Jump to content

Opruiming in je Hoofd

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 02 November 2007 - 07:50 AM

Hoi hoi,

Even een vraagje:wat is de beste manier om je mentaal voor te bereiden op een diepe trance?

msvg

Kleine

#2 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 02 November 2007 - 08:39 AM

Zorgen dat je klaar bent voor alles wat op je pad kan gaan komen. Ik doe dit door van tevoren te mediteren, en alles proberen los te laten. Zo ga je met een leeg hoofd de ervaring in en dit kan helpen bijvoorbeeld je ego rustig te houden, wat zeker in hogere doseringen van psychedelica handig is aangezien die direct je ego aantasten. Dat kan erg beangstigend zijn.

#3 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 02 November 2007 - 09:58 AM

Het beste is om te zorgen dat je de dag voor en met name de dag na je trip vrij hebt om bij te komen. Geen verplichtingen zoals werk/school/familie/vrienden etc. Dit scheelt een hoop stress. Als je weet dat je de hele dag na je trip vrij hebt om bij te komen kun je je vaak een stuk beter laten gaan.

#4 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 02 November 2007 - 04:49 PM

^belangrijk ja.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#5 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 03 November 2007 - 10:44 AM

Ik kan me voorstellen dat het voorbereiden van de "geest" op een komende trance beleving een voorbereiding is die bolstaat van de rituelen. Maar wat bij mij goed werkt is om gedurende een langere periode vooraf alle vuiligheid te dumpen. Ik heb dit zelf gedaan via het internet. ;) Lichtelijk paranoide werd ik als gevolg hiervan en in samenspel met de te dumpen last, merk je al vrij snel dat het beter gaat aanvoelen. Ik kwam meer in het reine met mezelf.

#6 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 03 November 2007 - 12:54 PM

^vuiligheid dumpen, kun je dat toelichten?

Ik plan mijn trips weken, zo niet maanden van tevoren. zo heb ik bijvoorbeeld in de zomervakantie voor de kerstvakantie al gepland LSD te proberen. Ik denk dat het voor mij heel goed werkt, om me ver van tevoren te beseffen wat ik wanneer ga gebruiken, zodat mijn lichaam, zo niet geestelijk, dan wel lichamelijk, tijd heeft zich voor te bereiden, (stress-hormonen, warmte-regulering, kalmte). Als ik zo lang van tevoren ben begonen me voor te bereiden, weet ik (en dat is het belangrijkste), dat ik fijn en goed ga trippen, zonder teveel ballast.

beseffen dat alles goed zal gaan werkt denk ik het beste. dit kun je bijvoorbeeld doen door enkele meditaties, waarbij je eerst al je gedachten laat gaan en stop zet en je alleen gaat focussen op het feit, dat er niets mis zal gaan in je trip.

Ik ben erg zorgvuldig in dit soort dingen en ik denk niet, dat heel veel anderen een dergelijke,lange voorbereiding treffen, maar de weinige trips die ik heb, bereid ik het liefst zo goed mogelijk voor.

Happy Trippin' ;)

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#7 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 03 November 2007 - 04:11 PM

^vuiligheid dumpen, kun je dat toelichten?

Met vuiligheid bedoel ik datgene wat je gewoon dwars zit, waar je anders gewoon even met iemand over praat. Alleen nu kan je beduidend meer dumpen en de manier waarop je het dumpt kan je zelf invullen.

#8 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 03 November 2007 - 04:18 PM

^Wel grappig, de Huichol Indianen doen dat (en meer) ook voor ze aan de peyote gaan. Dan moeten ze aan elkaar al hun seksuele misstappen opbiechten. Als je niet alles eerlijk opbiecht krijg je geen goede trip/ geen visioenen.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#9 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 03 November 2007 - 06:26 PM

^Wel grappig, de Huichol Indianen doen dat (en meer) ook voor ze aan de peyote gaan. Dan moeten ze aan elkaar al hun seksuele misstappen opbiechten. Als je niet alles eerlijk opbiecht krijg je geen goede trip/ geen visioenen.

Kan hier toch ook?. Als jij nou eens begint :duimpje:

#10 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 03 November 2007 - 06:38 PM

Schrijf alles wat je dwars zit op het moment op of vertel het uitgebreid; dan ben je er in veel gevallen toch een beetje vanaf.
Voor trippen is het vooral goed rond de trip vrije dagen te hebben; de dag ervoor en de dag erna. Verder is het een goed idee om geen verplichtingen te hebben, als die er zijn krijg je al snel het 'door je hoofd circuleren' effect van problemen.
Ik plan mijn trips vaak ook tenminste weken van te voren, hoewel ik ze ook wel eens volledig impulsief neem. Beide type trips vallen vaak even goed uit, toch ben ik wel voor het plannen van mijn trips want dan bouwt er zo'n zin op en dan geniet ik er haast nog meer van.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#11 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 03 November 2007 - 06:38 PM

Nee, want er staat nu geen trip geplant. :)

En niemand is hier geïnteresseerd in alle viezigheid die ik uitspook. :duimpje:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#12 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 03 November 2007 - 06:47 PM

Soms kan het misschien ook goed zijn om je hoofd van bepaalde dingen juist niet te legen, zodat je er een beter inzicht over kan krijgen door een trip. Lijkt me. En werkt voor mij.
Aliens take me home.

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 03 November 2007 - 08:19 PM

^ van te voren reflecteren kan ook juist een betere voorbereiding zijn voor mogelijke confrontaties die je tijdens je trip tegen kan komen.

#14 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 05 November 2007 - 12:27 AM

Naar de sauna gaan voor een trip bevalt me ook erg goed, dan kom je al in een heel erg relaxde en reinigende sfeer. :)

#15 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 05 November 2007 - 10:50 AM

Even een vraagje:wat is de beste manier om je mentaal voor te bereiden op een diepe trance?

Alsof je gaat sterven.
The mind is a jungle.

#16 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 November 2007 - 11:07 AM

Naar de sauna gaan voor een trip bevalt me ook erg goed, dan kom je al in een heel erg relaxde en reinigende sfeer. :P

Ik denk dat dat toch sterk een kwestie van persoonlijke voorkeur is, ik zou me dan zelf eerder gekookt of geroosterd voelen. Maar misschien dat het voor sommige mensen een gevoel van reiniging geeft.
Aliens take me home.

#17 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 05 November 2007 - 02:14 PM

Hoi hoi,

msvg

Kleine

een diepe trance als in..een diepe trip??

wat wel werkt is de eerste week een lichte trip te nemen om wat helderheid te krijgen in je hoofd..en een week daarna een harde trip..als dat is wat je bedoelt..

umm..mediteren helpt zekers ook.

en zorg dat je vrolijk bent..

ik ruim me hoofd af en toe op met wat psychedelish spul maar dat werkt niet altijd zo ..

#18 Mindtravel

Mindtravel

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 120 posts

Posted 05 March 2008 - 07:10 PM

Mijn manier:

Ik zorg er idd voor dat ik de dag ervoor en erna vrij ben en geen verplichtingen en/of afspraken heb.

Ik ga in mezelf inprogrammeren dat ik zal gaan trippen en dat ik goed relaxed moet zijn, en ik ga voor de trip goed nadenken over alles wat er gaande is in mijn leven en de huidige stand van zaken, dan weet ik tijdens de trip meestal altijd dat er geen reden is om te gaan nadenken over dagelijkse dingen omdat ik hierover al heb bij stilgestaan. Ook zeg ik tegen mezelf voordat ik begin met trippen dat alles wat ik in de komende uren ga meemaken niet gebaseerd is op feiten maar een hersenspinsel is van het middel.

Dan gaan de trips altijd wel goed..

Ook zorg ik er altijd voor dat mijn telefoon uitstaat en er absoluut geen storende elementen kunnen zijn van buitenaf (andere dimensie)

Ook vind ik het in het algemeen niet zo erg om een bad trip te krijgen, op het moment zelf is het natuurlijk heel lastig, maar de volgende dag heb je er toch wel een indrukwekkende ervaring bij, waar je (mogelijk) wat van kan leren. (bijvoorbeeld dat dvd spelers helemaal geen mensen kunnen eten :) ) zoals een vriend van mij dat ooit heeft meegemaakt.
The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind [Freud]

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users