Paddestoelen uit eigen tuineen aantal vragen
Posted 16 October 2008 - 10:59 AM
Na lang wachten zijn eindelijk de eerste paddestoelen opgekomen. Het zijn er een stuk of 30, vooral aan de randen van het bedje. Foto's volgen.
Nog 1 vraag: hoe te oogsten? Wat is het beste voor de continuiteit van het mycelium? Afsnijden? Plukken? Maakt niet uit?
Posted 16 October 2008 - 02:05 PM

Kan iemand een positive id geven?
Ze lijken me een beetje klein. De grootste zijn een centimeter of 6... klopt dit?
Posted 16 October 2008 - 02:36 PM
Lijkt me trouwens redelijk normaal formaat hoor. Komt iig overeen met mijn eigen oogst.
Posted 16 October 2008 - 02:44 PM
Hier mijn Ps. cyanascens:

Posted 16 October 2008 - 02:57 PM

De steeltjes zijn inderdaad een beetje gelig (al is het sterker op de foto vanwege de flits) en ze verkleuren ook niet blauw als ik ze toetakel. Na een tijdje worden ze een beetje bruinig. (Heb netjes mijn handen gewassen na afloop, je weet het nooit, zijn zwavelkopjes giftig?).
Posted 16 October 2008 - 06:04 PM

Hey Dreamer, volgens waarneming.nl komt er ook cyanescens in het wild voor bij jou om de hoek! Wel grappig, als het toeval is

no particular way
but our own
Posted 16 October 2008 - 06:06 PM

Kut

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 09 November 2008 - 05:25 PM
Fuck, alles is gewoon wit en NUL opkomst
. Er werd me aangeraden er beuk door te doen en dan hopen dat het volgend jaar lukt :s.
Kut
casing laag van cocospotgrond werkt goed, eventueel met graszaad/gras.
Posted 09 November 2008 - 07:03 PM

Posted 10 December 2008 - 09:37 PM
Die paddestoelen daarboven (gele) zijn besmetting en geen azure of cyan trouwens.
*** *** *** [Admin: lees alsjeblieft de forumregels even door. We hanteren hier een No-Sources beleid.]
Check ook: http://azurescenssoc....wordpress.com/
"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"
"Prove me wrong..."
Posted 29 October 2014 - 05:13 PM
Heeft er iemand deze herfst al stoeltjes van z'n azurescens/cyanescens? Het is voor mijn azurescens-patch nu de tweede herfst, vorig jaar kwam er niks dus dat maakt het dit jaar extra spannend. Het mycelium heeft er al die tijd gezond uitgezien, dus daar ligt het niet aan. Klopt het dat ze meestal pas laat in het seizoen gaan fruiten?
no particular way
but our own
Posted 19 August 2015 - 09:40 AM
Ik heb ook vorig jaar geen stoeltjes gezien. Dit jaar is de setup heel anders. Ik ben nu verhuisd, en heb daarom mijn patch in de tuin uitgegraven, opnieuw vermeerderd en in twee bakken gedaan op m'n nieuwe dakterras. Tegen uitdroging er overheen een laag tuinaarde met wat gemengd bloemenzaad. Het resultaat is wel decoratief:
Het mycelium van de azurescens is nog steeds springlevend en groeit als je goed kijkt ook duidelijk door de aarde heen omhoog. Als je de bak opzijschuift zie je dat het inmiddels ook probeert om de houten vlonders van het dakterras op te eten...
no particular way
but our own
Posted 20 August 2015 - 08:40 AM
Haha, wow! En ook oei, tegen dat laatste moet je maar iets doen, lijkt me.
Wel heel tof dat het zo enthousiast groeit! Als kool!
Posted 08 September 2015 - 09:43 PM
De natte zomer was jou dan wel behulpzaam! :-)
(van mijn poppies en Ephera is dus niks opgekomen, of nou ja, iets miniems, maar daar zijn de slakken als snel mee aan de haal gegaan :-( )
Blessed Be, Daturae
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users