Jump to content

Photo

Paddestoelen uit eigen tuineen aantal vragen

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 16 October 2007 - 10:11 AM

Gezien de recente ontwikkelingen ben ik geneigd een spawnbag te bestellen om wat paddestoelen (ps. azurescens of cyanescens) in mijn eigen tuin te zetten. Ik heb al even bekeken wat de meest gunstige plek zou zijn, maar heb toch nog wat vragen:

1. Maakt het uit als de paddestoelen in de schaduw van (dus onder, rond) een grote struik komen te staan? Heeft dit mogelijk negatieve effecten voor de paddestoelen en/of de struik?

2. Zijn er planten die je beter niet in de buurt van de paddestoelen kunt zetten? Zijn er bepaalde planten die infectiegevaar veroorzaken?

3. Is het nu (midden oktober) een slecht idee om het spul al in de tuin te leggen? Kan het mycelium uitsterven? Ik weet dat er hoogstwaarschijnlijk dit jaar geen paddestoelen meer zullen opgroeien, maar om die spawnbag nou een half jaar in mijn koelkast te leggen...

4. Is het makkelijk om de boel uit te breiden? Is het mogelijk om nog een patch te maken door wat houtsnippers van de ene gekoloniseerde patch te nemen en deze naar de volgende over te zetten?

5. Is er nog verschil tussen de azurescens en de cyanescens in deze kwesties?
The mind is a jungle.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 16 October 2007 - 10:31 AM

Even wat antwoorden in hoeverre ik die kan geven

1) nee, ik heb bij mij in de tuin de houtsnippers op verschillende plekken ingegraven en overal zien zowel planten als mycelium/stoeltjes er prima uit :P

2) niet dat ik weet

3) nu kun je beginnen met een hoeveelheid beukensnippers te weken, uit te lekken en vervolgens te koloniseren met je spawn. Hier ga ik deze week ook weer mee beginnen. In de lente kun je dan vervolgens 'bedjes' maken (greppeltje graven, verse houtsnippers en spawn erbij en afdekken met wat compost).

4) Heel erg makkelijk! zoals ik net zei: hier ga ik binnenkort ook weer mee beginnen (ik zal er meteen wat foto's bij maken voor een growlog ;) )

5) cyanescens schijnt moeilijker te kweken en vooral tot fruiten te krijgen (denk wat specifieker in substraat), maar is wel een inheemse soort. Ik heb zelf azurescens en die heb ik echt met ogen dicht en zonder enige moeite tot overweldigende bloei gekregen ;)

succes! :)

#3 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 16 October 2007 - 01:49 PM

3) nu kun je beginnen met een hoeveelheid beukensnippers te weken, uit te lekken en vervolgens te koloniseren met je spawn. Hier ga ik deze week ook weer mee beginnen. In de lente kun je dan vervolgens 'bedjes' maken (greppeltje graven, verse houtsnippers en spawn erbij en afdekken met wat compost).

bedankt voor deze antwoorden!
doe je het koloniseren ook gewoon buiten of hou je het binnen tot de lente?
The mind is a jungle.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 16 October 2007 - 02:01 PM

Ik heb het het afgelopen jaar gewoon buiten laten staan. Binnen gaat wel een stuk sneller.
Oh: wel eens per 2 weken even flink omwoelen en het mycelium verdelen.

Succes! :blink:

#5 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 16 October 2007 - 03:49 PM

Ik ben hier de laatste dagen ook mee bezig geweest en heb gister een aantal handige sites/handleidingen/kweekfilms gevonden.

Ik weet niet of ik hier links naar torrents mag plaatsen, maar ik doe het voor de zekerheid maar niet :blink:
Google op psilocybin torrent en je vind een torrent met een heel zootje e-books en filmpjes over het kweken van paddo's. Volgens mij gaat het vooral om de binnenkweek, dus misschien is het niet precies wat je zoekt.

Verder is dit een erg handige site.

http://www.fungifun.org/English/Teks

En voor veel info kun je ook op het smartboard forum kijken.

http://fsre.nl/forum/

En ook dit is denk ik wel ideaal voor je. De link komt van dit forum.

http://www.magic-mus...-azurescens.pdf

Succes! :woej:
The wisest mind has something yet to learn

#6 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 17 October 2007 - 10:03 PM

Bedankt!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vooruitgang.
The mind is a jungle.

#7 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 17 October 2007 - 10:28 PM

Planten: Rhododendron !
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 17 October 2007 - 10:54 PM

^ wat is dat nou weer voor nietszeggende post wolf ...

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 17 October 2007 - 11:45 PM

Uhm, dat is een goede plant voor 'symbiose'.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 18 October 2007 - 07:13 AM

^ refs??

#11 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 18 October 2007 - 10:04 AM

Rhododendrons zijn dichte altijd groene struiken en zorgen voor een vochtig microklimaat met weinig licht. De struiken zijn een soort van afgesloten 'koepels' waaronder het goed toeven is voor paddestoelen.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#12 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 18 October 2007 - 10:10 AM

Kijk! Dat is nog een tip waar ik wat aan heb.

Dank jullie wel. :P
The mind is a jungle.

#13 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 18 October 2007 - 12:54 PM

En rhodondendrons zijn ook nog eens prachtige struiken, die erg mooi bloeien!
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#14 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 18 October 2007 - 06:52 PM

En het moge gezegd worden dat rhododendron een erg fijn woord is om uit te spreken

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 18 October 2007 - 06:56 PM

^^ heel zeker, bedankt voor deze opmerking, bosgeest

Btw: die shizzle moet je niet echt ingraven. Gewoon op bodemoppervlak en beetje aarde en humus en takken erdoor heen onder struiken. Eventueel wat cocos erbij. ;) :hartje:

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 18 October 2007 - 09:05 PM

^ define "shizzle"

Ik heb greppeltjes van 10-20cm gegraven en daar dan een laagje 'verse' (ongeweekte) houtsnippers, laag spawn en weer 'verse' houtsnippers in gedaan. Afgedekt met een laagje gecomposteerde bladeren. Werkte perfect op alle 3 de locaties (inmiddels is de vroegste bloeier compleet uitgebloeid. Andere 2 vertonen nog af en toe pins)

Waarom je er cocos bij zou doen snap ik niet..

#17 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 18 October 2007 - 10:04 PM

^voor de smaak? ;)

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#18 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 19 October 2007 - 12:45 PM

^ cocospaddestoeljes :woej:
The wisest mind has something yet to learn

#19 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 19 October 2007 - 01:13 PM

cocosvezel is tegen uitdroging.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#20 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 19 October 2007 - 01:23 PM

Als je je stoeltjes dan in een reep verwerkt krijg je een soort Bounty! Tropisch trippen ftw!
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users