Jump to content

Bewegingen en verstand op nul

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 11:01 AM

-Is het mogelijk om bv Thai Chi te beoefenen tijdens het gebruik?

In 1 woord: geweldig

Ik heb onder verschillende tripmiddelen (met name paddo's en lsd) wat simpele Tai Chi oefeningen gedaan, en voelde m'n lichaam en m'n aandacht op de bewegingen echt nog 10x beter dan normaal.

Een erg bevrijdende ervaring die ik je zeker aanraad!

Als de beweging gevoedt wordt door het gevoel. Wie is er dan de baas?

Dat zijn niet mijn woorden .. maar ik denk dat het een wisselwerking is ...

wat heeft het aandachtspunt er dan mee te maken? Dat punt ben je al voorbij.

Communiceren met jezelf? Your brain will do! Of wou je voor een spiegel gaan zitten en dan gebaren maken?

Vroeg me alleen af of er iemand ervaring mee had. Kan ik uit datgene wat je hierboven schrijft opmaken dat jij dat in ieder geval niet hebt?

Beter lezen, ik zei dat je brein voldoende was. :respect: Ik kan me alleen weinig voorstellen bij gebarentaal met jezelf.

Is dat een gemis van mijn kant uit?

Stel de trance is zo diep, de inhoud is verwerkt, al wat overblijft is het karakter van de trance.

#22 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 31 October 2007 - 11:23 AM

Hoezo een gemis? Ik snaap het niet.

Ik ging alleen maar in om communiceren met jezelf door middel van gebaren (of lichaams-)taal, en daarvan zei ik dat ik me niet kon voorstellen hoe dat gaat. C'est tout.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#23 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 31 October 2007 - 11:36 AM

Bij Tai Chi probeer ik altijd m'n aandacht op een lichaamsdeel of beweging te focussen.
Deze aandachtigheid wordt tijdens een trip vaak versterkt.

#24 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 31 October 2007 - 11:38 AM

Communiceren met jezelf? Your brain will do! Of wou je voor een spiegel gaan zitten en dan gebaren maken?

Vroeg me alleen af of er iemand ervaring mee had. Kan ik uit datgene wat je hierboven schrijft opmaken dat jij dat in ieder geval niet hebt?

Beter lezen, ik zei dat je brein voldoende was. ;) Ik kan me alleen weinig voorstellen bij gebarentaal met jezelf.

Is denken niet een soort gebarentaal injezelf?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#25 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 11:49 AM

Bij Tai Chi probeer ik altijd m'n aandacht op een lichaamsdeel of beweging te focussen.
Deze aandachtigheid wordt tijdens een trip vaak versterkt.

Ik kan me voorstellen dat de aandacht op een gegeven moment een storende factor is.

#26 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 31 October 2007 - 12:34 PM

In 1 woord: geweldig

Ik heb onder verschillende tripmiddelen (met name paddo's en lsd) wat simpele Tai Chi oefeningen gedaan, en voelde m'n lichaam en m'n aandacht op de bewegingen echt nog 10x beter dan normaal.

Een erg bevrijdende ervaring die ik je zeker aanraad!

@dreamer

Als de beweging gevoedt wordt door het gevoel. Wie is er dan de baas?

Wie zegt dat er hier uberhaubt sprake is van wie wel of niet de baas is. Dit verondersteld een splijting tussen jou en je gevoel. Ik zou zeggen: it's all you baby!

Ik ervaar tijdens yoga juist dat wanneer je je aandacht goed focust op een deel van je lichaam/beweging je gevoel, je gedachtes en je gemoed juist helemaal samenvloeien. Wanneer het goed lukt ben je juist ultieme eenheid, zelfs niet meer uitgestrekt door de tijd (geen gedachtes bij wie je was, of wat je gaat doen), volledig één en in het nu. Dit lukt mij helaas nog maar selden, heb nog vele jaartjes oefening nodig. In een trip werkt dit nog intenser en het werkt ook erg goed om de chaos die je soms kan ervaren te kanaliseren.

Door deze ervaringen begrijp ik jou vraag ook niet zo. Omdat ik dan juist volkomen eenheid voel, klinkt communiceren met jezelf als volkomen absurd (no offence) en al helemaal via gebarentaal. Als je in trance danst ben je die dans.

Is denken niet een soort gebarentaal injezelf?

Nee ;)
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#27 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 03:24 PM

Hoezo een gemis? Ik snaap het niet.

Ik ging alleen maar in om communiceren met jezelf door middel van gebaren (of lichaams-)taal, en daarvan zei ik dat ik me niet kon voorstellen hoe dat gaat. C'est tout.

heel simpel voorbeeld,

Jungiaanse archetypen

#28 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 31 October 2007 - 07:14 PM

^Je verhaal wordt er niet echt duidelijker op door die toevoeging...

(edit: stiekem je post veranderen he ;) ;))
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

#29 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 07:56 PM

Hoi hoi,

Ik ben geinteresseerd in paddestoelen en de werking van deze.
Nu zijn er een aantal vragen bij mij opgeborrelt, zoals:

-Treden er bepaalde lichaamsbewegingen op tijdens het gebruik van paddestoelen?
-Heeft iemand ervaring in het communiceren met jezelf mbv gebarentaal/lichaamstaal tijdens een trance?
-Heeft er iemand te maken gehad met instincten of andere automatisch gegenereerde mechanismes tijdens een trancebeleving?

msvg,

Kleine

Ter verduidelijking bovenstaande vragen borrelden bij mij op.

#30 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 31 October 2007 - 08:18 PM

@lerez:

-Heeft er iemand te maken gehad met instincten of andere automatisch gegenereerde mechanismes tijdens een trancebeleving?

vertel je verhaal van je trip op voov op de dansvloer :duimpje:
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#31 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 08:25 PM

Kleine maakt ook wel eens wat mee

vandaar ook dat deze vragen opborrelden

#32 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 31 October 2007 - 09:20 PM

@lerez:

OK...

Even uit mijn VooV-report gecopypaste:

Een ander vreemde gebeurtenis was toen een jonge op me af kwam en voor me ging dansen. We stonden voor elkaar en ik danste weer zonder tussenkomst van mijn wil. Op een gegeven moment deden de jonge en ik exact het zelfde, maar dan ook exact en precies tegelijk. Het was net of ik in een spiegel keek, alleen leek hij niet op mij. Dit heeft zeker enkele minuten geduurd. Erg freaky.

Dit was op lsd/mdma/ketamine. Het was heel bizar ik ben er nog steeds niet over uit, het heeft mij iig minder sceptisch tegenover telepathie. En het was niet alsof ik het alleen zo ervoer, omstanders zagen het ook. Ik zag die dude de dag er na ook, maar helaas sprak hij een taal die niet te begrijpen was dus kon er niet met hem over hebben. Die nacht ervoor liep de communicatie een stuk soepeler, via dans, dus een soort communicatie met gebarentaal in trance. Het was dan alleen niet met mezelf.

#33 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 10:37 PM

@lerez:

OK...

Even uit mijn VooV-report gecopypaste:

Een ander vreemde gebeurtenis was toen een jonge op me af kwam en voor me ging dansen. We stonden voor elkaar en ik danste weer zonder tussenkomst van mijn wil. Op een gegeven moment deden de jonge en ik exact het zelfde, maar dan ook exact en precies tegelijk. Het was net of ik in een spiegel keek, alleen leek hij niet op mij. Dit heeft zeker enkele minuten geduurd. Erg freaky.

Dit was op lsd/mdma/ketamine. Het was heel bizar ik ben er nog steeds niet over uit, het heeft mij iig minder sceptisch tegenover telepathie. En het was niet alsof ik het alleen zo ervoer, omstanders zagen het ook. Ik zag die dude de dag er na ook, maar helaas sprak hij een taal die niet te begrijpen was dus kon er niet met hem over hebben. Die nacht ervoor liep de communicatie een stuk soepeler, via dans, dus een soort communicatie met gebarentaal in trance. Het was dan alleen niet met mezelf.

Tja de wonderen zijn de wereld nog niet uit

#34 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 01 November 2007 - 07:37 PM

Hoi hoi,ik kom wel eens in een discotheek ( reactie op post op de vorige pagina) maar daar wordt over het algemeen niet zo vaag over dansen gepraat of gedaan. Dus, show me your moves! :P

En Lerez, was het nog wat geworden met die jongen die avond?

Doet me denken aan een vriend van mij die me jaren later vertelde dat synchroniseren met wildvreemde vrouwen hem echt veel wilde nachten bezorgd heeft. Goeie move voor hem dus! Minder goed dat hij dat voor zijn trouwfeest vertelde en er een sketch kwam.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#35 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 01 November 2007 - 09:21 PM

^^^^

Nou ja klein beginnetje dan :P

#36 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 01 November 2007 - 09:32 PM

:vogel:

Yeah, we zijn al lekker synchroon! :P
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#37 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 01 November 2007 - 09:49 PM

Danst wel lekker weg he :duimpje:

En ja synchroon gaat het zeker ik mag wel oppassen straks onstaat er nog een spontane verbinding :)

#38 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 05 November 2007 - 10:51 PM

De bewegingen zijn die van Kundalini Yoga

#39 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 06 November 2007 - 12:50 AM

En Lerez, was het nog wat geworden met die jongen die avond?

Vast wel, verder niet meer gezien. :D

#40 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 06 November 2007 - 07:15 AM

Bewegingen zijn natuurlijk goed voor je lichaam en geest.

Als je stilstaat, wat is dan het doel?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users