Jump to content

Photo

Salvia divinorumtips over het kweken??

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 [XL]

[XL]

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 203 posts

Posted 13 September 2006 - 06:16 PM

ik heb een klein salvia stekje gekregen van een kameraad, ze zit in een plastic bakje in een mengsel van perliet en stekpoeder. ik heb ervaring met cactuskweken en wietkweken(binnen) maar van vrouwe salvia heb ik de ballen verstand. :D ik heb al wat topics bekeken maar ik zou het toch handig vinden om wat tips te krijgen van wat meer ervaren kwekers. mijn kameraad zei dat ie volgende week wel in een overgepot kon worden. mijn vragen zijn vooral; hoevaak/hoeveel water?, grondsamenstelling?, bemesting?, binnen/buiten?. alvast bedankt

:) :dhp:
Steek de draak met haat, dood de tijd met liefde.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 13 September 2006 - 08:24 PM

Regelmatig water, af en toe benevelen en nog minder bijvoeden.

Ik zou je stekje eerst eens rustig laten afharden (langzaam meer droge lucht introduceren) voordat je 'r gewoon in de kamer neerzet. Salvia houdt niet echt van direct zonlicht. De winter kan soms hard zijn voor d'r, maar als de wortels eenmaal gevestigd zijn kan ze uit een stompje weer geheel teruggroeien!!

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 14 September 2006 - 07:13 AM

Ik heb zelf nu momenteel 4 planten staan, waarvan dr 1tje net over een meter lang is.

En als ik dat kan, kan iedereen dat. Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is dat salvia redelijk makkelijk te kweken is. Het enige waar ze niet zo goed tegen kan is plotselingen veranderen van omgevings factoren zoals; lichtintensiteit, luchtvochtigheid, enz.

Het is een tropische plant en houdt dus wel van een slokkie water. Ze moet natuurlijk niet gaan zwemmen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook een hoge luchtvochtigheid wordt gewaarderd door dr. Wat je dus enigzins kan nabootsen door regelmatig te nevelen. Uit ervaring heb ik geleerd dat door regematig meerdere keren per dag te nevelen ze de grootste bladeren krijgt.

Zoals dreamer al aangaf, in de donkere dagen kan het best zwaar voor haar zijn, maar een klein spotje maakt het allemaal een stukje makkelijker voor dr (niet altijd nodig, zeker niet voor de wat grotere planten, maar voor kleine stekjes is het wel aan de raden, Zoals gezegd niet in 1x de hele dag onder een lamp, maar langs opvoeren van een paar uurtjes tot zolang als jij wilt dat ze licht krijgen.)
Als je ff op i-net opzoekt hoeveel uren licht ze nodig heeft om niet in 'winterslaap' te gaan, kan je dus ook met dat spotje voorkomen dat ze in de winter minder hard groeit.

Hoop dat je dr wat aan hebt en veel suc6

Oja wat ik ook nog ff kwijt wou, gewoon potgrond werkt ook prima hoeft verder eigenlijk helemaal geen extra voeding te geven. En als ze altijd in een ruime pot staat groeit ze natuurlijk ook het snelst.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 28 November 2006 - 01:53 PM

Belangrijkste:LAMPEN LAMPEN LAMPEN! Ik heb een 85 watt spaarlamp en een 100 watt hps. Ze trekken zo al een half jaar zonder zon enorme groeisnelheden.
Elke maand haal ik er 650 gram nat blad en stengelmateriaal af! Ik kort ze namelijk in; dit licht komt toch niet door het bladerdek heen en lange planten houden heeft dus geen zin. Hieronder wat foto's van lampen, plantjes voor en na de oogst ( check hoe vertakt ze zijn), de oogst en het product; een halve gram beige salviapoeder. Geen % vet, alleen nog wat chlorofiel erbij laten zitten anders waait het maar weg. Het is nogal licht kristalpoeder nl.

Aarde: potgrond elke maand een theelepeltje maerlkalk om de zuurgraad wat op te halen.
Water; vergeet geen water te geven. Dit had ik laatst, ze laten wel weten dat ze dorst hebben! Gelijk slap en een boel dood blad. Redding; water en in het donker zetten om de kans te geven bij te komen zonder verdamping.
Voeding: sporen zetten om in alkaloiden bij cacti, dus zal het ook hier geen kwaad kunnen. Biologische groeivoeding uit de growshop, plagron bladvoeding, preventief 1x per maand biologische bestrijding ( nematoden/ vliegjes hebben mijn 10 cocaplanten gekillt!!!)

Als ik wist hoe ik foto's kon invoegen stonden hier een paar goeie foto's ;) :drunk:
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 28 November 2006 - 02:07 PM

heel simpel... ga naar www.imageshack.us, upload ze daar
kopieer en plak het adres wat je daar krijgt.

dan typ je [ img ] ADRES VAN FOTO [ /img ] en huppekeetje! (wel even de spaties tussen die brackets [ ] weghalen... )

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 28 November 2006 - 02:39 PM

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Beter dan niets...................

Bedankt MIND en Lerez voor de tips, nu toch wat bewijsmateriaal geupload ;)
bij een volgende test gooi ik wel wat grotere foto's erop.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#7 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 28 November 2006 - 02:47 PM

^Je moet wel na elk plaatje [/img] zetten en dan voor het volgende plaatje weer [img].
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 29 November 2006 - 10:28 AM

B
Voeding: sporen zetten om in alkaloiden bij cacti, dus zal het ook hier geen kwaad kunnen.

Salvia maakt geen alkaloiden.

Wat is dit trouwens voor "product" en hoe kom je er aan? wat voor extractie heb je er op uitgevoert? Heb je misschien ook een wat grotere foto?

Ohw en: nematodes zijn echt goeeehd tegen die iritante vliegjes :respect:

#9 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 29 November 2006 - 07:11 PM

Het product komt uiteraard uit de plant, middels extractie. Wat ik kan maken maak ik zelf. Hiermee kan je doorgaan tot tegen de 100% zuivere werkzame stof. Ik ben niet tot 100% gegaan maar zit er ook niet gruwelijk ver vanaf. Als je glinsterende kristalletjes ziet kan je blij zijn toch?
Je moet wel met veel blad beginnen anders zie je het resultaat bijna niet volgens mij. Met 650 gr nat blad en 100 gram droog blad heb ik uiteindelijk een halve gram extract, dat niet helemaal zuiver is gemaakt, bij elke zuivering verlies je nl ook werkzame stof.

Oja nematoden, je hebt gelijk; ik bedoel die larven van vliegjes ofzo die de wortels vergaren.

#10 Chucky0983

Chucky0983

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 49 posts

Posted 17 March 2007 - 04:29 PM

Ik heb inmiddels het plantje overgenomenvan XL.
Het staat nu tussen mijn wiet-planten te groeien en ik vroeg me zo af wanneer die klaar\rijp is?
Hoe Groot worden de bladeren en hoeveel heb je nodig om te kauwen\roken ?
Laatst al een blaadje die afviel gerookt best wel mind-bogling :duimpje:
Maar hij is nu al veel groter bladeren van ongeveer 10 cm dus heb ik het idee dat hij wel goed staat tussen men planten.
Ik pak een Paddestoel ga er op zitten geef gas een rij de Regenboog op en ben zo blij

#11 pude

pude

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 20 December 2010 - 12:29 PM

Kan je Salvia divinorum ook terug snoeien?

Mijn plant is nu bijna 1,60 meter en ze is pas 8 maanden oud, over een paar maanden past ze niet meer in mijn huis

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 20 December 2010 - 01:29 PM

^ dat kan heel prima! De stukjes die je wegsnoeid kun je weer in water zetten en zo stekjes maken :)

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 20 December 2010 - 01:37 PM

Inderdaad als er 1 plant is die zich makkelijk en graag laat snoeien, dan is dat vrouwe Salvia wel. :)

Het is iets wat ik sowieso op een regelmatige basis deed, bij mijn salvia, zo ontstont er een mooie struik, ipv een lange spriet.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 pude

pude

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 25 December 2010 - 12:03 PM

ok bedankt voor de reactie :)

#15 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 30 December 2010 - 12:26 PM

Een leuke tip als je stekjes teveel hebt: zet ze op gratisoptehalen.nl. Dat heb ik een paar keer gedaan en toen was ik er in no time van af.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 30 December 2010 - 03:56 PM

Zeer nobel van je, maar je kunt toch ook gewoon al het overschot aan materiaal laten drogen en oproken? :laugh:
Verbing weirds language.

#17 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 11 January 2011 - 07:22 AM

Die stekjes zijn toch alleen maar stengeltjes, het lijkt me niet dat je daar voor gebruik iets aan hebt.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 11 January 2011 - 09:43 AM

^ er zitten wel trichomes met salvinorin a op de stengels, maar voor roken is het niet geconcentreerd genoeg.

Voor een extractie zou je de stengels nog wel kunnen gebruiken maarja, met een beetje kweken heb je zoveel bladeren dat die stengels ook maar weinig uitmakenp

#19 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 04 May 2011 - 02:11 PM

Weet iemand hoe het komt dat de bladeren bruin en zwart uitslaan aan de randen? Hetzelfde met de stengels trouwens...
Ik heb ze voor het raam staan, op het zuidoosten - dus ze krijgen 3 a 4 uur direct zonlicht per dag. Minstens 1x per dag benevel ik ze. Verder groeien ze in gewone potgrond.
Maar ze groeien bij mij nogal langzaam. Deze heb ik ongeveer 1,5 maand geleden gestekt. Stekje was net iets kleiner dan dat het nu is. In het begin had ik er dit plastic zakje overheen als een soort broeikas. Heb ik 3 weken geleden eraf gehaald, maar inmiddels er weer overheen gedaan - want de groei stagneerde helemaal.

Posted Image

Ik heb vorig jaar een stekje naar mn ouders gedaan, daar stond ie ook direct in de zon - niemand om te benevelen - en hoppa, had eind van de zomer een dikke struik. Heb hem weer terug gehaald, maar na de winter wil het niet echt op gang komen:

Posted Image

Posted Image

Hier zie je hoe ze net na de zomer waren:

Topic op dit forum

Zoals je ziet doen ze het niet echt goed. Eigenlijk heb ik nog nooit bij mij thuis gezonde bladeren gehad. Ook op mn vorige adres deden ze het belabberd, maar zodra ik ze uit huis heb gedaan - zoals vorige zomer - dan doen ze het ineens wel goed. Ik snap dus niet hoe dat komt...

#20 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 04 May 2011 - 03:06 PM

ze krijgen 3 a 4 uur direct zonlicht per dag

Daarom.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users