Edited by mind, 10 March 2010 - 12:45 AM.
Posted 10 March 2010 - 12:45 AM
Edited by mind, 10 March 2010 - 12:45 AM.
Posted 10 March 2010 - 07:55 AM
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 10 March 2010 - 07:58 AM
Ben ook echt niet meer van plan omdat 'die persoon' nog voor te schotelen en dus ook niet in lage dosering.En echt beter dat je mescaline niet gelijktijdig gaat gebruiken met venlafaxine, tenzij die persoon minimaal een week van te voren met de medicatie stopt (twee weken zou veiliger zijn) en ook niet gelijk weer begint, maar eerst nog een paar dagen wacht, wat er op neer komt dat deze persoon dus al snel drie weken zonder medicatie komt te zitten..
^Ik had dus het zelfde.Ik had nog niet eerder gehoord dat mescaline in combinatie met venlafaxine af te raden zou zijn. Eigenlijk vooral dat je MAOi's en DXM moet vermijden en dat je middelen als MDMA gewoon niet echt voelt... Voor psychedelica staat nergens een waarschuwing en ook op bluelight zelf ben ik nog nooit eerder tegengekomen dat mescaline hierop een uitzondering zou zijn.
Die info komt uit het grote Anti Depressiva FAQ topic die mind ooit vertaald heeft.
Overigens deel ik de mening niet dat serieus trippen en het gebruik van anti-depressiva elkaar elkaar uitsluiten.
Posted 10 March 2010 - 09:42 AM
Ben het met mint eens; als iets zowel de reuptake van serotonine als noradrenaline verhindert, is het toch per definitie niet een selectieve inhibitor voor serotonine? Lijkt me logisch, althans taalkundig gezien.Hij wordt in dat kompas tot die groep gerekend alleen strikt/technisch behoort Velafaxine daar dus niet toe
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 31 March 2010 - 09:03 PM
Voor een meer ontopic discussie: ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen met venlafaxine en mescaline (en aangezien er waarschijnlijk weinig mensen zijn die die combinatie ervaren hebben); ook ervaringen waar men onder invloed van andere snri's andere psychedelica geprobeerd hebben, zijn interessant.
Posted 07 April 2010 - 03:51 PM
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 07 April 2010 - 04:38 PM
Posted 07 April 2010 - 04:45 PM
Thank you, the mdgt.
Posted 07 April 2010 - 04:52 PM
Posted 07 April 2010 - 06:03 PM
@Poelie: wat betekent het eigenlijk dat mescaline serotonerg is? Is het in een andere mate serotonerg dan bijvoorbeeld MDMA, psilocybine of LSD? Voor zover ik weet niet - en is er nauwelijks gevaar in het gebruik van deze middelen in combinatie met de SNRI venlafaxine. Please prove me wrong. (I mean, please don't)
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 08 April 2010 - 08:05 AM
Thank you, the mdgt.
Posted 15 January 2015 - 10:32 PM
Posted 17 January 2015 - 08:49 PM
Posted 18 January 2015 - 10:12 PM
Geldt dat niet vooral voor empathogenen? Volgens mij komt suicide tuesday vooral voor bij serotonine releasers en de meeste uppers doen dat niet significant.
Posted 19 January 2015 - 08:46 AM
^Klopt, maar veel mensen noemen empathogenen onder uppers, net zoals wij hier op het forum.
Daarnaast denk ik dat het in het algemeen goed advies is dat wanneer je medicatie tegen depressie neemt, je beter geen upper en/of empathogenen kan gebruiken. Niet zo zeer vanwege het serotonine syndroom (wat wel degelijk in sommige gevallen een gevaar kan zijn!), maar voornamelijk vanwege een instabiele psyche.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 19 January 2015 - 11:11 AM
Maar dan geldt het dus voor een subset van de uppers, niet voor alle.
Soms kunnen uppers helpen om je uit een passieve/anhedonische gemoedstoestand te krijgen, maar voorzichtigheid is inderdaad geboden.
Posted 19 January 2015 - 03:16 PM
Posted 19 January 2015 - 03:20 PM
Uiteraard doelde ik ook op recreatief gebruik en ook niet zo zeer dat er een gevaarlijke interactie zou plaats vinden, maar dat het voor mensen met een depressie waarschijnlijk veiliger is om niet aan uppers te beginnen, omdat het gevaar op verslaving en/of een zware relapse zeer sterk aanwezig is.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 19 January 2015 - 03:27 PM
Posted 19 January 2015 - 07:11 PM
0 members, 0 guests, 0 anonymous users