Jump to content

Photo

Ibogaïne

• Please log in to reply
80 replies to this topic

#41 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 10 September 2011 - 08:06 PM

Mij leek 0.7g wortel ook al aan de weinige kant, aangezien je meestal hoort over dat soort doseringen pure ibogaine.

Maar niks mis met voorproeven :duimpje:
Verbing weirds language.

#42 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 11 September 2011 - 01:06 PM

Toevallig heb ik gisteren 0.5 gram iboga genomen. De effecten waren echt duidelijk merkbaar. Veel energie, extra alert en voelde me ook een soort van erg gegrond in mijn lichaam. Maar ik moet hier wel bij zeggen dat ik de dag ervoor ayahuasca had gedronken en dat ik het innam nadat de kaalkopjes van gisteren net een beetje uitgewerkt begonnen te raken. Dus mogelijk werden de effecten die ik ervoer ook nog flink door deze andere middelen beïnvloed.
The wisest mind has something yet to learn

#43 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 11 September 2011 - 04:36 PM

Ayahuasca, kaalkopjes en iboga. :) Het zou kunnen dat we elkaar gisterenavond heel even hebben ontmoet. Vriend van me ging gisteren kaalkopjes zoeken, niks gevonden, en had daarna paddo's genomen met daarop een dosis iboga. Net zoals jij. Het is natuurlijk een schot in het duister, maar de wereld is vaak kleiner dan je denkt...

0.5 schijnt wel te werken, heb gehoord van een vriend dat hij dit vaker doet... Enfin, vandaag of morgen ga ik naar de 1,4 of 1,1 (8 of 6 capsules), kijken wat ie doet. :duimpje:

#44 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 11 September 2011 - 06:07 PM

Goede kans dat we elkaar gisteren dan inderdaad hebben ontmoet, of dat we in ieder geval in dezelfde huiskamer hebben gezeten :) Ik ben gister namelijk inderdaad naar kaalkopjes wezen zoeken en we hadden tijdens het zoeken al een klein aantal paddenstoelen gegeten. Toen bleek dat we niks gingen vinden hebben we nog wat extra gegeten. Mooie dag :duimpje:
The wisest mind has something yet to learn

#45 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 22 September 2011 - 01:11 PM

Nou van 1.8 gram Iboga krijg je (of ik tenminste) best een heel merkbaar effect. Licht dromerig en een soort van roes, best heel prettig vond ik het. Een heel klein beetje misselijkheid ervaren, maar dit viel reuze mee - ik had gewoon normaal gegeten die dag.
In der ervaring kon ik heerlijk ergens zijn, in het moment, en kon makkelijk met ogen open ingewikkelde visualisaties laten plaatsvinden. Zie er naar uit om naar de 4 of 5 gram te gaan.

#46 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 22 September 2011 - 01:15 PM

Een overleden kennis gebruikte dagelijks ibogaïne in kleine doseringen, ik vermoed 25 mg om depressie tegen te gaan en zei dat dit een goed effect had.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#47 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 22 September 2011 - 02:20 PM

Dagelijks? Kan best werken, alhoewel 25 mg me wel erg weinig lijkt... Vorige keer had ik 700 mg en dat was een treshold dose. De anti-craving effecten treden pas op bij hogere doseringen. Dus... af en toe een paar gram lijkt mij wel wat.
Maar ik vermoed dat de effecten niet gelijk oplopen met de dosering. Dat er bepaalde nivo's zijn die kwalitatief erg verschillen.

#48 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 22 September 2011 - 02:22 PM

jij hebt 't over Iboga, ik heb 't over ibogaine. Het lijkt me sterk dat jij je kan veroorloven paar gr ibogaine hcl te kopen, is erg duur.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#49 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 22 September 2011 - 02:26 PM

Even duidelijk zijn dan. Iboga bast is trouwens ook erg duur. Was een rib uit mn lijf.

#50 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 22 September 2011 - 04:42 PM

Wat zijn eigenlijk gangbare prijzen voor ibogaine hcl?<br><br>Het lijkt mij erg interessant om daar een keer een lang weekend voor uit te trekken, als ik eraan zou kunnen komen :)<br>

#51 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 22 September 2011 - 05:21 PM

Je kunt vrij makkelijk aan Ibogaïne HCl komen. Als je op Google zoekt vind je dure resellers, maar er is 1 groothandel (in Nederland) en die moet je even vinden, kan je de link hiero natuurlijk niet geven ivm no sources.

#52 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 22 September 2011 - 06:34 PM

200 tot 400 euro :D

#53 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 23 September 2011 - 05:41 PM

200 euro per gram, als je meer moet betalen zou ik even verder zoeken...

Van een vriend hoorde ik dat Ibogaïne HCl niet de moeite waard zou zijn. Volgens hem staat het qua prijs niet in verhouding met de uiteindelijke sterkte van het effect. Hij zei me dat je beter rootbark kunt nemen, wat goedkoper is - en beter te doseren.

#54 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 24 September 2011 - 09:28 AM

Ik hoor wel vaker van mensen die sterk met ethnobotanica bezig zijn dat een extract nooit zo goed is als onbewerkt (liefst vers) materiaal. Mijn probleem hierbij is dat ik me het gewoon ontzie om van bv. bepaalde zaken 50 gr te gebruiken in een thee ... Zo zou kava kava thee veel beter zijn van die sterke isolaten. Iets zegt met dat 't wsch ranzig is ... kava kava vind ik trouwens wel chill spul, maar duur wil je zo'n 84% kavalactones extract

#55 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 16 November 2011 - 04:47 PM

Ben gisteren aan het tripsitten geweest in een Iboga sessie. Nood maakt wet, want ik wilde ook zelf wat doseren - maar een nogal ellendige oorontsteking bracht me op andere gedachten.

Dus was ik er gewoon bij. Een beetje wiet verdampt, beetje coca gekauwd en wat pijnstillers voor die ongelooflijk nare koppijn. En ik was getuige van het ritueel.

De vriend die dit deed gebruikte eerst kambo. Wordt je nogal misselijk van eerst. Maar het schijnt de Iboga te helpen, want als je eenmaal ziek van de kambo bent geweest dan kan Iboga je niet meer zo misselijk maken.

Later op de avond begon hij Iboga in te nemen. 1,5 gram per 1,5, beginnend om 8 uur en moet m straks nog even bellen om te vragen hoeveel het uiteindelijk is geworden. Kon er namelijk niet de hele trip bij blijven, duurt gewoon te lang. Maar om 3 uur had hij iets van 8,5 gram genomen en wilde nog doorgaan met doseren.

Wat me opviel was dat hij a] niet misselijk werd b] gewoon aanspreekbaar bleef. In tegenstelling tot de meeste tryptamines, was hij gewoon in staat om ten alle tijden een nuchter gesprek te voeren. Wel werden motorische vaardigheden minder en deze zouden bij nog hogere doseringen ook het spreken uitschakelen, maar mentaal blijf je schijnbaar behoorlijk dicht bij de aarde. Ondanks de visuals en associaties blijf je heel rustig en vredig.

#56 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 16 November 2011 - 06:39 PM

Hoe werd die kambo opgenomen? Ik heb hier van die stickjes uit Peru, ze zetten daar puntjes van op je lijf, dat blijven littekens. Goed voor een a twee uurtjes kotsen en flink, flink ziek. Denk je echt dat dat geholopen heeft?

Z-Amerika en Afrika zijn wel twee verschillende energieën als je begrijpt wat ik bedoel om die twee tradities zomaar ff te mixen.

#57 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 16 November 2011 - 07:41 PM

Heb nog even gecheckt: Die gast heeft doorgedoseerd tot 16 gram om 8 uur vanochtend. Toen ik m net sprak klonk ie heel nuchter en blijkbaar is de trip ook vrij lineair verlopen. Geen onverwachte wendingen op verschillende doseringen.

Maar over die Kambo, dat schijnt heel goed samen te gaan. Door het detox effect van Kambo kun je Iboga heel goed opnemen zonder misselijk te worden. Dat Zuid-Amerika en Afrika niet samengaan is onzin. Tabak snuiven is namelijk ook een heel goede combinatie met Iboga. Coca zou eventueel ook kunnen tegen misselijkheid.

Het is juist een luxe dat we als Hollanders, of Belgen, kruiden over de hele wereld kunnen bestellen en daardoor bepaalde ervaringen extra goed kunnen beleven. Zonder Kambo is Iboga waarschijnlijk een stuk onaangenamer. Met tabaksnuiven heb je extra helderheid in de ervaring. En coca kun je nemen als je toch misselijk wordt.

Jammer dat ik zelf niet mee kon doen. Verrekte oorontsteking...

Ps. Ik heb me goed ingelezen. Voor iedereen die Ibogaïne-HCl wil gaan doen: Het grote verschil met Iboga is dat je Ibogaïne in 1x doseert en dat het effect dan met de piek begint en langzaam afloopt. Iboga rootbark neem je om de 1 a 2 uur in en zo bouw je langzaam op. De eerste 5 uur zijn dan ook vrij saai, de piek zit pas na 12 tot 16 en loopt dan langzaam af.
Qua beheersbaarheid is Iboga denk ik makkelijker te doen, dan Ibgoaïne-HCl - dat is toch een wat onvoorspelbaarder als je de volle mep besluit te nemen.

#58 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 17 November 2011 - 08:04 AM

hier trouwens nog een filmpje van een vriend van me die kambo doet, ik had er ook eentje waar die ligt te kotsen, maar dat vind ik niet terug jammer genoeg:

#59 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 November 2011 - 06:59 PM

Ik zie dat ze gaatjes branden en de Kambo erin smeren. Helaas hebben ze het 'leuke' gedeelte niet gefilmd :) . Volgende week wil ik het zelf ondergaan. Heb er geen illusies over, leuk zal het niet zijn. Maar het resultaat mag er wel wezen, indianen schijnen dit tegen bad luck te nemen - maar lichamelijk worden je ingewanden er een stuk schoner op.

Misschien interessant voor een splitje. Kambo zou wel onder de aandacht mogen worden gebracht. Als voorbereiding op zware trips is dit wel aan te raden. Sowieso zal ik er een reportje over schrijven... :duimpje:

#60 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 April 2012 - 04:41 PM

4 Gram Iboga is best wel interessant. Het is een kleinere dosering dan de normale indicatie, dat is een stevige trip vanaf 12 tot 15 gram. Meestal worden doseringen tot 4 gram genomen als iemand wil tripsitten. Mijn idee was het om met deze dosering wat meer ervaring op te doen, voor ik de hele mep in 1x neem.
Verstandig bleek dit zeker te zijn. De manier waarop Iboga werkt is echt wel even anders dan Ayahuasca bijvoorbeeld. Wat ik heb gedaan is over de dag 4x een gram Iboga genomen. Eerste vlak na het opstaan en voor het ontbijt. Tweede vier a vijf uur na het ontbijt en voor de volgende maaltijd. In de avond nog een keer een gram genomen en rond middernacht. Doseren vond plaats in een tijdsbestek van ongeveer 12 uur.
De verwachting was dat de effecten op deze manier worden verlengd, dat het effect van 1 a 1,5 gram min of meer constant zou blijven, vanwege de lange intervallen.
Na de 3e dosering samen met een vriend nog wat aan de vaporizer gehangen. Daarna begon ik pas echt de effecten van de Iboga te voelen. Een donderslag bij heldere hemel, of een helderslag bij donkere hemel. Het was in een keer dat ik best wel draaierig werd. Voelde me ook erg trippy worden, echt wel heftig man - had dat totaal niet verwacht.
Later ging ik naar huis en dat was echt een reminder dat verkeer gevaarlijk kan zijn. Op Iboga aan het straatleven deelnemen is geen goed idee, ook niet als je nog maar 3 gram op hebt. Kwam behouden thuis en vroeg me af of ik het erbij ging laten of nog die 4e gram zou gaan nemen. Besloot om het goed te doen en geen half werk te laten liggen, dus nog een lepel van dat heerlijke goedje.
Daarna Game of Thrones kijken. Interessant, maar kreeg niet de echt de draad mee. Had wel plezier met de gezichten van de acteurs en de manier waarop ze de rol speelden. Er zat zeker iets empatogeens in de ervaring. Later merkte ik ook dissociatieve effecten, maar op dit punt was ik me daar nog niet zo bewust van.
Nou en toen slapen. Laten we zeggen dat ik de nacht op bed ben doorgekomen. Heb gelegen en zag licht weer door de ramen kruipen. Geen oog dichtgedaan, maar wel moe. Het frappante was dat ik nog steeds de effecten voelde om een uur of 7 's ochtends, het werd misschien een beetje minder - maar ook echt niet veel. Het lag er nog steeds dik bovenop.
Zag beelden met ogen dicht, had diepgaande bespiegelignen, confrontaties met innerlijke conflicten - en voelde geen behoefte om nog iets te blowen of wat tabak te blazen of weet ik wat. Bleef gewoon rustig liggen, later een boek lezen.
Om 10 uur was het nog steeds niet af. Was wel moe, dus had ook geen zin om op te staan. Gewoon blijven liggen en de effecten uitliggen. Pas om 11 uur viel ik een uurtje in slaap en daarna waren de effecten af.

Dus: baseline 24 uur na 1e dosering en dat bij maar een fractie van de aanbevolen dosering. Voor de volgende keer was dit echt leerzaam, want met een hogere dosering zou het onaangename verrassingen hebben gebracht. Niet dat ik het niet wist, maar had het zeker onderschat. Iboga is zwaar serieus spul, 1 van de meest geavanceerde planten die er is.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users