Jump to content

Photo

Hoe weet ik hoeveel ik moet nemen (paddos)

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#21 Enigmatic

Enigmatic

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 102 posts

Posted 13 June 2007 - 08:45 PM

Jullie vergeten iets belangrijk hier, die vla, , heb je daar paddestoelen bij gedaan toen ie nog nie klaar was? Hitte boven de veertig graden Celcius vernietigt de werkzame stoffen in de paddestoelen... Met die thee toch hetzelfde sprookje, niet? Of vergis ik me volledig?

#22 TheScorp

TheScorp

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 14 June 2007 - 07:33 AM

Ik heb tot nu toe nog altijd thee van mijn paddo's gezet. dus dat is paddo's erin koken en daarna laten trekken en laat me zeggen het zijn nog altijd goede trips geweest. (plafonds die in water veranderen en niet zomaar wat schaduwtjes die beginnen te dansen, dus....)

#23 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 14 June 2007 - 10:09 AM

Tja. Soms slaat de eerste trip gewoon niet aan. Was het de eerste keer voor jullie?

Thee zetten werkt prima. Ik zou het niet koken met de paddo's erin, maar op een treefje zetten en dan lekker 20 minuutjes laten trekken (is meer dan genoeg). psilocybine gaat pas kapot bij 250+ graden bij mijn weten, het is alleen een glijdende schaal: hoe warmer des te sneller ze kapot gaan. Rond de 90 graden zal er niet zoveel misgaan.

Misschien zijn jullie gewoon genaaid door de verkoper en hebben jullie chocoladevla met boschampignons naar binnen gewerkt.

In chocoladevla zit suiker en suiker gaat de werking van psilocybine tegen. Maar 15 gram zou voldoende moeten zijn om daardoorheen te pushen. Zeker als je nog gaat stapelen.
The mind is a jungle.

#24 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 14 June 2007 - 10:17 AM

Jullie vergeten iets belangrijk hier, die vla, , heb je daar paddestoelen bij gedaan toen ie nog nie klaar was? Hitte boven de veertig graden Celcius vernietigt de werkzame stoffen in de paddestoelen... Met die thee toch hetzelfde sprookje, niet? Of vergis ik me volledig?

Ja, je vergist je volledig. Het Merck index, zegt het volgende:

Psilocybine
MELTING POINT 220-228° C (Crystals from boiling water)
MELTING POINT 185-195° C (Crystals from methanol)

psilocine
MELTING POINT 173-176° C (plates from methanol)

bron

Dus als het smeltpunten al boven de 173° C liggen, zal het niet kapot gaan boven de 40° C.

In chocoladevla zit suiker en suiker gaat de werking van psilocybine tegen. Maar 15 gram zou voldoende moeten zijn om daardoorheen te pushen. Zeker als je nog gaat stapelen.

En dat is ook een mythe. Het is het aloude sprookje dat de trip ophoudt na suikerwater of vitamine C. Het is hoogstens een placebo, en dat werkt natuurlijk ook enigszins. Maar wat ik in de lektuur uit je jaren 60/70 vaak terug zie is dat ze suiker namen om lichamlijk ongemak van het vasten tegen te gaan. Een sugarrush, versterkt door je erg gevoelige trippende gevoel, zorgt er voor dat je je weer wat lekkerder voelt. En dit verhaal is uiteindelijk uitgemondt in de mythe dat suiker en vitamine c je trip stopt.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#25 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 14 June 2007 - 10:22 AM

In chocoladevla zit suiker en suiker gaat de werking van psilocybine tegen.

Mag ik vragen waar je dit op baseert?

[edit] idd wat Dreadmanneke hierover te zeggen heeft :)

#26 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 14 June 2007 - 10:39 AM

En dat is ook een mythe. Het is het aloude sprookje dat de trip ophoudt na suikerwater of vitamine C. Het is hoogstens een placebo, en dat werkt natuurlijk ook enigszins. Maar wat ik in de lektuur uit je jaren 60/70 vaak terug zie is dat ze suiker namen om lichamlijk ongemak van het vasten tegen te gaan. Een sugarrush, versterkt door je erg gevoelige trippende gevoel, zorgt er voor dat je je weer wat lekkerder voelt. En dit verhaal is uiteindelijk uitgemondt in de mythe dat suiker en vitamine c je trip stopt.

Okee. Cool. Dat opent een heel scala aan nieuwe recepten... :)

Ik heb echter wel het gevoel dat als ik iets eet met de paddo's dat het dan minder snel aanslaat omdat je maag meer te verwerken heeft en ook dat het dus langzamer naar de piek toegaat, waardoor (omdat de psilocybine-opname meer uitgespreid is over de tijd) de piek ook minder hoog zal zijn. Weet niet of dit ondersteund wordt door onderzoek, maar dit zegt mijn gevoel...

En een suikerroes is voor mijn gevoel niet echt een positief gevoel, maar goed, daar gaat het niet over.

Een vriendin van mij ging een keer bijna bad en heeft toen water in haar gezicht gegooid: hielp prima! Daarna een hele fijne trip gehad. Placebo werking zou dus zeker kunnen.
The mind is a jungle.

#27 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 14 June 2007 - 11:53 AM

Ik heb echter wel het gevoel dat als ik iets eet met de paddo's dat het dan minder snel aanslaat omdat je maag meer te verwerken heeft en ook dat het dus langzamer naar de piek toegaat, waardoor (omdat de psilocybine-opname meer uitgespreid is over de tijd) de piek ook minder hoog zal zijn. Weet niet of dit ondersteund wordt door onderzoek, maar dit zegt mijn gevoel...

Maar dat is ook gewoon common sense, des te minder er in je maag zit, des te makkelijk haalt je maag de werkzame stoffen uit datgene wat wel in je maag zit. En als je het dus in thee verwerkt, en bijna alle werkzame stoffen in het water zitten opgelost, wordt het nog sneller opgenomen, omdat het niet eerst uit de paddestoelen moet komen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#28 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 14 June 2007 - 12:43 PM

Maar dat is ook gewoon common sense, des te minder er in je maag zit, des te makkelijk haalt je maag de werkzame stoffen uit datgene wat wel in je maag zit. En als je het dus in thee verwerkt, en bijna alle werkzame stoffen in het water zitten opgelost, wordt het nog sneller opgenomen, omdat het niet eerst uit de paddestoelen moet komen.

Precies. Naar mijn idee geeft een trip van paddosoep ook minder pieken en dalen maar juist meer een grote boog. Mijn trips waar ik paddo's gewoon direct heb gegeten hadden een meer schommelend karakter.
Maar het waren alleen de eerste trips waar ik ze nog niet door de soep gooide, dus wat dat betreft is het ook niet helemaal goed te vergelijken smile.gif
The wisest mind has something yet to learn

#29 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 14 June 2007 - 01:45 PM

Naar mijn idee geeft een trip van paddosoep ook minder pieken en dalen maar juist meer een grote boog.

Ik neem aan dat je het hier over een regenboog hebt.
Maar alle gekheid op een stokje: volgens mij verandert er niet zoveel aan de manier waarop paddo's werken als je ze door je eten gooit, ze worden hoogstens wat minder snel opgenomen, wat voor een smoothere coming-up zal zorgen.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#30 Enigmatic

Enigmatic

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 102 posts

Posted 15 June 2007 - 11:12 AM

Dan zat ik serieus verkeerd, mijn excuses :)
Dan weet ik het niet zeker...

#31 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 17 June 2007 - 12:42 PM

gewoon opeten die handel, het is geen kookboek hier. rauw of gedroogd maakt niet uit, en als je niets merkt meer eten. Bizar verhaal, ik zou wel gaan klagen als je niets merkt van een halve portie! Kan de shop de supplier weer een veeg geven over zijn kwaliteit.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#32 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 06 August 2013 - 11:38 PM

Je weet nooit hoeveel paddo's je moet nemen, maar er zijn wel richtlijnen voor verschillende soorten paddo's. Als doseringen binnen de richtlijn geen of weinig effecten hebben is dat vervelend, maar op zich niet raar. Paddo's zijn natuurproducten.. en in de natuur is niets hetzelfde. Elke portie paddo's verschilt net iets van de andere portie in werkzame stof. Het uiterlijk van de paddo's zegt jammergenoeg niet veel...

Wat je zou kunnen doen om er wat meer grip op te krijgen:

- verdeel portie paddo's niet op het oog, maar probeer ze altijd af te wegen op een weegschaal. Een goedkope weegschaal heb je al voor 20 euro. Als je geen weegschaal hebt, ga dan naar een apotheek en vraag of het daar afgewogen kan worden. Het gaat tenslotte om verantwoord/ veilig experimenteren. Van meten tot weten.

-  Koop een schrift van 1 euro en schrijf op voor elke keer dat je paddo's gaat nemen (of een andere drug) wat voor soort paddo je neemt, de hoeveelheid die je inneemt, de tijd van inname en hoelang de effecten aanhouden. Uiteraard kun je ook meer schrijven, maar ik bedoel het niet als tripreport. Alleen al door opschrijven van deze simpele zaken leg je voor jezelf een strucuur op. Je maakt een geheugensteun voor de volgende keer dat je paddo's neemt. Het geeft je inzicht in waar je mee bezig bent. Kost weinig tijd en geeft meerwaarde... 

- paddo thee drinken heeft het voordeel dat je de paddo's niet hoeft te eten, maar het nadeel dat je nooit weet 'hoeveel' van de werkzame stof je binnen krijgt... als je de paddo's erbij eet heb je misschien een beter vergelijk voor volgende keren.

#33 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 07 August 2013 - 08:41 AM

Way to revive een meer dan zes jaar oud topic. Zombiestyle.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#34 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 07 August 2013 - 02:26 PM

tja waar is iedereen nu? :D

OT: paddo's verpoederen in een koffiemolen, en dat afgewogen per gram in chocolade bonbons stoppen. Werkt feiloos, je weet altijd ongeveer aan wat je je kan verwachten.

omgekeerd gaat ook

#35 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 07 August 2013 - 02:40 PM

lol.. zombiestyle.. het is een nobel streven ;) De bob bons nog niet geprobeerd, maar klinkt wel de moeite waard. Het is al een paar jaar geleden dat ik ze voor het laatst gehad heb. De smaak was iig nooit om over naar huis te schrijven... elke keer was het weer wennen ...

#36 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 07 August 2013 - 03:11 PM

Trekken an sich kan ook geen kwaad, alleen niet in kokend water.

Je moet het water koken, in een glas doen even wachten tot het niet meer kookt en dan je shroomz erin (in mootjes gehakt). Even roeren, kwartiertje laten staan met theemuts erover zo dat het niet té snel afkoeld, anders zit je lauwe thee te drinken.

Nog nooit shroomz of truffels van een smartshop gehad die niet werkten, met cactus van de smartshop daarintegen wel slechte ervaringen.

Om op je vraag terug te komen, hoeveelheid is naar mijn mening sterk afhankelijk van de soort maar ook van de batch.

Mexicaantjes: 1,5 gram droog

hawaijaantjes: 1 gram droog

Moet zeggen dat ik ook na meerdere trips op 1 of 1,5 gram nog prima kan trippen!

Mijn eigen eerste keer was trouwens 4,5 gram droog, waren meteen wel de beste visuals van al m'n trips en ik vond het mentaal eigenlijk niet eens veel zwaarder. Toch raad ik dat NIET aan als je nog niet weet hoe je erop reageert!

Natte paddo's geen ervaring mee.

Chocolaatjes ervan maken werkt ook prima, wel goed afwegen en onthouden (opschrijven) hoeveel erin zit. Ik ken 2 luitjes die zo een hele cake hadden opgegeten waar achteraf de gehele oogst van de bereider in bleek te zitten...

#37 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 08 August 2013 - 10:19 AM

Paddenstoelen kun je prima 20/30 minuten zachtjes koken. Hard koken is volgens mij zelfs ook geen groot probleem. Het zou kunnen dat er iets van de werkzame stoffen verloren gaat, maar veel is het naar mijn ervaring zeker weten niet. Tegenwoordig gooi ik meestal een 2/3 gevulde mok per persoon in een pan, doe ik de paddenstoelen er redelijk grof gesneden bij, en kook ik het dan voor 20/30 minuten zacht. Uiteindelijk hou je dan nog ongeveer de hoeveelheid van één grote slok per persoon over. En dat werkt helemaal prima. Eventueel nog een beetje honing erbij, maar ik vind die smaak tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer vies. Mogelijk omdat er in het verleden meer weerstand (=angst) bij kwam kijken. Iets waar ik tegenwoordig veel minder last van heb.

#38 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 08 August 2013 - 11:27 AM

Wat is in hemelsnaam het verschil tussen hard en zacht koken? De temperatuur is toch altijd zo'n 100 graden Celsius als 't water kookt?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#39 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 08 August 2013 - 10:22 PM

Eventueel nog een beetje honing erbij, maar ik vind die smaak tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer vies. Mogelijk omdat er in het verleden meer weerstand (=angst) bij kwam kijken.

Die angst klinkt bekend... daarna kun je niet meer terug en je kunt best misselijk worden van t spul

ps. bij hard koken is de vloeistof iets minder visceus :P

#40 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 09 August 2013 - 06:13 PM

Misschien is koken niet het juiste woord, maar naar mijn weten is er wel degelijk een verschil in temperatuur als je het water heel rustig en zachtjes ziet borrelen of wanneer het keihard aan het koken is. Als een pan met water op vol vuur staat verdampt het toch ook een stuk sneller dan wanneer het op laag vuur staat? Als het een beetje aan het sudderen is en er af en toe wat bubbels naar de oppervlakte komen is het volgens mij minder dan 100 graden (of is het water in ieder geval niet overal 100 graden). Maar of het iets uitmaakt voor de potentie van je thee? Waarschijnlijk niet inderdaad.

Gister trouwens 10,5 gram zo'n 20 minuten op zacht vuur 'gekookt' en met zijn tweeën opgedronken. Hallelujah! :crazypilot:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users