Jump to content

Bewegingen en verstand op nul

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 30 October 2007 - 10:27 AM

Hoi hoi,

Ik ben geinteresseerd in paddestoelen en de werking van deze.
Nu zijn er een aantal vragen bij mij opgeborrelt, zoals:

-Treden er bepaalde lichaamsbewegingen op tijdens het gebruik van paddestoelen?
-Is het mogelijk om bv Thai Chi te beoefenen tijdens het gebruik?
-Heeft iemand ervaring in het communiceren met jezelf mbv gebarentaal/lichaamstaal tijdens een trance?
-Heeft er iemand te maken gehad met instincten of andere automatisch gegenereerde mechanismes tijdens een trancebeleving?

msvg,

Kleine

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7692 posts

Posted 30 October 2007 - 11:39 AM

Communiceren met jezelf? Your brain will do! Of wou je voor een spiegel gaan zitten en dan gebaren maken?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 30 October 2007 - 11:52 AM

Ja als je je arm beweegt, beweegt je arm en het zelfde verhaal geldt voor je been. Ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt te vragen, maar er treden niet spontaan ongecontroleerde bewegingen op ofzo. Ik heb het tenminste nooit gehad.

Ja.

-Heeft iemand ervaring in het communiceren met jezelf mbv gebarentaal/lichaamstaal tijdens een trance?

Que?.....Er is een veel directere communicatie met jezelf mogelijk, and it's all in the head baby! :blah: Waarom zou je met jezelf via gebarentaal willen communiceren? Op het moment dat je een gebaar maakt is de intentie van het gebaar (de over te brengen boodschap) toch al bekent bij jezelf en dus het uiten van het gebaar overbodig? Taal is primair om te kunnen communiceren met anderen, niet jezelf.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#4 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 30 October 2007 - 11:58 AM

Niet op al je vragen kan ik duidelijk antwoord geven, maar ik zal het toch proberen.

Eeh, nee niets speciaals. Coordinatie is misschien minder, maar meer dan dat is het niet.

Ik denk dat dit goed mogelijk is. Sommige mensen kunnen ook mediteren op paddo's. Misschien dat je hier wel iets ervarener voor moet zijn, maar misschien dat het de eerste keer ook wel lukt.

Ik in ieder geval niet. Ik heb wel een telepathische ervaring op paddo's. Ik begrijp trouwens ook niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 October 2007 - 12:17 PM

Ik ken wel iemand die na paddo's omgekeerde bedrading had naar zijn benen, dus hij wou zijn linker been bewegen dan bewoog zijn rechter been en omgekeerd.

Kans is ook wel dat als je tai chi of andere dingen probeert die van te voren leuk leken om onder invloed van tripmiddelen te doen, je dan kan inzien dat het totale onzin is (wat gepaard kan gaan met lachkicks) of zowieso niet boeiend op dat moment.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 30 October 2007 - 12:52 PM

^Ik heb wel eens yoga gedaan tijdens lsd trips, dan merk je pas de volle kracht van yoga. Op de bewegingen werden constellaties van fractals in mijn hoofd gebouwd die als ik mijn spieren meer en minder rekte verschoven van vorm en kleur. Dat was echt fantastisch. Je voelt de energie stromen door je lijf alleen veel directer. Op VuuV bouwde ik, terwijl ik in de lotus houding zat en lsd + 2c-b op had, een soort tempel van fractals om mij heen die groeide vanuit mijn ruggengraat. Dit deed ik door de energie van de beat die door de grond kwam met de ademhaling mee naar boven door mijn ruggengraat naar boven te laten stromen en door mijn 7e (kruin) chakra weer naar buiten. Van daaruit maakte de energie contact met de hoge tonen van de muziek, waardoor er een bouwwerk van de energie van de muziek in de form van fractals ontstond in mijn hoofd, maar het voelde/zag er uit alsof het de grootte van een gemiddelde kerk had. Maar dit heeft natuurlijk weer niks met beweging te maken. :P :w00t:

Dus niks totale onzin en al helemaal niet niet boeiend. Maar ik ben dan ook volgens sommigen een: :huh:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

#7 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 30 October 2007 - 01:16 PM

verstand op nul gaat sowieso niet lukken met paddo's :w00t:

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 October 2007 - 02:08 PM

<hippieverhaal>

Dus niks totale onzin en al helemaal niet niet boeiend. Maar ik ben dan ook volgens sommigen een: :w00t:

jah voor sommige mensen zal het best vet zijn, maar het kan ook tegenvallen wou ik even waarschuwen voordat mensen het idee krijgen dat yoga/babi pangang op psychedelics zowieso al leuk is.
Trippen is best onvoorspelbaar dus het ligt er maar net aan hoe je trip is.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 30 October 2007 - 02:19 PM

^Ik denk dat dit soort dingen wel in een andere categorie vallen als andere dingen die mogelijk op voorhand leuk lijken in een trip. Yoga en Tai Chi zijn manieren van waarnemen van wat er in je om gaat, en sturen wat er in je om gaat. Gezien je met trippen een bovennormale gevoeligheid hebt, zullen dergelijke praktijken veel meer uitwerking hebben, ook al kan het soms wel moeilijker zijn om je aandacht goed geconcentreerd te houden zonder ze te laten meevoeren door al die rare kronkels die je hoofd soms dreigt te maken. Yoga is echt een onwijs goede manier om die onrust die er door je lijf giert te kanalyseren en te concentreren, en om zo bewust je aandacht te sturen naar een vraag of een concept die je wilt becontempleren.
Hetzelfde geldt ook voor dansen op psychedelics. Als je er eenmaal goed in zit, voelt het als een vloeiende beweging, waarin het voelt alsof je steeds verder open gaat staan en de intensiteit van de ervaring toeneemt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#10 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 30 October 2007 - 03:40 PM

allereerst bedankt voor jullie gemengde reacties.

Maar stel als je in een trance bent, zou het dan niet globaal zo kunnen werken:
Door het gebruik van een psychoactieve manier, om in een trance te komen, veranderd het bewustzijn. Als gevolg daarvan is het een komen en gaan van allerlei "gedachten" met verschillende snelheden en gedaantes. De opgebouwde spanning die hierbij ontstaat verandert het lichaam dmv het activeren van een reeks afweermechanismes. Het bewustzijn veranderd, en ondanks dat het zich op een ander niveau bevind wordt het rustiger en stabiliseert zich. Maar mocht het bewustzijn zich op die diepte bevinden waar het spraakgebied niet meer aan de orde is en de afweersystemen ondersteunt worden door de lichaamstaal om deze kracht bij te zetten dan zou er als gevolg van de diepte en inhoud van het bewustzijnsniveau een reeks natuurlijke bewegingen plaats kunnen vinden. Deze bewegingen zijn afhankelijk van onder andere de op dat moment aanwezige inhoud in het bewustzijn , dit eventueel versterkt met daarbij horende muziek, zou in principe een vorm van Thai Chi genoemd kunnen worden.Bewegingen behorende bij het karakter van de trance en uitgevoerd louter en alleen om de mechanismes verder te begeleiden het bewustzijn te scherpen en het mede daaraan gekoppelde gevoel tevreden te stellen.
Uitingsvormen behorende bij de diverse dieptes, inhoud en karakter van de trance zouden zeer gevarieerd kunnen zijn en mede verantwoordelijk zijn voor de wijze waarop het stoffelijke lichaam zich verplaatst en gedraagt. Dansend als een natuurlijk geheel volgens vaste patronen daar waar gevoel de gids is.

#11 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 30 October 2007 - 04:43 PM

<hippieverhaal>

Dus niks totale onzin en al helemaal niet niet boeiend. Maar ik ben dan ook volgens sommigen een: :laugh:

jah voor sommige mensen zal het best vet zijn, maar het kan ook tegenvallen wou ik even waarschuwen voordat mensen het idee krijgen dat yoga/babi pangang op psychedelics zowieso al leuk is.
Trippen is best onvoorspelbaar dus het ligt er maar net aan hoe je trip is.

Ik heb het ook niet zo op yoga/babi pangang (laatste stukken meer trouwens), maar ik denk dat voor mensen die voor de trip al hier aan doen het tijdens een trip een stuk interessanter wordt. Als je het van tevoren niet leuk vindt dan ga je het tijdens je trip waarschijnlijk niet veel interessanter vinden.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#12 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 30 October 2007 - 04:48 PM

^Dat denk ik ook.

#13 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 30 October 2007 - 04:59 PM

allereerst bedankt voor jullie gemengde reacties.

Door het gebruik van een psychoactieve manier, om in een trance te komen, veranderd het bewustzijn. Als gevolg daarvan is het een komen en gaan van allerlei "gedachten" met verschillende snelheden en gedaantes. De opgebouwde spanning die hierbij ontstaat verandert het lichaam dmv het activeren van een reeks afweermechanismes. Het bewustzijn veranderd, en ondanks dat het zich op een ander niveau bevind wordt het rustiger en stabiliseert zich. Maar mocht het bewustzijn zich op die diepte bevinden waar het spraakgebied niet meer aan de orde is en de afweersystemen ondersteunt worden door de lichaamstaal om deze kracht bij te zetten dan zou er als gevolg van de diepte en inhoud van het bewustzijnsniveau een reeks natuurlijke bewegingen plaats kunnen vinden. Deze bewegingen zijn afhankelijk van onder andere de op dat moment aanwezige inhoud in het bewustzijn , dit eventueel versterkt met daarbij horende muziek, zou in principe een vorm van Thai Chi genoemd kunnen worden.

Ik heb eens op LSD in de huiskamer staan dansen. Mijn hoofd was op dat moment volkomen rustig, en alle bewegingen vloeide als het ware zonder restrictie uit mijn lichaam. Het was alsof er in de ruimte om mij heen er een soort 'grid' lag, die ik slechts hoefde te volgen om met enorme openheid en vrede te bewegen. Er was totaal geen sprake van niet weten hoe je je moet bewegen, er was gewoon een volkomen natuurlijke noodzakelijkheid in de manier waarop de vloeiende bewegingen elkaar op volgden. Hoe dit er verder uit zag kan ik je niet zeggen, het voelde in elk geval subliem :(
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#14 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 30 October 2007 - 09:48 PM

Communiceren met jezelf? Your brain will do! Of wou je voor een spiegel gaan zitten en dan gebaren maken?

Vroeg me alleen af of er iemand ervaring mee had. Kan ik uit datgene wat je hierboven schrijft opmaken dat jij dat in ieder geval niet hebt?

#15 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 30 October 2007 - 10:04 PM

verstand op nul gaat sowieso niet lukken met paddo's :respect:

Wat versta jij onder verstand op nul?

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 30 October 2007 - 10:38 PM

In 1 woord: geweldig

Ik heb onder verschillende tripmiddelen (met name paddo's en lsd) wat simpele Tai Chi oefeningen gedaan, en voelde m'n lichaam en m'n aandacht op de bewegingen echt nog 10x beter dan normaal.

Een erg bevrijdende ervaring die ik je zeker aanraad!

#17 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 31 October 2007 - 12:41 AM

Door het gebruik van een psychoactieve manier, om in een trance te komen, veranderd het bewustzijn. Als gevolg daarvan is het een komen en gaan van allerlei "gedachten" met verschillende snelheden en gedaantes. De opgebouwde spanning die hierbij ontstaat verandert het lichaam dmv het activeren van een reeks afweermechanismes. Het bewustzijn veranderd, en ondanks dat het zich op een ander niveau bevind wordt het rustiger en stabiliseert zich. Maar mocht het bewustzijn zich op die diepte bevinden waar het spraakgebied niet meer aan de orde is en de afweersystemen ondersteunt worden door de lichaamstaal om deze kracht bij te zetten dan zou er als gevolg van de diepte en inhoud van het bewustzijnsniveau een reeks natuurlijke bewegingen plaats kunnen vinden. Deze bewegingen zijn afhankelijk van onder andere de op dat moment aanwezige inhoud in het bewustzijn , dit eventueel versterkt met daarbij horende muziek, zou in principe een vorm van Thai Chi genoemd kunnen worden.Bewegingen behorende bij het karakter van de trance en uitgevoerd louter en alleen om de mechanismes verder te begeleiden het bewustzijn te scherpen en het mede daaraan gekoppelde gevoel tevreden te stellen.
Uitingsvormen behorende bij de diverse dieptes, inhoud en karakter van de trance zouden zeer gevarieerd kunnen zijn en mede verantwoordelijk zijn voor de wijze waarop het stoffelijke lichaam zich verplaatst en gedraagt. Dansend als een natuurlijk geheel volgens vaste patronen daar waar gevoel de gids is.

:blink: :hmz: :respect: Dacht ik erbij. Zien zien zien!
Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen maar dat komt vooral door jouw bloemrijke taalgebruik en mijn toestand; tijd om te gaan maffen ;)

Het denkt wel aardig weg; al paddoende een intuitief dansje maken.

@ Dreamer goed eikpunt lijkt me Tai Chi ja, als je daarin thuis bent. Dat stimuleert misschien extra de focus naar binnen, hier en nu.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#18 Guest_Kleine_*

Guest_Kleine_*
  • Guests

Posted 31 October 2007 - 09:04 AM

Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen maar dat komt vooral door jouw bloemrijke taalgebruik en mijn toestand; tijd om te gaan maffen :respect:

@iluminado

Hoezo kom je nooit in een discotheek dan?

In 1 woord: geweldig

Ik heb onder verschillende tripmiddelen (met name paddo's en lsd) wat simpele Tai Chi oefeningen gedaan, en voelde m'n lichaam en m'n aandacht op de bewegingen echt nog 10x beter dan normaal.

Een erg bevrijdende ervaring die ik je zeker aanraad!

@dreamer

Als de beweging gevoedt wordt door het gevoel. Wie is er dan de baas?

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7692 posts

Posted 31 October 2007 - 10:03 AM

Vroeg me alleen af of er iemand ervaring mee had. Kan ik uit datgene wat je hierboven schrijft opmaken dat jij dat in ieder geval niet hebt?

Beter lezen, ik zei dat je brein voldoende was. :respect: Ik kan me alleen weinig voorstellen bij gebarentaal met jezelf.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 31 October 2007 - 10:17 AM

Als de beweging gevoedt wordt door het gevoel. Wie is er dan de baas?

Dat zijn niet mijn woorden .. maar ik denk dat het een wisselwerking is ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users