Jump to content

Photo

Alweer een vraag over paddestoelen!

• Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 03 January 2008 - 11:53 PM

Hallo,

Onlangs heb ik me voorgenomen paddestoelen te proberen. Ik heb de topics over paddestoelen al doorgelezen maar heb toch nog een aantal vragen:

1) Is het af te raden zo'n eerste trip alleen te maken? Ik zou me netjes aan de voorgeschreven dosis houden en wellicht nog zelfs iets minder gebruiken.

2) Mijn buren (of all people) hebben onlangs aangegeven dat ze ook paddestoelen wel eens zouden willen proberen. Buurvrouw wil wel, alleen buurman wil dan graag nuchter blijven. Is dat een fijne situatie? Kan me voorstellen dat een nuchter persoon in de buurt aan de ene kant fijn is, maar wellicht verstoort het de vibe?

3) Is er iets waar ik speciaal op moet letten? Vers/gedroogd maakt niet zoveel uit begrijp ik.. Is er een soort die beter is voor beginners?

4) Even praktisch: hoeveel kosten ze en waar koop ik ze? Ik neem aan in een Smartshop? Weet iemand nog een goede in Rotterdam?

Veel dank!

Mike
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#2 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 04 January 2008 - 12:02 AM

1) Is het af te raden zo'n eerste trip alleen te maken? Ik zou me netjes aan de voorgeschreven dosis houden en wellicht nog zelfs iets minder gebruiken.

Je zou in je eentje kunnen trippen maar dan zou ik wel echt bijzonder weinig nemen, echt een paddestoeltje maar en alleen als je helemaal stabiel in je schoenen staat. Het is aan te raden om met iemand waarmee je je goed voelt je eerste trip mee te maken.

2) Mijn buren (of all people) hebben onlangs aangegeven dat ze ook paddestoelen wel eens zouden willen proberen. Buurvrouw wil wel, alleen buurman wil dan graag nuchter blijven. Is dat een fijne situatie? Kan me voorstellen dat een nuchter persoon in de buurt aan de ene kant fijn is, maar wellicht verstoort het de vibe?

Als je het goed met haar kan vinden zou ik dat gewoon met haar gaan doen. Ga vooraf even praten over hoe en wat en zorg dat je buurman er als tripzitter bij zit. Hij moet op een afstandje staan en zich nergens mee bemoeien, gewoon stand by staan voor als er iets mis gaat. Vaak irriteren trippers zich erg aan 'nuchtere mensen' omdat je in zo'n compleet andere vibe zit. Dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Je kunt wel een beetje meer nemen met een sitter aangezien er veel minder fout kan gaan. (wel altijd veel vitamine C bij de hand houden he! maar dat wist je vast al wel :P )

3) Is er iets waar ik speciaal op moet letten? Vers/gedroogd maakt niet zoveel uit begrijp ik.. Is er een soort die beter is voor beginners?
Begin niet met hawaiiaanse! Die zijn wel erg heftig, ik zou mexicaanse paddo's aanraden maar colombiaanse kan ook best!

4) Even praktisch: hoeveel kosten ze en waar koop ik ze? Ik neem aan in een Smartshop? Weet iemand nog een goede in Rotterdam?
Smartshop ja, ze kosten rond de 16 euro meestal. Geen idee over R'dam though :)

Zorg verder dat je de komende 24 uur geen verplichtingen hebt, dat je goed uitgerust bent en lekker fruit bij de hand hebt. Eet goed van te voren maar de paar uur voor inname niets of weinig. Zorg voor een fijne warme plek met goede muziek, Air of Beatles werkt altijd wel denk ik. En zorg dat je mede tripper even goed geinformeerd als jou zijn!

Happy trippin'! :)

Baron

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 04 January 2008 - 12:03 AM

1) Ligt er aan wat jij beschoud als voorgeschreven dosis? 1 portie uit de smartshop, vaak rond de 30 gram vers, vind ik veelste veel, en zeker voor een beginner en zeker alleen, 15 gram vers is mooie begin dosis, ook als je niet alleen gaat trippen.

2) Ligt ook aan jouw relatie met de buren. Maar klinkt als een prima idee, zorg wel dat de nuchtere buurman, de tripsitter, ook weet wat jullie ongeveer gaan ervaren, veel lezen dus..

3) Ik vind de versen minder prettig om naar binnen te werken, maar zijn genoeg mensen die versen juist lekkerder vinde, maar qua werking maakt het niet veel uit. Een tip: ik maal/knip de gedroogde altijd zo klein mogelijk en doe dit door wat appel/abrikozen compote, prima te eten dan :)

4) De gemiddelde prijs van een portie is denk ik tussen de 15 en 20 E, maar zou het niet weten heb ze al een tijd je niet meer gehaald, want zelf kweken is velen malen goedkoper. En een shop noemen mag en kan ik niet aangezien de regels van DHP..

Als verder nog vragen hebt stel ze gerust..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 04 January 2008 - 12:06 AM

Fijne info! Bedankt Poelie en de Baron! (wow, dat klinkt bijna als de titel van een stripboek!) :)
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#5 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 04 January 2008 - 12:15 AM

Poelie en Baron en de Kristalle Schat!
Poelie en Baron en de Zevenbenige Duizendpoot!

:)

#6 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 04 January 2008 - 09:05 PM

even een mooie sidenote:
De Baron, je hebt het over 'maar 1 paddestoeltje'
ik heb wel eens een paddo gehad van 30 gram, maar er zijn er ook van 5 gram of zelfs minder... dus als ik dan 1 paddo van 30 gram neem... :duimpje:

Ik denk, dat je bij een smartshop wel gewoon eerst kunt vragen of ze ook gedroogde hebben (is vaak goedkoper, omdat ze veel langer te bewaren zijn). bij mij in de buurt verkopen alle shops voornamelijk gedroogde, dacht ik.

probeer een op google te zoeken naar 'smartshop rotterdam', dan vind je vast een lijstje smartshops in de gouden gids online ofzo. (zo mag het toch, edele admins?)

voorbereiding zit bij jou wel goed, zo te horen/lezen, maar zorg er voor dat dat bij je buurvrouw ook zo is.

qua muziek: iets wat je zelf erg chill vindt, of iets chills dat je nog niet zo goed kent. dat laatste kan wel echt verrassend leuk zijn ;)

happy trippin'!

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 04 January 2008 - 11:57 PM

Ik denk, dat je bij een smartshop wel gewoon eerst kunt vragen of ze ook gedroogde hebben (is vaak goedkoper, omdat ze veel langer te bewaren zijn). bij mij in de buurt verkopen alle shops voornamelijk gedroogde, dacht ik.

Vergeet niet dat de gedrooge stoeltjes al een geruime tijd illegaal zijn in ons land.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 05 January 2008 - 09:16 AM

Zorg dat wanneer je besluit met een voorzichtige dosis te beginnen (15 gram vers bijv.) je nog wel een beetje hebt liggen om evt. bij te nemen. Het is namelijk vaak storend als je het gevoel hebt dat je net niet tript.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 05 January 2008 - 12:32 PM

Maar wacht zeker een vol uur na inname met het eventueel redosen!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 05 January 2008 - 01:25 PM

Nogmaals bedankt iedereen! Wat een luxe om zo'n naslagwerk te hebben om ervaringen te delen... Ik denk dat we vanavond gaan proberen! ;) Tripreport volgt later dit weekend! :duimpje:

#11 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 05 January 2008 - 02:14 PM

Nog een vraagje... Kan ik alleen de droge door ander voedsel heenmixen? Ik lees over paddestoelen in soep en fruitmixjes... Kan dat ook met verse?

#12 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 05 January 2008 - 02:18 PM

^Natuurlijk. Verse zijn groter en hebben iets meer smaak, dus dat is lastiger. Maar door een soepie moet het zeker lukken. Kook ze alleen niet mee, want dat kan funest zijn voor de kracht van de paddo's. Laat ze wel even trekken terwijl de pan van de kook af is. Let wel op dat als je ze fijnmaakt en in de soep doet dat de trip dan een stuk sneller op kan komen en je nogal kunt overrompelen.
The mind is a jungle.

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 05 January 2008 - 02:24 PM

En dat je bij de soep wel moet opletten dat de dosis eerlijk verdeelt wordt.

Thee van trekken kan ook, de verknipte paddestoelen in het warme (niet kokende) water doen, 10- 15 min laten trekken eventueel een thee zakje er bij hangen voor een lekkere smaak naar wens :)
Na 15 min zullen waarschijnlijk wel het grootste deel van de werkzame stoffen opgelost zijn in het water, maar om zeker van te zijn kan je dan ook nog de restje op eten.
En zoals Forlbender al zei; let wel op een sneller come-up..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 06 January 2008 - 11:29 AM

Koen bewapend met alle fijne adviezen en suggesties zijn we gisteren de trip aangegaan... Wat een ervaring! Uitgebreid report volgt, maar dit was wel erg bijzonder.. Bij tijden doodeng, compleet onnavolgbaar en onbegrijpelijk.. Maar erna compleet overweldigd door het besef dat dit wel iets erg unieks en belangrijks was! Nogmaals mijn dank voor alle hulp!

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 06 January 2008 - 12:02 PM

Ben zeer benieuwd naar je report! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 09 January 2008 - 01:09 PM

Tripreport valt nu te lezen onder tripreports... wat ik me afvroeg: hoe frequent kun je paddestoelen gebruiken? Ik heb nog een kleine 20 gram over en vroeg me af of het zin heeft dit te gebruiken of kan ik het beter proberen te drogen??

#17 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 09 January 2008 - 01:21 PM

Best is minimum enkele dagen tussen te laten (tolerantie), en voor de rest hangt het ook af van wat je zelf wil...
Trippen is best wel inspannend, dus het hangt van jou af of je dat nogmaals zo snel erop wilt doen, of liever alles wat laat bezinken.

edit: anjin hieronder maakt gewag van een maand, kan ook best zijn. Heb zelf nog geen ervaring met snel na elkaar trippen. Het zou het positieve, leerrijke effect ook teniet doen, denk ik.

#18 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 09 January 2008 - 02:26 PM

ik heb toch zeker een maand nodig om de tolerantie af te bouwen.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#19 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 09 January 2008 - 02:52 PM

De kortste tijd tussen twee trips voor mij was drie weken, en gemiddeld een maand of twee/drie. Maar ik ken mensen die elke week trippen (meestal op lsd). Lijkt mij zelf behoorlijk intens.

Ik zou ze lekker te drogen leggen.
The mind is a jungle.

#20 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 09 January 2008 - 03:03 PM

Oke dan! Dan bewaar ik ze...

Het voorlopige plan was om ze te drogen in een oven op 40 graden... Iemand hier ervaring mee?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users