Jump to content

Photo

Ayahuasca

• Please log in to reply
318 replies to this topic

#1 Dennax

Dennax

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 75 posts

Posted 20 February 2004 - 02:40 PM

Peganum harmala + Mimosa hostilis
Iemand hier ervaringen mee?

#2 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 20 February 2004 - 02:54 PM

nee, maar ben ook zeker ge?ntereseerd!
minder is meer

#3 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 20 February 2004 - 04:44 PM

nope geen ervaring met Ayahuasca, verder sluit ik me aan bij
Quintus

#4 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 February 2004 - 04:48 PM

ervaring met DMT mag ook :thumbsup: :-P
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#5 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 20 February 2004 - 08:02 PM

Nop, geen ervaring met de natuurlijke Ayahuasca-vormen,
maar wel met n,n-DMT en met 5-MeO-DMT (niet gecombineerd hoor).
Wat wil je er over weten? :thumbsup:

#6 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 February 2004 - 08:21 PM

zou tof zijn als je iets erover vertelde...
trip report zou wel rxlt zijn, maar ik ben al dik tevreden als je iets over de algemene indruk van
n,n & 5-meo DMT vertelde. :thumbsup:

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#7 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 21 February 2004 - 04:17 AM

Shit man, Ayanuasca is volgens mij echt geen middel om zo
maar effe mee te experimenteren....
Deze middelen (DMT en daardoor Ayahuasca) zijn niet bedoeld als recreatief middel ofzo... dit
zijn veeeeeel diep gaandere dingen...
Dit is voor de echte Shamaan.. hehehe...
Dit kan denk ik nog eens zeer verkeerd uitpakken als je het naief gebruikt....
..maar goed, ik spreek niet over jullie natuurlijk.
Dat deze middelen opzich 'zomaar' te verkrijgen zijn bij sommige smartshops, vind ik aan de
eene kant een beetje jammer. Het lijkt zo toegankelijk, maar het zijn volgens mij zeer
ingrijpende ervaringen....
Aan de andere kant, een middel gaat nu een maal zo diep als je het zelf verwacht en wilt
(onbewust misschien).............. dus voor de een dieper als voor de andere....
Ik heb zelf geen ervaring met Ayahuasca of DMT, maar ik weet wel dat dit zeer krachtige
middelen zijn.
Voor de enthousiaste onder ons, kijk alsjeblieft een beetje uit!! :thumbsup:

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 21 February 2004 - 11:55 AM

Shit man, Ayanuasca is
volgens mij echt geen middel om zo maar effe mee te experimenteren....

zkr niet, maar dat is denk ik wel duidelijk. lijkt mij te extreem btw.

#9 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 21 February 2004 - 11:58 AM

zou tof zijn als je iets erover
vertelde...
trip report zou wel rxlt zijn, maar ik ben al dik tevreden als je iets over de algemene indruk van
n,n & 5-meo DMT vertelde.

Hehe, helaas heb ik toentertijd geen trip reports geschreven, want ik was toen niet zo erg
bezig met de drugscommunity op internet. Maar ik kan wel gewoon 'globaal' iets over m'n
ervaring vertellen.
n,n-DMT gebruikte ik in synthetische vorm uit zo'n glazen dmt-pijpje.
Ik herinner me ervan dat, tijdens de onset, alles gelig werd. Witte muren werden geel en het
leek erop alsof ze 'dwarrelden' zoals rook kan dwarrelen. Na een minuut of wat keek ik
vanaf een bank naar een schilderij, waarop een zijlschip was afgebeeld, waarvan de golven
begonnen te bewegen... steeds sneller, en sneller, todat ik op een gegeven moment niet meer
zag dat 't een schilderij was, maar een centrifuge waarin allerlei potten verf leeggegooid
waren en die centrifuge draaide niet rond ..... Eigenlijk wilde ik toen graag de 'beroemde'
dmt-kaleidoskoop zien, maar die kwam niet... (Meestal 'deel' ik een trip zo in, dat het eerste
deel van de trip visueel en vermakelijk is, ik zoek dan ook naar visuele dingen, en het tweede
deel van de trip gebruik ik altijd om na te denken en om hersenspinsels voornamelijk aandacht
te geven...)
Goed, het idee was dus om na die kleidoskoop te gaan nadenken en om iets 'nuttigs' te
gaan doen, maar die bleef dus uit ... hoedan ook besloot ik om m'n ogen te sluiten en om na
te gaan denken.... nadenken ging niet zoals dat bijvoorbeeld met psilocybin gaat: ipv
nadenken d.m.v. redeneren dacht ik nu na in beelden, scenes, landschappen.
Op een gegeven moment (ik schat zo'n 20 minuten later) zag ik de muur weer, en het
schilderij weer ... en zakte het redelijker wijs af...
Dit was de enige keer dat ik n,n-DMT gebruikte.
Wat 5-MeO-DMT betreft kan ik me erg goed aansluiten bij wat er op BL gezegd wordt in de
5-MeO-DMT-topic.
Kort beschreven:
In een lage dosis vind ik de stof erg prettig om gewoon rustig na te denken, dat kan ook
zeker. Als ik 't gebruik dan gebruik ik 't in een vaporizer, vermengd met een heel klein beetje
weed (zo goed als inert (restant van wat al een keer gebruikt is) moet wel met de vap. die ik gebruik). (Zonder kan ook, maar dan heb ik op een een of
andere manier een beetje last van een rusteloosheid, of ik denk dat ik dat heb tenminste).
Voor hogere dosissen vind ik deze beschrijving erg passend (in sommige gevallen natuurlijk) :
"Jij, jezelf, je bestaan, alles wat je hebt, worden, tijdens een raketlanchering, in
duizendstukjes uiteen geslagen en je hebt zo'n 15minuten om het weer inelkaar te zetten."
5-MeO-DMT en het gevoel wat het geeft is erg speciaal, maar volgens heb ik niet de
behoefte om het vaker te doen dan eens in 't (half)jaar.

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 21 February 2004 - 12:07 PM

en heb je ook iets van je DMT ervaringen geleerd?

#11 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 21 February 2004 - 03:23 PM

Helaas heb ik n,n-DMT niet vaak genoeg gedaan (slechts
1x) om er echt iets van te 'leren'. Ik bedoel leren in de zin van: eerst het middel en de
effecten leren kennen en om beide vervolgens te gebruiken om 'na te denken' over
allehande dingen. Hoe dan ook ben ik van mening dat iedere 'trip'-ervaring je wel iets leert,
is het niet iets over jezelf dan is 't wel iets over je omgeving, de situatie, etc. Voor mij is in feite
iedere ervaring constructief, dus ook van deze enkele n,n-DMT ervaring heb ik geleerd. (Zeg
nou zelf, heb je ooit wel eens een 'nutteloze'-trip gehad?)
Van 5-MeO-DMT heb ik wel erg veel geleerd, in het begin had ik dat niet zo heel erg onder
controle, maar gaande weg werd het mogelijk om bijvoorbeeld een soort van thema, of
onderwerp van te voren vast te stellen en zodoende te zorgen dat je constructief bezig was.
Bedenk je je zoiets niet van te voren, of verhoog je je dosis, dan krijg je dat eerder beschreven
effect .. lancering, alles in 1000 stukjes, ieder stukje analyseren en weer in elkaar zetten in een
korte tijdsduur.
Dit zijn dingen die ik persoonlijk met de stof, de setting en mezelf kan doen. Niet alle
ervaringen zijn vermakelijk, en ik wil de middelen (zeker 5-MeO-DMT) niet promoten ofzo, want
't kan echt beangstigend zijn, (lees bepaalde trip-reports maar).... inzichtgevend en
constructief zijn deze chemicali?n, voor mij althans, zeker.
Ik heb nog niet echt de behoefte om 5-MeO-DMT binnenkort te gaan doen, maar zodra de tijd
er weer rijp voor is, zal ik er een report van schrijven en die hier zetten op DHP.

#12 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 21 February 2004 - 07:41 PM

Ik wil beide middelen zeker proberen, als ik een weegschaal
heb gekocht die in mg kan wegen schaf ik die middelen wel een keer aan, moet er ook tijd en
ruimte voor hebben, en in de goede mentale conditie zijn
mzzl

#13 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 22 February 2004 - 05:45 PM

....als ik een weegschaal
heb gekocht die in mg kan wegen...

Heb je al een weegschaal, en/of een type weegschaal op het oog? Ik ben zelf ook op zoek
naar een nieuwe weegschaal, m'n oude gaat eerdaags de geest geven en meet niet zo
nauwkeurig meer. Dus als je ergens een goede, mooi geprijsde weegschaal ziet, zou je me
dan ook daarvan op de hoogte willen stellen?? :thumbsup:
(Hier alvast wat links over weegschalen:
http://www.benelux-scientific.com/ (zie bij products)
http://www.precisa.ch/e_homepage.htm (degelijke weegschalen heb ik begrepen)
en eentje die wat prijzen laat zien, meer voor universiteiten en instellingen weggelegd:
http://www.emergolab...d=3803962883.05)

#14 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 23 February 2004 - 01:19 PM

Thanks voor de link, alleen ben ik nog niet op zoek naar een
weegschaal ik woon nog thuis en die mensen vinden chems niet zo cool dus gaat het thuis
niet en kan ik niet met een weegschaal aan komen zetten, als ik op mezelf woon en geld heb
schaf ik er eentje aan. Als ik wat tegen kom zal ik je pbtje sturen, en ik zal eens aan een
vriend van me vragen
mzzl

#15 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 23 February 2004 - 07:19 PM

Ik heb helemaal geen ervaring. Het lijkt me opzich best
interessant, maar ook niet iets wat ik morgen wil doen :baby:
2Cad0 hoe wist je dat je te maken had met n,n-DMT ?
?Arjen

#16 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 23 February 2004 - 07:32 PM

100% zeker weten doe je iets natuurlijk bijna nooit. Maar ik
kreeg 't, en gebruikte het bij een oude hippy (rond de 55), die een hele apotheek op z'n
zolderkamertje heeft staan en toentertijd directe connectie had met een LSD-source en
blijkbaar ook dus een keer met een n,n-DMT source... Je kon 't zo gek niet bedenken en hij
had 't wel, was wel iemand om te vertoruwen (liet z'n drugs ook altijd testen, etc.).
Ik was daar samen met nog iemand en die zegt wel een 'typische' n,n-DMT ervaring gehad te hebben, dus dat
zit waarschijnlijk wel snor....

#17 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 23 February 2004 - 08:06 PM

die 320xt series zie ik er eentje die me wel wat lijkt, weegt tot
120gram met een nauwkeurigheid van 0,1mg
alleen zijn die dingen wel super duur, vriend van me heeft een dergelijke weegschaal en moest
3000 euro betalen voor dat ding
mzzl

#18 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 24 February 2004 - 09:39 AM

Sweet Cad0 :baby: .
Ik ben jaloers!
Wanneer gaan ze DMT in de winkel verkopen?
?Arjen

#19 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 24 February 2004 - 12:52 PM

mjah Cad0 heeft het wel voor elkaar!

#20 the Other ^ Overmind

the Other ^ Overmind

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 25 February 2004 - 12:22 AM

Ik ben het laatste jaar zeer intensief bezig geweest met
'drugs'. Al vind ik het woord drugs een slechte benaming voor psycotropische planten en
andere psychedelische middelen. Ik heb veel gelezen en heb, relatief gezien, een hoop
ervaring opgedaan. Ik heb ervaring met paddestoelen, salvia (me enigste out-of-body
experience), 5meoDMT, LSA, LSD (maar dat was 1 keer en ben zeker van plan om het verder
te onderzoeken) en een hoop anderen middelen. Ik heb mijn beste ervaringen met planten
gehad, daarom gebruik ik over het algemeen alleen maar planten, maar er zijn een paar
uitzonderingen omdat ik benieuwd ben wat voor een effect het op mij heeft. Zo zou ik DiPT
(vanwege auditory vermogen), phenetylamines en een aantal anderen willen onderzoeken.
Een anderen reden waarom ik het bij planten hou is omdat planten ook al 1000den jaren
worden gebruikt, dus weet je zeker dat het niet schdelijk is op lang termijn, mits je maar niet
met een te hoge frequentie gebruikt.
Terug naar het onderwerp. Na alle ervaring die ik heb, heb ik besloten om dit weekend
ayahuasca te gaan doen. ik heb deze datum al een hele tijd geleden geprikt. We hebben ook
voor een goede setting gezorgd: een hut op de hei maken, met een kachel (waar we vuur in
kunnen stoken), zeilen voor het geval dat het mocht regenen, matrassen, slaap zakken en
instrumenten om muziek te kunnen maken in de hoop dat het ons zal begeleiden in de reis die
we gaan maken. Ik zal na terugkomst van deze reis alles vertellen wat er te vertellen valt.
Keep growing

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users