Jump to content

Photo

Verbod op hash & wiet

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 07 April 2004 - 04:31 PM

kortom cabinet Balkenellende SPOORT-NIET.NL
:thumbsdown:
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#22 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 07 April 2004 - 10:24 PM

Klote cda spoort niet, allemaal de braafste jongetjes van de
klas maar ook de schijnheiligste die je van achter neersteken.
En ze zijn zo dom, als de wiet te sterk is doe je minder in je joint, toch?
Wat is dan het probleem?
mzzl

#23 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 08 April 2004 - 12:16 PM

kabinets crisis? :evil:

AMSTERDAM - D66 wil dat het huidige softdrugsbeleid wordt voortgezet en
dat softdrugs uiteindelijk volledig gelegaliseerd worden. "Dan kunnen we de
gezondheidsrisico's nog beter beperken en blijft de softdrugsmarkt controleerbaar", aldus het
D66-Kamerlid Boris van der Ham.

De ministers Piet Hein Donner van Justitie, Hans Hoogervorst van Volksgezondheid en Johan
Remkes van Binnenlandse Zaken lieten de afgelopen week weten een verbod op nederwiet
te overwegen, omdat het THC-gehalte zo hoog zou zijn dat de wiet als harddrugs aan te
merken valt. Van der Ham vindt het goed dat het kabinet de risico's van softdrugsgebruik in
kaart wil brengen om zo de gebruikers beter te kunnen voorlichten. "Maar een algeheel
verbod zal leiden tot criminalisering van softdrugs", denkt hij.
In plaats daarvan stelt het Kamerlid voor dat de Keuringsdienst van Waren in de toekomst de
bevoegdheid krijgt om hasj en wiet te keuren. "Als er kaf tussen het koren zit, moeten zij dat
signaleren en uit de coffeeshop halen", aldus Van der Ham. "Maar de oplossing mag in
geen geval zijn dat we softdrugs criminaliseren en coffeeshops sluiten. Want dan gooien we
het kind, het badwater ?n het bad weg".

iig een goede stap in de richting van de legalisatie van alle drugs...
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#24 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 08 April 2004 - 07:01 PM

Ik word hier zow boos over he.. Die mensen bepalen maar
fftjes voor ons (terwijl zei er waarschijnlijk nog nooit mee in contact zijn gekomen en er geen
verstand van hebben) dat wij maar lekker kutwiet moeten gaan roken omdat een hoog THC
gehalte meer schadelijk "zou" zijn..
Wel mooi dat ze nu een lomp excuusje vormen omdat ze door hebben dat de meerderheid van
Ned er tegen is en dat alles wat ze zo maar fftjes snel bedenken leuke tegenslagen kan
hebben (criminaliteit bijv.).
Fok het kabinet! Ik weet het beter! ;)
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#25 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 09 April 2004 - 11:19 AM

http://frontpage.fok.nl/nieuws/40303

Den Haag heeft het mogelijke verbod op sterke nederwiet van de tafel geveegd. Het kabinet
ziet voorlopig geen aanleiding cannabis met een hoog THC-gehalte (werkzame stof) op de lijst
met verboden stoffen te plaatsen. Uit recent wetenschappelijk onderzoek kon niet worden
bewezen dat zware wiet veel ongezonder is 'gewone' cannabis. Dit besluit is gisteren door
de ministerraad, in een achter gesloten deuren gehouden vergadering, genomen.
Het voorstel stuitte vooral op weerstand van coalitiegenoot D66. Zij vinden het te ver gaan om
zware wiet te kwalificeren als harddrug. Wel is besloten nader onderzoek te doen naar het
steeds verder oplopende THC-niveau in cannabis. Dankzij nieuwe teeltmethodes bevat wiet
steeds meer van deze werkzame stof, waardoor gebruikers steeds langer en heftiger stoned
kunnen zijn. Bovendien zouden ze een groter risico lopen op psychoses, of schizofrenie
kunnen ontwikkelen.
De ommezwaai van het kabinet wordt in Den Haag gezien als een nieuwe nederlaag van
CDA-minister Donner van Justitie. Zijn partij is voorstander van een veel strenger hasjbeleid.
Ondanks de afzwakking van hun standpunt komt het kabinet toch met maatregelen tegen het
gebruik van softdrugs. Zo zullen zowel de thuistelers als de producenten van grote partijen
nederwiet strenger worden bestreden.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#26 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 09 April 2004 - 09:13 PM

Ik had zowieso al door dat het weer bureaucratie ten top
was en dat het er waarschijnlijk niet door heen kwam (makkelijk praten achteraf haha).
Toch vind ik de redenen nog niet eens zo heel raar. Wiet soorten tot 20+ % zijn tegenwoordig
geen uitzondering meer. En dit zorgt toch echt wel voor problemen in gebruikers ; paniek
aanvallen, psychoses, bad trips.
Maargoed praktisch was het ook niet echt haalbaar en tsja dat wiet beleid.
Gebruikers blijven uiteindelijk verantwoordelijk voor wat ze zelf nemen. Kopen ze een 'zwaar'
wietje, rook dan minder, duh :thumbsup:

#27 C@ndyman

C@ndyman

paddo-palsy

• Members
  • PipPipPip
  • 365 posts

Posted 10 April 2004 - 04:12 AM

ik heb eigelijk ook echt niet het idee dat je er zomaar een
psychose of schizofrenie van ken krijgen.. ik blow zelf elke dag en heb dik 4 jaar geleden een
psychose gehad maar dan van iets heel anders namelijk paddo;s :?
waarom hoor je daar eigelijk nix over terwijl het tog HEEL wat meer met je doet als wiet of zelfs
MDMA of speed :-|
het valt zelfs onder de softdrugs wat ik totaal niet kan begrijpen als ik zie wat het doet.. :thumbsup:
en ik ben echt niet de enige die hier dikke problemen mee heeft gehad...
==========================
De Hollandse PsychoWausssss!

#28 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 10 April 2004 - 10:53 AM

paddo's vallen niet onder softdrugs..
ze vallen onder de etenswaren wet dacht ik.
gedroogde paddo's zijn trouwens harddrugs..

#29 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 10 April 2004 - 05:37 PM

Toch vind ik de redenen nog
niet eens zo heel raar. Wiet soorten tot 20+ % zijn tegenwoordig geen uitzondering meer. En dit
zorgt toch echt wel voor problemen in gebruikers ; paniek aanvallen, psychoses, bad
trips.

No way.. Niet jij ook al. Geen concreet bewijs hiervoor.. Wiet kan schizofrenie veroorzaken in
mensen met al bestaande mentale problemen. Dit kan soms niet van tevoren worden
geconcludeerd, een sterk wietje kan het zeker naar boven halen, maar dit is indirect.
Wiet zelf kan en hoeft geen schizofrenie (of andere mentale problemen) te veroorzaken in
iemand met een gewoon gezond verstand. Dit is nog nooit bewezen en daarom zijn die
redeneringen van dat klote kabinet ook vreselijk onwaar en idioot. De gasten halen alles uit
context en maken er een soort godvergete propaganda van; wiet kan je gek maken.
Blech.. Er zit een zekere waarheid achter.. Mensen met al bestaande problemen (of ze dit nou
weten of niet) hebben een verhoogde kans op schizofrenie (en al die andere mentale
problemen waarvan ik geen idee heb hoe ze heten) als zij een wietje roken met een hogere
THC content. Maar de meerderheid van de mensen hebben hier geen last van en zouden de
dupe zijn van deze stomme regel. Wij moeten klote wiet roken en onze longen maar ff naar de
klote helpen.. Dahaag!
Dat vindt ik ook zow idioot; wiet veroorzaakt kanker was 1 van hun argumenten. Slechte wiet
is nog kankerverwekkender omat je er meer van moet roken en hoe meer je rookt hoe hoger
de kans daarop is.
Blah, khou wel op.. :thumbsdown:
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#30 MindRoad

MindRoad

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 13 April 2004 - 07:11 PM

en voor buitenlanders
wordt het vanaf volgend jaar niet meer mogelijk wiet te kopen zonder nederlandse pas
:-(

sniksnik :-(

#31 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 13 April 2004 - 10:02 PM

Volgend jaar word ik 18 :'-(
Dan maar een nederlands paspoort halen :thumbsup:

#32 Svenson