Jump to content

Photo

Het veld in!Zijn dit kaalkopjes?

• Please log in to reply
369 replies to this topic

#41 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 18 November 2006 - 07:03 PM

Mooi foto's, je ziet de vliegenzwam ook volop naast auto wegen en fietspaden staan.

#42 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 19 November 2006 - 07:20 PM

Fantasties goeie brakke plukzondag gehad! :) Heerlijk weer, zonnetje en het laatste veldje stond echt vol met psilo's. Ze stonden in de pollen, die laag gemaaid waren. Supermakkelijk te vinden, hebben dus in het laatste uurtje nog een goeie hoeveelheid geplukt.
Het Groningse Platteland
Posted Image
Twee van de drie bakjes
Posted Image
Overzichtje
Posted Image

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#43 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 19 November 2006 - 09:52 PM

Wow prachtige oogst snaap! Dat moet een topveldje geweest zijn.

Ik ben er vandaag ook nog even op uit geweest , hier nog een paar pics :)

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#44 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 20 November 2006 - 12:52 PM

Gaaf man! Wat me wel opvalt: bij jou zijn de paddestoelen over het algemeen een stuk groter dan bij mij... nu plukken wij de kleintjes ook wel, want tsja, anders plukt iemand anders ze... maar echte grote zoals op jouw foto's stonden er bij ons niet bij. How come?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#45 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 23 November 2006 - 11:40 AM

Ik denk dat het te maken heeft met de hoogte van het gras. Deze superexemplaren komen uit hoog vochtig grof gras. De paddestoel moet denk ik een hoop bouwstoffen en mycelium mobiliseren om tot boven het gras uit te kunnen komen. Er is een flinke dikke steel nodig en een in verhouding staande hoed is het gevolg :D Vochtigheid is denk ik ook een factor.
Meestal staan die grote exemplaren ook solitair of in kleine groepjes van maar 2 of 3 exemplaren.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#46 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 23 November 2006 - 05:54 PM

Overigens moet ik het volgende nog even opmerken: heb afgelopen maandag eerst 30, na een uur nog 10 en na nog anderhalf uur weer 30 geconsumeerd, met nogal teleurstellend weinig effect. Had misschien in eerste instantie wat meer moeten eten, maar niettemin is 30 een respectabel aantal... net tegen trippen aanzetten, er is niks irritanters!!

Thank you, the mdgt.

#47 Mindtravel

Mindtravel

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 120 posts

Posted 24 November 2006 - 01:16 PM

Ik ga denk ik even puur uit nieuwschierigheid vandaag ook even de velden in..
The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind [Freud]

#48 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 24 November 2006 - 07:40 PM

@snaap

Wanneer je 70 stuks naar binnenkaant dan zou je moeten opstijgen. Vreemd dat je zo weinig effect had.
Heb je een sterke tolerantie ofzo?
Ik heb er een keer 80 in een keer gegeten en dat was ECHT to much to handle :)

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#49 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 25 November 2006 - 04:25 AM

Ik denk dat 70 in een keer een stuk beter was geweest dan 70 in twee-en-een-half uur eigenlijk. In deze kan je er beter vanuit gaan dat ik 30+ heb gehad. Maar ook dat zou toch wel iets leuks moeten opleveren...

Enne, van tolerantie is geen sprake, weinig getript lately.

Thank you, the mdgt.

#50 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 26 November 2006 - 01:21 AM

Het blijft zacht en de paddestoelen blijven welig tieren :laugh:

Wanneer ik mestkaalkopjes zie dan zijn de puntige kaalkopjes meestal niet ver uit de buurt..
Posted Image

Psilocybe semilanceata giganticus..
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Deze blauw verkleurende psilo kwam ik ook tegen, het is geen semilanceata.
Posted Image

Posted Image

Ik denk dat het psilocybe strictipes is. :duimpje:

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#51 koraks

koraks

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 26 November 2006 - 12:11 PM

Het blijft goed gaan hè anjin! Leuke herfst voor kaalkopjes, de vorst blijft nog altijd uit. Die laatste psilo is een interessante, inderdaad wellicht ps. strictipes, maar ik ben er niet zeker van. Het lijkt erop dat er een complex van gelijkende soorten is die we over het algemeen maar bestempelen als ps. semilanceata, een beetje hetzelfde als het geval is met honingzwammen (armillarea sp.) Jammer dat Shroomery de laatste dagen zware problemen heeft, anders konden we er daar misschien wat meer over leren.

Maar wat nog erger is: ik heb zelf deze weken geen tijd meer om de velden in te gaan. Inmiddels een drukke baan met veel reistijd...

#52 metalm

metalm

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 20 September 2007 - 09:00 PM

;) hey ik was benieuwd,gaan er ook dit jaar weer mensen op uit om kaalkopjes te zoeken?
ik in iedergeval maar zo als ik gelezen heb zal eerst het weer wat minder moeten worden,dus wat meer regen en wat lagere temeraturen.nu zag ik van de week een paar mooie gras velden waar ze schapen hebben staan,alleen was dit gras vrij hoog.heb ik ook kans ze hier te vinden en hebben jullie mischien nog tips voor me hoe te zoeken en waar ze over het algemeen in de velden staan?want dit is voor mij ook de eerste keer dat ik erop uit trek.maar hey eens moet de eerste keer zijn :rolleyes:

#53 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,075 posts

Posted 20 September 2007 - 09:46 PM

Juist, ik sluit me hierbij aan.
heeft iemand algemene tips voor het vinden van stoeltjes, welke plekken, weersomstandigheden, misschien dat iemand een beschrijving van het uiterlijk der kaalkopjes kan geven, nog wat mooie foto's?

Lijkt me fijn lekker door de velden te banjeren...

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#54 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 20 September 2007 - 09:58 PM

Vandaag de eerste gevonden!

Posted Image

Dus ze zijn er maar het begint pas net.
Ik denk dat volgend weekend (niet komend) de kansen goed zijn.

Check vooral natuurgebieden met graslanden op zandgrond.
Suc6!

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#55 SpaceBoy

SpaceBoy

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 343 posts

Posted 20 September 2007 - 10:23 PM

^
Nice. Hoe lang duurde het voordat je em spotte?

@

heeft iemand algemene tips voor het vinden van stoeltjes, welke plekken, weersomstandigheden, misschien dat iemand een beschrijving van het uiterlijk der kaalkopjes kan geven, nog wat mooie foto's?

Die antwoorden staan allemaal in deze topuc :rolleyes:
Psychedelic salon podcasts

Everyone join DHP, we will be great some day!

How are you above the structure?

#56 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 21 September 2007 - 12:30 PM

Fantasties goeie brakke plukzondag gehad! :P Heerlijk weer, zonnetje en het laatste veldje stond echt vol met psilo's. Ze stonden in de pollen, die laag gemaaid waren. Supermakkelijk te vinden, hebben dus in het laatste uurtje nog een goeie hoeveelheid geplukt.
Het Groningse Platteland
Posted Image

Laat ik nou ook net in Groningen wonen, waar spot je ze precies?

Wat betreft de hoeveelheden voor consumpties: 70 van die paddestoeltjes opeten?! Hoe komt het dat de hoeveelheden bij smartshoppaddo's zoveel lager zijn?
Aleyhup

#57 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 21 September 2007 - 12:39 PM

Fantasties goeie brakke plukzondag gehad! :P Heerlijk weer, zonnetje en het laatste veldje stond echt vol met psilo's. Ze stonden in de pollen, die laag gemaaid waren. Supermakkelijk te vinden, hebben dus in het laatste uurtje nog een goeie hoeveelheid geplukt.
Het Groningse Platteland
Posted Image

Laat ik nou ook net in Groningen wonen, waar spot je ze precies?

Wat betreft de hoeveelheden voor consumpties: 70 van die paddestoeltjes opeten?! Hoe komt het dat de hoeveelheden bij smartshoppaddo's zoveel lager zijn?

Hahaha, das voor jou een vraag en voor mij een weet. :P Beetje kwestie van weilanden opzoeken waar koeien, schapen of paarden in grazen en dan zoeken tot je een ons weegt, last van je rug hebt en het echt overal koud hebt.

Enne, je hebt er meer nodig omdat ze veel kleiner en lichter zijn. Daarbij zijn ze trouwens ook sterker qua psiloc(yb)ine/gewicht verhouding.

Thank you, the mdgt.

#58 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,075 posts

Posted 21 September 2007 - 01:05 PM

Wow prachtige oogst snaap! Dat moet een topveldje geweest zijn.

Ik ben er vandaag ook nog even op uit geweest , hier nog een paar pics :P

Posted Image

Hoort dit exemplaar ook bij de kaalkopjes/psychedelische stoeltjes? ik dacht vele van deze exemplaren in mijn achtertuin te hebben gezien....

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#59 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,617 posts

Posted 21 September 2007 - 02:33 PM

^Normaal zien ze er zo niet uit, zo opengescheurd en is het dus niet echt een representatief voorbeeld. Maar zoals je aan de andere foto;s kunt zien, zijn ze nogmaal bol, met tepelige puntjes er bovenop. D
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#60 theseBoetz

theseBoetz

ReŽle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,167 posts

Posted 21 September 2007 - 02:34 PM

Hoort dit exemplaar ook bij de kaalkopjes/psychedelische stoeltjes? ik dacht vele van deze exemplaren in mijn achtertuin te hebben gezien....

kijk wel echt uit voor je dat ding in je bek stouwt, want je wil geen giftige soort eten. Bij deze paddestoelen is het namelijk makkelijk je te vergissen.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users