Jump to content

Photo

2C-I & bloed stolling

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 08 April 2004 - 04:31 PM

Na veel threads gelezen te hebben
over 2C-I (voornamelijk van Bluelight), zijn me al meerdere meldingen opgevallen van dat het
bloed tijdelijk niet schijnt te stollen onderinvloed hiervan.
Zou dit te maken kunnen hebben met een tijdelijke 'shut down' van bepaalde lever functies?
(De lever maakt toch oa bepaalde proteinen aan die betrokken zijn bij het stollen van het
bloed?)
En is het uberhaupt gevaarlijk als je bloed tijdelijk niet stolt? Of is dit slechts een (vervelende)
bijwerking, als je jezelf teminste niet verwond, en kan het verder geen kwaad?...
Dit, en samen met de toch wel veel gemelde (nare) bijwerkingen die 2C-I geeft (buik krampen,
hoofdpijn), geeft me toch wel wat bedenkingen over dit middel....

#2 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 08 April 2004 - 04:49 PM

Dat bloed (tijdelijk) tijdens je 2C-I trip niet stolt lijkt me erg
onwaarschijnlijk.
Vitamine K is (o.a.) nodig om
bloed te laten stollen. Dat het plotseling al je Vitamine K uit je lichaam haalt lijkt me dus sterk
(misschien dat er nog andere belangrijke factoren zijn voor 'blood clothing' maar die ken ik
iigniet).
Waarschijnlijk is, is dat het je bloed tijdelijk verdunt. Wat opzich bij 'normale'mensen (zonder
ernstige kwaaltjes etc) niet slecht is. In Asperine zitten bijv. ook bloedverdunners.
Mischien dat je een tripreport hebt gelezen van iemand die verwont was
tijdens zijn/haar trip en waarbij het bloed zo dun was dat het niet leek te stollen, omdat er
zoveel uit kwam?

minder is meer

#3 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 08 April 2004 - 06:11 PM

Hmmm, het is inderdaad wel vreemd, maar het schijnt toch
echt zo te zijn.
Ik heb wat quotes uit 2C-I threat van Bluelight gekopieerd om het wat duidelijker te maken.
http://www.bluelight...did=61955&r=116
"Oh, and blood clotting is definitely an issue at this dose. I got a TINY booboo on my pinky
finger, which didn't even register any pain, but ended up with a softball-sized bloodstain on my
shirt."
"That's strange about the blood clotting... I have pretty thin blood anyway, so I'll have to be
extremely careful when I do 2C-I."
"the blood clotting thing is true. a friend of mine did 2c-i for her second time during one of her
"cycles" and was having more than a few problems with it"
"I'm not sure I like the idea of a drug that makes your blood so thin - especially at the doses I
take. That's kind of scary..."
"Above 25mg it was pure and clean tripping with no no immediate side effects, outside of the
blood clotting issue. It's very very odd."
"Also, I'm a bit scared about this blood clotting problem. My girlfriend is anemic and I'm
wondering if I should take any extra precautions."
Verder zijn er talloze mensen die hier over schrijven, gebruik de search bij
http://www.bluelight.nu/ maar eens, en zoek op "blood clotting", kijk dan bij de
2C-I threads die verschijnen...
En de lever schijnt toch een grote rol te spelen bij bloed stolling.
Dit is wel een stukje uit een artikel over een peyote incident, maar het wordt er wel uitgelegd:
"The underlying liver problem (which sounds significant) probably contributed to the bleeding
in a second way. The liver synthesizes many important proteins involved in the blood clotting
process. When the liver doesn't work well the blood becomes "thin" and doesn't clot
well....if at all. This, combined with bleeding varices is the death knell for a large number of end
stage alcoholics."
(bron Erowid)
http://www.erowid.or...mmentary1.shtml

#4 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 08 April 2004 - 06:41 PM

Zijn allemaal persoonlijke waarnemingen van mensen die
onder de invloed zijn. Ik geloof dit zelf niet totdat ik research heb gezien dat dit ondersteunt.
Het is namelijk heel erg onwaarschijnlijk..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#5 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 08 April 2004 - 08:29 PM

En stel het is zo; dan is het ook tijdelijk, want als die jongen
een klein wondje aan z'n pinkie had en zijn bloed stolde echt niet meer, dan wassie nu
doodgebloed ;)
heb er overigens op erowid ook niks over gevonden, ook door een stuk van pikal
heengezocht maar ook niks
minder is meer

#6 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 08 April 2004 - 09:15 PM

Ik heb er iid ook verder niets over kunnen vinden, behalve
dan op Bluelight. Ik weet natuurlijk ook niet of het een echte
bijwerking is, maar het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat talloze mensen zich maar wat
hebben ingebeeld ofzo... lees de reports er maar op na.
Het is iig wel tijdelijk ja, maar toch... ...en waarom zou het zo onwaarschijnlijk zijn?
Ik denk dat ik bij m'n volgende 2C-I trip maar even een naald erbij pak en de proef op de som
neem...

#7 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 08 April 2004 - 10:22 PM

Het is iig wel tijdelijk ja, maar toch... ...en waarom zou het zo onwaarschijnlijk
zijn?

omdat ten 1e. Als iemand onder invloed van 2C-I zich open heeft gehaald, zouden ze zijn
doodgebloed ( een trip van 5-8 uur?) (wat opzich al de media zou moeten hebben gehaald)
Ten 2e. moet de 2C-I dan in staat zijn het lichaam's bloed te kunnen laten 'ontstollen'.
nu ik er eigenlijk over nadenk; het zou best mogelijk kunnen zijn.. want muggen bijvoorbeeld,
produceren ook een sto

Sleedoorn (Prunus spinosa) Rozenfamilie, Rosaceae
In de eetbare vrucht zit oxaalzuur, suiker, veel looistof en pektine. De bloesem werkt diuretisch
en zwak laxerend. Sleedoornbloesem heeft soortgelijke effecten als Meidoorn. Het is beproefd
gebleken bij vochtopeenhoping ten gevolge van een verzwakt hart of niet goed werkende
nieren. De vruchten worden aanbevolen als samentrekkend middel bij diarree. Het oxaalzuur is
ook bekend van de spinazie, rabarber, zuring en Bosklaverzuring (Oxalis acetosella). Het zit
zelfs in de tomaat!
Het oxaalzuur, dat in grote hoeveelheden giftig is (het bloed wordt ontkalkt en kan moeilijker
stollen, kalk wordt uit het weefsel getrokken, dat vooral slecht is voor het hart en het
zenuwstelsel), veroorzaakt ook een ruw gevoel aan de binnenkant van je tanden. Daar wordt
het tandsteen aangetast. Tandsteen is uit je eigen speeksel afgezette kalk op je tanden. Het
is dus niet het tandglazuur dat aangetast wordt! De ruwe tanden noemen we in het Limburgs
schliee-tan. Vandaar de naam Sleedoorn.
Men maakt van de pruimpjes een heerlijk drupke. Er zit dan geen oxaalzuur meer in. Het is een
heerlijk likeurtje, een lekker apiritiefje of een gezellig feestdrankje. Het meest origineel is
natuurlijk de opgezette sleedoornjenever. Hierin treft men dan ook nog de echte
sleedoornpruimpjes aan, en is de smaak van het drupke veel fruitiger.

De andere kant van soja
Soja helpt hartziekten voorkomen, maar verhoogt de kans op nierstenen.
Wie vatbaar is voor nierstenen van het oxalaattype doet er goed aan minder sojaproducten te
eten. De boosdoener is het oxaalzuur. Dit kan niet door het lichaam verwerkt worden en wordt
door de nieren uitgescheiden. Nierstenen ontstaan als het oxaalzuur in de nieren bindt met
calcium. In 1996 werd ruim een miljoen mensen in de Verenigde Staten geplaagd door
nierstenen, in formaat vari?rend van graankorrel tot golfbal. Volgens het gezondheidsinstituut
wordt 10% van de bevolking ooit geconfronteerd met de pijnlijke aandoening die in sommige
families meer voorkomt dan in andere.
De Amerikaanse onderzoekster Linda Massey onderzocht bijna een dozijn soorten sojabonen
en dertien sojaproducten zoals tofu, sojakaas en sojadrankjes. Daarin vond men
hoeveelheden oxaalzuur die soms vijftig maal hoger liggen dan de 10mg per portie die
geadviseerd wordt voor mensen met aanleg voor nierstenen. In een bewerkte soort sojaeiwit
vond men 638 mg oxaalzuur in ??n portie van 85 gram. Oxaalzuur vind men ook in groenten
als rabarber en spinazie, maar deze worden niet speciaal voor de gezondheid genuttigd. De
meeste sojabonen en -producten worden wel bewust daarvoor gekozen. Sojameel wordt
echter ook onzichtbaar verwerkt in allerlei producten, zoals hamburgers en ijs.
Soja heeft nog meer kanten. De Amerikaanse Food and Drug Administration ontwikkelde een
speciaal label voor voedsel met minstens 6.25 gram sojaeiwit per portie dat pretendeert
hartziekten te helpen voorkomen. Verder onderzoek is nodig om sojabonen met minder
oxaalzuur te vinden, of bewerkingsmethoden te ontwikkelen om de schadelijke stof te
verwijderen.

mogelijke conclusie: er zit een stof in (mogelijk oxaalzuur) dat er voor zorgt dat:

het oxaalzuur, dat in grote hoeveelheden giftig is (het
bloed wordt ontkalkt en kan moeilijker stollen, kalk wordt uit het weefsel
getrokken

srry voor dit slordig onderzoek :?
minder is meer

#8 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 08 April 2004 - 10:41 PM

Het lijkt me meer waarschijnlijk dat 2C-I, net als speed - het
bloed verdunt waardoor het minder snel stolt. Bij een hoge dosis speed kan een wond soms
ook ontzettend lang blijven bloeden.
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#9 Kulakanth

Kulakanth

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 08 April 2004 - 11:11 PM

omdat ten 1e. Als iemand onder invloed van 2C-I zich open heeft gehaald, zouden ze zijn
doodgebloed ( een trip van 5-8 uur?) (wat opzich al de media zou moeten hebben gehaald)
Ten 2e. moet de 2C-I dan in staat zijn het lichaam's bloed te kunnen laten
'ontstollen'.

Het gaat hier om kleine sneetjes enzo, enkel haarvaatjes die openliggen, ik denk niet dat je
hiervan binnen 8 uur dood bloed...
Snij je vol in een ader, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal...

srry voor dit slordig onderzoek :?

Maakt niet uit hoor, elk onderzoek is welkom! :thumbsup:

Het lijkt me meer waarschijnlijk dat 2C-I, net als speed - het
bloed verdunt waardoor het minder snel stolt. Bij een hoge dosis speed kan een wond soms
ook ontzettend lang blijven bloeden.

Dit zou zeker goed kunnen...
Alleen valt het wel op dat er hier vooral bij 2C-I over 'geklaagd' wordt... (bij 2C-E meld iemand
het ook)
Ik heb onderhand bij 'Ask Dr. Shulgin online' ook de vraag gesteld..., als ik (ooit) antwoord
krijg zal ik hem wel posten... :)

#10 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 09 April 2004 - 08:57 PM

Interessante post! Vind dat je goede dingen aandraagt.
Weet er zelf niet genoeg van helaas, bloed verdunning klinkt erg waarschijnlijk. Maar via welk
mechanisme?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users