeds 100 mg.
Ik ben een choco fan en koop vaak van die ' dark swiss' choc van meer dan 70%. Het theobromine effect wat jij beschrijft is me echter nog nooit opgevallen?

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6395 posts

Posted 20 January 2008 - 01:57 PM

Maar een 200 gram chocoreep is ook best flinke hoeveelheid. En ik had die 125 mg op een lege maag, misschien dat dat het verschil maakt??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 20 January 2008 - 01:59 PM

De snelheid waarmee de theobromine wordt opgenomen en in je bloed komt zou idd een verklaring kunnen zijn.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#11 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 24 January 2008 - 01:37 AM

Xanthine analogen zijn cool. Sowieso, xanthine is een alkaloid met charme:
Posted Image

In ieder geval, van een aantal gemethyleerde xanthine analogen (zoals caffeine (m'n favo!), theophylline, o.a.) is bekend dat ze naast hun stimulerende effect (via het antagoneren van de werking van adenosine op haar receptoren) ze ook non-selective (cyclic nucleotide)-phosphodiesterase inhibitors zijn. Dit betekent dat de second messengers cAMP en cGMP langer actief blijven in de cel.

Adenosine receptoren A(1), A(2A), A(2B) en A(3) zijn farmacologisch zeer interessante targets. Therapeutisch interessant voor Parkinson's Disease bijvoorbeeld, zijn caffeine en haar analogen[1] vanwege hun werking op adenosine A2A receptoren.[2]

Dit is rete cool, adenosine ligands zijn een hot topic all-around, en veel researchers zijn bezig met het maken van agonisten en antagonisten voor adenosine receptoren.[3] De xanthine pharmacophore zal de basis vormen voor veel van die nieuwe drugs.....

[1] http://www.ncbi.nlm....Pubmed_RVDocSum
[2] http://www.ncbi.nlm....Pubmed_RVDocSum
[3] a. http://www.ncbi.nlm....Pubmed_RVDocSum b. http://www.ncbi.nlm....;indexed=google c. http://www.ncbi.nlm...._RVAbstractPlus d. http://www.ncbi.nlm...._RVAbstractPlus e. http://www.ncbi.nlm...._RVAbstractPlus

#12 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 24 January 2008 - 12:11 PM

retecool;)
You can trust me, I'm dutch.

#13 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 24 January 2008 - 12:32 PM

naar aanleiding van poelies ervaring heb ik afgelopen week s'avonds 80 gram zwarte choc gegeten (all for science :) en sure enough kon ik niet in slaap komen

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6395 posts

Posted 04 February 2008 - 04:00 PM

200 mg theobromine geeft niet echt een ander gevoel dan een dosis van 125 mg. (had het nu wel niet op een lege maag genomen)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6395 posts

Posted 29 September 2014 - 06:06 PM

Om even een oud topic op te graven. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...