Jump to content

Photo

100% additieve vrije tabak

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 18 September 2007 - 09:56 PM

Als roker zijnde ben ik sinds een paar weken overgestapt op additieve vrije tabak.
Ik ben zeer te spreken over deze shag (ook in sigaret vorm verkrijgbaar)
Ondanks de shag droog is (geen bevochtigingsmiddelen) valt er prima mee te draaien
en doet het natuurlijk ook goed in joint :)

Wat mij erg op valt is dat het roken niet zo meer moet, het is nog wel verslaafend
daar niet van. Maar het roken is veel meer een relaxte onderbreking geworden.
Vooral op mijn werk merk ik dat ik veel minder rook/ wil roken,
maar b.v. ook na het eten en zowizo dat ik veel minder neiging heb om er een op te steken.

Met andere worden: Wat vooreen verslavende shit stoppen ze dan nog meer in die "normale" tabak!?
They don't like my lifestyle..

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 18 September 2007 - 10:13 PM

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er zwakke maoi's in tabak werden verwerkt; er is ergens een studie dat nicotine veel verslavender is icm een maoi.

Bovenstaande is erg referentieloos, maar het is bedtijd hier (morgen 9:00 college :)); zal kijken of ik morgenavond iets kan vinden.

#3 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 19 September 2007 - 08:48 AM

Wat doet mij het goed dit topic te lezen. Ik rook al een hele tijd de bewuste shag (ben van mening het merk wel noemen, in verband met de fantastischeid van het product): Natural American Spirit, van de Sante Fé tobacco company.

het enige jammere aan american spirit, is dat ik sinds een aantal weken ben gestopt met roken en dat ik mezelf daardoor verplicht niet langer van dit heerlijke goedje gebruik te maken... :)

Wat nog beter is aan american spirit: hij bestaat ook in een biologische versie, hoewel ik deze nog nooit in nederland ben tegengekomen...

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#4 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 19 September 2007 - 09:33 AM

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er zwakke maoi's in tabak werden verwerkt; er is ergens een studie dat nicotine veel verslavender is icm een maoi.

Bovenstaande is erg referentieloos, maar het is bedtijd hier (morgen 9:00 college :)); zal kijken of ik morgenavond iets kan vinden.

Zou kunnen, maar ik heb ook eens gelezen in food of the gods van Terrence McKenna dat sommige tabakssoorten van nature maoi's bevatten. Het schijnt dat deze ook veel sterker effect hebben, en je er echt een beetje high van wordt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 19 September 2007 - 10:16 AM

Ik heb een tijdje geprobeerd American Spirit te roken (in Duitsland rookt bijna iedereen het die ik ken), maar ik vond het juist een nadeel dat het zo snel droog is. Het is ook scherper dan de normale extra milde shag die ik in mn joints stop.

Heb laatste geprobeerd om geheel tabak-vrije jointvuller te roken (met gedroogde kruiden), maar die shit heeft weer tezeer een eigen smaak. Is ook niet goed.

Eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit. Ik koop elke keer weer iets anders, maar het liefst rook ik hele milde, biologische tabak zonder toevoegingen.

Enniewee, dit was redelijk offtopic. Ayahuasquero: na hoeveel tijd merkte je al verschil in 'verslaving' ?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 19 September 2007 - 10:58 AM

^Ik merkte al in eind eerste week dat ik me aan het afvragen was waarom ik er een opstak, gewoonte en niet zo zeer de drang.
Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik zowizo niet zo gek veel rook.

Die mao's zou best kunnen. Want roken met mao's op heeft echt wel een sterk effect. Het kan b.v. een aardige draai geven aan een Aya. trip (voor een sigaret dan).
Maar eens verder zoeken met deze info. Thanks.
They don't like my lifestyle..

#7 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 19 September 2007 - 02:28 PM

ik rook zelf ook American Spirit en ben er goed over te spreken. het is wel wat scherper maar dat stoort me niet. en als je het vochtiger wilt krijgen kan je altijd nog de good old aardappelschillen techniekje gebruiken. of het in de ochtend even open op je vensterbank bij een open raam leggen. Lekkere shag en ik rook hierdoor wel een stukje minder.

#8 Ant-O

Ant-O

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 184 posts

Posted 19 September 2007 - 05:54 PM

Ik vind American Spirit duidelijk lekkerder dan veel andere shag

#9 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 19 September 2007 - 06:41 PM

Klinkt goed, is dat American Spirit algemeen verkrijgbaar of moet je naar een ouderwetse sigarenwinkel?

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 19 September 2007 - 08:00 PM

no sources, no sources... :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 19 September 2007 - 09:22 PM

^awwwww... waarom nou niet? dit is gezondheisbevorderende info ;) ... minder roken is gezonder... maarja, geen sources is geen sources...
over die scherpe smaak: valt op zich wel mee, hangt erg van de vochtigheid af, en inderdaad als je het pakje even openlegt in een vochtige omgeving, 'smaakt het de hele dag lekker vers'.

en voor joints: wel lekker dat spul. wiet kan, voor mijn part, vooral na te zijn gestopt met roken (i.v.m. mogelijk aanwezige nicotine-rush), best met lavendel, of nog beter: helemaal puur. hasj dus uit pijpje of ook pure joint (wel lekker pielen :hartje: ).

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#12 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 20 September 2007 - 11:33 AM

Klinkt goed, is dat American Spirit algemeen verkrijgbaar of moet je naar een ouderwetse sigarenwinkel?

Bij de meeste tabakwinkels hebben ze het in ieder geval wel. In snackbars en automaten of andere punten waar ze sigaretten meer als extra product verkopen heb ik ze bijna nooit zien liggen.
The wisest mind has something yet to learn

#13 Ant-O

Ant-O

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 184 posts

Posted 20 September 2007 - 02:16 PM

Wiet rook je zonder tabak! ;)

#14 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 20 September 2007 - 03:00 PM

Wiet rook je zonder tabak! :hartje:

Hoort Ant-O's wijze woorden en herhaalt ze duizend malen ;)

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#15 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 23 September 2007 - 04:36 PM

Wiet rook je zonder tabak! baby.gif

^dat zeggen een hoop blowers vlak voordat ze toch een trekkie nemen van mijn joint met tabak :glare:

#16 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 23 September 2007 - 05:54 PM

Hm, dan moet je me die toch maar es voeren

(heb heel stiekem zojuist ene jointje gedraaid mèt american spirit, stoute ik :glare:

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#17 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 24 September 2007 - 10:15 AM

Wiet rook je zonder tabak! :P

Ik kan niet tegen pure joints, ook als zou ik ze liever zo roken. Dan krijg ik echt de naarste hoestaanvallen.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#18 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 24 September 2007 - 03:39 PM

Bovenstaande is erg referentieloos, maar het is bedtijd hier (morgen 9:00 college :P); zal kijken of ik morgenavond iets kan vinden.

Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik geen studies heb kunnen vinden waarin inderdaad zwart op wit staat dat er inderdaad maoi's toegevoegd worden aan tabak. Wel dat er standaard maoi's inzitten ( http://cat.inist.fr/...psidt=18122913; http://www.erowid.or...iew.php?ID=7019 ), zoals harman en norharman ( http://www.biopsychi.../maoi-smoke.htm ). Wel appart overigens dat in de studie van eerste link gesproken wordt over irreversible maoi's, aangezien je dan wel erg veel mao vernietigt als je stevig rookt.

Hier nog een link naar 599 door de Amerikaanse overheid goedgekeurde additieven voor tabak: http://quitsmoking.a...ingredients.htm
Op deze lijst staat ook mimosa extract en volgens http://www.erowid.or.../ask.php?ID=137 zijn er aanwijzingen dat mimosa hostilis oraal actief kan zijn zonder aparte maoi; er is dus een kans dat mimosa hostilis zelf een maoi bevat, waardoor er een toegevoegde maoi in tabak zou zitten. Beetje vergezocht, dat geef ik toe :P

Mocht iemand zich kundig genoeg vinden en zich geroepen voelen tot het filteren van die lijst op maoi's, :P

#19 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 January 2008 - 11:53 PM

Om deze thread ff naar boven te halen: Kan iemand een overzicht geven van welke soorten additief vrije tabak er zijn? Ik heb al een naam deze thread gelezen (A. Spirit) en zou daar zelf nog Manitou aan willen toevoegen. Deze shag is wel vrij zwaar (gem 1,5 mg nicotine, teer weet ik zo gauw niet), en komt in twee uitvoeringen; blauwe en gele verpakking, waarvan de blauwe zelfs 1,6 mg nicotine heeft. Van een jointje met dit spul val je gewoon achterover. Het is volgens mij vrij pure tabak (en zeer geschikt als muizengif), maar hierdoor smaakt het bijna nergens naar.
Wat me bij A. Spirit opvalt is dat er toch een heel eigen smaakje aan zit. Zouden ze er misschien natuurlijke additieven ingedaan hebben, misschien gegroogde plantdelen? Zelf rook ik dit al jaren inmiddels en ben vrijwel eenkennig geworden.
Snapinho had het over biologisch additief vrije tabak, welk spul is dit? (beetje reclame mag wel hoor).

#20 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 18 January 2008 - 12:30 AM

Met andere worden: Wat vooreen verslavende shit stoppen ze dan nog meer in die "normale" tabak!?

Ingrediënten die Philip Morris volgens eigen opgave gebruikt bij de productie van sigaretten:

In de tabak:
Een greep uit de 82 ingrediënten die Philip Morris toevoegt aan sigaretten voor de Nederlandse markt: azijnzuur, boterzuur, karwijolie, Sint-Jansbrood, selderiezaadolie, citroenzuur, cacao en cacaoproducten, koffie-extract, cognac, groenolie, koriander-en dille-olie, ethylacetaat, ethylhexanon, glycerine, hexaanzuur, isoamylisovaleraat, isovaleriaanzuur, citroenolie, dropextract, i-menthol, maggiplant extract, 3-methylbutyraldehyde, pepermuntolie, schorsmos, apoponax-en sinaasappelolie, vioolwortel extract, fenetylalcohol, kaliumsorbaat, rhodinol, rozenolie,rum, dsorbitol, groene munt olie, suiker, maïssiroop, sucrose, invertsuiker, mandarijnolie, vanille-extract en 2-methylboterzuur.

inkt van de merkopdruk:
Alkydhars, rode en blauwe pigmenten, minerale en plantaardige olie, tartazine pigment, kiezelzuur, calciumcarbonaat.

lijm van de zijnaad:
Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, zetmeel, polyvinylalcohol, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer.

sigarettenpapier:
Cellulose, calciumcarbonaat, kaliumcitraat, guargom, carboxymethylcellulose, natriumzout.
filterlijm: Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, koolwaterstofhars, paraffinewas, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer, triacetine, styreen-alfa-methyl-styreenhars, polyisobutyleen.

stoffen voor de opdruk van het filterpapier:
Cellulose, calciumcarbonaat, kaolien, geel pigment, collodium, calciumsilicaat, zetmeel, talk, aluminiumhydroxide, dibutyl ftalaat, blauwe, rode en zwarte pigmenten, colofonium, aluminiumsulfaat, goud brons, epichloorhydrine hars, guargom, alkylketeen dimeer, natriumalginaat, styreen-acryl-polymeer, ethylcellulose, glyoxaal, triacetine, polyethyleenwas, acryl polymeer en carbo medicinalis vegetabilis.

filterpapier:
Cellulose, viscose, polyvinylalcohol, zetmeel, carboxymethylcellulose, natriumzout, epichloorhydrine hars.

filter:
Cellulose acetaat, triacetine, titaniumdioxide en dekolie.
The mind is a jungle.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users