Jump to content

Photo

Morfinehet officiele morfine topic

• Please log in to reply
73 replies to this topic

#61 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 14 November 2013 - 04:58 PM

Ik weet  niet precies wat de BA is van gerookte morphine maar ik neem aan significant hoger dan oraal anders zou men opium eten en niet roken.

Tsja, ik weet eigenlijk niet over er historische prevalentiecijfers zijn van de verschillen tussen opiumrokers en -eters, maar volgens mij werd opium vroeger ook best vaak gegeten.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#62 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 15 November 2013 - 12:59 PM

Dubieuze bron van google: The individual relative bioavailabilities of inhaled morphine varied from 9% to 35%, with a mean of 17%.

Schiet je niet veel mee op. Blijft alleen IM of pluggen over... :kidd0:

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#63 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 November 2013 - 04:40 PM

Maar de come-up is velen malen sneller bij inhalatie, wat een sterkere rush geeft, in vergelijking met oraal/nasaal gebruik, ondanks dat de BA vergelijkbaar is. (En in dat opzicht geeft nasaal gebruik ook een snellere come-up dan oraal gebruik)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#64 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 30 November 2013 - 03:48 PM

ja de way to go is pluggen inderdaad, niet flauw doen en pilltje in de poep :) en je zal groot verschil merken tussen de bio-availabilities . Bij pluggen is deze echt het best (uit ervarging ).

en injecten van een pil of poeder is IM toch redelijk gevaarlijk, of je moet met micron filters werken. Maar als je een pil crushed en oplost en dan zo ff rap filteren en iv of im dan is de abscess die zal komen je grootste probleem =(

#65 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 30 November 2013 - 10:09 PM

Hij heeft dus ampullen met isotone steriele oplossing voor in infuus toediening. Dus spuitje (zonder naald) in de poeper of met naald in de bil

"Prove me wrong..."

#66 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 01 December 2013 - 12:55 PM

ah ok :) dat is inderdaad goed :) ik zou het toch in de poeper spuiten, en niet injecteren.

Toch IM, neem eerst ff een douche voor je het doet dan ben je wat meer ontspannen en al beetje properder ;)

voor de IM in je bil moest je dat willen deel je je kont op in 4 delen, en het buitenste rechtse quadrant gebruiken. Je hebt al gauw een 5tal cm lange spuit hiervoor nodig hoor, het zou je verbazen hoe diep je ermee gaat. Op andere spieren zijn kleindere beter, 3 tal cm.

Ohja, eerst handen en poep desinfecteren met alcohol, opzuigen in je spuit, naald verwisselen (niet met dezelfde naald injecten als je hebt opgezogen ), en in 1 prik erdoor gaan. Dan voel je zogoed als nix, traag injecteren, halve minuut ofzo hangt af van hoeveelheid, en dan traag eruit halen en je hebt een minimum aan bloed dat meekomt.een drupje ofzo. daarna nog ff desinfecteren met alcohol of isobetadine en alles komt goed ;)

Het kan zijn dat er een beetje oplossing meekomt als je de naald eruit haalt, proper afvegen en ontsmetten.

Dit zal ook opgenomen worden enkel wat trager dan in de spier. (Subcutaan)

Eigenlijk als je echt goede info wilt moet je op Bodybuilding injections eens zoeken, daar vind je veel goede informatie. Bv dat quadrant enzo, en als het je eerste keer is zal je wel wat zweet laten en schrik hebben maar als je proper en steriel werkt, is er geen reden tot paniek.

Moest het wat gezwollen staan de dagen erna of rood zijn, probeer wat te masseren en onstekingsremmer zoals ibuprofen gebruiken, maar ik geloof niet dat dat het geval zal zijn.

Moest je koortsig worden ofzo de dagen erna, dan moet je naar de dokter want dan zit er een infectie op en hoe sneller opgelost hoe beter, want een abscess die zo diep zit, daar snijden ze je tot een paar cm² weg met diepte van injectie.

Wees dan wel zo ontsmettend mogelijk moest je het doen,

maar ik zou het imho gewoon zonder naald erin steken.. 50mg rectaal is niet nix hoor, zonder tolerantie zit je daarvan te nodden. Absoluut niet te vergelijken met oraal.. En het komt ook snel op.

Of laat een vriend die er iets van kent het injecteren in je bil, dat scheelt je een hoop moeilijkheden en het is zo gepiept ;)

Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn ;)

Have fun ^^

#67 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 01 December 2013 - 03:46 PM

Ik weet  niet precies wat de BA is van gerookte morphine maar ik neem aan significant hoger dan oraal anders zou men opium eten en niet roken.

Tsja, ik weet eigenlijk niet over er historische prevalentiecijfers zijn van de verschillen tussen opiumrokers en -eters, maar volgens mij werd opium vroeger ook best vaak gegeten.

Ja, moet meteen denken aan de klassieker in de drugsliteratuur Confessions of an English opium-eater. Er zal wel veel verschil zitten in uitwerking, wellicht vergelijkbaar met het verschil tussen het eten en roken van cannabis. Een bekende bijwerking van oraal ingenomen morfine is constipatie. Daarom gebruiken mensen die morfine als pijnstiller gebruiken ook vaak een laxeermiddel.Maar bij eenmalig gebruik lijkt mij dit niet aan de orde. 

#68 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 December 2013 - 08:31 PM

Ik geloof dat niet oraal gebruik ook tot constipatie leid maar kan me voorstellen dat oraal veel erger is omdat het dan in direct contact is en niet via de bloedsomloop.

"Prove me wrong..."

#69 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 05 December 2013 - 08:47 PM

Volgens mij leidt gebruik van de meeste opioïden tot constipatie inderdaad. In je ingewanden zitten erg veel endorfine-receptoren. Ben even vergeten welk subtype voornamelijk verantwoordelijk is voor constipatie, maar volgens mij spelen zowel mu, kappa en delta opioide-receptoren een rol.

Weet eigenlijk niet of wat McHenneman zegt ergens op slaat: maakt de toedieningswijze uit voor de mate van constipatie? Dagelijkse heroïnegebruikers (die het injecteren of roken) en methadongebruikers kunnen last hebben van gruwelijke constipatie.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#70 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 December 2013 - 09:22 PM

Bedoel ik ook precies. Vraag is alleen of als ze dezelde hoeveelheid om de bloedwaardes van spuiten te halen, dus rekening houdend me BA, zouden opeten de constipatie nog erger zou zijn, lijkt me wel, maar is zoals terecht gezegt totale speculatie gebaseerd op intuitie.

Ik vraag me af: Immodium spuiten, zou dat diahree remmen? Het gaat niet door de bbb maar zou via de bloedsomloop wel de mu receptoren in de darmen bereiken. Is namelijk een zeer goed doorbloed weefsel.

"Prove me wrong..."

#71 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 05 December 2013 - 09:33 PM

Nu ik erover nadenk is constipatie idd ook iets wat een rol speelt bij andere wijzen van toediening. Ik kom zo nu en dan in aanraking met mensen die morfine gebruiken, meestal zijn dat drankjes, maar bij een pompje speelt het ook een rol herinner ik mij nu. 

Als constipatie idd erger is bij orale inname dan zal dit denk ik komen doordat de dosis tot 3 keer hoger kan (en meestal zal) liggen dan bij IV of IM toediening.

In algemene zin wordt genoemd dat het effect van morfine voor een "toename van de tonus en afname van de motiliteit" van het maag-darmkanaal zorgt. bron  Ik ben dan benieuwd dat wanneer morfine rechtstreeks met het maag-darmkanaal in aanraking komt dit effect extra sterk is.

#72 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 December 2013 - 12:31 PM

Dat is inderdaad de vraag, BergTrip. Volgens dit artikel is er geen verband tussen de toedieningswijze van morfine (in dit geval subcutaan versus oraal) en hoe vaak constipatie voorkomt. Ik kom wel in meerdere artikelen tegen dat switchen van dosering, voorgeschreven opioid of toedieningswijze nodig kan zijn als bijeffecten (niet specifiek constipatie) te erg zijn, maar nergens heel specifiek gericht op constipatie of andere gastrointestinal disorders.

Btw, dank McH, voor het noemen van loperamide. Ik wilde het als voorbeeld geven van opioiden die verstopping veroorzaken, maar kon die avond echt met geen enkele mogelijkheid op de naam komen. Thanks voor het alsnog posten. ;)

Thank you, the mdgt.

#73 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 10 December 2013 - 01:16 PM

"The route of administration of morphine--oral vs. subcutaneous--does not seem to affect the incidence of opioid-induced constipation."

Als dit idd zo is dan kunnen we daar neem ik aan uit concluderen dat het feit dat bij orale toediening vaak een drie keer hogere dosis wordt gegeven niet voor extra constipatie zorgt. Want ik neem aan dat ze daar in een onderzoek rekening mee houden, dus dat ze niet bv 2ml oraal vergelijken met 2ml I.V.

Als ik ooit in de situatie kom dat de pijn te erg wordt, dan hoop ik dat ik het in eerste instantie een heel eind kan brengen met alternatieven als cannabis e.d.

Los van de constipatie (3 dagen niet naar toilet kunnen lijkt me zwaar irritant) gebeurt het ook, vaker dan naar mijn idee algemeen bekend is, dat mensen (beangstigende) hallucinaties/wanen krijgen.  

#74 venom

venom

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 227 posts

Posted 29 December 2013 - 08:09 AM

1 week niet naar wc gekunnen en dat zorgde voor koortsaanvallen. Dan pers je wel als een gek hoor :)

Maar senna peulen zijn bv een middel die ervoor zorgen dat je wat makkelijker naar de wc kan. Let wel op, doe dit niet te vaak want je darmen wil je geen slaaf van drankjes of peulen maken :) En het is nogal sterk, dus lees ff eerst voor je senna theetje drinkt..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users