Jump to content

Photo

Ayahuasca

• Please log in to reply
318 replies to this topic

#301 hover

hover

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 20 December 2013 - 12:21 PM

Hey mensen...

[Poelster: Inhoud verwijderd, want het is hier inderdaad niet toegestaan om te vragen naar sources]

Groetjes Hover

#302 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 20 December 2013 - 12:34 PM

DHP heeft een no sources beleid, dus je bent hier aan het verkeerde adres.

The wisest mind has something yet to learn

#303 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 December 2013 - 12:40 PM

In het algemeen, als iemand opzoek is naar een ayahuasca ervaring zonder 'poespas', waarom zou je dan niet zelf een potje gaan pruttelen en dan met een stel goede vrienden je eigen 'ceremonie' houden. Dat is wat ik tot nu toe heb gedaan en dat was perfect en een stuk voordeliger voor je portemonnee.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#304 apehaar

apehaar

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 20 December 2013 - 02:12 PM

Ayahuasca kan ontzettend diep gaan. Zo kan je onverwerkte traumas herbeleven. Zo zijn er mensen die op een nare manier ter wereld zijn gekomen (navelstreng om de nek bijvoorbeeld) en dit opnieuw zijn gaan beleven tijdens hun trip. Hierdoor kan je doodangsten uitstaan. Niet fijn. Ayahuasca zou ik zelf alleen nog maar doen op een afgesloten plek, met de hulp van een ervaren tripsitter die ik ken en vertrouw.

#305 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 20 December 2013 - 02:19 PM

@poelster: Mits iemand dat 100% serieus doet en dus goed voorbereid lijkt me daar ook niks mis mee. Het lijkt me een afweging van voor- en nadelen. Soms kan in een grote groep met onbekenden een bijzondere groepsdynamiek ontstaan, die zowel goed als slecht kan uitpakken. Uiteraard kan dit met je vrienden ook, maar daar zitten dan ook weer bepaalde voor- en nadelen aan. Durf je bv juist wel of juist niet te huilen als je met bekenden bent.

Verder is het een kwestie van ervaring opbouwen om zelf goede aya te maken.

#306 Gio

Gio

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 09 January 2015 - 03:18 PM

Goede voorbereiding is zeer belangrijk bij Ayahuasca het is geen middel om luchtig mee om te gaan... Heb een site uit NL gevonden met veel info erop... 
[VERBODEN LINK]

Good luck!
Gio

Edited by dreamer, 09 January 2015 - 04:24 PM.
Link naar website die tegen ons 'NO SOURCES'-beleid in gaat.

#307 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 06 February 2015 - 11:10 PM

Ik ben er achter gekomen dat als ik ayahuasca in een 'rituele setting' deed, ik niet langer zelf de verantwoordelijkheid over de groep ervaarde, maar deze uit handen gaf....hierdoor durfde/kon ik me verder laten gaan dan in thuis-sessies.

Deden we een sessie thuis of bij vrienden dan was er altijd nog een stukje Waldo dat op de rest aan het passen was....en daardoor ging ik minder snel de diepte in.

Bij de Diame of bij Noot of bij welke schaam-aan dan ook gaf ik mezelf meer vrijheid (= minder verantwoordelijkheid), en ging dus dieper.

20/20 hindsight.

W

"Circular logic works because circular logic works."

#308 dacide

dacide

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 31 August 2017 - 10:17 AM

Ik snap precies wat je bedoelt. Ik ervaar dat ook zo.

Ik krijg, bij wijze van, meer spanning vanvthuis een kleine portie truffels te nemen, dan op locatie een zware ayahuasca ceremonie (met begeleiding).

Je geeft idd verantwoordelijkheid uit handen. En dat is een prettige randvoorwaarden bij het maken van een reis door je geest.

Ik ben er achter gekomen dat als ik ayahuasca in een 'rituele setting' deed, ik niet langer zelf de verantwoordelijkheid over de groep ervaarde, maar deze uit handen gaf....hierdoor durfde/kon ik me verder laten gaan dan in thuis-sessies.

#309 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 02 December 2018 - 02:57 PM

Heeft er iemand enig idee hoe lang ik een kant en klaar brouwsel van Caapi en Chacruna in een zeer stroperige vorm kan bewaren? Ik lees verschillende dingen hierover op andere forum's, vandaar dat ik het hier even vraag. Ik heb het nou in de koelkast in een plastic afgesloten bakje zitten, die in een zak vacuüm is getrokken met een vacuümapparaat.

#310 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 December 2018 - 09:19 AM

Denk dat niemand hier een specifiek antwoord op kan geven, omdat dit per brouwsel zal verschillen. Ook hoe lang het niet gekoeld heeft gestaan naar het inkoken zal grote invloed hebben.

Als je het voor langere tijd wilt bewaren, zou ik het in ieder geval in de vriezer zetten. Mijn gok is dat je het dan ipv een paar weken, in ieder geval een aantal maanden kan bewaren. Dit is gebaseerd op de groei van bacteriën en dergelijken in het brouwsel. Of de actieve componenten ook zolang stabiel blijven kan ik niet zeggen, vermoed van wel. Maar ook hier geldt, vriezer zal welke degradatie proces dan ook meer remmen dan een koelkast dat zal doen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#311 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 03 December 2018 - 02:44 PM

In de vriezer zat ik ook aan te denken, maar het lijkt me ook niet bevorderlijk als ik het telkens ontdooi wanneer ik er wat van wil nemen, en dan weer opnieuw invries, niet waar?

Ik heb het tot nu toe 1,5 maand vacuüm getrokken in de koelkast bewaard, en eergisteren voor het eerst geprobeerd en het werkte prima :D

#312 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 December 2018 - 07:54 AM

Waarom zou dat een probleem zijn?

En als je echt bang bent dat dat een issue is, dan kan je gemakkelijk porties invriezen, zodat je niet elke keer de hele batch hoeft te ontdooien, toch?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#313 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 04 December 2018 - 02:40 PM

Aangezien ik altijd geleerd heb dat iets ontdooien en opnieuw invriezen juist bacteriën vormt, en dat het hier door misschien potentie verliest. Ja porties maken zat ik ook al aan te denken, wel lastig met die kleverige stroop om 't vacuüm te verpakken dan. Het worden dan wel veel kleine porties, als ik eens een hogere dosis wil nemen namelijk..

Edit: Kreeg net van de verkoper te horen dat het in de vriezer wel een jaar goed zou moeten blijven.

#314 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 06 December 2018 - 12:20 PM

Handig als de verkoper goed communiceert, er werd me eerst verteld koelkast is het beste. Tot dat ik vroeg waarom dat beter zou zijn dan de vriezer, werd er verteld "I meant freezer, sorry for the misunderstanding". Dit had ik eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken, jammer dat het nu 1,5 maand in de koelkast heeft gelegen. Alhoewel het vacuüm verpakken vast ook wel heeft geholpen met de houdbaarheid. :)

#315 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 09 December 2018 - 01:42 PM

Ik heb vaak genoeg jaren oude ayahuasca gedronken die in de koelkast is bewaard. Ik verbaas me er altijd over dat het gewoon nog exact het zelfde lijkt te smaken en werken na al die tijd. Wat ik wel doe als het heel lang heeft gestaan, is even een aantal minuten koken alvorens ik het drink. Maar als het er slechts een paar maanden of zelfs een half jaar heeft gestaan, dan drink ik het gewoon.

Een enkele keer heb ik schimmel aangetroffen, maar nooit in mijn eigen brouwsels. Ik denk omdat ik altijd nieuwe flessen gebruik waar alleen water in heeft gezeten, en ik het vrijwel kokend in de fles giet na het brouwen en dan meteen afsluit. Maar dit soort flessen heb ik ook geregeld een paar dagen mee naar een ander adres (en dus uit koelkast), en ook daar geen problemen mee gehad. Schimmels lijken er over het algemeen niet van te houden.

The wisest mind has something yet to learn

#316 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 19 November 2019 - 04:32 AM

Hmm, ik heb het een jaar vacuüm verpakt in de vriezer bewaard, maar het was duidelijk in sterkte afgenomen. Mijn tripgenoot ervaarde hetzelfde.

De dag erna had ik ietsjes meer genomen, maar dit gaf nog meer misselijkheid/diarree en minder psychedelische effecten, helaas.

#317 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 07 May 2021 - 12:03 AM

Ik heb in de tussentijd wat meer ervaringen opgedaan met Ayahuasca, maar nooit echt sterke trips ervaren zoals m'n eerste keer met het kant en klare brouwsel rechtstreeks uit Peru (wat volgens de verkoper Caapi+Chacruna was).

Een ander online besteld stroperig Caapi extract waarbij de dosering overeen zou moeten komen met 225mg Harmala alkaloïden + 80g Chacruna bladeren die ik 3x 3 uren had gesudderd op een laag vuurtje gaf niet meer aan effect dan tintelingen, heftig overgeven en zeer milde CEV's.
Wat wel apart was, toen de Caapi insloeg m'n zicht begon te trillen af en toe, en ik zware tintelingen ervaarde en een verhoogde hartslag kreeg. Zo heb ik dit nooit vaker meegemaakt met MAO-remmers. Zijn er andere DHP'ers die dit op deze manier hebben ervaren? Ik vermoed dat het teveel Caapi was, alhoewel ik toen 25ml nam en een andere keer erna nam ik van hetzelfde stroperig extract 22ml en toen had ik niet deze bijwerkingen.

Met m'n laatste ervaring met dit Caapi extract nam ik een hoeveelheid wat overeen zou moeten komen met 200mg Harmala alkaloïden + 22g Mimosa Hostilis thee. Het kan zijn de dosis Mimosa Hostilis niet helemaal accuraat was, aangezien het koffiefilter bij het maken hiervan enkele keren verstopt raakte, dus hierdoor heb ik wel wat verspild vermoed ik. Ook werd de thee na dagen lang sudderen en meerdere keren het water verversen niet transparant, maar ik ga er van uit dat ik dan alle DMT eruit heb getrokken. Ik ben uiteraard niet met deze doseringen begonnen, maar heb dit langzaam opgebouwd. Dit gaf een uur tot 1,5 uur durende aan lichte CEV's, lichamelijk zwaar sedatief en psychologisch wel wat inzichten waar ik wat mee kon. Wat me ook opvalt is dat de visuals met Chacruna wat scherper zijn dan met Mimosa. Met Mimosa leek het wel wat meer 3D, alleen minder kleurrijk. Maar dit kan ook wel enkel van de dosis afhankelijk zijn geweest. Er zitten natuurlijk meerdere alkaloïden in die het effect net wat anders maken. Zijn er andere DHP'ers die dit verschil in visuals opmerken tussen Chacruna en Mimosa Hostilis?

#318 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 07 May 2021 - 08:22 AM

Wat wel apart was, toen de Caapi insloeg m'n zicht begon te trillen af en toe, en ik zware tintelingen ervaarde en een verhoogde hartslag kreeg. Zo heb ik dit nooit vaker meegemaakt met MAO-remmers. Zijn er andere DHP'ers die dit op deze manier hebben ervaren? Ik vermoed dat het teveel Caapi was, alhoewel ik toen 25ml nam en een andere keer erna nam ik van hetzelfde stroperig extract 22ml en toen had ik niet deze bijwerkingen.

Kan hier meerdere reden voor bedenken. Om te beginnen is het verschil tussen 25 en 22 mL niet insignificant, het is immers een 12% lagere dosis. Maar kan het ook zo zijn omdat het zo stroperig was, dat het niet homogeen was verdeelt? Maar de meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat bij de eerste dosis je misschien iets verkeerds had gegeten/gedronken, wat een averechts effect gaf in combinatie met MAOi's?

Ik ben niet heel bekend met zelf Ayahuasca maken, maar is dagen lang sudderen niet heel slecht voor je DMT? Kan me prima voorstellen dat dit na deze lang tijd, in water, met hitte, je niet heel DMT meer overhebt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#319 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 07 May 2021 - 11:30 AM

Ja inderdaad de dosis was niet veel verschillend elke keer dat ik er wat van nam. Het extract had wel een mooie stroperige structuur, niet met stukken erin bijvoorbeeld. Dus het lijkt me dat het wel homogeen was.
En ook over het dieet heb ik bij stil gestaan, maar elke keer als ik MAO-remmers neem eet ik minimaal 12 uren van ter voren niks. Ik heb wel eens wat geëxperimenteerd met voedsel na een Ayahuasca of Pharmahuasca ervaring, en zelfs een biertje gedronken enkele keren en ik heb hier nooit problemen mee ondervonden. Ik ben dan zelf ook veganistisch, dus het MAO-remmer dieet is voor mij sowieso al niet moeilijk.

Ik weet dat sjamanen in Peru hun Ayahuasca brouwsel dagen lang laten sudderen voor dat het klaar is, dus ook dit lijkt me niet een probleem. Al moet ik nog wel even duidelijk maken dat ik het enkele uren per dag heb laten sudderen, en niet dagen lang continu.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users