Jump to content

Photo

Alweer een vraag over paddestoelen!

• Please log in to reply
59 replies to this topic

#21 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 09 January 2008 - 03:06 PM

Nope, ik leg zeg gewoon op een hoog plankje in de kamer met redelijke afstand tussen de steeltjes en dat komt altijd wel goed. ;)

#22 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 09 January 2008 - 03:08 PM

Niet doen! Warmte breekt ook psilocine af... beter leg je het in een la (donker) met een zakje vochtvreters o.i.d. erbij. La wel open laten staan, zodat er ook frisse lucht bij kan, en vochtige lucht vervangen kan worden.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#23 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 09 January 2008 - 03:09 PM

vochtvreters inderdaad. Maar geen contact tussen paddo's en vochtvreter. Dat kan namelijk pijn gaan doen.
The mind is a jungle.

#24 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 09 January 2008 - 03:19 PM

Een vriend van me heeft onze twee porties gedroogd met een ventilator. Gewoon op wat huishoudpapier leggen en er enkele dagen een ventilator op richten, dan drogen ze mooi uit.
Ze moeten een beetje "knapperig" worden. Zolang ze nog flexibel en zacht zijn zijn ze niet helemaal droog.

#25 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 09 January 2008 - 03:33 PM

Ok. Donkere plek, ruimte tussen de paddestoelen en lichte ventilatie. Maakt temperatuur nog uit?

Heb helaas geen vochtvreters.. Kan het ook zonder?
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#26 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 09 January 2008 - 03:40 PM

Boven de verwarming (maar niet direct er op) is ideaal. Luchtstroom is ook goed. Tochtige vensterbank werkt goed, maar dat is vaak weer te licht. Vochtvreters zijn vrij goedkoop, dus het heeft misschien wel zin om te kopen mocht je een gewoonte maken van het drogen van paddo's. Hoor ook vaak dat mensen het op kippegaas leggen, zodat er ook lucht onder de paddo's langs kan.
The mind is a jungle.

#27 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 09 January 2008 - 03:58 PM

ik leg kaalkopjes gewoon op een mdf plankje voor de kachel (niet erop ;) )
nooit klachten gehad over de werkzaamheid!

maar vochtvreter is idd beter maar ik vergeet telkens zo'n zak te halen

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#28 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 09 January 2008 - 06:07 PM

#29 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 09 January 2008 - 10:50 PM

zeker!
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#30 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 11 January 2008 - 11:26 AM

zeker!

mwah, ik vind het eigenlijk nogal aanmatigend. fatsoen moet je doen, lip! :laugh:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#31 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 11 January 2008 - 12:27 PM

Even een update: Heb de resterende 20 gram in een lange platte doos met enkele kleine luchtgaten aan de zijkant (met daarover weer een klepje om het licht voor een deel binnen te houden) op een boekenkast in een warme kamer geplaatst..

De gebruikte doos stond al op het punt om weggegooid te worden en is van Guitar Hero 3! Toen ik gisterennacht eens goed naar die doos keek leek het plots allemaal te kloppen... Leuke bijkomstigheid is dat er bij de verpakking van GH3 al een zakje vochtabsorberende shit zat.. Ben benieuwd of het experiment gaat slagen...

Was vanochtend even bezorgd dat mijn katten de snacks hadden gevonden, maar dat was gelukkig niet zo... :laugh:
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#32 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 11 January 2008 - 01:04 PM

zo'n klein zakje silica is niet genoeg om een aantal cubensis te laten drogen, beter een ventilatortje erop zetten!
in een doosje krijg je de stoeltjes denk ik niet ' cracker dry' . (je moet ze kunnen verpulveren tussen je vingers)

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#33 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 11 January 2008 - 01:09 PM

zo'n klein zakje silica is niet genoeg om een aantal cubensis te laten drogen, beter een ventilatortje erop zetten!
in een doosje krijg je de stoeltjes denk ik niet ' cracker dry' . (je moet ze kunnen verpulveren tussen je vingers)

Ventilator helaas niet voorradig... Ik heb nog 2 zakjes erbij geplaatst en de verwarming een stuk hoger gezet..

In ieder geval bedankt voor de tips! Ik kan voorlopig alleen maar afwachten.. Toen ik ze jojuist checkte waren ze wel een stuk droger dan toen ik ze gisteren in de doos plaatste.. (het zijn ook best grote zakjes, ter grootte van een groot en dik suikerzakje)..

#34 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 11 January 2008 - 01:47 PM

Was vanochtend even bezorgd dat mijn katten de snacks hadden gevonden, maar dat was gelukkig niet zo... :laugh:

áls dat gebeurt, houd dan je videocamera bij de hand ;-)
Youtube hit!

#35 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 13 January 2008 - 11:18 PM

Update: het lijkt te werken! De paddestoelen zijn enorm verschrompeld en zijn aanzienlijk kleiner en lichter geworden... Ze voelen erg droog.. Ben nog niet helemaal tevreden, maar na nog een nachtje in mijn constructie denk ik dat experiment paddestoelen drogen geslaagd is! :D

#36 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 14 January 2008 - 12:47 AM

Blijkbaar breekt contact met lucht de actieve bestanddelen af... Dus goed verpakken, naar het schijnt is een gewoon gripzakje niet volledig luchtdicht. Of gebruik ze gewoon binnen de eerste maanden.

#37 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 14 January 2008 - 12:58 AM

Blijkbaar breekt contact met lucht de actieve bestanddelen af... Dus goed verpakken, naar het schijnt is een gewoon gripzakje niet volledig luchtdicht. Of gebruik ze gewoon binnen de eerste maanden.

Thanks Fractal! :D

Ik ben van plan deze dosis als testje te gebruiken.. kijken of het allemaal goed is gelukt... is ook het restant van slechts 18 gram.. ben benieuwd!

#38 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 14 January 2008 - 10:43 AM

Hoeveel gram wegen de gedroogde in totaal nu?
Gedroogde paddo's zijn grof gezegt meestal een factor 10 lichter dan verse, dus als jij begon met 18 gram verse begon zou je nu ongeveer nog 1,8 gram over moeten hebben.

En over het bewaren, als ze goed droog zijn kan je ze gerust een half jaartje laten liggen. (liefst wel in ziplock)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#39 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 22 January 2008 - 04:58 AM

Best doe je ze in glas. Dat is luchtdicht.

#40 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 22 January 2008 - 07:18 AM

@Poelie: Geen idee hoeveel ze wegen.. Ik heb geen weegschaal.. Ik heb ze in ziplock geplaatst.. Ik weet nog niet zo goed wanneer ik ze ga gebruiken..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users