Jump to content

Photo

Effexordot dot dot

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#21 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 10 March 2010 - 12:45 AM

Hij wordt in dat kompas tot die groep gerekend alleen strikt/technisch behoort Velafaxine daar dus niet toe :)

Edited by mind, 10 March 2010 - 12:45 AM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 10 March 2010 - 07:55 AM

Maar het blokkeert wel heropname van serotonine wat een combinatie met mescaline onverstandig maakt en dat is waar deze discussie mee begon.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 10 March 2010 - 07:58 AM

En echt beter dat je mescaline niet gelijktijdig gaat gebruiken met venlafaxine, tenzij die persoon minimaal een week van te voren met de medicatie stopt (twee weken zou veiliger zijn) en ook niet gelijk weer begint, maar eerst nog een paar dagen wacht, wat er op neer komt dat deze persoon dus al snel drie weken zonder medicatie komt te zitten..

Ben ook echt niet meer van plan omdat 'die persoon' nog voor te schotelen en dus ook niet in lage dosering.
Dat was geloof ik niet helemaal duidelijk terug te lezen in me laatste post. Ik bedoelde als het wel kon, dan lijkt me het
juist een goede keuze, in lage dosering.
En tijdelijk stoppen met de medicatie lijkt me ook geen goed plan.
Dan maar even geduld.

Ik had nog niet eerder gehoord dat mescaline in combinatie met venlafaxine af te raden zou zijn. Eigenlijk vooral dat je MAOi's en DXM moet vermijden en dat je middelen als MDMA gewoon niet echt voelt... Voor psychedelica staat nergens een waarschuwing en ook op bluelight zelf ben ik nog nooit eerder tegengekomen dat mescaline hierop een uitzondering zou zijn.

Die info komt uit het grote Anti Depressiva FAQ topic die mind ooit vertaald heeft.

Overigens deel ik de mening niet dat serieus trippen en het gebruik van anti-depressiva elkaar elkaar uitsluiten.

^Ik had dus het zelfde.

Thnx! A.
They don't like my lifestyle..

#24 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 10 March 2010 - 09:42 AM

Hij wordt in dat kompas tot die groep gerekend alleen strikt/technisch behoort Velafaxine daar dus niet toe :)

Ben het met mint eens; als iets zowel de reuptake van serotonine als noradrenaline verhindert, is het toch per definitie niet een selectieve inhibitor voor serotonine? Lijkt me logisch, althans taalkundig gezien.

Voor een meer ontopic discussie: ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen met venlafaxine en mescaline (en aangezien er waarschijnlijk weinig mensen zijn die die combinatie ervaren hebben); ook ervaringen waar men onder invloed van andere snri's andere psychedelica geprobeerd hebben, zijn interessant.

Wat denken jullie trouwens van de combinatie effexor + ketamine? Zou goed te doen moeten zijn, toch?

Alle discussies over of je wel of niet zou moeten trippen als je anti-depressiva neemt terzijde...

En nog een ander punt: even stoppen (ook al is het een week) met venlafaxine is volgens mij echt een slecht idee; juist bij dit middel zijn de afkick-verschijnselen aardig serieus, het wordt aan alle kanten aanbevolen om langzaam de dosering te verminderen en sowieso niet cold turkey stoppen. Bijeffecten zijn niet voor de poes namelijk.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#25 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 31 March 2010 - 09:03 PM

Voor een meer ontopic discussie: ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen met venlafaxine en mescaline (en aangezien er waarschijnlijk weinig mensen zijn die die combinatie ervaren hebben); ook ervaringen waar men onder invloed van andere snri's andere psychedelica geprobeerd hebben, zijn interessant.

Is goed, als dees of geen wat cactussen kan lokaliseren.... :D
Anders wordt het behelpen met afgeleiden uit pihkal.

toevallig kom ik via google in deze tread terecht omdat ik vlf-ine zal krijgen en me alvast wil inlezen op een mogelijke recreatieve waarde, of te vermijden risico's. Oei, je wordt er slank van lees ik op wiki, hihhi!

Zucht.
You can trust me, I'm dutch.

#26 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 07 April 2010 - 03:51 PM

^ Howdy, ladida! Long time no see. :)

Ik heb een deskundige op het gebied van drugs en hersenen gevraagd naar de gevaren van het combineren van venlafaxine en mescaline, en volgens haar bestaan de grootste gevaren wat betreft serotonine-syndroom in de combinatie van MAO-remmers en Serotonine-releasers. En aangezien geen van beide middelen MAO inhibeert...

@Poelie: wat betekent het eigenlijk dat mescaline serotonerg is? Is het in een andere mate serotonerg dan bijvoorbeeld MDMA, psilocybine of LSD? Voor zover ik weet niet - en is er nauwelijks gevaar in het gebruik van deze middelen in combinatie met de SNRI venlafaxine. Please prove me wrong. (I mean, please don't)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#27 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 07 April 2010 - 04:38 PM

Algemene tip: als je depressief bent en er medicatie voor moet gebruiken:
1) stop niet zomaar. Die medicatie hoor je af te bouwen. Doe dit alleen in overleg met je arts.
2) onverstandig om drugs te gebruiken. Los van de vraag of het überhaupt prettig zal zijn om met een depressie te trippen, hoef je geen geleerde te zijn om te bedenken dat zo'n trip ontwrichtend kan werken. Uitzonderingen wellicht voor iets als Ayahuasca..

#28 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 07 April 2010 - 04:45 PM

Dude, ayahuasca is wel het laatste wat je moet gebruiken als je aan de anti-depressiva zit!!

Slecht advies!

COMBINEER GEEN SSRI's MET MAOi's !!

Los van het feit dat je volgens mij prima antidepressiva kan gebruiken en verantwoord kan trippen tegelijkertijd (anti-depressiva worden namelijk niet alleen voorgeschreven voor mensen die in een zware depressie zitten... wat niet wegneemt dat je het feit dat je medicijnen nodig hebt serieus moet nemen en aan je situatie zou moeten werken - wat ook m.b.v. psychedelica kan!), is het inderdaad niet echt aan te raden om drugs te misbruiken.

Know your body, know your mind, know your dope, know your dose. Just say know. Etc.

Enne, medicatie, in het bijzonder effexor moet je heel langzaam afbouwen. De afkick-verschijnselen van zelfs al iets te snel stoppen met effexor klinken bijzonder naar.

Thank you, the mdgt.

#29 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 07 April 2010 - 04:52 PM

Had het niet zozeer over ayahuasca als je aan de medicijnen zat, maar meer in het kader van depressie. Wel beetje verwarrend opgeschreven ja.

#30 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 07 April 2010 - 06:03 PM

@Poelie: wat betekent het eigenlijk dat mescaline serotonerg is? Is het in een andere mate serotonerg dan bijvoorbeeld MDMA, psilocybine of LSD? Voor zover ik weet niet - en is er nauwelijks gevaar in het gebruik van deze middelen in combinatie met de SNRI venlafaxine. Please prove me wrong. (I mean, please don't)

Serotonerg is een zeer brede term en heeft betrekking tot alle middelen die het serotonine niveau in het CZS kunnen doen veranderen en ja mescaline is in andere mate serotonerg dan MDMA, LSD or whatever, want anders zouden ze hetzelfde effect veroorzaken.
Nu zijn MDMA en LSD absoluut verre van zuivere serotonerge middelen en daarom niet het beste voor vergelijking.

En zoals ik al gezegd heb, ben ik absoluut niet in de positie om een definitief antwoord te geven, maar ik blijf erbij dat deze SNRI (dacht eerst dat SNRI stond voor selective norepinephrine reuptake inhibitor, maar blijkbaar staat het voor serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor) beter niet te combineren is met mescaline of welke andere psychedelic dan ook.

En is mescaline niet toevallig zelf ook een klein beetje een MAOi??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#31 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 April 2010 - 08:05 AM

Mescaline een beetje een MAOi? Niet dat ik weet.

Enne, de mensen die ik heb gesproken die aan anti-depressiva zitten - of hebben gezeten - geven allemaal aan dat ze psychedelica allemaal zonder problemen gebruikt hebben. Nu is natuurlijk iedereen anders, vanzelfsprekend, maar volgens mij zou je (mits je voorzichtigheid betracht) redelijk veilig psychedelica kunnen gebruiken.

En bosgeest: ik snap wat je bedoelde. En alhoewel ik ook overtuigd ben van de potentieel helende effecten van ayahuasca, weet ik niet of ik in het geval van zware klinische depressie aan zou raden om ayahuasca te gebruiken. Dan moet je wel heel goed begeleid worden en in de eerste plaats al niet onervaren zijn met psychedelica.

Zou het onderzoeken waard zijn, maar 't is wel een precair iets. :)

Thank you, the mdgt.

#32 Temazepam40milligram

Temazepam40milligram

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 15 January 2015 - 10:32 PM

Zit al jaren aan de venlafaxine 150 mg retard. Combinatie met mdma: je merkt weinig van het "love" gevoel van mdma, waarschijnlijk omdat de venlafaxine al op de serotonine receptoren zitten, je merk alleen een opgefokt gevoel. Helaas.

#33 Temazepam40milligram

Temazepam40milligram

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 17 January 2015 - 08:49 PM

Bovendien, antidepressiva zijn geen RC's. Bij de meesten duurt het tenminste 2 weken voordat er iets gevoeld wordt van de antidepressieve werking, van zowel tricyclische als SNRI EN SSRI, en combisch met gangbare uppers kan een serotonerg syndroom opwekken. MDMA heeft weinig effect bij langdurig gebruik van SNRI/SSRI, en bovendien is het niet verstandig uppers te gebruiken bij depressie, denk aan de dinsdag dip die dubbel hard aankomt.

#34 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 18 January 2015 - 10:12 PM

Geldt dat niet vooral voor empathogenen? Volgens mij komt suicide tuesday vooral voor bij serotonine releasers en de meeste uppers doen dat niet significant.

#35 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 January 2015 - 08:46 AM

^Klopt, maar veel mensen noemen empathogenen onder uppers, net zoals wij hier op het forum.

Daarnaast denk ik dat het in het algemeen goed advies is dat wanneer je medicatie tegen depressie neemt, je beter geen upper en/of empathogenen kan gebruiken. Niet zo zeer vanwege het serotonine syndroom (wat wel degelijk in sommige gevallen een gevaar kan zijn!), maar voornamelijk vanwege een instabiele psyche.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#36 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 19 January 2015 - 11:11 AM

Maar dan geldt het dus voor een subset van de uppers, niet voor alle.

Soms kunnen uppers helpen om je uit een passieve/anhedonische gemoedstoestand te krijgen, maar voorzichtigheid is inderdaad geboden.

#37 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 74 posts

Posted 19 January 2015 - 03:16 PM

Uppers zoals Ritalin en Dextro-amfetamine worden regelmatig voorgeschreven samen met anti depressiva. Nu gaat het hier wel om therapeutische dosis en geen recreatieve. Is het niet zo dat het gevaar van seretonine syndroom vaak overdreven wordt? Volgens mij bindt de antidepressiva zich sterker aan de receptoren dan de meeste seretogene drugs.

#38 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 January 2015 - 03:20 PM

Uiteraard doelde ik ook op recreatief gebruik en ook niet zo zeer dat er een gevaarlijke interactie zou plaats vinden, maar dat het voor mensen met een depressie waarschijnlijk veiliger is om niet aan uppers te beginnen, omdat het gevaar op verslaving en/of een zware relapse zeer sterk aanwezig is.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#39 Ozymandias

Ozymandias

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 74 posts

Posted 19 January 2015 - 03:27 PM

Hmmm, ja denk dat verslaving inderdaad een gevaar is. Als je naar de cijfers kijkt van de comorbiteit verslaving en geestesstoornissen schrik je je rot.

#40 Temazepam40milligram

Temazepam40milligram

Silent one

• Members
  • 5 posts

Posted 19 January 2015 - 07:11 PM

Venlafaxine werkt voornamelijk op de serotonine in je hersenen, een beetje op noradrenaline en bij hogere doseringen (300 mg) ook op dopamine in de hersenen. Ik weet niet of er zoiets is als een noradrenaline syndroom, feit is dat venlafaxine een SNRI is, en er voor zorgt dat uppers, zowel mdma, amfetamine en cocaine minder effect hebben. Maar vooral mdma heeft weinig effect meer.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users