Ayahuasca
Posted 13 September 2005 - 06:13 PM
Posted 13 September 2005 - 06:31 PM
Ayahuasca-conferentie
De eerste Europese conferentie over ayahuasca die in Amsterdam werd gehouden was georganiseerd door de leden van Psychoactivity, die al eerder conferenties over sjamanisme en psychedelica hebben georganiseerd. Na een indrukwekkende openingsceremonie van Kajuyali Tsamani, een medicijnman uit Colombia, was de eerste spreker de Colombiaanse antropoloog Luis Eduardo Luna die al meer dan dertig jaar onderzoek doet naar het gebruik van ayahuasca. Hij is vooral bekend geworden door zijn boek Ayahuasca Visions waarin hij samen met de Peruaanse sjamaan Pablo Amaringo een iconografisch verslag doet van de spirituele belevingswereld van Peruviaanse ayahuasca-sjamanen. Via schitterende tekeningen zet Pablo Amaringo zeer gedetailleerd uiteen welke spirituele entiteiten met welke planten werken, welke visioenen de sjamanen hebben en hoe ze die gegevens interpreteren. Het is een zeer compleet standaarwerk voor iedereen die in het gebruik van medicinale planten uit de Amazone ge?nteresseerd is.
In zijn antropologisch getinte lezing gaf Luis Luna een overzicht van de verschillende vormen van het gebruik van ayahuasca in de Amazone. In het Noorden van het Amazone-gebied ( Colombia, Ecuador, Peru) zijn het vooral de inheemse stammen die met ayahuasca werken, verder naar het Zuiden (Brazili?) toe is het gebruik wijd verbreid via de vooral met mestiezen bevolkte kerkgemeenschappen zoals de Santo Daime gemeenschap, de Barquinhoes en Unio de Vegetal.
Hoasca-project
Een andere interessante lezing was die van de Finse geleerde in de neuro-chemie Dr. Jayce Calloway die veel onderzoek heeft gedaan naar de phytochemie en farmacologie van natuurlijke produkten. E?n van zijn grotere onderzoeken is het Hoasca-project geweest dat hij in 1993 samen met andere ondrzoekers heeft uitgevoerd in Manaus, Brazili?. Hiervoor hebben zij diverse leden van de ayahuasca-drinkende gemeenschap Unio de Vegetal intensief onderzocht d.m.v, bloedonderzoek, persoonlijkheidsonderzoek, I.Q. tests en hersenscans. Het was een onderzoek naar de effecten van het gebruik van ayahuasca op lange termijn en de deelnemers aan het onderzoek dronken allen tien jaar of langer zeer regelmatig deze drank. De resultaten van dit onderzoek zijn verstrekkend en veelbelovend voor de toekomst.
De leden van de UDV reageerden op alle fronten beter dan de controle-groep van niet-ayahuasca-drinkers wat betreft korte en lange termijn geheugen, verbale expressie en het vermogen tot concentratie. In het persoonlijkheidsonderzoek scoorden zij aanzienlijk beter op gebieden als zelfvertrouwen, vertrouwen in de toekomst, anticiperen op onbekende en nieuwe situaties, flexibiliteit en aanpassingsvermogen.
Uit het bloedonderzoek bleek o.a. dat de serotonine receptoren in het lichaam zich vermeerderd hadden, wat voor de onderzoekers een sterke aanwijzing is dat ayahuasca een grote rol zou kunnen spelen bij het voorkomen en/of genezen van depressiviteit. Daarnaast waren er sterke aanwijzingen dat ayahuasca van groot belang zou kunnen zijn bij het genezen en voorkomen van allerlei verslavingen, zoals alcohol, tabak en drugs.

Zoiezo een goeie smartshop verkoper, zou dit echt niet aan 14 jarige verkopen.. of tenminste aan minderjarige, laat ik het zo zeggen..
Dan haalt een ouder persoon het toch..

Maargoed, misschien is het idd wat overdreven en zal het zo'n vaart niet lopen. Het middel is nou niet bepaald "makkelijk". Het is een hoop gekots en geschijt, en daarnaast zijn de trips niet bepaald vermakelijk in de zin van lang leven de lol..

Dus ach...
De toekomst zal het allemaal uitwijzen...

Posted 13 September 2005 - 06:56 PM
Posted 13 September 2005 - 07:37 PM
Posted 13 September 2005 - 10:05 PM
Het is alleen best wel lastig engels.
Posted 13 September 2005 - 10:54 PM
bron heb ik uiteraard: http://www.the-awake...onferentie.html
Posted 24 September 2005 - 02:31 AM
Posted 24 September 2005 - 09:26 PM
-Meditatie muziek
-Inheemse muziek
-Instrumentale indianenmuziek
-New age
-Religieuze muziek(en dan van die christelije kerk natuurlijk! dat kan alleen maar deprimerend werken denk ik)
Beetje dat soort dingen. Wie weet dat iets als psytrance og GOA het ook wel heel goed doet tijdens zo'n trip. Maar zoiets lijkt me dan weer niet echt bevordelijk voor het spirituele aspect van de trip.

Ik zou gaan voor mooie rustgevende klanken en/of zang die je meenemen...
Het mooiste is natuurlijk als je het in een rituele setting doet, met een shamaan en wat mensen die zelf muziek maken en zingen..

Posted 28 September 2005 - 12:38 PM
Posted 28 September 2005 - 02:39 PM
Kun je misschien daar iets meer over vertellen?
Posted 28 September 2005 - 03:08 PM
Posted 28 September 2005 - 03:39 PM
Posted 28 September 2005 - 04:25 PM
Posted 28 September 2005 - 04:31 PM
Maar je hebt nu dus echt een soort het gevoel dat je oude ego gestorven is en dat je nu vrij bent van bepaalde (belemmerende) zaken?
Je zult je op dit moment vast heel goed voelen...
En ik ben trouwens ook wel benieuwd welke samenstelling jullie hebben voor het bereiden van de ayahuasca. En halen jullie dat dan bij een smartshop of.. ?
Maken jullie er ook een soort ritueeltje van iedere keer of gaan jullie gewoon ergens zitten en dan trippen??
Beetje veel vragen, maargoed, vind dit erg interresant!

Posted 28 September 2005 - 04:49 PM

Posted 28 September 2005 - 05:18 PM
Ik voel me inderdaad behoorlijk fris. Of ik echt van mijn oude ego af ben, weet ik nog niet. Het is een sterke ervaring maar er echt een ander mens van worden? Tis ook maar net hoe gelovig je bent geloof ik.Maar je? hebt? nu dus echt een soort het gevoel dat je oude ego gestorven is en dat je? nu vrij bent van bepaalde (belemmerende) zaken?
Je zult je op dit moment vast heel goed voelen...
De exacte samenstelling? Tja, ik ben niet de kok. Weet wel dat we begonnen zijn met sirischwijnruit (of hoe je dat dan ook schrijft), de mao-remmer dus. Daarna een mix genomen van de mao-remmer en twee plantsoorten die de DMT bevatten. En nee, niet uit de shop. Dit was besteld.En ik ben trouwens? ook wel benieuwd welke samenstelling jullie hebben voor het bereiden van de ayahuasca. En halen jullie dat dan bij een smartshop of.. ?
Ik heb ooit eens een ritueel gedaan met San Pedro in Peru. Maar dit was niet zoiets aangezien er geen sjamaan bij was. Ook geen tabak gesnoven enzo. Het was wel een gepland uitje. Mijn vader heeft een caravan aan de rand van een bos en schapenwei. Deze plek leent zich uitstekend voor een uitstapje. Met wat vuur en een open natuurlijke omgeving krijgt het al snel een ritueel karakter.Maken jullie? er ook een soort ritueeltje van iedere keer of gaan jullie? gewoon ergens zitten en dan trippen??
Krijg trouwens het idee dat ik beter een heel tripverslag had kunnen schrijven. Zal me snel eens voorstellen bij de menmbers.
Posted 28 September 2005 - 09:57 PM
En ik ben trouwens ook wel benieuwd welke samenstelling jullie hebben voor het bereiden van de ayahuasca.
Nou Ik ben dus wel de kok

En kan je dus precies vertellen wat er in zat...
De mao-remmer was: Syrian Rue Seeds, Peganum harmala
ong 4g pp. Goed vermalen en gekookt met een klein beetje citroenzuur
en daar na laten inkoken tot een drinkbaare hoeveelheid.
De Planten met DMT: Chaliponga, Diplopterys cabrerana en Mimosa Hostilis Root Bark "Purple Pink"
van de Chaliponga ong. 5 bladeren en van de Mimosa ong. 5g dit alles pp.
Dit wederom gekookt met citroenzuur (bij een PH van ong. 5 lost de DMT veel beter op uit het plantenmateriaal)
Bij de mix met DMT was ook nog ong. 4g. Syrian Rue mee gekookt (zo dat je later event. nog een slok bij kan nemen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken of die mao-remmers nog werken)
Posted 28 September 2005 - 10:36 PM
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users