Jump to content

Photo

Ayahuasca

• Please log in to reply
318 replies to this topic

#81 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 05:54 PM

Tsja, makkelijkle vraag moeilijk antwoord...
Zo ver ik het begrepen het zou 5meodmt wat lichtere -->lees minder donkere|| visuals hebben en wat relaxter, minder beanstigend zijn dan dmt.
Uit Tihkal:" For me it was like adding the MDMA experience to DMT. DMT for me is terrifying (I still go back though) and I must really think about it before proceeding. The 5-MeO-DMT was much more relaxed, a kind of cosmic consciousness type of experience. I broke into a space similar to DMT but it was more like receiving grace."

Je vergeet erbij te posten wat ervoor staat: (with perhaps 20 mg, smoked) dit heeft dus NIKS met ayahuasca te maken. Vaak wordt dmt VS 5meodmt in het kort omschreven als "5meo is de power, dmt is the glory". Ik zou zelf dus liever voor de dmt dan voor de 5meodmt in een ayahuasca-brouwsel gaan.

Verder idd wat Blowmonkey zegt !

Ayahuasca is in mijn ogen vrij duidelijk: DMT + MAO-i

#82 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 September 2005 - 06:03 PM

leerzaam!

dacht ook altijd dat er zowel 5meo als nn in ayahuasca zat... goeie discussies eindelijk!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#83 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 06:11 PM

^DAT ligt dus geheel aan de planten die je gebruikt.

In Pharmacotheon heb ik overigens gevonden dat er relatief wel iets meer n,n-DMT in de D. cabrerana dan de P. viridis zit, maar dat hier dus ook trace-amounts (kleine hoeveelheden) 5meo alsmede 5ho-DMT zit. Die 5ho-DMT (Bufotenine) wil je dus ook voor uitkijken! (helemaal met MAO-i's) dit is absoluut GEEN fijn stofje.

#84 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 September 2005 - 06:28 PM

nee, erg heftige bodyload h??

trouwens, kan me herinneren dat ik een aantal jaren terug over een amerikaans echtpaar las, dat veroordeeld was vanwege het melken van padden; bufotenine dus. hun verdediging voor de rechter was zoiets als: als lsd melk is, dan is bufotenine whiskey

:) dat MOET ik hebben, dacht ik toen... toch maar niet dus ;]

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#85 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 06:47 PM

2 Blowmonky&The_Dreamer

He wat leuk dat we het niet helemaal eens zijn wat betreft de dmt's, zorgt er voor dat we alles nog eens na kijken en uit zoeken welke info nou juist is. Ga ik een dezer dagen nog maar eens doen... ltrz
They don't like my lifestyle..

#86 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 08 September 2005 - 09:53 PM

kheb nu 2 keer yopo seeds gerookt,bijde keren een enorm nare bodyload,is dit vanwege de bufotenine,of zorgen de andere werkzame stoffen(5meodmt/dmt) hiervoor?

#87 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 10:12 PM

5meodmt roken geeft ook een behoorlijke bodyload ja, maar daar hebben we hele ander topics voor.

back on topic mensen: AYAHUASCA

#88 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 09 September 2005 - 02:13 AM

Ayahuascuero--> Jouw reply's zijn er echt op het juiste moment op de juiste plaats zeg! Geweldig!
Dit weekend is mijn ayahuasca trip. Ik ga dit doen in Amsterdam, onder begleiding van een shamaan die voor je die nacht over gevlogen zal worden vanuit Ecuador. Een vrouw organiseert regelmatig dit soort avonden. Ik dacht ??n keer per maand ofzo. Haar naam is Hannah...zegt jou dit iets toevallig?? Heb jij daar ook wel eens getript?
In ieder geval; ik kijk er erg naar uit, al heel lang! Ik ben erg benieuwd naar de ervaring die het mij gaat opleveren en ik hoop dan ook zeker een mooie spirituele ervaring te krijgen. Ook hoop ik eens voorgoed een aantal problemen achter me te kunnen laten, of daar in ieder geval iets meer over te kunnen leren en wie weet daar oplossingen voor te kunnen vinden. goed we zien wel wat daar van komt natuurllijk, maar ik heb er in ieder geval een duidelijk doel mee! Je zegt dat het na een keer of 8 pas echt z'n ware aard toont...wat kan ik me dan zo'n beetje voorstellen bij de eerste keer hiervan?
En wat heeft ayahuasca allemaal voor jou betekend in je leven??
Ik ben hier erg nieuwsgierig naar...vind het ook erg leuk om eens een ervaren gebruiker aan het woord te zien hier! :duimpje:
Ik heb er al een hoop over gelezen, maar het blijft toch het leukst om gebruikers zelf op een wat persoonlijkere manier aan het woord te zien.. ;)

Ik heb veel zin in zaterdag, mooi dat jij net voor die tijd nog even het een en ander erover verteld, alsof het zo op mijn pad moest komen :thumbsup:

Ik hoop weer van je te horen groeten & :respect: !

*edit*

Ik zou graag nog even willen weten hoevaak jij dit ongeveer gebruikt.. :)

#89 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 09 September 2005 - 04:22 AM

Psycho Forze---->Kzal eens kijken of ik morgen (9-9) vanavond dus :)nog wat online kan knallen is nu te laat.
Hannah---->Zij is oprichtster van The Awakening, een organisatie voor het behoud en de bescherming van inheemse tradities in Zuid-Amerika.
Yep quote... ken haar alleen van internet :thumbsup: maar heb er ook aan zitten denken om daar eens langs te gaan.
Dus ik hoor graag hoe het is geweest. vooral zeer benieuwd naar haar sjamanistische kennis van Ay.
wat die 8x betreft, je hebt gewoon een paar keer nodig om Ay. te leren kennen (Eigen ervaring plus gelezen-->B. Shanon,The antipodes of the mind.... Goed boek man heeft heel veel mensen geintervieuwed en opgetekend, veel overeenkomsten. Is zelf psycholoog. Dus verwacht wel een bijna wetenschappelijk opgetekend verslag)
Bij de een zal het 3 zijn bij de andere 10. Je hebt ff nodig om de kracht die Ay. geeft ->en niet ontneemt zo als de meeste 'drug'<- te kunnen gebruiken.

Hoe vaak ik het gebruik... In begin vaak gedaan om het eerst goed te leren kennen en te kijken of het echt wat is, vind van wel, wil d'r nu een cyclus van maken van ong. 4a5 weken. Nu ong 20x gedaan
Ga nu slapen Zzzzz...__
They don't like my lifestyle..

#90 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 09 September 2005 - 11:53 AM

^DAT ligt dus geheel aan de planten die je gebruikt.

In Pharmacotheon heb ik overigens gevonden dat er relatief wel iets meer n,n-DMT in de D. cabrerana dan de P. viridis zit, maar dat hier dus ook trace-amounts (kleine hoeveelheden) 5meo alsmede 5ho-DMT zit. Die 5ho-DMT (Bufotenine) wil je dus ook voor uitkijken! (helemaal met MAO-i's) dit is absoluut GEEN fijn stofje.

Ott heeft in het boekje 'Ayahuasca Analogues: Pangaean Entheogens' op zeer gedetailleerde wijze een grote verscheidenheid aan planten en hun tryptamine en B-carboline inhoud besproken. Naast 'Pharmacotheon' is 'Ayahuasca Analogues' haast "verplichte" materie voor de echt ge?nteresseerde explorer.

Ott is een echte no-nonsense schrijver, hij gaat in 'Ayahuasca Analogues' ook zeer veel van de 'mythes' na. Zoals, wat je regelmatig hoort, het "feit" dat je na het innemen van een reversible MAOI (B-carboline) moet opletten wat je eet (franse kaas, chianti, etc.). Ott eet een stapel B-carbolines en gaat vervolgens smullen van de franse kaas en de chianti wijn in kwestie (-Myth busted-). Tevens fixt hij een verscheidenheid aan "pharmahuasca" brouwseltjes (zoals bijv. hoge dosis B-carboline en 5-MeO-DMT, of een hoge dosis N,N-DMT, en lage dosissen B-carboline en 5-MeO-DMT) en neemt deze in zijn experimentele groep.

Ott, J. (1994). Ayahuasca Analogues: Pangaean Entheogens. Kennewick, WA: Natural Products Co.

#91 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 09 September 2005 - 02:53 PM

Zij is oprichtster van The Awakening, een organisatie voor het behoud en de bescherming van inheemse tradities in Zuid-Amerika.
Yep quote... ken haar alleen van internet sad.gif maar heb er ook aan zitten denken om daar eens langs te gaan.

Juist ja, haar bedoel ik!
Ik zal even laten weten hoe het geweest is, zondag, ja.

Hoe vaak ik het gebruik... In begin vaak gedaan om het eerst goed te leren kennen en te kijken of het echt wat is, vind van wel, wil d'r nu een cyclus van maken van ong. 4a5 weken. Nu ong 20x gedaan

Ja ik stelde mijn vraag eigenlijk verkeerd.. :thumbsup:
Ik bedoel meer, met welk regelmaat gebruik jij het?? (Bijv 1x per maand, of 1x per 2 maanden...wat dan ook..)

Grtz

#92 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 09 September 2005 - 05:35 PM

hey psycho forze,

ja dat is een slimme zet, wat ik al zei die shamanen hebben die kennis van ayahuasca van hun voorvaderen die het al duizenden jaren kennen. zij zijn de kenners van ayahuasca. die site van the awakening ken ik al een tijdje en ik zit er zelf ook aan te denken om het te gaan doen. het enigste wat me een beetje afschrikt is dat het onbekenden mensen zijn. alleen ja zij weten wat het beste is voor een ayahuasca trip.
onder begeleiding dat is gewoon veel veiligger dan het in je eigen kamer te doen.
ik ben benieuwd wat je van die ervaring vond laat het ff weten.

#93 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 09 September 2005 - 06:57 PM

Damnit, ik hoop dat het weer wat mee gaat zitten, anders wordt het niks vanavond :thumbsup:

#94 MTY

MTY

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Posted 13 September 2005 - 07:27 AM

ik las btw ergens aan het begin van dit topic dat Ay. bij de smartshop verkrijgbaar is... is dat nog steeds zo?

en is het werkelijk zo dat de top van de ervaring van Ay. al na 30 sec. kan zijn? als je het eet lijkt me dat onmogelijk

its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves

from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes

open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire

#95 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 13 September 2005 - 08:20 AM

^denk dat die "top" over freebased n,n-DMT gaat

#96 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 13 September 2005 - 08:35 AM

ja, of 5-meo, mits je 't rookt. bij ayahuasca lijkt me dat inderdaad onzin.

enne ja, ik verbaas me er ook nog steeds over dat smartshops ayahuasca-pakketten verkopen. imo toch een van de 'zwaarste' (zo niet d?) psychedelica die er zijn...

Thank you, the mdgt.

#97 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 13 September 2005 - 12:54 PM

Klopt maar op die manier geven smartshops wel toegang tot moeilijk te krijgen middelen en ALS je luistert naar wat ze zeggen is er veel minder kans op ongelukken, de pakketjes worden verkocht als zijnde voor 2 personen als je dat ook zo gebruikt heb je een lichte dosis te pakken en kun je kennis maken met het middel, of je naar ze luistert blijft je eigen verantwoordelijkheid en het probleem met mensen is dat ze dat vaak niet hebben dus of het verstandig is dat ze het verkopen blijft een 2e
Dit is dope!

#98 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 13 September 2005 - 03:00 PM

Ik heb er ook mijn twijfels bij of het nou wel zo verstandig is om dit in de smartshops te verkopen... op deze manier is het heel toegankelijk voor iedereen. Denk niet dat dat verstandig is eigenlijk. Kinderen van 14 hebben het op deze manier wel binnen handbereik. In dat wereldje gaat dat zo van "ik heb gehoord dat dat echt keihard spacen is, laten we dat nemen, lache joh"...en dat is natuurlijk verre van de bedoeling met een middel als dit!!!
Ik denk dat het toch het beste is om zoiets ritueel te gebruiken... Op deze manier kunnen onwetende mensen het gaan zien als paddo's(en eigenlijk verdienen paddo's natuurlijk ook niet zo'n status, maar dat terzijde), en dat is het niet!

Het is nu een soort MCdonalds-iets...

Aan de ene kant lekker makkelijk, en voor de wel verstandige gebruikers een uitkomst, maar helaas niet alleen voor verstnadige gebruikers...dit is niet zomaar een drug, dit is een spiritueel medicijn.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Zowiezo zal uiteraard de interesse hier in het westen wel gaan toenemen de komende jaren!

#99 sanakthe

sanakthe

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 111 posts

Posted 13 September 2005 - 05:24 PM

Ik heb er ook mijn twijfels bij of het nou wel zo verstandig is om dit in de smartshops te verkopen... op deze manier is het heel toegankelijk voor iedereen. Denk niet dat dat verstandig is eigenlijk. Kinderen van 14 hebben het op deze manier wel binnen handbereik. In dat wereldje gaat dat zo van "ik heb gehoord dat dat echt keihard spacen is, laten we dat nemen, lache joh"...en dat is natuurlijk verre van de bedoeling met een middel als dit!!!

Zoiezo een goeie smartshop verkoper, zou dit echt niet aan 14 jarige verkopen.. of tenminste aan minderjarige, laat ik het zo zeggen..

#100 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 13 September 2005 - 05:45 PM

nah, ik ben er helemaal voor dat die shit in smartshops verkocht wordt, daar niet van. ben niet bang dat kids het zullen gaan gebruiken, het is immers geen kant en klaar spul en daarbij is het allemaal veel te veel moeite.
plus dat smartshop-eigenaren het hen niet zullen verkopen, daar ben ik niet bang voor.

was meer verbaasd dat het nog kan. zo'n 'elitaire' drug is het dus wel, ondergrrrrronds!

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users