Paddestoelen uit eigen tuineen aantal vragen
Posted 16 October 2007 - 10:11 AM
1. Maakt het uit als de paddestoelen in de schaduw van (dus onder, rond) een grote struik komen te staan? Heeft dit mogelijk negatieve effecten voor de paddestoelen en/of de struik?
2. Zijn er planten die je beter niet in de buurt van de paddestoelen kunt zetten? Zijn er bepaalde planten die infectiegevaar veroorzaken?
3. Is het nu (midden oktober) een slecht idee om het spul al in de tuin te leggen? Kan het mycelium uitsterven? Ik weet dat er hoogstwaarschijnlijk dit jaar geen paddestoelen meer zullen opgroeien, maar om die spawnbag nou een half jaar in mijn koelkast te leggen...
4. Is het makkelijk om de boel uit te breiden? Is het mogelijk om nog een patch te maken door wat houtsnippers van de ene gekoloniseerde patch te nemen en deze naar de volgende over te zetten?
5. Is er nog verschil tussen de azurescens en de cyanescens in deze kwesties?
Posted 16 October 2007 - 10:31 AM
1) nee, ik heb bij mij in de tuin de houtsnippers op verschillende plekken ingegraven en overal zien zowel planten als mycelium/stoeltjes er prima uit

2) niet dat ik weet
3) nu kun je beginnen met een hoeveelheid beukensnippers te weken, uit te lekken en vervolgens te koloniseren met je spawn. Hier ga ik deze week ook weer mee beginnen. In de lente kun je dan vervolgens 'bedjes' maken (greppeltje graven, verse houtsnippers en spawn erbij en afdekken met wat compost).
4) Heel erg makkelijk! zoals ik net zei: hier ga ik binnenkort ook weer mee beginnen (ik zal er meteen wat foto's bij maken voor een growlog

5) cyanescens schijnt moeilijker te kweken en vooral tot fruiten te krijgen (denk wat specifieker in substraat), maar is wel een inheemse soort. Ik heb zelf azurescens en die heb ik echt met ogen dicht en zonder enige moeite tot overweldigende bloei gekregen

succes!

Posted 16 October 2007 - 01:49 PM
3) nu kun je beginnen met een hoeveelheid beukensnippers te weken, uit te lekken en vervolgens te koloniseren met je spawn. Hier ga ik deze week ook weer mee beginnen. In de lente kun je dan vervolgens 'bedjes' maken (greppeltje graven, verse houtsnippers en spawn erbij en afdekken met wat compost).
bedankt voor deze antwoorden!
doe je het koloniseren ook gewoon buiten of hou je het binnen tot de lente?
Posted 16 October 2007 - 02:01 PM
Oh: wel eens per 2 weken even flink omwoelen en het mycelium verdelen.
Succes!

Posted 16 October 2007 - 03:49 PM
Ik weet niet of ik hier links naar torrents mag plaatsen, maar ik doe het voor de zekerheid maar niet

Google op psilocybin torrent en je vind een torrent met een heel zootje e-books en filmpjes over het kweken van paddo's. Volgens mij gaat het vooral om de binnenkweek, dus misschien is het niet precies wat je zoekt.
Verder is dit een erg handige site.
http://www.fungifun.org/English/Teks
En voor veel info kun je ook op het smartboard forum kijken.
http://fsre.nl/forum/
En ook dit is denk ik wel ideaal voor je. De link komt van dit forum.
http://www.magic-mus...-azurescens.pdf
Succes!

Posted 17 October 2007 - 10:03 PM
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vooruitgang.
Posted 17 October 2007 - 10:28 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 17 October 2007 - 10:54 PM
Posted 17 October 2007 - 11:45 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 18 October 2007 - 07:13 AM
Posted 18 October 2007 - 10:04 AM
If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 18 October 2007 - 10:10 AM
Dank jullie wel.

Posted 18 October 2007 - 12:54 PM
Posted 18 October 2007 - 06:52 PM
Posted 18 October 2007 - 06:56 PM
Btw: die shizzle moet je niet echt ingraven. Gewoon op bodemoppervlak en beetje aarde en humus en takken erdoor heen onder struiken. Eventueel wat cocos erbij.

Posted 18 October 2007 - 09:05 PM
Ik heb greppeltjes van 10-20cm gegraven en daar dan een laagje 'verse' (ongeweekte) houtsnippers, laag spawn en weer 'verse' houtsnippers in gedaan. Afgedekt met een laagje gecomposteerde bladeren. Werkte perfect op alle 3 de locaties (inmiddels is de vroegste bloeier compleet uitgebloeid. Andere 2 vertonen nog af en toe pins)
Waarom je er cocos bij zou doen snap ik niet..
Posted 18 October 2007 - 10:04 PM

Aan mijn appel
Bungelt een boom
Okboter
Posted 19 October 2007 - 12:45 PM

Posted 19 October 2007 - 01:23 PM
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users