Jump to content

Photo

Standaard format voor chemicals?

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 10 August 2007 - 07:50 PM

Is het een idee om voor chemicalien een standaard 'lijst' te maken die mensen dan kunnen invullen inplaats van dat mensen steeds blanco moeten beginnen.

Zo maak je het makkelijker (toegankelijker) om in te vullen en je houdt het overzichtelijk, want dan staat elke chemical in dezelfde format (of hoe dat heet)

Ik zat dan te denken aan een soort tabel waar chemische eigenschappen in gezet kunnen worden en een standaard vorm waarin de effecten en doseringen geplaatst kunnen worden.

zal is kijken of ik van het weekend tijd heb om een begin te maken aan deze format.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 10 August 2007 - 10:45 PM

^ over wat voor chemicaliën heb je het dan? (research chems?) want WikiPedia heeft voor alle standaard chems inmiddels al genoeg goede info!

Voor chems waar we meer "gebruikers-info" zoals idd 'effecten en doseringen' lijkt het me een puik plan (ala Erowid, maar dan DHP-stylé?)

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 August 2007 - 10:54 AM

je kan de templates van wikipedia over nemen, maarjah dan kan je net zo goed op de echte wikipedia kijken.
bedenk wel dat de dhpwiki orginele content moet zijn anders is het nutteloos..
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 11 August 2007 - 10:55 AM

Dat klinkt leuk ja, met verwijzingen naar tripreports en andere ervaringen!
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#5 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 11 August 2007 - 11:51 AM

Een standaardformaat is zeker belangrijk. Dan wordt namelijk de dingen die er echt toe doen makkelijker gescheiden van de dingen die niet zoveel uitmaken. Ik denk dat voor alle drugs dit zeer belangrijk is. Met chemicals kan je bovendien wat fysische eigenschappen vermelden (kookpunt, smelpunt, etc.).
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 11 August 2007 - 07:02 PM

@ dreamer: met chemicals bedoel ik drugs, maar vind dat een jeuk woord dus gebruik het liever niet, dus niet alleen de RC's maar ook de bekendere soorten.

@ mind: was ook zeker niet van plan van wikipedia te kopieren

Denk dat ik morgen wel wat tijd kan vinden om hier ff aan te prutsen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 MTY

MTY

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Posted 11 August 2007 - 09:29 PM

het moet idd DHP-style en niet het recept a la wiki.

MIJN TOEVOEGING:

---------

in veel boeken over drugs staat bv:

- klasse drugs (sedative, upper, stimulant, psycho, opiate, dissoc.. en kan meerdere tegelijk betreffen)

- straatterm

- effect-threshold, een standaard dosering, hoge dosering en een gebruikersmax. (overdosis)

hoe gebruik je het (roken, injectie...)
- the buzz (wat doet het met je, verwijzing tripreports etc.)
- buzz korte termijn, duur van middel, naklachten etc

- veel voorkomende bijwerkingen (met index van SEVERITY en VULNERABILITY - ja, ik studeer communicatie... ofwel kans en ergheid vd bijwerking, lange termijn effecten

- verslavingskans

en wel in deze volgorde

bron:

Gahliner, P. (2004). Illegal Drugs, A Complete Guide. University of Utah. Plume

Kuhn, K et al. (2003). Buzzed: The Straight Facts about the Most Used and Abused Drugs. Michigan University, Norton.

-
maak een leuke DHP overzicht :balloon: met humor

(paddofeitje van mij:

beginnersgevaar: zodra de eerste effecten van een kleine dosis paddos begon in te werken voelde in een onbewuste drang mijn toen nog lange haar op de laatste dag van het jaar toch maak lekker spacend in een kaars in de vorm van een groene paddestoel te steken. het gevaar bestaat dus dat je na een half uurtje trippen de helft van je haar nog maar hebt en stinkt als een varken. dus.)

its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves

from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes

open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire

#8 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 12 August 2007 - 03:55 PM

paddofeitje van mij: het was een grote groene smilie (geen paddestoel)! En paddo's kunnen niet verhelpen dat je het adequaat reageert en het haar van je vrienden uitmaakt als je dat in de fik staat. :-/
Ontopic: Ik ben het grotendeels met je volgorde eens. Dingen als geschiedenis zijn van ondergeschikt belang (maar niet onbelangrijk of oninteressant). Wat je aan de rechterkant nog kan toevoegen is een kleine boxje met properties. Dit geld natuurlijk alleen voor chemicals. Dus wel voor psylocibine, maar niet voor paddo's.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#9 MTY

MTY

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Posted 12 August 2007 - 05:52 PM

offtop - @boetz: goddelijke toevoeging (owja, groene smilie), en nog bedankt he :-/

its a lame excuse for all idots
drinking beer and rubbing up against each other
in hopes of distracting themselves

from pathetic emptiness
of meaningless consumer-driven lifes

open my third eye
devoid, destitute: empty of pity
I am a whore to you
but I admire

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 August 2008 - 04:34 PM

Zoals ik deze indelingstabel heb gemaakt voor de verschillende benzo's: http://www.dhpforum....iazepines#Tabel
Ben ik dat ook van plan om te gaan doen voor iig de tryptamines en fenethylamines.

Maar aangezien er best veel werk in gaat zitten wil ik eerst ff aan jullie vragen of jullie dit beter vinden dan hoe bijv de tryptamines nu ingedeeld zijn. http://www.dhpforum....tle=Tryptamines

Met de oude indeling is het misschien wat overzichterlijker, maar nu kan je veel meer informatie kwijt, zonder heel veel overzichtelijkheid te moeten in leveren.

P.S. Check ook ff dat je de hele tabel alfabetisch kan selecteren op elke kolom :thumbsup: Vond dat wel handig. :)

Btw, mocht iemand nog benzo's zien die dr niet tussen staan, zeg het ff dan zet ik die dr ff tussen, of als je (schrijf)foutjes ziet, verbeter ze dan ff, Thnx :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 12 August 2008 - 05:10 PM

Zou de tryptamines die met een cijfer beginnen helemaal vooraan zitten (zie Erowid). Persoonlijk vind ik dat wel handiger... En LSD is eigenlijk geen tryptamine hè? :thumbsup:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 13 August 2008 - 02:14 AM

Volgens mij snaap jij het weer niet.

De tryptamine wil ik dus nog gaan veranderen, een beetje op dezelfde manier zoals ik de benzo's vandaag heb gedaan.
Maar die is dus wel okay? At least I do think so. :thumbsup:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 13 August 2008 - 08:31 AM

Check, die van de benzo's ziet er zeer goed uit, Poelie. Nuff restecp!

Erg tof dude! :thumbsup:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 17 August 2008 - 05:20 PM

Heb de tryptamines nu ook zo goed als gedaan, maar door de shit load aan verschillende tryptamines is het overzicht een beetje weg, met andere woorden ben dr niet helemaal tevreden over, heb er nu zo'n twee dagen over nagedacht hoe ik het kan verbeteren, maar niet echt tot een oplossing gekomen.
Misscien dat jullie kunnen meedenken..

De twee opties die ik bedacht had, zijn de R3 en R7 uit het lijstje halen, maar dat zal maar gedeeltelijk helpen en de andere optie is om de lijst in tweeën te delen, maar zie dat niet echt als oplossing, want waar moet je dan gaan delen bijv??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 22 August 2008 - 05:03 PM

Fenethylamines is ook gedaan..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 swinepork

swinepork

Silent one

• Members
  • 2 posts

Posted 19 June 2011 - 01:26 PM

het moet idd DHP-style en niet het recept a la wiki.

MIJN TOEVOEGING:

- verslavingskans

Ik begrijp nooit wat mensen met "verslaving" bedoelen; ik ken afhankelijkheid, misbruik, intoxicatie.
Met verslaving krijg je altijd van die schimmige discussies.

En natuurlijk consumptie; het is niet altijd kommer en kwel!

#17 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 19 June 2011 - 04:23 PM

Ik denk ook dat je bij stoffen die verslavend wel gewoon een waarschuwing kunt zetten, maar verslavendheid is niet echt meetbaar dus je kunt het ook niet echt onder een standaard kopje of tabel kwijt.
Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users