Jump to content

Photo

Dextro-amphetamine

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#41 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 03 February 2015 - 04:06 PM

Bij mensen met adhd werkt pep rustgevend...

Vind ik echt zwaar bizar weet iemamd of bekend is hoe dat neurologisch werkt?

De theorie zegt dat ADHD/add oa veroorzaakt wordt door een frontaalkwab die verminderd externe prikkels uitfiltert; dus meer prikkels doorlaat. Hierdoor dus veel drukte en prikkels in je brein. Pep en ritalin voor betere werking van de frontaalkwab, dus meer in staat tot het filteren van prikkels waardoor het brein beter in staat zou moeten zijn hier adequaat mee om te gaan. In theorie.

-Oeps, te snel , dit is dus ongeveer wat immad al eerder uitlegde.-
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#42 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 06 April 2015 - 10:34 PM

Nu ik inmiddels enkele maanden dagelijks aan de DEX zit en mij over het algemeen netjes aan de voorgeschreven dosis houdt begint het mij toch op te vallen dat het een best pittig goedje is. Wanneer ik het besluit niet te nemen ben ik zeker twee dagen totaal futloos en licht geprikkeld.  Toen ik dit tegen de arts vertelde zei hij glashard dat dit niet mogelijk is. Als ik naar mijn omgeving kijk waarvan een deel ook dex voorgeschreven krijgt, krijg ik juist te horen dat zij het ook hebben. Sommige vinden het zelf zo naar dat ze dan toch maar nemen. Schrik hier toch van.

#43 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,056 posts

Posted 06 April 2015 - 11:48 PM

Het zou niet moeten kunnen, in die zin dat de arts er op moet toezien of het voorkomt en als het voorkomt de arts de dosis aan moet passen. dit is ook wat Zorginstituut Nederland voorschrijft in haar richtlijnen.

Daarbij staat ook, als het goed is, in de bijsluiter dat het vroegtijdig staken van het gebruik, terugkeer van de klachten en ontwenningsverschijnselen met zich meebrengt. zullen ze er wel niet voor niets inzetten...

Ik ken ook mensen in mijn omgeving die dit gebruiken en die geven ook aan dat er ontwenningsverschijnselen zijn (bij sommigen wat meer dan bij anderen). Het zou wel minder ontwenningsverschijnselen geven dan ritalin. 

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#44 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 20 August 2015 - 11:54 AM

Ik ben 2 jaar geleden met een diagnose ADHD (van toen ik 10/11 jaar oud was) naar de Pro Persona gehad. Vanwege privé situatie, overzag ik het allemaal niet meer al te best en wou ik meds een tweede kans geven, daar ik echt niet tegen methylphenidaat kan... Ik vind het ronduit verschrikkelijk.

Toen kreeg ik dex. De eerste week 3 x 1 tablet, de 2e week 3 x 2 tabletten...... Mn oren klapperden zowat.... 3 x 2 per dag?

Tot op de dag van vandaag nog niet gedaan. Ik hou het mooi bij 3 a 4 tabs van 5 mg. Rest kom ik wel vanaf  :duimpje:

Maar dex werkt overigens wel echt voor mij. Alleen na langere tijd, moet je ff een pauze inlassen, anders merk ik er vrijwel niks meer van.

#45 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 73 posts

Posted 22 May 2016 - 05:27 PM

Sinds mijn laatste post over dexamfetamine (6 april 2015) heb ik nog tweemaal een dexpauze gehouden. De eerste maal kreeg ik weer last van lichte emotionele labiliteit. Ik was sneller geprikkeld en voelde me over het algemeen licht depressief en erg moe/lusteloos. Na ongeveer drie dagen verdween dit en al met al was het buiten storend niet dramatisch. Maar de laatste keer dat ik stopte begon ik direct met het slikken van alfa liponzuur. Dit deed ik na het lezen van een onderzoek over het toedienen van alfa liponzuur bij door amfetamine geïnduceerde manie in ratten 1. Dit deed ik eigenlijk vanuit het idee "baad het niet schaad het niet". Tot mijn grote verbazing had ik vrijwel geen last van moeheid, prikkelbaarheid en depressie ditmaal. Het kan natuurlijk zijn dat het puur placebo was of dat ik dit keer simpelweg geen last ervan had maar het leek me toch zinvol om het te benoemen. Daarnaast slik ik iedere dag überhaupt altijd magnesium wat bij mij in ieder geval zeer effectief is tegen de ietwat gespannen spieren die het gebruik van dexamfetamine met zich meebrengt bij mij.

#46 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,010 posts

Posted 23 May 2016 - 03:17 PM

Amphetamines hebben geen lichamelijke ontwenning. Het is geheel psychologisch. Kan hetdat je geloof in liponzuur het allemaal makkelijker heeft gemaakt?
"For is not impermanence the very fragrance of our days" 

#47 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,389 posts

Posted 13 November 2016 - 10:30 PM

I.v.m. mogelijke ADHD waarop ik me binnenkort toch maar eens wil laten testen, vraag ik me af in hoeverre er tolerantie optreedt voor de concentratieverbeteringen van dex (en methylphenidate, maar daarvoor is dit het verkeerde topic).

Hebben er mensen ervaring met het nemen van een lage dosis dex vier a vijf dagen per week?

#48 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 255 posts

Posted 15 November 2016 - 01:12 PM

Geen hands-on ervaring, maar volgens mij is er wel aardig consensus over. De euforie en/of mentale stimulatie schijnt af te nemen met regelmatig gebruik, maar concentratie verbetering zou on-par moeten blijven. Dit is iets wat ik zelf wel met 2-FA heb gemerkt, al waren dat niet perse lage dosissen, waarbij inderdaad euforie beduidend minder werd, maar ik verzette wel bergen werk.

#49 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,389 posts

Posted 20 November 2016 - 02:41 PM

Dank je, dat is inderdaad de indruk die ik al had en het klinkt precies waar ik naar op zoek ben :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users