Jump to content

Photo

Vervolgtrip paddo'sHoeveel te nemen

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 19 December 2007 - 08:44 AM

De laatste keer heb ik samen met mijn vriendin één portie mexicaanse paddestoelen gehad. Het was allemaal best vriendelijk, leuk ed maar toch echt net iets te weinig.

Nu willen we in de kerstvakantie nog een keertje trippen, alleen dan de ervaring wel wat 'heftiger' maken. Wat is in dit geval een 'verstandige' hoeveelheid?
Aleyhup

#2 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 19 December 2007 - 09:15 AM

Ik zou zeggen deel 3 portie's met zijn tweeën, je kunt ook beiden gelijk voor 2 portie's gaan, maar dat is wel weer een behoorlijk grote stap. Naar mijn ervaring zijn ook andere soorten dan mexicaanse, zoals hawaiiaanse of colombiaanse ook sterker.

#3 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 19 December 2007 - 09:23 AM

Ik zou zeggen deel 3 portie's met zijn tweeën, je kunt ook beiden gelijk voor 2 portie's gaan, maar dat is wel weer een behoorlijk grote stap. Naar mijn ervaring zijn ook andere soorten dan mexicaanse, zoals hawaiiaanse of colombiaanse ook sterker.

Dus twee bakjes kopen en 1,5 opeten toch?

Blijft maar onhandig die porties. Uit één bakje haal je voor mijn gevoel twee porties.....
Aleyhup

#4 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 19 December 2007 - 10:52 AM

Waren het verse of gedroogde? Als ze gedroogd waren hadden ze misschien al wat van hun sterkte verloren. Dan moet je maar eens verse proberen.

Let goed op. Soms kan een portie heel zwak vallen en soms is 1 portie al te veel. Paddos zijn lastig te doseren. Als je toch meer wilt bouw dan rustig op en enkel met dezelfde batch.

#5 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 19 December 2007 - 11:00 AM

Volgens mij verliezen ze nauwelijks effect door te drogen, ik denk eerder dat ze soms wat minder sterk zijn dan anders. Maar ik zou gewoon 50% meer doen dan je de vorige keer deed, eventueel kun je er uiteindelijk nog wat bij blowen voor een sterker effect.

#6 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 19 December 2007 - 11:28 AM

Probeer je paddo's bij dezelfde source te kopen als de vorige keer (ook dezelfde soort) om variaties in potentie zoveel mogelijk te voorkomen. En neem dan een halve portie extra p.p.

En je kan beter iets te weinig nemen dan teveel :duimpje:

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#7 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 19 December 2007 - 11:59 AM

^Wat Anjin zegt.
Ik zou persoonlijk ook eens een hele portie proberen. Het is misschien een beetje overkill om wanneer je aangeeft dat iets "net iets te weinig" is, meteen je portie te verdriedubbelen. Dood zal je er niet van gaan ofzo maar om de ervaringen die je hebt zo plezant mogelijk te houden zou ik lekker rustig aan doen.

Andere optie is eerst een MAO-remmertje te nemen... Geeft IMHO een fijne draai aan de paddotrip zonder MAOi en versterkt het behoorlijk....

Succes!
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#8 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 19 December 2007 - 12:50 PM

Volgens mij verliezen ze nauwelijks effect door te drogen, ik denk eerder dat ze soms wat minder sterk zijn dan anders. Maar ik zou gewoon 50% meer doen dan je de vorige keer deed, eventueel kun je er uiteindelijk nog wat bij blowen voor een sterker effect.

Dat hangt dus heel erg af van wat voor paddestoelen je gebruikt. De hollandse kaalkopjes worden niet veel zwakker omdat ze naar verhouding veel psilocybine bevatten, en weinig psilocine. Psilocine is minder stevig molecuul, die ten delen wordt afgedrogen tijdens het drogen en bewaren. Sommige soorten zullen dus heel veel minder sterk worden, en bij andere maakt het weinig verschil.

Maar als je een halve portie net te weinig vind, zou ik voor allebij een bakje gaan, dus 1 portie pp. Misschien wel een grote vermeerdering, verdubbelen, maar een halve portie is opzich vrij weinig, en naar mijn idee is 1 portie een goede dosis. En als je een beetje meer doet dan een halve, zit je weer met het probleem dat je een hoeveelheid over hebt waar je weinig aan hebt. Maar misschien heeft jou plaatselijke smartshop ook wel gedroogde die ze ter plekke voor ja afwegen, dus dan zou je het meer op je persoonlijke voorkeur af kunnen stemmen. Persoonlijk zou ik zelf eerder 1,5 a 2 porties eten, maarja, ik heb gemerkt dat dergelijke trips vele malen interesanter zijn, dat is namelijk wanneer er werkelijk vreemde dingen gaan gebeuren. Maar het hangt dus erg af van wat jij nou wilt van je paddestoeltjes.
:)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#9 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 19 December 2007 - 01:00 PM

Niet in mijn ervaring. Een hele hoop mexicaanse paddos werden bij mij al snel slecht nadat ik ze gedroogd had. En ik had ze in het donker en in glass bewaard. Het was misschien wel wat warm. Truffels bewaren beter vind ik dus het kan zeker aan de variant liggen.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 19 December 2007 - 03:38 PM

@ francois: MAO-remmers zou ik pas doen als je ervaring hebt met paddestoelen an-sich (stuk of 10x gedaan ofzo). Niet voor een 2e keer.

Ik denk dat killerfish het ook niet helemaal begrepen heeft.

Ik denk dat jullie beter nog een keer een halve (een trip is nooit hetzelfde) portie kunnen nemen of deze keer voor een hele p.p. gaan.

#11 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 19 December 2007 - 03:47 PM

Ook al zou ietje meer totaal geen probleem zijn. Ik zou toch aanraden wel iets meer te nemen, zeker als je het idee had dat het toch net even te weinig was.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#12 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 19 December 2007 - 04:17 PM

Ik denk dat killerfish het ook niet helemaal begrepen heeft.

Lol, was nog niet helemaal wakker :) .

Dus twee bakjes kopen en 1,5 opeten toch?

Blijft maar onhandig die porties. Uit één bakje haal je voor mijn gevoel twee porties.....

Dat bedoelde ik ja, misschien zou ik zelfs zeggen eet gelijk de 2 bakjes leeg maar ik hou dan ook wel van veel effect. Ik heb zelf altijd stappen van halve portie's genomen en dat is mij goed bevallen.

**antwoord op bericht hieronder**
Nee, ik zie één bakje als één portie maar omdat ik toen ik mijn eerste post schreef in de veronderstelling was dat jullie één bakje (of portie :) ) per persoon genomen hadden waren de cijfers wat verkeerd.

#13 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 19 December 2007 - 05:07 PM

Even de semantiek goed krijgen: uit één bakje haal je twee porties?

Vorige keer hebben we mexicaanse gehad en die zijn, wat ik altijd heb begrepen, sowieso vrij licht.

Het waren 'verse' paddo's trouwens.

Ik denk dat ik zelf gewoon een bakje opeet. Echter mijn vriendin is wat voorzichtiger en zal dan 3/4 bakje kunnen nemen en evt kunnen bijnemen. Zoiets :duimpje:

noot: damn was vroeger echt nooit zo voorzichtig met drugs. Maar ik voel me geloof ik nogal verantwoordelijk naar mijn vriendin toe :P
Aleyhup

#14 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 19 December 2007 - 09:17 PM

30 gram verse mexicaanse is bestempeld als een portie. Beslis voor jezelf hoeveel je nodig hebt.

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 20 December 2007 - 10:21 AM

Even de semantiek goed krijgen: uit één bakje haal je twee porties?

verschilt per persoon, per smartshop, per soort paddestoelen, heb ik gemerkt. Ik vond vroeger 1 doosje 'Mexicaanse' een normale portie, maar dat vond ik ook van een halve bak 'truffels'.

Ik denk dat ik zelf gewoon een bakje opeet. Echter mijn vriendin is wat voorzichtiger en zal dan 3/4 bakje kunnen nemen en evt kunnen bijnemen. Zoiets :duimpje:
noot: damn was vroeger echt nooit zo voorzichtig met drugs. Maar ik voel me geloof ik nogal verantwoordelijk naar mijn vriendin toe :(

Heel goed dat je zo verantwoordelijk bent. :P En wat je zelf voorstelt zou ik ook willen voorstellen. Lijkt me een goede stap!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#16 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 20 December 2007 - 10:45 AM

Ik ben zelf fan van hoge doses. Maar ik weet dondersgoed dat niet iedereen dat is. 1 bakje voor jou en 3/4 voor je vriendin klinkt goed. Leef er op een positieve manier naar toe, weet wat je kunt verwachten en alles gaat goed.
The mind is a jungle.

#17 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 27 December 2007 - 08:39 PM

Bakje is op en mijn vriendin heeft er netjes twee overgelaten :)
Aleyhup

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users