Het blijkt dat het niet vaak voorkomt (ong. 1 op de 2100) maar sommige mensen kunnen dus bijvoorbeeld vormen horen of woorden proeven.
Mensen die dit in het dagelijkse leven niet ervaren kunnen dmv psychedelica als mescaline, shrooms of lsd deze kruiszintuiglijke waarneming opwekken.
Jammer is wel dat er nergens vermeld staat wat er precies waargenomen kan worden als je zintuigen samenwerken.
Het lijkt mij logisch dat als je bijvoorbeeld geluiden kunt zien, je zintuiglijke kracht vermenigvuldigt wordt omdat waarnemingen nu veel duidelijker vertaald kunnen worden.
Als je dus een zacht geluid ergens in de verte hoort let je hier normaal niet op, maar omdat het nu 'zichtbaar' is kan je het nu wel waarnemen.
Ook lijkt het mij logisch dat energieën (ja daar ga ik weer) die normaal niet opgemerkt worden nu zichtbaar zijn.
Dus ook energieën van mensen en als je hier in gelooft; van locaties of wezens (entiteiten, lichtwezens of engelen; ik ben er nog niet uit).
Hier is een site waar het allemaal staat vermeld.
En hier is een site waar het wat simpeler staat maar er zijn geen duidelijke bronnen vermeld en is niet meer te vinden op google (alleen in cache).
[snaap] heb even de vrijheid genomen om synesthesie in de topictitel te zetten. sorry!