Jump to content

Photo

paddos's + klassieke muziek

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 06 December 2006 - 12:46 AM

tijdens de nazit van mijn vorige trip met een vriend op het idee gekomen om bij de volgende trip ipv de gebruikelijke infected mushrooms enz. eens klassieke muziek te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben bijvoorbeeld benieuwd welke stukken geschikt zijn en of het goed samen gaat met een bepaalde soort paddo's. Heb het zelf nog nooit gedaan.

#2 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 06 December 2006 - 08:52 AM

mmm, ik vind dit een interessante vraag. Ik zou zelf niet voor opera gaan, maar meer voor louter instrumentaal. Ik kan je zelf de volgende dingen aanraden:
  • J.S. Bach
    • Toccata and fugue in D Minor (een heel complex orgelnummer, waarbij vele melodieen door elkaar gespeeld worden.
    • Air on a G String (ongetwijfeld Bach's meest populaire nummer, erg relaxt, erg toegankelijk,)
    • Brandenburg Concertos (Bach's beroemde concerten, erg mooi, maar misschien niet ideaal voor een trip, alhoewel ze niet 'donker' zijn)
  • Ludwig van Beethoven
    • 9e symphonie de 4e beweging, of helemaal. (een erg mooi thematische symphonie, waarop ook het Europese volkslied is gebaseerd)
    • 5e symphonie van Beethoven (TADADA-DUM, wie kent 'm niet)
  • Igor Stravinsky
    • Le Sacre du Printemps (eng: Rite of Spring, een wat moderner stuk (begin vorige eeuw), waarbij thema's heel mooi uitgelicht worden, erg dynamisch)
    • l'Oiseau de Feu (eng: The Firebird, wederom een mooi stuk van Stravinsky)
  • Pjotr Il'yich Tchaikovsky - Nutcracker suite (een lekker toegankelijk vrolijk stuk)
  • Sergei Prokofiev - Love for Three Oranges (een mooi en rustig nummer. Zou ik heel hard op kunnen spacen, jammer genoeg wel kort)
  • Edvard Grieg - In The Hall Of The Mountain King (heel bizar versnellend nummer, kan wellicht wat zwaar vallen met paddo's)
  • Modest Mussorgsky - Night on A Bald Mountain (erg geschikt nummer, wel een tikje donker, maar door een sterke emotionele lading en afwisselende opzwepende melodieen een soort Infected Mushroom van de klassieke muziek :) )
  • Dmitry Shostakovich - Symphonie 5 de 4e beweging (Opzwepend nummer, met veel verschillende emotie erin, goed krachtig)
Je kan ook Disney's Fantasia opzetten, maar daar zitten al een aantal van deze nummers in. Mijn favorieten in deze zijn Toccate and fugue van Bach, de 9e van Beethoven, Le Sacre du Printemps van Stravinsky, Love for Three Oranges van Prokofiev en Night on A Bald Mountain van Mussorgsky.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 06 December 2006 - 09:00 AM

Twee trips in de duinen hadden we een radio mee, en de enige muziek die te pruimen is die daar te horen is, zijn toch wel de klassieken (helemaal als je aan het trippen bent). Levert erg leuke taverelen op. Toen er een of ander kakstel langwandelde wisten ze niet wat ze zagen, zo'n stel wazig lui met klassieke muziek op. De jeugd van tegenwoordig :)

Maargoed, ik ben er best vaak voor om klassieke muziek op te zetten, alleen zijn me tripgenoten het er vaak niet mee eens.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 ZomMes

ZomMes

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 167 posts

Posted 06 December 2006 - 09:24 AM

Beethoven vind ik helemaal niks. Bach gaat wel. Te weinig leven in het werk van die twee.

Mozart heeft mij weleens betere tijden bezorgd tijdens het trippen. Chopin ook. De piano-concerten van Rachmaninov zijn ook erg mooi.

Maar ik ga toch liever voor de jazz oid.

#5 prisonbound

prisonbound

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 06 December 2006 - 03:30 PM

mmm, ik vind dit een interessante vraag. Ik zou zelf niet voor opera gaan, maar meer voor louter instrumentaal. Ik kan je zelf de volgende dingen aanraden:

• J.S. Bach
    • Toccata and fugue in D Minor (een heel complex orgelnummer, waarbij vele melodieen door elkaar gespeeld worden.
    • Air on a G String (ongetwijfeld Bach's meest populaire nummer, erg relaxt, erg toegankelijk,)
    • Brandenburg Concertos (Bach's beroemde concerten, erg mooi, maar misschien niet ideaal voor een trip, alhoewel ze niet 'donker' zijn)
  • Ludwig van Beethoven
    • 9e symphonie de 4e beweging, of helemaal. (een erg mooi thematische symphonie, waarop ook het Europese volkslied is gebaseerd)
    • 5e symphonie van Beethoven (TADADA-DUM, wie kent 'm niet)
  • Igor Stravinsky
    • Le Sacre du Printemps (eng: Rite of Spring, een wat moderner stuk (begin vorige eeuw), waarbij thema's heel mooi uitgelicht worden, erg dynamisch)
    • l'Oiseau de Feu (eng: The Firebird, wederom een mooi stuk van Stravinsky)
  • Pjotr Il'yich Tchaikovsky - Nutcracker suite (een lekker toegankelijk vrolijk stuk)
  • Sergei Prokofiev - Love for Three Oranges (een mooi en rustig nummer. Zou ik heel hard op kunnen spacen, jammer genoeg wel kort)
  • Edvard Grieg - In The Hall Of The Mountain King (heel bizar versnellend nummer, kan wellicht wat zwaar vallen met paddo's)
  • Modest Mussorgsky - Night on A Bald Mountain (erg geschikt nummer, wel een tikje donker, maar door een sterke emotionele lading en afwisselende opzwepende melodieen een soort Infected Mushroom van de klassieke muziek :) )
  • Dmitry Shostakovich - Symphonie 5 de 4e beweging (Opzwepend nummer, met veel verschillende emotie erin, goed krachtig)
Je kan ook Disney's Fantasia opzetten, maar daar zitten al een aantal van deze nummers in. Mijn favorieten in deze zijn Toccate and fugue van Bach, de 9e van Beethoven, Le Sacre du Printemps van Stravinsky, Love for Three Oranges van Prokofiev en Night on A Bald Mountain van Mussorgsky.

:) hier kan ik wat mee!
zal er binnenkort eens voor gaan zitten en wat muziek verzamelen, ben erg benieuwd.

#6 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 07 December 2006 - 08:47 AM

Trouwens, Arvo Pärt is ook mooie muziek.

#7 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 07 December 2006 - 03:57 PM

Beethoven vind ik helemaal niks. Bach gaat wel. Te weinig leven in het werk van die twee.

Mozart heeft mij weleens betere tijden bezorgd tijdens het trippen. Chopin ook. De piano-concerten van Rachmaninov zijn ook erg mooi.

Maar ik ga toch liever voor de jazz oid.

Tja, ik ben geen fan van Mozart, vandaar dat hij er niet tussen stond. Chopin is inderdaad ook wel goed en Rachmaninov is denk ik ook wel te pruimen.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#8 Le Maniaque

Le Maniaque

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 71 posts

Posted 11 December 2006 - 08:23 PM

phillip glass is wel relaxt om op te trippen met paddestoelen

#9 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 11 December 2006 - 09:02 PM

ouwe mike oldfield

enige keer dat ik muziek had bij paddo's was o.a. Ommadawn en Platinum

verder ook Cydonia van Orb en nog wat dingen

heb 1 keer Bach (brandenburg concerten) geluisterd met DXM maar dat klonk toen als vage computermuziek ofzo.. heel abstract iig!

Wat een keer bij lachgas en pure wiet heel goed viel: Canto Ostinato in de versie voor 2 piano's, "gecomponeerd" door Simeon ten Holt.

heeel fijn minimalistisch cdtje is dat... hier een rm-sample van de 4-piano versie, maar die is 3 cd's lang en dan wordt t wel een heeeele lange zit :( ow wacht en hier het thema ervan dat dus steeds terugkomt en door elkaar heen wordt gespeeld en over elkaar heen etc. geeft goeie indruk.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#10 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 11 December 2006 - 09:36 PM

Ik vind de finale uit de 9de symfonie van beethoven, wel de lange versie met opera is echt super bij het trippen.
Lush Indoles..

#11 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 December 2006 - 08:56 AM

^Als je je dan maar niet als een of andere alex gaat wanen :(

#12 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 12 December 2006 - 04:20 PM

Ik vind de finale uit de 9de symfonie van beethoven, wel de lange versie met opera is echt super bij het trippen.

Dat is de 4e beweging...
Rust in vrede Toasted.

#13 koko

koko

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 05 March 2007 - 05:36 PM

ha vind klassieke muziek bij een trip echt heel goed te doen ook film muziek is erg leuk het geeft mij vaak het gevoel dat je in een verhaal zit met hele mooie, spannede en grappige momenten.

tip je hebt bij de action een cd box met 40 klassieke cd's met alle bekende componisten voor maar 14 euro erg tof heb er zelf al heerlijk op getript :huh:
la la la hopjes vla

#14 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 02 April 2007 - 07:31 PM

De Goldbergvariaties van Bach vind ik erg mooi, diepe spiralen van melodieën. The Planets van Gustav Holst lijkt me ook erg mooi om op te trippen, nog niet gedaan though.

#15 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 10 April 2007 - 10:14 AM

Ik hou zelf meer van klassieke Indiaase muziek als ik aan het trippen ben...
The mind is a jungle.

#16 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 10 April 2007 - 02:54 PM

Bach en zijn zieke fuga's doen anders ook echt wonderen! :)

#17 Mindtravel

Mindtravel

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 120 posts

Posted 09 May 2007 - 03:31 PM

Symphony No 9. (Scherzo) Ludwig van Beethoven (L)
The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind [Freud]

#18 TheScorp

TheScorp

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 15 June 2007 - 05:12 PM

Ik had een keer tijdens een trip Enya aangezet. Op mijn kamer helemaal in het donker. Zo'n mooie taferelen heb ik nog nooit op mijn plafond gezien :)

#19 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 15 June 2007 - 08:20 PM

Ik heb eens kort stukje van de Mattheus Passion van Bach geluisterd tijdens een trip. Wow, wat gaaf. Bach's muziek is zo geniaal gelaagd. En de koorstukken die er in zitten, perfect!

#20 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 16 June 2007 - 02:51 PM

Ik zou alleen heel snel moeten denken aan de verschrikkelijk nare kruisiging. Ik heb op ket al een keer een vet grote jezus aan het kruis gezien, in een soort tunnel van kleine kruizen (met de lord himself eraan). Dat was best freaky, maar wel echt mooi.
Rust in vrede Toasted.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users