Het veld in!Zijn dit kaalkopjes?
Posted 18 November 2006 - 07:03 PM
Posted 19 November 2006 - 07:20 PM

Het Groningse Platteland

Twee van de drie bakjes

Overzichtje

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 20 November 2006 - 12:52 PM
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 23 November 2006 - 11:40 AM

Meestal staan die grote exemplaren ook solitair of in kleine groepjes van maar 2 of 3 exemplaren.
If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not
Now I'm Ready to start
Posted 23 November 2006 - 05:54 PM
Thank you, the mdgt.
Posted 24 November 2006 - 01:16 PM
Posted 24 November 2006 - 07:40 PM
Wanneer je 70 stuks naar binnenkaant dan zou je moeten opstijgen. Vreemd dat je zo weinig effect had.
Heb je een sterke tolerantie ofzo?
Ik heb er een keer 80 in een keer gegeten en dat was ECHT to much to handle

If I was scared, I would
Now I'm Ready to start
Posted 25 November 2006 - 04:25 AM
Enne, van tolerantie is geen sprake, weinig getript lately.
Thank you, the mdgt.
Posted 26 November 2006 - 01:21 AM

Wanneer ik mestkaalkopjes zie dan zijn de puntige kaalkopjes meestal niet ver uit de buurt..

Psilocybe semilanceata giganticus..

Deze blauw verkleurende psilo kwam ik ook tegen, het is geen semilanceata.

Ik denk dat het psilocybe strictipes is.

If I was scared, I would
Now I'm Ready to start
Posted 26 November 2006 - 12:11 PM
Maar wat nog erger is: ik heb zelf deze weken geen tijd meer om de velden in te gaan. Inmiddels een drukke baan met veel reistijd...
Posted 20 September 2007 - 09:00 PM

ik in iedergeval maar zo als ik gelezen heb zal eerst het weer wat minder moeten worden,dus wat meer regen en wat lagere temeraturen.nu zag ik van de week een paar mooie gras velden waar ze schapen hebben staan,alleen was dit gras vrij hoog.heb ik ook kans ze hier te vinden en hebben jullie mischien nog tips voor me hoe te zoeken en waar ze over het algemeen in de velden staan?want dit is voor mij ook de eerste keer dat ik erop uit trek.maar hey eens moet de eerste keer zijn

Posted 20 September 2007 - 09:46 PM
heeft iemand algemene tips voor het vinden van stoeltjes, welke plekken, weersomstandigheden, misschien dat iemand een beschrijving van het uiterlijk der kaalkopjes kan geven, nog wat mooie foto's?
Lijkt me fijn lekker door de velden te banjeren...
Aan mijn appel
Bungelt een boom
Okboter
Posted 20 September 2007 - 09:58 PM

Dus ze zijn er maar het begint pas net.
Ik denk dat volgend weekend (niet komend) de kansen goed zijn.
Check vooral natuurgebieden met graslanden op zandgrond.
Suc6!
If I was scared, I would
Now I'm Ready to start
Posted 20 September 2007 - 10:23 PM
Nice. Hoe lang duurde het voordat je em spotte?
@
Die antwoorden staan allemaal in deze topucheeft iemand algemene tips voor het vinden van stoeltjes, welke plekken, weersomstandigheden, misschien dat iemand een beschrijving van het uiterlijk der kaalkopjes kan geven, nog wat mooie foto's?

Everyone join DHP, we will be great some day!
How are you above the structure?
Posted 21 September 2007 - 12:30 PM
Fantasties goeie brakke plukzondag gehad!
Heerlijk weer, zonnetje en het laatste veldje stond echt vol met psilo's. Ze stonden in de pollen, die laag gemaaid waren. Supermakkelijk te vinden, hebben dus in het laatste uurtje nog een goeie hoeveelheid geplukt.
Het Groningse Platteland
Laat ik nou ook net in Groningen wonen, waar spot je ze precies?
Wat betreft de hoeveelheden voor consumpties: 70 van die paddestoeltjes opeten?! Hoe komt het dat de hoeveelheden bij smartshoppaddo's zoveel lager zijn?
Posted 21 September 2007 - 12:39 PM
Hahaha, das voor jou een vraag en voor mij een weet.Fantasties goeie brakke plukzondag gehad!
Heerlijk weer, zonnetje en het laatste veldje stond echt vol met psilo's. Ze stonden in de pollen, die laag gemaaid waren. Supermakkelijk te vinden, hebben dus in het laatste uurtje nog een goeie hoeveelheid geplukt.
Het Groningse Platteland
Laat ik nou ook net in Groningen wonen, waar spot je ze precies?
Wat betreft de hoeveelheden voor consumpties: 70 van die paddestoeltjes opeten?! Hoe komt het dat de hoeveelheden bij smartshoppaddo's zoveel lager zijn?

Enne, je hebt er meer nodig omdat ze veel kleiner en lichter zijn. Daarbij zijn ze trouwens ook sterker qua psiloc(yb)ine/gewicht verhouding.
Thank you, the mdgt.
Posted 21 September 2007 - 01:05 PM
Wow prachtige oogst snaap! Dat moet een topveldje geweest zijn.
Ik ben er vandaag ook nog even op uit geweest , hier nog een paar pics
Hoort dit exemplaar ook bij de kaalkopjes/psychedelische stoeltjes? ik dacht vele van deze exemplaren in mijn achtertuin te hebben gezien....
Aan mijn appel
Bungelt een boom
Okboter
Posted 21 September 2007 - 02:33 PM
Posted 21 September 2007 - 02:34 PM
kijk wel echt uit voor je dat ding in je bek stouwt, want je wil geen giftige soort eten. Bij deze paddestoelen is het namelijk makkelijk je te vergissen.Hoort dit exemplaar ook bij de kaalkopjes/psychedelische stoeltjes? ik dacht vele van deze exemplaren in mijn achtertuin te hebben gezien....
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users