Jump to content

Photo

Is er ook ergens een lachgas userguide?

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#21 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 24 March 2009 - 01:14 PM

Ik vind lachgas wel leuk. Heb hier ook een slagroom spuit staan met maar een enkel nut, namelijk patronen kraken voor mijn vermaak. Ik pak vaak twee of drie patronen en vul een patroon per ballon en adem dan gewoon elke ballon helemaal in, uitademen doe ik náást de ballon en na elke teug lachgas neem ik vaak een 'hap' gewone lucht, gewoon om zuurstof gebrek af te houden. Werkt prima en vrij sterk bij mij, ik vind het nuchter op zich leuk maar het is leuker in een harde trip, dan komt de chaos echt vrij, los op zich zelf is het echter ook wel grappig spul.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#22 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 24 March 2009 - 01:20 PM

Ik heb het één keer op paddo's gedaan en dat vond ik tegenvallen. Gewoon puur kan ik er best ver op komen, ik denk dat ik weleens een soort van n2o-hole heb bereikt. Desondanks vind ik DMT stukken mooier/beter/euphorischer dan n2o, dus tegenwoordig ga ik vrijwel altijd voor de deemsters :grouphug:

Edit: bovendien wordt er vermoed dat lachgas gehoorsschade op kan leveren, wat mij opzich niet verbaasd, gezien het auditieve karakter van de buzz. (Google is your friend, maar oa http://pmj.bmj.com/c...ract/76/895/304)

#23 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 24 March 2009 - 01:55 PM

^
dat klinkt mij vreemd in de oren, ben wel willing om een keer een onderzoekje hiernaar te doen. ben namelijk erg benieuwd of het echt zo is. nu is de medi-N2O van hogere potentie dan de huis-tuin-en-keuken-N2O, dus misschien is het niet merkbaar met capsules.
maar aan de andere kant: ik wil niet dat er ook maar iets van mijn gehoor achteruit gaat... iemand ervaring met gehoorbeperking na lachgas gebruik?

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#24 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 24 March 2009 - 03:37 PM

^Ik heb weleens het idee gehad dat de buzz zo sterk was dat het lawaai niet harder kon. Net alsof de geluidsgolven weer terugkaatsen van een soort plafond, maar dit kan natuurlijk ook puur de space geweest zijn. Het was iig erg, erg luid.

#25 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 24 March 2009 - 04:51 PM

^
dat klinkt mij vreemd in de oren, ben wel willing om een keer een onderzoekje hiernaar te doen. ben namelijk erg benieuwd of het echt zo is. nu is de medi-N2O van hogere potentie dan de huis-tuin-en-keuken-N2O, dus misschien is het niet merkbaar met capsules.
maar aan de andere kant: ik wil niet dat er ook maar iets van mijn gehoor achteruit gaat... iemand ervaring met gehoorbeperking na lachgas gebruik?

nee ik heb daar ook nog nooit van gehoord.

Ik weet wel dat mijn gehoor iets onder het gemiddelde zit in de lagere frequenties. Oorzaak is niet bekend. Het is in ieder geval geen lawaaischade. En ik ben geen grootverbruiker van lachgas, maar heb het ongeveer een jaar lang wel tweemaandelijks gebruikt, en dan goed ook, dat wel.

Geen idee of er een link te leggen is.
Get high before you die!

#26 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 24 March 2009 - 08:32 PM

Doet lachgas solo dan zoveel bij jullie?

Een paar keer solo gebruikt, meerdere patronen in 1 of meerdere ballonnen.
Enige wat ik ervaar:
- geluid wordt vervormt, alsof het enorm snel na elkaar echoot, vooral merkbaar bij elektronische muziek. wat wel cool is soms
- een soort algemene, aangename beving door heel mijn lichaam
maar deze zaken duren ongeveer maar 30 a 60 sec denk ik.
- een soort van deja-vu gevoel soms, raar

Toch niet bepaald de moeite imo?

Ivm combineren, daar zie ik inderdaad wel potentieel in. Een tijd terug gaf lachgas me een mooie 'doorbraak/push' op een lage dosis paddo's. Weldra eens combineren met LSD.

Wat een wereld...

#27 maartenhaase

maartenhaase

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 24 March 2009 - 10:07 PM

Ik heb eindelijk via marktplaats een spuitwaterfles kunnen vinden.. dat werkt toch net zo goed als slagroomspuit? en hij kost me maar 5 euro.
Denk dat ik hem donderdag al heb.

Maar ik verwacht zelf idd dat het gecombineerd moet worden.. denk dat het effect alleen leuk is voor een keer.. maar dat je al snel meer wilt :( :grouphug: :)

#28 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 24 March 2009 - 10:40 PM

Ik heb eindelijk via marktplaats een spuitwaterfles kunnen vinden.. dat werkt toch net zo goed als slagroomspuit? en hij kost me maar 5 euro.
Denk dat ik hem donderdag al heb.

Maar ik verwacht zelf idd dat het gecombineerd moet worden.. denk dat het effect alleen leuk is voor een keer.. maar dat je al snel meer wilt :( :grouphug: :)

combineren, ja. enne... sources?
en 5 euro is wel heel erg cheap. wat voor fles is dat precies? toch niet met zon pompje, right?

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#29 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 25 March 2009 - 09:54 AM

Spuitwaterflessen vind ik persoonlijk beter voor hippiecrack dan slagroomspuiten.

Enne ik denk dat het wel mee valt met die gehoorschade, elke dag een uurtje ipod luisteren op redelijk volume is een stuk slechter dan af en toe een cap n2o

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#30 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 25 March 2009 - 11:37 AM

^Waar baseer je dat op? Bovendien luister ik niet elke dag op een bovengemiddeld geluidsniveau naar muziek, dus voor mij zou het alsnog relevant zijn.

#31 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 26 March 2009 - 12:24 PM

Gewoon boerenverstand hoor :)
Dat dagelijks gebruik van mp3 spelers gehoorbeschadiging veroorzaakt is onderhand algemeen bekend dacht ik.
Mensen die gehoorschade hebben opgelopen door lachgas narcose (dus door langdurige blootstelling aan vrij hoge concentraties) zijn volgens mij behoorlijk zeldzaam.

Vandaar mijn conclusie dat een paar caps je de oren niet zullen kosten.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#32 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 26 March 2009 - 01:23 PM

^Mensen die onder narcose gebracht worden met lachgas zijn volgens mij ook behoorlijk zeldzaam in NL, dus dat je er niet van gehoord hebt lijkt me aannemelijk :)

Niet dat ik weet hoe groot eventuele schade is, maar ik zou het wel meenemen in de evaluatie van een drug.

#33 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 26 March 2009 - 01:54 PM

Ik zou niet weten waarom alleen het gebruik van lachgas gehoorschade zou kunnen veroorzaken. :)

#34 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 26 March 2009 - 11:34 PM

Voor 8,- een mooi chromen 2ehands model gevonden die naar me onderweg is! :D

Kameraad beweerde bij hoog en laag dat het superslecht voor je is, ik meende juist van niet?

edit: internet/Jellinek lijkt iig te zeggen dat sporadisch gebruik niks uitmaakt

zit er nog verschil in de kwaliteit van patronen?
Aleyhup

#35 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 27 March 2009 - 01:58 PM

Je kan de patronen het best bij de groothandel kopen dan ben je ongeveer 10-13 euro kwijt voor 50 stuks.

Kwaliteit is vrij wisselend tussen de verschillende aanbieders.

Hier kun je nog wat meer over kwaliteit van whippets lezen

Wel altijd eventjes een ballonnetje aan de spuit zetten en niet de spuit direct aan je mond ook al is dat makkelijker. Er komt namelijk nogal wat rotzooi uit zo'n capsule en met een ballon blijft het meeste van de smeerzooi achter in de spuit en in de ballon in plaats van in je longen.

Posted Image

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#36 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 29 March 2009 - 05:58 PM

aaaaaaaaaaaargh hoe werk zo'n fles?

Ik heb de fles binnen en er zaten co2 capsules bij voor echt spuitwater. Er zat een verlengstuk op om de cracker in te doen.

Kon niet mis....dacht ik

fles met water gevuld,, dicht gedaan, cracker in de houder en de houder er op gedraaid. Vervolgens verwachtte ik dat er water uit de fles zou komen......helaas :P

Kan ook nergens een gebruiksaanwijzing vinden.....
Aleyhup

#37 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 29 March 2009 - 06:03 PM

Waarom heb je er water in gedaan? :P

Of wou je 'm ook voor z'n eigenlijke doel gebruiken?

#38 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 29 March 2009 - 06:05 PM

Waarom heb je er water in gedaan? :P

Of wou je 'm ook voor z'n eigenlijke doel gebruiken?

Er zaten alleen CO2 caps bij voor echt spuitwater, dus ja deze keer wel :)

Posted Image

edit: cracker is er af, blijkbaar gaat die in 1x leeg, water kwam er niet uit, dus druk er af gehaald door voorzichtig open te draaien en water er uit geschud. Echter dat gaat moeilijk want er zit een soort van dubbele laag in oid? Ik heb wel mijn eigen sparood gemaakt dus, maar dit moet volgens mij anders :P
Aleyhup

#39 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 29 March 2009 - 07:26 PM

draai er even een co2 capsule op zonder water in de fles te doen.
daarna op de hendel drukken en als er gas uit sist dan is ie goed om te gebruiken.

wanneer dit niet het geval is dan kan het ook nog aan de (te) oude en gare co2 capsules liggen

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#40 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 02 May 2009 - 07:49 PM

wat waterspuiten betreft:
Ik zou DIT ff bekijken.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users