Jump to content

Photo

Het veld in!Zijn dit kaalkopjes?

• Please log in to reply
369 replies to this topic

#21 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 26 October 2006 - 08:34 PM

@Koraks: Goede reis! Ben benieuwd wat je van onze kleine inheemse vriendjes vind.

30-40 stuks zouden ruim voldoende moeten zijn :(

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#22 koraks

koraks

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 26 October 2006 - 08:38 PM

Thnx! Ik ben meer een light-tripper, dus ik test vanavond even met een stuk of 8 stoeltjes. Even zien hoe sterk ze zijn. Bovendien ben ik behoorlijk gevoelig voor dit soort spul (lekker goedkoop :lol2:)

Ik heb m'n drankje van vitamine-C met kaalkopjes iig net op, dus over een half uurtje zou ik goed op gang moeten zijn. Begin al een beetje waus te worden, dus dat gaat de goeie kant op :(

#23 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 27 October 2006 - 12:19 PM

Prachtige foto's koraks! Zijn dit de eerste kaalkopjes die je vind?

(btw ik ken je volgens mij nog van het shroomery board daar was mijn nick kaal-kopje :P)

Hah, relaxed! Ik ben nog steeds (of eigenlijk: weer) erg actief op Shroomery, vooral in het hunting-gedeelte. Jep, dit zijn mijn eerste echte zelfgeplukte kaalkopjes! Als je eenmaal een beetje weet hoe paddenstoelen werken en wat een geschikte habitat is, zijn ze erg makkelijk te vinden.

@Dreadmanneke: je hebt een hoop franjehoeden (psathyrella) daar zo te zien en nog iets van een champignon-achtige (agaricus). Dat wijst erop dat de habitat niet geschikt is voor kaalkopjes; vermoedelijk teveel hout en bladmateriaal. Kijk echt in weilanden, zo'n biotoop als anjin via Google-earth laat zien is ideaal. Ook begraasd grasland met biezen (van die sprieterige pollen) is perfect, mits het niet ál te nat is.

Ik wist dat ik het geen goede lokatie was, de grond lag daar inderdaad ook bezaaid met hout snippers. Maar het was de enige plek waar ik echt veel paddestoelen had gezien, dus daarom maar wat foto's gemaakt. Het was toen ik alweer op weg was naar huis en gewoon een zooi mooie paddestoelen zag :D

Een van de schapenveldjes waar ik was, was volgens mij vorig jaar nog een akker, waardoor er nu niet echt paddestoelen groeiden, en andere veldjes had ik gewoonweg niets gevonden, hoewel ze wel ideaal waren. Ik ga vanmiddag nog eens kijken op een veldje waar ik vorig jaar wel wat gevonden had.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#24 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 27 October 2006 - 03:15 PM

ik heb gister voor het donker werd wel een stuk of vijf gevonden. joepie... NOT!

moet toch nog het ideale veldje vinden eigenlijk.. maar ik geef niet op! twee jaar geleden was het echt een kutjaar, zijn we vijf keer een paar uur op pad geweest en de hele herfst gewoon geen fuk gevonden. dat was pas frustrerend!!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#25 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1039 posts

Posted 27 October 2006 - 04:14 PM

Thnx! Ik ben meer een light-tripper, dus ik test vanavond even met een stuk of 8 stoeltjes. Even zien hoe sterk ze zijn. Bovendien ben ik behoorlijk gevoelig voor dit soort spul (lekker goedkoop :D)

Ik heb m'n drankje van vitamine-C met kaalkopjes iig net op, dus over een half uurtje zou ik goed op gang moeten zijn. Begin al een beetje waus te worden, dus dat gaat de goeie kant op :P

remt vitamine c de trip juist niet?..

#26 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 27 October 2006 - 04:35 PM

^Mythe, placebo.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#27 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 28 October 2006 - 12:44 PM

28-10-2006

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Morgen nog maar een tochtje met bonobo :P

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#28 koraks

koraks

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 28 October 2006 - 01:48 PM

Netjes, anjin, zien er smakelijk uit! Fijne plaatjes ook!

Proeftripje was zeer geslaagd, zelfs met 8 van die kleine frutseltjes prima level 2 tripje gemaakt! Dat van die vitamine-C is duidelijk een fabeltje; ik had juist de indruk dat het helpt tegen de misselijkheid (heb ik eigenlijk altijd wel last van.)

Ik hoop maandag ofzo nog even erop uit te kunnen trekken om er nog wat te plukken. Gisteren nog een aardig veldje hier in de buurt gespot, daar moet ik het mijne ook nog van weten :D

#29 van_veen456

van_veen456

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 158 posts

Posted 28 October 2006 - 03:09 PM

vandaag maar eens gaan kijken bij 'het' veldje van vorig jaar....is nu een maisakker :(
naja, uiteindelijk toch nog 12 rakkertjes gevonden...niet veel, maar dat komt goed :D
fototje volgt (in ander topic)

#30 BombSki

BombSki

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 31 posts

Posted 29 October 2006 - 04:38 PM

ik ben ook net terug uit het veld :D
heb goed naar de fotos gekeken en ik ben vrij zeker dat het dezelfde zijn, iemand die dit kan bevestigen? :( meer fotos kunnen evt gemaakt worden als deze niet duidelijk genoeg zijn. de laatste fotos zijn een beetje onderbelicht, in het echt zijn ze een stuk lichter.

^deze niet geplukt :P

^kaalkopjes.. ?

nog een chille plant die ik tegenkwam :P

^1e buit. al deze paddenstoelen stonden vlak bij elkaar en lijken op elkaar. ik weet bijna 100% zeker dat dit allemaal dezelfde zijn.

Deze fotos zijn van een andere plaats maar ze stonden ook bij elkaar.

voor de hoedjes:

als het echt kaalkopjes zijn dan zijn het ongeveer 65 hoedjes (heb me verteld :P)
drogen maar.. :D

EDIT:
het blijken toch geen kaalkopjes te zijn ^^ heb de fotos weggehaald om me wat banbreedte te besparen :P

#31 van_veen456

van_veen456

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 158 posts

Posted 29 October 2006 - 04:47 PM

zijn zo te zien geen kaalkopjes....

#32 BombSki

BombSki

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 31 posts

Posted 29 October 2006 - 04:53 PM

hmmm ja iemand anders twijfeld ook al :/
minder...

nouja het was toch een leuke dag :D

#33 Khandi

Khandi

de off-topic slet

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1060 posts

Posted 29 October 2006 - 08:19 PM

^haha volgende keer beter

#34 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 29 October 2006 - 08:48 PM

neuj, dat zijn zeker geen kaalkopjes bombski! als het geen puntig tepeltje heeft: forget it!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#35 BombSki

BombSki

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 31 posts

Posted 30 October 2006 - 01:08 AM

achja :P
vond ze verdacht veel lijken op die op de 1e foto in 1e post :P
maarja idd ze zijn niet zo aantrekkelijk als die tepelkoppen ;)

#36 koraks

koraks

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 69 posts

Posted 30 October 2006 - 04:31 PM

Jaja, vandaag er toch weer even op uit geweest, nu het nog kan (ivm weersomstandigheden en beschikbaarheid van tijd...) Niet zo lang kunnen plukken als ik had gewild omdat ik een vervoersprobleempje had. Gelukkig nog weten op te lossen en toch nog een uurtje met mezelf en een weiland bezig kunnen zijn (neenee, niet 'met mezelf IN een weiland' ;))

Ok, plaatjes dus:
Omgeïnspireerde habitat foto:
Posted Image

Enorm exemplaar (voor kaalkop-begrippen)
Posted Image

Sympathiek clustertje:
Posted Image

Blue bruising is c00l!
Posted Image

Plaatjes/lamellen:
Posted Image

Totale oogst van een uurtje plukken was welgeteld 101 stuks. Leuke toevoeging voor de verzameling!

#37 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 30 October 2006 - 05:27 PM

^erg mooie foto's zeg !!

#38 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 31 October 2006 - 10:51 PM

Vorige jaar werd een boer echt gigantisch pissig! Hij was echt woest, hij wou me bijna gaan slaan. En ik nog wel heel vriendelijk zijn, maargoed, hij wou me letterlijk van zijn land af schoppen.

ik werd op dezelfde manier na 2 keer gesnapt te zijn behandelt door een duinwachter..beschermt gebied hier , maar een veld vlak voor de duinen waar echt immens veel paddestoelen groeien! dus denk dat ik een keer in de avond ga met een mooie zaklamp :crazy:

#39 van_veen456

van_veen456

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 158 posts

Posted 01 November 2006 - 12:04 PM

Mag je kaalkopjes nu eigenlijk wel of niet plukken (afgezien van het feit dat je je vaak op het terein van een ander bevind) ???

#40 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 18 November 2006 - 05:55 PM

Vandaag een veldje met monsterkaalkoppen gevonden :P

Een monster en een normale..
Posted Image

Posted Image

Big ones!

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Morgen nog een laatste tripje maken ! ;)

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users