Jump to content

Photo

Hoe weet ik hoeveel ik moet nemen (paddos)

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#41 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 15 August 2013 - 06:48 PM

Misschien is koken niet het juiste woord, maar naar mijn weten is er wel degelijk een verschil in temperatuur als je het water heel rustig en zachtjes ziet borrelen of wanneer het keihard aan het koken is. Als een pan met water op vol vuur staat verdampt het toch ook een stuk sneller dan wanneer het op laag vuur staat? Als het een beetje aan het sudderen is en er af en toe wat bubbels naar de oppervlakte komen is het volgens mij minder dan 100 graden (of is het water in ieder geval niet overal 100 graden). Maar of het iets uitmaakt voor de potentie van je thee? Waarschijnlijk niet inderdaad.

Gister trouwens 10,5 gram zo'n 20 minuten op zacht vuur 'gekookt' en met zijn tweeën opgedronken. Hallelujah! :crazypilot:

Ik zet er ook altijd thee van, maar ik pleur de kleine stukjes in een theekopje, theezakje erbij en water erover, 20 minuten laten staan, werkt altijd prima.

Heeft het nog voordeel om ze zo lang te koken? 

#42 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 204 posts

Posted 21 August 2013 - 03:23 PM

Waarom kauwen we tegenwoordig niet gewoon lekker op die gedroogde paddo's? Als ze goed gedroogd zijn is dat heerlijk en ik moet toch zeggen uit eigen ervaring dat ik dan de trips het prettigs voel opkomen als ik ze gekauwd heb. Maar is natuurlijk geheel persoons gebonden.

Hoeveel je moet nemen blijft altijd moeilijk. Daar komen namelijk zoveel factoren bij kijken. Heb je veel of weinig gegeten van te voren, hoe uitgerust ben je, hoe voel je je, hoe is je setting sitting, is het licht of donker enz etc en nog veel meer.

Ik heb wel eens heel hard getrip op 3 gr en terwijl ik toen een maand daarvoor van de zelfde flush (eigen kweek) van 4,5 gr  minder goed tripte. In het algemeen weet je wat je te wachten staat als je 2 of 3 gr neemt maar toch kan het door de zojuist beschreven factoren toch behoorlijk verschillen.

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users