Jump to content

Photo

Ritalin...

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 13 June 2004 - 12:00 PM

Even offtopic, maar waar kan je Ritalin krijgen?
Bij de apotheker? Met of zonder voorschrift?

Greetz...

#22 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 13 June 2004 - 06:16 PM

Zelfs niet eens bij de huisart :o
Psychiater schijft het voor. Misschien ook een psycholoog, maar dat weet ik niet zeker.

#23 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 22 June 2004 - 09:34 PM

als je dan ad(h)d medicatie wil misbruiken ga dan voor dextro amfetamine. dat al redelijk zeldzaam in nl word voorgeschreven. ritalin is bijna waardeloos.
maar geef me een pil en hij is weg voor je het weet!

#24 Brakobama

Brakobama

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 74 posts

Posted 29 August 2010 - 01:52 PM

Ik gebruik het enkel om te studeren, al snuif ik die pilletjes wel niet aangezien mijn neus niet gemaakt is voor dat bindmiddel dat er bij inzit.
Ik wissel ook af met amfetamines, maar vind de effecten doorgaans hetzelfde.

Een pluspunt aan relatine vind ik ook dat je er niet zo'n kutgrote pupillen van krijgt, en ik het zo gezellig thuis kan gebruiken zonder argwaan op te wekken.
wat ik bij dezelfde dosis amfetamine wel heb.
Ik heb een neus voor dat soort dingen !

#25 SdaFreeze

SdaFreeze

Alberto Stegeman

• Members
  • 4 posts

Posted 11 January 2011 - 03:46 PM

Als freelance journalist/producent ben ik op dit moment opnamen aan het voorbereiden voor een reportage voor de Schotse BBC over het recreatieve gebruik van Ritalin in Nederland. Ik ben op zoek naar iemand die regelmatig Ritalin snuift en die bereid is om - geheel anoniem (inclusief stem) - een interview te geven. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die mogelijk willen meewerken nog vragen hebben. Zij kunnen zich geheel vrijblijvend tot mij wenden, zodat ik deze vragen kan beantwoorden. De BBC-crew komt volgende week (18 t/m 22 januari 201) naar Nederland. Reactie a.u.b. naar mail@featurez.com, ik zal dan snel reageren en wanneer nodig trelefonisch contact opnemen. www.featurez.com is mijn internetsite. Ik ben tussenpersoon, dus contact opnemen is zeer vertrouwelijk en totaal veilig.
Alvast veel dank voor de moeite.
Sjoerd de Vries

:!: Discussie en reactie hierop in dit topic

Edited by mind, 11 January 2011 - 05:52 PM.

#26 chan2334

chan2334

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 10 June 2011 - 10:43 PM

ik gebruik vaak ritalin voor het uitgaan. eerst een paar drankjes, en dan de stad in !
ik voel me dan erg gelukkig bij alles wat ik doe, bij 1 pilletje van 10mg.
zeker een tip!

#27 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 826 posts

Posted 11 June 2011 - 03:54 PM

^Met 1 pilletje? Dat is wat ik gebruik voor het leren enzo, en ik moet zeggen dat werkt maar om het nou echt gelukkig te noemen :P
Probeer eens een keer xtc :P En kijk dan of je ritalin nog zo gelukkig vindt hihi

#28 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 August 2014 - 12:10 PM

Ik heb nooit een hoge dunk gehad van ritalin en had het daarom altijd uitgesteld met te proberen. Maar tijdje terug heb ik het toch een poging gegeven omdat ik een lange autorit voor de boeg had en de dag ervoor ook al de nodige kilometers over het asfalt had gemaakt.

Ik had toen rond het middaguur een concerta pilletje genomen met 36mg totaal.

Als eerste, dit middel is ongeschikt voor autorijden!! Zoals er ook op de verpakking voor wordt gewaarschuwd. Ik nam veel meer risico's dan nodig was en bovendien kon ik tot meer dan 14 uur na inname niet slapen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik doorgaans extreem gevoelig ben voor uppers en kan er zelden op tijd van slapen.

En maandje later heb ik ook de (instant release) ritalin geprobeerd, omdat ik een nacht slecht had geslapen en de volgende dag weer scherp moest zijn. Ik heb toen een pilletje van 10mg in 4-en gebroken (vanwege mijn gevoeligheid voor concerta) en elke 3 uur een kwartje genomen. Hier werd ik niet zo gestimuleerd van als bij de concerta, maar was wel overduidelijk meer alert.

In de toekomst zal ik in een vergelijkbare situatie niet meer voor ritalin kiezen en blijf ik negatief over dit middel denken.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users