Jump to content

Photo

Effexordot dot dot

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#41 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 28 January 2015 - 09:48 PM

Naar aanleiding van dit topic eens gaan zoeken op de term venlafaxine... interessant onderwerp en ben weinig bekend met dergelijke stoffen zodoende. Wat mij opvalt... de chemische structuren van de antidepressiva, stimulantia, empathogenen en psychedelica liggen helemaal niet zover uit elkaar.

Phenylethylamine en phenylisopropylamine zijn op dhp algemeen bekend. Ook phenylmethylamines, phenylpropylamines en phenylbutylamines zijn psychoactief. De structuur-activiteit van phenylpropylamines en butylamines zal echt wel complexer zijn dan deze relatie, maar toch. Leuke vergelijking. Rechts boven heb ik modafinil weergegeven, deze staat hier eig verkeerd (is geen butylamine structuur); heb deze geplaatst ter vergelijk van de citalopram structuur. 

nd4zmo.jpg

Een kleine toevoeging. In de media zijn halogeenamfetamines (4-fluor/4-chlooramfetamines) slecht naar voren gekomen, omdat ze mutagene eigenschappen zouden bezitten. Als je naar de structuren kijkt van Moclobemide kijkt (PMA) zie je ook chloor zitten op exact die positie. Buproprion (PIPA) heeft de chloor op de 3 positie. Je kunt je afvragen hoe zuiver het onderzoek naar mutagene eigenschappen is enerzijds.. en anderzijds hoe zuiver de farmaceutische industrie is...  Kijk ook even naar citalopram en paroxetine... daar zijn de fluors. Waarheid zal in het midden blijven.

#42 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 594 posts

Posted 07 February 2015 - 12:06 AM

4-chloro-amphetamine is geen mutageen, maar..om het simpel te zeggen 4-Chloro-Amph zet de serotonine floodgates in de hersens zo wijds open dat de hoeveelheid serotonine neurotoxisch word. (ook wel bekend als serotonin-syndrome). 4-Chloro-amph wordt vanwege deze eigenschap soms ook bij ratten onderzoek als referentie standaard gebruikt.

4-FL-amph heeft ook een serotinergic randje (daarom vinden veel mensen deze stof ook lekker), maar zorgt (gelukkig) niet voor een "overload" zo als z'n chloro-zusje.

En 4-FL-A is ook geen mutageen.

(onder mutageen versta ik een stof die DIRECT invloed zou hebben op DNA, 4-fl-amph zou wel een indirect mutageen kunnen zijn, maar dan dwalen we heel ver af..)

Het volgende is al eens eerder op DHP tersprake geweest geloof, maar zal het nogmaals noemen , de Fluor verbinding met de benzeen ring is errug sterk. De Fluor kan zichzelf ook niet met een ander molecuul binden zolang het nog met de (benzeen)Ring verbonden is.

Het geen wat niet bekent is, is wat voor en schade fluorbenzeen of andere metaboliten van 4FL-amp aan het lichaam toebrengen.

Maar ik heb ergens gelezen, gehoort (maar weet even niet meer waar)  dat men de fluor aan de benzeen weer uitpist/zweet/poept.
Dit zou (in principe) veiliger zijn dan HydrogenFluoride (!) ,methyl-fluoride of welke andere simpele fluoride (zie tandpasta) verbinding.

Disclaimer : dit betekend nog steeds niet dat 4-FL-Amph gezond voor je is....het is een amphetamine en zal dus nog steeds je energie-cycles uitputten en meerdere neurotansmitters verbruiken. ik zeg altijd maar : au pair, prepair & repair.

"Circular logic works because circular logic works."

#43 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 07 February 2015 - 08:12 PM

waldo, mooie aanvulling

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users