Jump to content

Photo

Ayahuasca

• Please log in to reply
318 replies to this topic

#61 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 27 July 2005 - 06:56 PM

lsd is half synthetisch, het wordt gemaakt van een schimmel.
Dit is dope!

#62 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 27 July 2005 - 07:34 PM

Etymologisch gezien is dit een interessante kwestie. De Duitse versie van drug: droge doet iets makkelijker vermoeden naar de herkomst van het woord. Precies, het komt van gedroogde kruiden. Het is door de VS geinitieerde inquisitie naar drugs, dat drugs zo een negatieve bijklank hebben gekregen. Gezien het feit dat zowel psychedelica als dingen als hero?ne hieronder vallen, is het nu wel zinnig om een scheiding aan te brengen in wat je wat noemt. Het is jammer dat veel mensen hardnekkig psychedelica over de zelfde kam blijven scheren als hero?ne - allemaal middelen om de werkelijkheid mee te ontvluchten.
Moesten zij eens weten hoe hard die werkelijkheid in je gezicht kan komen, onder invloed van vele psychedelica (geest bewegers).

@Svenson: Synthetisch / natuurlijk - beide ernstig relatieve begrippen. Naar mijn weten is hier nog geen discussie over geweest op dit forum, wel een uiterst interessante filosofisch twistpunt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#63 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 27 July 2005 - 08:11 PM

In andere culturen zal men het je niet in dank afnemen wanneer je het "drugs" zal noemen. Voor hen is het iets heiligs. En gezien het effect wat het met zich teweeg kan brengen, kan je het daar lijkt mij alleen maar roerig mee eens zijn. :)
En dan komt het leuke...
Als je eens kijkt naar volkeren in de amazone waar rituelen met psycho-actieve middelen een zeer belangrijk iets in hun leven vormen, zul je zien dat zij op geestelijk vlak velen malen sterker ontwikkeld zijn dan dat wij hier eigenlijk gemiddeld genomen zijn. Ze hebben velen malen meer verstand van hoe de wereld en de natuur (waar toch echt het hele leven omdraait, kun je NIET omheen!) in elkaar steekt, zij wisten al zonder technieken hoe zelfs het heelal in elkaar stak (jaja wat je wel niet allemaal kan leren en ervaren tijdens een "trip".). Wij kunnen dan misschien wel weten hoe een electronisch apparaat als de computer werkt, maar innerlijk wijsheid?? Weinig!
De mensen het uit het verre oosten...precies hetzelfde, veel meer wijsheid dan wij hier!
Zij halen tenminste alles uit hun geest wat er in zit.
De volkeren uit de amazone, doen dit met planten, de mensen uit het oosten dmv meditatie. Feit is het dat beide geestverruiming is; contact met het hogere des levens.

Dat is dus mijn punt, wat betreft of het nu onder drugs valt, of dat het meer een geschenk is van moeder natuur, om ons contact te laten maken met hetgeen wat normalitair voor ons niet toegankelijk is.
Ik vind de naam "drugs" in de amerikaanse zin van het woord dus zwaar onterecht, en ongepast.

#64 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 28 July 2005 - 12:57 PM

@ Psycho Forze: Dus als ik jou goed begrijp zie jij middelen die uit de natuur komen niet als drugs (zoals: mescaline, lsa, ayahausca, maar zie jij wiet en opium dan ook niet als drugs??)

Maar inprincipe kan je mescaline en alle andere 'natuur producten' ook syntheties maken, zou dat de stof waar je dezelfde trip op zou maken op eens wel een drugs zijn?

Waar ligt dus precies de grens voor jou?

Ik zie inprincipe alle middelen die zorgen dat jij je anders zou gedragen dan dat wanneer je de stof niet had genomen als drugs. Dit kan je dan heel letterlijk nemen zeggen dat suiker dan ook een drugs is, eigenlijk wel maar ik vind dat net iets te overdreven. Voor mij ligt de grens denk ik bij koffie/thee.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#65 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 28 July 2005 - 04:07 PM

T is misschien een wat lastige kwestie. Wat jij zegt over dat wanneer middelen er voor zorgen dat je je anders gaat gedragen dan wanneer je he niet op hebt, kun je idd wel stellen dat je het drugs zal kunnen noemen. In de eerste plaats ging het toch over ayahuasca, dit vind ik met zijn medicinale werking voor lichaam en geest in elk geval geen drugs. Ook is ayahuasca totaal niet iets dat recreatief te gebruiken is. Het kan wel, maar daar is het niet voor bedoeld, en de werkeing is volgens mij ook maar zelden recreatief.
Wiet, vind ik zeker wel drugs ondanks dat het uit de natuur komt. Dit om de verslavende werking, en alle gevolgen die het met zich meebrengt.
Misschien is dat wat ik zei dat wanneer het uit de natuur komt, ten alle tijden geen drugs is, wat te ongenuanceerd. :)
Peyote heeft ook een sterk medicinaal effect, en zie ik eerder als iets magisch dan als een drug.
Het is misschien wat moeilijk, om die grens vast te stellen.
Verslavende (natuur) middelen met negatieve (lange termijn) effecten, zie ik als drugs. Dingen als peyote en ayahuasca, en eigenlijk ook paddo's wel, zie ik eerder als rituele hulp middelen. Een middel om een bepaalde staat van bewustzijn te cree?ren, zoals boeddhisten dat met mediteren doen.

Hoop dat het zo nog wat duidelijker is. :P

#66 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 31 July 2005 - 09:27 AM

@Psycho Forze: Hoe past Ketamine dan in dit plaatje? (zie hiervoor tevens het topic DMT en water)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#67 Psyraisor

Psyraisor

Darwin Award nominee

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 31 July 2005 - 02:00 PM

Ketamine...pure rotzooi! sorry. ;)

#68 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 03:48 AM

Hey, net dit topic nog ff snel doorgelezen en zo te zien zijn er nog wel wat mensen die Ay. wel eens een keer willen proberen of gedaan hebben en d'r nog veel vragen bij hebben van hoe het te gebruiken en te 'zien'. Dus zal hier ff wat tips en ervaringen neer zetten. (Heb zelf onderhand ruime ervaring met Ay. en er veel overgelezen zowel wetenschappelijk als spiritueel)

Tijdstip van inmame: Tussen 20.00-22.00
Dit omdat ik het erg fijn vind om na de trip nog even
wat lichts te eten en te drinken en daar na te slapen.
Als je dit doet ben je de volgende dag heerlijk fris, werkt
bij bijna iedereen.

De "pak'm beet" 6uur voor inname: Eet niet meer, krijg je toch erge honger neem dan wat fruit. Kauw wel goed en eet geen 'hard' fruit (appels enz.) en mijd pitten en schillen.
Let wel op welk fruit je neemt ivm de mao-remmers. Drinken-> neem ook vruchtendrank. En ga lekker een stuk wandelen ofzo zodat je geestelijk een beetje tot rust komt.

Neem wat -zoete- vruchtendrank om die VIEZE zooi weg te spoelen en dan is je braaksel ook niet zo zuur ---> ja mensen, je gaat zeker over je nek, 99% zeker. Het hoort er nou eenmaal bij en zo erg is het niet.

Tijdens de trip: Laat het spul je mee voeren, je krijgt te 'zien' wat je nodig hebt
of dit nu leuk is of niet (Ay. is niet altijd even zachtzinnig met je dingen duidelijk maken) ga d'r in elk geval niet mee vechten, want dan krijg je d'r helemaal van langs. Het spul is in maar hele kleine mate stuurbaar. En het is al helemaal geen middel om in weg te vluchten, dat zijn drugs zowizo niet maar het kan wel bij veel middelen.

Neem Ay. niet als pleasure drug want dat is het echt niet (-->Maar ze kan wel verschrikkelijk fantastisch en ongeloofelijk mooi zijn.... kan...)
Je moet het echt zien als een spiritueel middel.
Ik zal het dan ook vooral aanraden aan mensen die aan chi-quong of chi-quong
achtige dingen doen. Je kan met Ay. echt super goed je lichaam aan voelen zo goed zelfs dat het lijkt als of je processen in je lichaam met je geest zou kunnen stuuren. Hierop zou de helende/genezende werking van Ay. ook berusten

Ay. is ook niet echt een middel om 1 of 2 keer te nemen. Je hebt echt een keer of 8 nodig om Ay. en jezelf een beetje te leren kennen. En misschien toont Ay. zich dan (pas) een keer in haar volle kracht en glorie. En daar komt naar mijn weten echt geen ander middel ook maar in de buurt. (heb natuurlijk nog lang niet alles geprobeerd ;) ) maar ik bedoel b.v 50g verse paddo's :blink: Not Even Close. en met dingen als xtc is het al helemaal niet te vergelijken.
Maar meer spul is lang niet altijd een sterkere trip. Sterker nog je kan d'r eigenlijk geen pijl op trekken en re-dosen werkt ook niet altijd even goed maar soms weer wel en waar dat aan ligt??? Dus mijn tip over de dosis is maak een goed glas waar genoeg in zit voor een goede trip en dan maar afwachten wat je krijgt :dhp:

Hoop niet dat ik nu mensen hier mee bang ga maken---> Want ik blijf het echt fantastisch spul vinden. Voor mij (tot nu toe) het enige middel dat echt tot diep in mijn ziel en lichaam aan voelt alsof het goed voor je is. En ook al heb je een bad-trip gehad achteraf voelt het toch altijd goed. Vaak zijn het je eigen angsten die vorm krijgen en achteraf voelt het (bij mij) altijd goed om die eens onder ogen te heben gezien op een niet echt hele enge manier. Want echt eng/bangstigend vind ik de Ay.bad-trips niet.
Je houdt toch altijd nog wel ergens een voet aan de grond in de 'echte' wereld, als je wil tenminste. Tot nu toe heb ik nog altijd als het te overweldigend werd of niet leuk was mijn ogen kunnen openen, rond kunnen kijken en denken "Oh ja ik ben thuis of ergens anders(wel wetende waar)" en te denken "Ik heb Ay. op en het komt daar door." En dan zijn de dingen al snel een stuk minder bangstigend.

Pas als je echt niet meer bang bent en wil, pas dan kan je geestelijk helemaal verdwijnen in het Ay. universum en die is net zo echt of misschien wel echter dan deze wereld, maar wel HEEL anders en heel mooi. compleet met echt bestaande (althans zo lijkt het) en intelligente entiteiten, in de meest fantastische en mythologische vormen. Zij spreken zelden tegen je (wezens hebben bij mij nog nooit geluid gemaakt, maar ze vragen je wel vaak om mee te komen laten je dan dingen zien, dit vragen gaat vaak telepatisch of door gebaren) <--- Jezus, dit soort dingen moet ik niet aan iedereen vertellen, dan denken ze dat ik echt rijp ben voor het gesticht! :lol: :lol: ||
Maar kort samengevat: B.v. een paddo trip kan velemalen beangstigender zijn. Want daar mee verdwijn je wel echt helemaal in paddoland...

Nog ff een laatste ding Ay. kan heel viendelijk mooi en lief voor je zijn zowel lichamelijk als geestelijk. Maar het kan ook als een kudde bisons door en over je heen razen en d'r vreselijk ziek van worden -->Spreek uit eigen ervaring als er toen mensen binnen waren gekomen die niet wisten wat er aan de hand was hadden ze 112 gebeld, direct (en dan kan je ze ook niet meer uitleggen wat er aan de hand is. dus let daar ook ff op ;) ) Maar zelfs dan voelt het toch alsof goed is en maar 'even' moet. Me naderhand geesteleijk en lichamelijk een paar dagen ERG goed en opgeruimd gevoeld :(

Goed vind het nou wel weer mooi geweest ga een andere keer hier wel verder over raaskallen ;)

ltrz
They don't like my lifestyle..

#69 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 08:38 AM

Thnx Mr. Ayahuasquero !

Morgen-avond gaan Bolus, Overmind en ik weer een poging doen Aya-land te ontmoeten en te groeten :( Deze keer niet de AYA-combo Peganum harmala + Mimosa hostilis, maar de "orginele" Banisteropsis caapii + Psychotria viridis !

Erg jammer dat onze hut niet meer bestaat (binnen enkele weken door natuurbeheer afgebroken). Een groot kampvuur komt er iig zeker wel ! :dhp:

#70 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 08 September 2005 - 10:09 AM

leuke reply :)
handige informatie,al zijn de meeste tips vaak ook van toepassing op andere middelen
hoe lang duurt het voordat je op het hoogtepunt zit?
en is misselijkheid te voorkomen?

#71 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 10:46 AM

Ik heb trouwens wel gelezen dat sommige shamanen de misselijkheid en vooral het kotsen liever voorkomen. De een ziet het als een reiniging, de ander als een ongemakkelijkheid aan de reis die vermeden kan worden. Bij peyote en andere mescaline-cactussen wordt het kotsen (dat daar ook 99% van de keren voorkomt) ook gezien als een reiniging die vaak juist gezocht wordt in plaats van vermeden.

Ik weet nog van die eerste (enige) keer ayahuasca met Bolus en Overmind in het bos dat zij allebei al hadden gekotst en ik had de hele avond nog nergens last van. Ik liep toen een rondje om ons 'huisje' en bleef op een gegeven moment stil staan ... -bleergh- ... niks aan de hand. Het moest er blijkbaar toch uit bij mij :)

#72 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 03:33 PM

2 The_dreamer--> "Deze keer niet de AYA-combo Peganum harmala + Mimosa hostilis, maar de "orginele" Banisteropsis caapii + Psychotria viridis !"

Probeer eens aan: Chaliponga, Diploterys Cabrerana te komen ipv Psychotria Viridis is veel sterker en zou meer 5meo-dmt bevatten en in verhouding goedkoper. Zijn ook blaadjes, een stuk of 5a6 en je hebt genoeg. Heb zelf ooit via internet besteld 500G :) . Je merkt echt dat het gegroeid is een een tropisch land en zijn veel beter dan die "zooi" van de smartshop. Je hebt dan voor pak'm beet 3a4 euro een goeie kop Ay. --->moet je maar ff kijken op psychoactivekruiden, snapp-i?? :woej:

Alvast een goede reis toegewenst. Oh ja als je de Psychotria viridis op hebt blijf plat liggen tot dat je of gaat kotsen of OffTheMap bent. En hou tot die tijd je geest zo veel mogelijk weg van je maag. Kan je het langer binnen houden en dus een sterkere trip.

#73 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 03:45 PM

hoe lang duurt het voordat je op het hoogtepunt zit?
en is misselijkheid te voorkomen?

Het hoogtepunt verschild nog al kwa tijd soms na 30min soms na 2.30 uur.
En de misselijkheid verkomen, moeilijk is mij een keer gelukt om alles binnen te houden. Dat was zelfs met een sterke kop. Was met een vriend samen hij begon al weer nuchter te raken en ik ook dacht ik, dat was na zoeen 2.30uur tot dat i 3x zo had terug kwam!!!

#74 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 September 2005 - 04:00 PM

euhm, waarom zou ik meer 5meodmt willen in m'n aya-potion ?

#75 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 04:47 PM

Tsja, makkelijkle vraag moeilijk antwoord...
Zo ver ik het begrepen het zou 5meodmt wat lichtere -->lees minder donkere|| visuals hebben en wat relaxter, minder beanstigend zijn dan dmt.
Uit Tihkal:" For me it was like adding the MDMA experience to DMT. DMT for me is terrifying (I still go back though) and I must really think about it before proceeding. The 5-MeO-DMT was much more relaxed, a kind of cosmic consciousness type of experience. I broke into a space similar to DMT but it was more like receiving grace."

#76 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 08 September 2005 - 05:12 PM

hey ayahuasquero, wat tof dat je zo veel van ayahuaca weet, kunnen we wel gebruiken op een forum als dit. Je hebt zeker mijn nieuwsgierigheid naar ayahuasca doen toenemen, thx.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#77 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 08 September 2005 - 05:13 PM

Zo ver ik het begrepen het zou 5meodmt wat lichtere -->lees minder donkere|| visuals hebben en wat relaxter, minder beanstigend zijn dan dmt.

Ja.. Maar in een ayahuasca mix is het niet aan te raden omdat je daarbij MAOI's gebruikt.. Orale 5-MeO-DMT en MAOI's zijn een potentieel gevaarlijke combinatie. Je wilt dus GEEN of zo min mogelijk 5-MeO-DMT in je ayahuasca.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#78 spiritmolecule

spiritmolecule

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 155 posts

Posted 08 September 2005 - 05:18 PM

Ayahuasca lijkt mij een zeer overweldigende ervaring.
Die volken in het amazonne gebied gebruiken de ayahuasca met zeer ervaren ayahuasca gebruikers. die shamanen hebben de kennis over het gebruik van ayahuasca van hun voor vaderen die het al duizenden jaren gebruiken.
De mensen die het daar voor het eerst gebruiken worden door hen begeleid in hun trip. zij zorgen ervoor dat de trip niet uit de hand kan lopen.
ik vraag me dan ook zeker af of het wel zo verstandig is om het zonder begeleiding van zo'n ervaren shamaan te gebruiken. dit is toch geen middeltje die je zomaar even gebruikt om met de spirituele wereld in contact te komen.

wie zegt dat daar geen gevaren aan zitten ?

er zijn hier in Nederland mogelijkheden om het onder begeleiding van ervaren shamanen te gebruiken.
als ik het ooit zal gaan gebruiken zal ik het toch zeker met ervaren personen onder begeleiding doen.

ik heb er zelf geen verstand van en probeer toch echt niemand bang te maken alleen dat is gewoon hoe ik er zelf over denk.

#79 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 08 September 2005 - 05:34 PM

[quote name='Blowmonkey' date='Thu Sep 08, 2005 17:13'][quote name='Ayahuasquero' date='Thu Sep 08, 2005 17:47'] Zo ver ik het begrepen het zou 5meodmt wat lichtere -->lees minder donkere|| visuals hebben en wat relaxter, minder beanstigend zijn dan dmt.[/quote]
Ja.. Maar in een ayahuasca mix is het niet aan te raden omdat je daarbij MAOI's gebruikt.. Orale 5-MeO-DMT en MAOI's zijn een potentieel gevaarlijke combinatie. Je wilt dus GEEN of zo min mogelijk 5-MeO-DMT in je ayahuasca.[/quote]
[QUOTE]

Zo ver ik het weet worden juist dmt en 5meodmt in het maag-darmkanaal afgebroken door het enzym monoamine oxidase. Welke ook de rede is dat oraal ingenomen dmt's niet werken en je die mao's eerst moet remmen met bv harmaline... Maar als jij andere info hebt hoor ik het graag

#80 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 08 September 2005 - 05:50 PM

Dat heb ik. Orale 5-MeO-DMT samen met MAOI's zorgt voor een gevaarlijk hoge bloeddruk en andere lichamelijke nastyness.

That is all..

Niet aan te raden dus.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users