Jump to content

Photo

DHPedia Meehelpen?mensen gezocht mensen gezocht

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#1 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 01 May 2007 - 07:58 PM

Beste Leden,

Zoals jullie al weten is het FAQ gedeelte van DHP behoorlijk dood, er gebeurt helemaal niks meer in en het is geen fijne omgeving om aan FAQ's te werken.

Nu gaan we binnenkort van start met de Beta DHP Wiki. Dit geweldige project zal geleid worden door Dreamer, hij zal ook in de toekomst de Administrator zijn van het Wiki gedeelte. Nu zoeken we mensen die graag DHP helpen en ook veel mogelijkheden zien in een Wiki voor DHP. Met FAQ's en andere algemene informatie over drugs > like erowid maar dan in het Nederlands.

Aangezien we dit prof willen gaan opzetten gaan we dus eerst een tijd testen en opbouwen, dus er zal een select groepje toegang krijgen tot dit project.

We zoeken:
content makers
content overzetters > van oud naar nieuw gedeelte
users testers > mensen die gewoon testen hoe het allemaal werkt

------------------
Misschien in de toekomst ook Moderators, die geplaatste content kunnen verplaatsen en dergelijke. Nou in ieder geval is dit weer een mooi project dat inderdaad alleen van de grond af komt als jullie meehelpen!

Dus meld je hier in dit topic aan!!!!

We zullen regelmatig aanvullende informatie hier neerzetten en binnenkort zal ik ook een privegedeelte voor de Wiki usergroep aanmaken.

Dreamer een beetje ok zo? (verander wat je wilt)

Edited by Poelster, 23 December 2009 - 04:21 PM.

"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#2 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 02 May 2007 - 07:53 AM

count me in for tester!
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#3 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 02 May 2007 - 08:08 AM

Ik wil sowieso wel testen en een (paar) wiki's moderaten ook wel.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#4 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 02 May 2007 - 08:09 PM

Voorlopig ben ik ook bereid te testen, maar ik denk niet dat ik toekom aan het maken van content. Maar mischien dat dat zodra de zomer vacantie begonnen is wel anders ligt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#5 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 06 May 2007 - 01:42 PM

content overzetters wil zeggen faq's ombouwen naar wiki?

ik wil eigenlijk wel iets actiefs doen hier, maar houd nog even een slag om de arm door te zeggen dat ik niet weet hoeveel tijd t gaat kosten en hoeveel tijd ik kan vrijmaken.

maar testen moet iig wel lukken ;)
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 06 May 2007 - 02:30 PM

Conent makers, wil dat zeggen dat zelf de stukken schrijven er voor?

Die taak zou ik wel voor een gedeelte op me willen nemen, alleen zoals denk ik een groot deel van de members hier ben ik nu in de laatste weken van mijn school periode en die is altijd druk.

dus als je misschien een iets beter omschrijving van deze taak zou kunnen geven.

maar als ik dus over een paar weken vrij ben wil ik hier best wat tijd in stoppen, omdat ik het echt een super idee vind. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 06 May 2007 - 04:19 PM

Het voordeel van een wiki-ish systeem is dat er meerdere personen aan eenzelfde stuk kunnen werken.
Ik weet nog niet zeker wat voor type wiki-software we gaan draaien, dus wat voor mogelijkheden we gaan krijgen. De bedoeling is in ieder geval om zo een stuk sneller vooral meer 'content' (faq's, growteks etc.) naar buiten het board te dragen.

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 May 2007 - 03:23 PM

content makers?
het geniale van een wiki is juist dat iedereen content mag aanmaken en veranderen.

[edit]papoewa[/edit]

Edited by Bunzerr, 24 May 2007 - 12:57 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 14 May 2007 - 06:59 PM

^ Bunzerr wilde geloof ik wel eerst wat mensen "aanstellen" om faq's e.d. over te zetten en wat beginselen te maken. En ook een wiki heeft mods nodig. Later kunnen er accounts aangemaakt worden voor members die er tjd en moeite in willen steken.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zomaar iedereen (ook van buiten het board) op de wiki dingen kan gaan editten/toevoegen.

#10 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 14 May 2007 - 07:33 PM

Ik heb t ook in een pm aan bunzerr gemeld gister, net als poelie etc heb ik nu even geen tijd maar wil ik in de zomervakantie graag tijd besteden aan het maken van content, zoals het vertalen naar het nederlands van faq's.

Ik denk dat dreamer gelijk heeft door te zeggen dat het verstandig is niet iedereen toegang tot het editten van de wiki te geven. Nu verwacht ik geen fok of partyflock verhalen maar het is wel belangrijk om de juiste info te verspreiden.
Dit is dope!

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 14 May 2007 - 08:01 PM

heb thuis nog een bijna-helemaal-vertaalde dangerous combi faq van bluelight liggen... dus, begin daar eerst maar niet aan. :blink:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 May 2007 - 10:10 PM

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zomaar iedereen (ook van buiten het board) op de wiki dingen kan gaan editten/toevoegen.

kansloos, de hele bedoeling van zo'n wiki is dat iedereen kan vrijelijk kan editten.
natuurlijk krijg je wat vandalisme maar dat kan je eenvoudig verwijderen (alle versies worden opgeslagen).
en vandalen kan je natuurlijk ook bannen.
jammer dat je niet in het idee gelooft maar je heet niet voor niets de crooked hippie.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 14 May 2007 - 10:14 PM

Ik vind de voorwaarde dat je lid moet zijn van het forum helemaal niet zo raar.

#14 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 May 2007 - 11:46 PM

nee, dat zou de slagingskans van deze wiki drastisch verlagen en mensen die geinteresseerd zijn in de wiki melden zich dan toch wel aan op dhp (hey leuk vers bloed!)

#15 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 15 May 2007 - 01:42 AM

Psychonaut.com is ook bezig met een wiki. Ben daar geen lid though, het niveau is er een stuk lager dan op DHP :blink:

Als we een wiki van hoge kwaliteit willen lijkt het me toch beter om het members-only te maken.

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 May 2007 - 09:30 AM

het lijkt me juist belangrijk dat zoveel mensen de informatie kunnen zien en kunnen aanpassen.
als het member only word, komt er ook waarschijnlijk niet veel info in de wiki, kijk maar naar de FAQ gedeelte nu, iedereen wil wel meehelpen maar echte content aanleveren doet men niet.

En als het member only word help ik liever aan wikipedia zelf mee (waar ik ook al wat voor heb geschreven en ge-edit).

#17 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 15 May 2007 - 10:19 AM

Ik ben even de mogelijkheden van IPBWiki aan het uitzoeken http://www.ipbwiki.c..._with_MediaWiki

Ik ben het met Mind eens en ook met de andere, we zullen kijken welke tussenoplossingen hierbij liggen. Wiki moet mensen aantrekken maar misschien zijn de mogelijkheden van IPBwiki zo goed dat als je je aanmeld voor wiki automatisch ook op het forum kan.

Naja Mind kijk jij er met je spleetogen ook maar eens naar, want ik met me schele koeienkop zie soms niet precies waar het om gaat. (vertaling, ik ben nu te druk bezig met andere poep).

:blink:
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

#18 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 15 May 2007 - 01:01 PM

het lijkt me juist belangrijk dat zoveel mensen de informatie kunnen zien en kunnen aanpassen.
als het member only word, komt er ook waarschijnlijk niet veel info in de wiki, kijk maar naar de FAQ gedeelte nu, iedereen wil wel meehelpen maar echte content aanleveren doet men niet.

En als het member only word help ik liever aan wikipedia zelf mee (waar ik ook al wat voor heb geschreven en ge-edit).

Ik ben het geheel eens met Mind in deze. Ik denk dat mensen met een anti-drugs standpunt ook mee moeten kunnen editten (WAT?!?!?!), om de simpele reden dat de kans dan groter is dat je je Wiki objectief houdt. Ik heb vaak het gevoel dat men hier (incluis mijzelf) toch iets te vaak met een grote roze zonnebril naar drugs kijkt, en dat komt niet omdat de zon schijnt, of omdat grote roze zonnebrillen nu toevallig hip zijn. Vandalisme kun je door goede admins uitsluiten, kijk maar naar Wikipedia, daar lukt het ook aardig. Als je duidelijke regels stelt en IPs kunt bannen van het editten, dan lijkt het me geen probleem om al deze content vrij-editbaar te maken. Als je het alleen voor DHP-ers editbaar maakt, dan krijg je weer zo'n elitair gedoe.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 15 May 2007 - 01:40 PM

Ik denk dat mind en boetz gelijk hebben.

in het begin zal het denk ik vaker foutive info worden geadd, maar als alle 'mainstream' info er op staat dan zal er wss alleen worden geadd door mensen die er echt verstand van hebben. en dus goede info worden toegevoegd.

maar dan is een goed mod team echt de belangrijkste schakel naar een succesvolle wiki

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 15 May 2007 - 02:10 PM

Ik ben ook voor toegang voor iedereen. Vrijheid van info is niet voor niets een hoeksteen van de democratie. Censuur helpt de vermeerdering van informatie nooit, en mensen uitsluiten is ook een vorm van censuur. Maar goede mods om vervuiling te voorkomen moet dan natuurlijk wel.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users