Ritalin...
Posted 19 March 2004 - 10:40 AM
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met het recreatief gebruik van ritalin. aan de
andere kant van de oceaan wordt het veel als uitgaansdrug gebruikt, maar hier hoor ik er bijna
niemand over. ik heb hetzelf ook wel geprobeert (40 mg, oraal) en het effect was erg lekker!!
Niet echt heftig, maar zeker wel met een lekkere 'speedy' high.. Het bleef vrij mild... ik denk
dat dit komt door de lage dosering. Ik heb ook gelezen dat je het moet snuiven en dan tussen
de 60 en 80 milligram voor een lange euforische high..
Gebruikt een van jullie het wel eens en wat zijn jullie meningen hier over...?!!
Posted 19 March 2004 - 12:34 PM
mensen die het dagelijks gebruiken zitten er veel slechte bijwerkingen aan. 1 daarvan is het
ontstaan van een soort tics in je gezicht. Ik heb gehoord dat het vaak slecht is om te stoppen
en weer opnieuw te beginnen, enz.
Posted 19 March 2004 - 01:16 PM
doeleinden. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet zo goed voorstellen waarom iemand it als
uitgaansdrug zou gebruiken...er is totaal geen sprake van enig euforisch gevoel.
Het snuiven van ritalin lijkt mij knap stom. 1 ritalin bevat 10 mg
methylfenidate-hydrochloride...dat betekend dat grofweg 90% van de pil uit "fillers" bestaat
en dat je dus forse hoeveelheden lactose, calciumfosfaat, tarwezetmeel, getaline,
magnesiumstearaat en talk loopt te snuiven.
Als je 60 of 80 mg werkzame stof zou willen snuiven, dan betekend dat dus dat je 6 tot 8 pillen
fijn moet maken. Je houdt vervolgens een hoeveelheid poeder over waar je gemakkelijk een
lijn van een halve meter van kunt leggen. Als je dat opsnuift, heb je je neus vervolgens
potdicht zitten.
Daarbij komt nog dat ritalin een werkingsduurf heeft van 3 a 4 uur (in mijn geval 2.5 uur),
wanneer oraal gebruikt. Als je het spul snuift zal de "euforische high" (waar ik sterk mijn
twijfels over heb) nooit meer dan 1.5 uur aanhouden. Tegen de tijd dat het middel is
uitgewerkt, ben je nog steeds bezig stukjes lactose uit je neus te pulken.
Ieder het zijne...maar niet het mijne...
staat, staat stil.
Posted 19 March 2004 - 01:43 PM
Een vriend van me gebruikt het regelmatig om te studeren.
Posted 19 March 2004 - 07:28 PM
beter als die van coke vanwege coke's leuke "bijwerkingen" (comedown).
Posted 19 March 2004 - 09:33 PM
heb die dingen opgesnoven.. kmoet zegge dat 1 zo'n tabletje snuiven wel werkt, t effect(ook
met meer tabletten) zit zeker de helft onder dat van coke, t effect is wel exact hetzelfde als
van coke alleen dan lichter en een langere werkingsduur.. dus heb je niet zo heel erg dat je
meer wilt naderhand.. alleen ik kreeg met dat spul alleen maar zin in coke :?
maar tis niet echt de moeite waard ofzo nee
De Hollandse PsychoWausssss!
Posted 20 March 2004 - 12:26 AM
en ik moet zeggen dat ik het best plezierig vond.
Ik vond het best een 'vriendelijke' high geven. Het leek een beetje op speed, alleen veel
zachter, ik voelde me echt op m'n gemak.
Het werkte ~2-3 uur ofzo... en was daarna nog wel fit voor 2 uur...
Ik heb eigenlijk nooit coke gebruikt (1 keer 1 puntje), dus ik kan het niet echt vergelijken, maar
ik kan me zo voorstellen dat het er wel iets van weg heeft....
Posted 20 March 2004 - 05:34 AM
precies dezelfde werking heeft als coke.. alleen minder heftig en een langere werkingsduur
wat de comedown aangenamer maakt.
hier wat links daarover:
http://www.biopsychi...om/methcomp.htm
http://www.drakeinst...2-10-03-232946/
De Hollandse PsychoWausssss!
Posted 20 March 2004 - 05:51 PM
uitgaan of om een nachtje door te gaan (als er geen andere middelen beschikbaar zijn).
De eerste keer dat ik het nam was ik zwaar bezopen. Het viel helemaal verkeerd. Ik kon
nauwelijks lopen, was heel afwezig, praten ging moeilijk, niks drong tot me door (ik kwam er
pas na 2 uur achter dat het buiten zeiknat was).
De tweede keer dat ik het nam, was ik iets nuchterder en begon ik met een halve. En later
nog een hele genomen. Ik kreeg helemaal een rush door me lijf. Niet echt plezierig, ik kon niet
stilzitten, kreeg vet grote doppen, kauwen enzo.
Snuiven heb ik nooit gedaan, vrienden wel, het effect slaat dan sneller in en is heftiger, maar
net als bij xtc schijnt het korter te duren.
Mja ik vind het wel op speed lijken, maar alleen de energie, het euforische gevoel zit er niet
bij.
Posted 20 March 2004 - 06:20 PM
het is niet echt coke maar gewoon pep
je blijft heledag wakker na 8 pilletjes snuiven
en beetje als vedra je blijft soms 3 a 4 uur lang door praten nonstop
zker als je samen met een vriend doet
op school doe ik ook wel eens 1 pilletje of 2 pilletjes snuifen je gaat je dan echt goed
concentreren
maar langdurig gebruik geeft ernstige hersenletsel zelfs voor de adhd patienten maar jah
some wel ff lekker

Posted 22 April 2004 - 10:15 AM
met codeine
maar van ritalin krijgen mensen eigenlijk zonder adhd alleen een beetje energy boost...
er blijft iniedergeval een vet ranzig gevoel in neusvleugels hangen, schijnt dat je er bruut kan
trippen als je alcohol op heb dan wat ritalin snuiven en dan wat codeine snuiven... schijnt heel
erg space te zijn
Posted 04 May 2004 - 06:29 PM
Posted 06 May 2004 - 11:11 AM
Posted 12 June 2004 - 02:48 PM

Iemand een aanrader wat ik het beste met dit goedje kan doen?
En ben ik morgen dan een beetje fit?
Posted 12 June 2004 - 06:12 PM
slapen zal denk ik wel lukken (als je niet die 50 mg achterover klapt om 5 voor 4Ik heb hier liggen 50 mg ritalin. Ik ga vanavond op stap en wil om 04.00 in mijn bed liggen (en slapen
)
En ben ik morgen dan een beetje fit?

snuif gewoon een half of heel pilletje en bekijk de uitwerking (zijn 10 mg per pil neem ik aan? )
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 12 June 2004 - 06:58 PM
Idd 10mg, ik kan ze dus het beste snuiven?slapen zal denk ik wel lukken (als je niet die 50 mg achterover klapt om 5 voor 4Ik heb hier liggen 50 mg ritalin. Ik ga vanavond op stap en wil om 04.00 in mijn bed liggen (en slapen
)
En ben ik morgen dan een beetje fit?)
snuif gewoon een half of heel pilletje en bekijk de uitwerking (zijn 10 mg per pil neem ik aan? )

Moet zeggen dat ik het wel een beetje een raar idee vind om medicijnen plat te stampen en te snuiven

Maar goed als rasechte psychonaut/ervaringsjunk wil ik dit ook een keertje proberen. Hoe zit het met de kater de volgende dag? En hoe lang duurt het voordat het inslaat?
Posted 12 June 2004 - 08:13 PM
Het "inslaan" zal vrijwel meteen gebeuren denk ik.
Verwacht niet overgeweldigende effecten, als je bekend met coke of andere amphetamines <speed> bent zal je wel wat herkennen, heb je hier geen ervaring mee dan zal je denk ik teleurgesteld zijn.
kater volgende dag durf ik niks over te zeggen.
slaaptip: baar pier
tip om het effect leuker te maken: drink eerst stuk of 5-10 bier (of meer) tot dat je hem wel lekker voelt zitten (en je zeg maar een beetje lui wordt) en snuif dan de Methylphenidate <ritalin>.
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 12 June 2004 - 08:38 PM
En hoeveel mg/tabletten zijn aan te raden dan?voor het beste effect zal via de neus opnemen het beste zijn met deze pillen (vergeleken tussen oraal en neus opname)
Het "inslaan" zal vrijwel meteen gebeuren denk ik.
Verwacht niet overgeweldigende effecten, als je bekend met coke of andere amphetamines <speed> bent zal je wel wat herkennen, heb je hier geen ervaring mee dan zal je denk ik teleurgesteld zijn.
kater volgende dag durf ik niks over te zeggen.
slaaptip: baar pier
tip om het effect leuker te maken: drink eerst stuk of 5-10 bier (of meer) tot dat je hem wel lekker voelt zitten (en je zeg maar een beetje lui wordt) en snuif dan de Methylphenidate <ritalin>.
Denk dat ik het zo eerst thuis probeer. Zo kan ik er objectiever een mening over vormen en kan ik er ook direct een reportje over schrijven

Posted 12 June 2004 - 08:58 PM

Posted 13 June 2004 - 11:26 AM
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users