Jump to content

Photo

Ibogaïne

• Please log in to reply
80 replies to this topic

#21 Mindtravel

Mindtravel

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 120 posts

Posted 21 November 2006 - 06:11 PM

Ik denk wel dat ibogaine kan helpen tegen cannabisverslaving, maar ik denk dat het pas lukt als hij zelf ook echt wilt stoppen maar gewoon niet kan.
The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind [Freud]

#22 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 22 November 2006 - 11:20 AM

mind, oma, khandi en ik hebben vorig jaar in utrecht een documentaire gezien die gemaakt was door een dreamer-lookalike. erg boeiend en het verslavings counterende effect kwam daar ook duidelijk naar voren.
het interessante was ook: het schijnt dat het effect van iboga wat de craving tegengaat al binnen een uur (zoiets, erg kort iig) optreedt, daarna beginnen de hallucinaties pas en het lijkt dan ook alsof die er los van staan... niet van het hele verwerkingsproces, want dat blijft grotendeels mentaal, maar het fysiologische proces dat de craving tegengaat wel...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#23 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 11 December 2006 - 09:44 PM

wat mindtravel zegt: (cannabis) verslaving stoppen lukt echt alleen als je het ook wil.
dus: zoek goede redenen om te stoppen en DOE het ipv een middel te zoeken dat het voor jou kan doen.

had ook gelezen van die heroine verslaafde die helemaal euforisch van der verslaving afkwam door iboga. 3 maanden later zelfmoord gepleegd, waarsch door terugval (erowid).
Dan denk je: "nu heb ik HET middel gevonden dat al mn problemen oplost!" (wat je waarsch over die hero ook ooit dacht), val je terug, heb je helemáál niks meer.

natuurlijk is er wel een fysiologisch "craving" proces, maar als we het ff niet dualistisch bekijken is dat fysiologische proces dus één met het mentale proces. met andere woorden: je kan het fysiologische proces chemisch blokkeren, óf je kan het mentale proces leren tegen te houden, te plaatsen, te vervangen door wat anders (sport bv)...blah blah blah... afijn dit heb ik al zovaak verkondigd, maar velen zijn blijkbaar toch neit sterk genoeg daarvoor. maar misschien ook omdat het gewoon veel makkelijker is/lijkt om er een middeltje tegen te nemen.

desalniettemin lijken de hallucinogene props. van iboga mij zeer interesting!
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#24 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 12 December 2006 - 11:39 AM

Nou ja, die maat van me die wil stopppen met blowen is alweer vergeten dat hij wil stoppen met blowen door het blowen :gaap: Kan ik hem mooi nog als research materiaal gebruiken voor allerlei stofjes..

Ik zal mijn iboga zelf moeten opeten, maar ik ben er nog niet aan toe om zo lang onder de pannen te zijn en daarna misschien ook nog brak. Komt tijd, komt iboga... :)
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#25 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 10 February 2008 - 04:22 PM

mind, oma, khandi en ik hebben vorig jaar in utrecht een documentaire gezien die gemaakt was door een dreamer-lookalike. erg boeiend en het verslavings counterende effect kwam daar ook duidelijk naar voren.
het interessante was ook: het schijnt dat het effect van iboga wat de craving tegengaat al binnen een uur (zoiets, erg kort iig) optreedt, daarna beginnen de hallucinaties pas en het lijkt dan ook alsof die er los van staan... niet van het hele verwerkingsproces, want dat blijft grotendeels mentaal, maar het fysiologische proces dat de craving tegengaat wel...

Dit is die DVD overigens

Ibogaine: Rite of Passage

Niet de beste kwaliteit, maar wel te doen... wellicht zwerft er ook een betere versie op internet rond. Maar deze kwam ik tegen, dus plaats ik het even. Om maar weer een oud topic nieuw leven in te blazen :)

#26 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 10 February 2008 - 06:23 PM

via via hoorde ik van iemand dat er misschien wel een lezing over ibogaïne aankomt... sssssht. :winkkiss:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#27 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 10 February 2008 - 07:25 PM

:winkkiss: Dat zou erg relaxed zijn... misschien die dreamer look-a-like van die bewuste avond zien te regelen? :D

#28 Guest_jim_*

Guest_jim_*
  • Guests

Posted 24 September 2009 - 11:12 PM

heeft er iemand ervaring met iboga,.?

hoe bereid je het en hoe doseer je het,.

en als je tips hebt schrijf het er bij,

Spoiler
;)

[ ,.you are loved,. ]

,.jim

#29 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 25 September 2009 - 12:11 AM

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel van bekenden dat het geen middel is om "zomaar" te nemen.
Zelfs lui die zeer veel ervaring met andere tripmiddelen hadden (paddo's, lsd, mescaline etc.) konden de iboga ervaring moeilijk plaatsen en vonden het zeer heftig.

Dezen hadden elk de ervaring onder begeleiding genomen. Dit lijkt mij persoonlijk ook ten zeerste aan te raden.
Zelf zou ik iboga voorlopig nog niet willen nemen, juist omdat de ervaring behoorlijk heftig kan zijn en zeer lang kan duren en ik geen mogelijkheid heb om van dergelijke begeleiding te genieten.

[boel maar gemerged]

#30 Dumpy

Dumpy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 230 posts

Posted 25 September 2009 - 11:01 AM

Ikzelf heb nu 2 keer Iboga genomen, 1 keer in een ceremonie in Engeland wat mijn 'Iboga initiatie' was om zo maar te zeggen. De 2e keer heb ik het alleen gedaan. Ik heb het hier dus niet over Ibogaïne waar dit topic eigenlijk over gaat.
Iboga Hoef je verder niet te bereiden maar kan je zo innemen, het is een wortel die fijngemaakt is. Je eet dus fijngemaakte houtsnippers (raad je aan om het weg te drinken met water met prik, dat gaat makkelijker dan gewoon water)

Neem ook niet alles in 1 keer, ikzelf heb toen ik alleen was elke half uur / uur een halve gram bij genomen. totdat ik op 10 gram zat, toen begon ik flink te kotsen en gebeurde hetgene waarom ik het had genomen. Dit was Iboga van de hoogste kwaliteit van de smartshop waar ik het gehaald had. Je hebt ook de lagere kwaliteit van de Iboga-root en daarvan moet je mischien wel het dubbele nemen voor hetzelfde effect.

10 gram was redelijk intens maar nog erg goed handelbaar, bij lange na niet de bijna dood ervaring waar je over hoort. Bij de Bwiti Initiaties in afrika word je echt volgepropt met Iboga. Dan zit je zo op de 30-50 gram. Ze noemen dit 'Breaking open the head' , de ervaring komt het dichts bij een bijna dood ervaring. Wat de ervaring precies is verschilt natuurlijk per gebruiker, dus zal verder niet teveel op de effecten ingaan.
Wat ze bij de bwiti trouwens wel doen is een geconcentreerde thee maken van zon 30 theelepels iboga. Dit koken ze in en nemen ze als eerst voordat ze beginnen met eten. Want 50 gram iboga eten is echt een flinke klus.

Ik raad je aan goed na te denken waarom je de Iboga wilt nemen, neem het niet om zomaar te trippen want als je een leuke trip wilt is dit niet het middel wat je zoekt. Ik neem aan dat je andere intenties met het middel hebt maar ik zeg het toch maar even. Mocht je meer willen weten hoor ik het wel. ;)

Dumpy

#31 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 25 September 2009 - 11:05 AM

Kan je misschien nog iets meer uitwijden over de redenen achter je iboga-gebruik (tenzij het té persoonlijk is) en wat je ervaringen waren. Deed je het uit anti-verslavende doeleinden, of wilde je er iets anders mee bereiken? Ben zeer nieuwsgierig!

Thank you, the mdgt.

#32 travelgirl

travelgirl

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 24 July 2011 - 12:45 AM

Een kennis van me heeft dit geprobeerd om af te kicken. Heb dit via via gehoord, maar dit wakkerde mijn interesse wel weer aan. Ook is het laatst op BNN geweest. Wel tof verslagje van Filemon

http://sites.bnn.nl/...abc9519c5269568

Iemand hier er ervaring mee?

#33 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 09 September 2011 - 06:25 PM

Deze week 0.7 gram gemalen Iboga wortel ingenomen. Het was een test om te zien hoe lichaam zou reageren. Effect licht merkbaar. Tenminste, het leek erop. Soort van blur in tijd, morgen iets doen leek samen te vallen met 's avonds in slaap vallen. Verder geen merkbaar effect, ook geen misselijkheid.

#34 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 09 September 2011 - 07:13 PM

en ga je na deze test voor de volle lading gaan? En is dat dan met een specifiek doel? Het is niet direct iets dat ik recreatief zou gebruiken.
omgekeerd gaat ook

#35 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 09 September 2011 - 10:20 PM

^ hoe defineer je 'volle lading' ?

Ik zou met iboga maar gewoon rustig opbouwen en aanvoelen hoe het effect zich op je uitwerkt.

Qua dosering lijkt iboga me opzich een vrij moeilijke substantie. Ook omdat het effect op 'volle' doseringen echt heel erg hefting kan zijn en toch wel een weekendje kan duren.
Verder blijft het natuurlijk plantenmateriaal, dus je weet nooit hoe sterk iets is.

#36 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 09 September 2011 - 11:45 PM

^ hoe defineer je 'volle lading' ?

De volle lading is net zoveel materiaal, zoals je op internet vindt, om een deftige trip te induceren, zoals dat voor San Pedro cactus +- 1kg is.
omgekeerd gaat ook

#37 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 September 2011 - 12:08 AM

^ dat betekend dus helemaal niks.

1) 'deftig' doe je maar bij het koningshuis
2) het internet staat vol met leugens
3) elk plantenmateriaal is anders

Bij iets onvoorspelbaars en intens als Tabernanthe iboga ben je echt een darwin award waard als je na een kleine testdosis denkt klaar te zijn voor een onbekende, hoge (mogelijke over-) dosering.

Sinds wanneer is DHP uberhaupt een plek om ondoordachte adviezen te geven?

Ga jij maar weer in een hoekje zitten schaterlachen ESD :baby:

#38 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 10 September 2011 - 12:24 AM

Hoe ga je weten in welke range je best doseert? Heb je nog nooit internet gebruikt daarvoor? DHP, Erowid, Bluelight...
pfff, negatieve vibes trouwens jij
omgekeerd gaat ook

#39 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 10 September 2011 - 07:08 AM

^ ja sorry, maar ik zie de laatste tijd nogal veel slecht advies over dit soort weinig gebruikte en onvoorspelbare substanties en kan het niet echt hebben.

Welke 'range' je zit kom je achter door rustig te dosering. Tuurlijk is info die je vindt een guideline, maar dat betekend niet dat je meteen een 'volle lading' moet nemen.
Dat is simpelweg idiocy, en dat proberen we toch echt wel te voorkomen op DHP.
En ik begrijp dat jij zelf ook 0 ervaring hebt met ibogaine, dus om dan zulk advies te geven vind ik erg raar.

Laatst was er ook iemand op de chat die, toen iemand vroeg of psychedelica te gebruiken zijn voor mensen die verslavingsgevoelig zijn, ook maar ibogaine ging aanraden omdat die vond dat de persoon in kwestie het wel kon gebruiken. Ook al had deze persoon zelf totaal geen ervaring met het middel.
Dat soort dingen zijn gewoon non-advies waar je mensen totaal niet mee helpt of gewoon de compleet verkeerde richting in stuurt.

Van wat ik als 'richtlijn' zo even snel zie op bijv. erowid is dat mensen meestal 4 tot 10 en heel soms 20x de dosering van Macaco gebruiken, maar hier zitten ook extreem heftige en 30+ durende ervaringen tussen.
Lijkt mij dus dat hij al erg in de richting van 'volle' lading aan het gaan is en gezien de aard van het goedje het beste in rustige stappen van z'n vorige dosis kan opbouwen.

Ook zeker gezien er zo weinig info over op het board is lijkt me een aandachtige studie naar de effecten ook alleen maar een heel stuk interessanter dan dat we ineens een bad-trip report van een 'volle dosis' (10-20 gram ofzo?) zien verschijnen.

Persoonlijk zie ik mijzelf ook niet snel iboga gebruiken, hoewel ik al wel vaker mensen met positieve ervaringen er over heb gehoord.
Deze deden het wel altijd in een gecontrolleerde setting, in een support groep waar bijv. ook verslaafden werden behandeld (ook al waren ze zelf niet verslaafd).
Dit is natuurlijk ook een heel andere en stuk veiligere setting dan wanneer je in je eentje aan het experimenteren bent.

@ macaco: veel succes en ik ben benieuwd naar je bevindingen :)

#40 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 10 September 2011 - 06:54 PM

De volle lading, mhh dat is 'breaking open the head'. Tussen de 30 en 50 gram. Die neem je over periode van 24+ uur in, afhankelijk van hoe je lichaam reageert. Als het echt niet meer oraal gaat, dan kun je ook anaal verder doseren. Iboga is geen schoondheidskuurtje.

Het doel is bepaalde programmeringen te hacken, negatieve imprints etc. Dat is Iboga's heilzame effect heb ik begrepen. Om daar te komen kun je eerst rustig tot een paar gram opbouwen en dan evt een ceremonie doen (in Nederland meestal niet de volle mep). Misschien dat 10 tot 15 gram ook thuis kan, met sitter danwel. Maar daar moet je wel een nacht om te doseren en een dag om uit te trippen voor nemen (en minstens 1 dag vasten van te voren).

Geen hapklare truffels uit een bakje dus...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users