Jump to content

Photo

Gedroogde of verse paddestoelen?Welke zijn sterker?

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 287 posts

Posted 28 December 2007 - 12:17 AM

Nou vraag ik me toch eens af.. Gedroogde paddestoelen zijn verboden geworden omdat die sterker qua uitwerking zijn toch? Of zie ik dat verkeerd? Nou heb ik soms ook heftigere trips op verse paddestoelen gehad als dan met gedroogde. Maar het is ook vaak heel onvoorspelbaar met paddo's vind ik. Maar over het algemeen heb ik toch heftigere trips met gedroogde en vaak minder nodig als dan bij verse.

Kan iemand mij nou uitleggen hoe dat nou precies zit, en wat vinden jullie daar anders van. Zijn gedroogde over het algemeen sterker qua uitwerking dan verse?

#2 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 28 December 2007 - 12:20 AM

In mijn ervaring zijn verse sterker. Psilocybin word ook denk ik afgebroken wanneer je ze droogt en als je de gedroogde lang bewaart vind ik dat ze al snel hun kracht verliezen.

#3 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 287 posts

Posted 28 December 2007 - 12:30 AM

In mijn ervaring zijn verse sterker. Psilocybin word ook denk ik afgebroken wanneer je ze droogt en als je de gedroogde lang bewaart vind ik dat ze al snel hun kracht verliezen.

Volgens mij zijn gedroogde juist in preciepe onbeperkt houdbaar...

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 28 December 2007 - 01:32 AM

^ onbeperkt is wel _erg_ overmoedig.

1) elke trip is anders
2) wat static zegt klopt niet. Psilocine breekt vrij snel af wanneer je paddo's droogt. Psilocybine blijf veel langer houdbaar.
3) elke soort heeft een andere verhouding aan deze 2 stoffen. Psilocybe cubensis ("Mexicaanse", "Colombiaanse", "Golden Teacher" etc.) hebben bijvoorbeeld meer Psilocine dan Psilocybine, waardoor 1 portie na drogen zwakker wordt. Andere soorten als de Psilocybe azurescens, maar ook ons inheemse "Kaalkopje" (Psilocybe semilanceata) hebben juist vooral Psilocybine, waardoor ze hun kracht 'behouden'.
4) omdat de stoeltjes na drogen zo'n 90% gewicht aan water verliezen ('truffels' of Philosopher Stones verliezen meestal ~60%) zijn de paddestoelen dus per gram 10x zo sterk aan Psilocybine, maar een enkele portie wordt eigenlijk altijd iets zwakker.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 28 December 2007 - 01:02 PM

Tsja, wat dreamer zegt klopt wel. Je moet overigens niet denken dat het verbod op gedroogde paddo's gebaseerd is op goeie argumentatie hoor... per saldo zijn gedroogde paddestoelen inderdaad sterker, omdat ze meer werkzame stof per gram gewicht bevatten, maar per paddestoel bevatten ze eigenlijk evenveel psilocybine/psilocine (meestal zelfs iets minder dus).

Enne, ja, elke trip is inderdaad anders, en ik zou niks durven zeggen over de sterkte, in verhouding tot gedroogde of verse, en eigenlijk zelfs niet over de soort paddestoel.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Pikachu

Pikachu

Silent one

• Members
  • 10 posts

Posted 22 January 2008 - 11:54 PM

Volgens mij corrigeren de smartshops de hoeveelheid. Als je bijvoorbeeld in bepaalde soorten wat psicolycine kwijtraakt bij het drogen dan doen ze er een klein beetje bij om de trip toch ongeveer even sterk te maken.

#7 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 23 January 2008 - 09:19 AM

^volgens mij valt dat best mee.
The mind is a jungle.

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 23 January 2008 - 09:50 AM

niet zo ingewikkeld mensen <_<

paddestoelen maken psilocybine en psilocine aan wanneer ze nog leven.
dus is het logisch dat wanneer ze nog zo vers mogelijk zijn, ze het krachtigst zijn.

de actieve stoffen zullen na het oogsten alleen maar afnemen.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 23 January 2008 - 03:25 PM

^ dat is dus met name psilocine, psilocybine is vrij stabiel.

#10 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 03 February 2008 - 06:07 PM

Als je een portie laat drogen wordt hij niet sterker, maar dat is al uitgelegd; inderdaad is de psilocine vrij instabiel, en psilocybine stabiel genoeg om na het drogen nog wel even te blijven. Soorten met veel psilocine worden dus gewoon slapper.
Het weegt wel een stuk minder, dus met dezelfde hoeveelheid in gram gedroogd als vers is het logisch dat de gedroogde sterker zijn.
Verder zijn gedroogde niet verboden omdat ze sterker zijn, maar omdat dat volgens de wet telt als een bewerking. Paddo's mogen niet bewerkt worden en dus alleen volledig vers verkocht worden. Daar is dan weer de mythe uit voort gekomen dat ze gedroogd stker zouden zijn, maar als je maar een béétje logisch na denkt: als ze dood zijn maken ze heus geen stoffen meer aan, dus ze zouden niet eens sterker kunnen worden.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 03 February 2008 - 06:22 PM

maar als je maar een béétje logisch na denkt: als ze dood zijn maken ze heus geen stoffen meer aan, dus ze zouden niet eens sterker kunnen worden.

Zo logisch is dat niet hoor... het is dat psilocine/cybine niet psycho-actief worden, maar het zou kunnen dat ze reageren en iets anders worden dat wel psychoactief of werkzaam is... maar dat is een beetje besides the point.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#12 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 03 February 2008 - 06:40 PM

Dat zou in andere dingen misschien ook wel goed mogelijk zijn, maar bekend is dat psilocine vrij instabiel is, dus met die kennis en dan logisch na-denken.. dat is hoe ik het beredeneerde, dus ik denk zeker niet dat dat voor alles zou gelden, maar in het geval van paddo's vind ik het wel vanzelfsprekend.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#13 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 05 February 2008 - 12:44 PM

psilocine laat zich gewoon snel aantasten door zuurstof (oxidatie) terwijl psilocybine een paar extra atomen heeft, oa fosfor wat er voor zorgt dat psilocybine veel minder snel oxideert..
Lush Indoles..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users