Laatst, kort geleden had ik een hele hoge dosis 4-aco-dmt genomen; nasaal iets tussen de 50 en 100 mg ik zou niet weten hoeveel maar als ik na ga wat ik allemaal neer heb gelegd zal het daar wel op neer komen, ingenomen over +- 2 uur. Ik kan wel stellen dat dit echt een van m'n favoriete psychedelica is geworden door die ervaring.
Ik heb zelden ooit zulke mooie closed eye visuals gehad. Het was gewoon precies zoals een breakthrough op DMT visueel gezien met men ogen dicht alleen dan in slow motion met een soort paddo vibe dr aan; kleuren net iets meer pastel dan bij DMT en dus heel traag veranderende patronen en verhalen (ik zag niet zo zeer meer gezichten als hele personen en entiteiten gebouwd van visuals net als met DMT die hele verhalen uit m'n bewustzijn die me bezig hielden overbrachten allemaal overladen met een saus van patronen en fractals van precies DMT kwaliteit en stijl. Met men ogen open was er een overlay van dezelfde type patronen en visuals maar in tegenstelling tot paddo's niet die wazigheid ofzo, dingen bewogen ook minder maar patronen waren er juist veel meer. Met ogen dicht ging het zelfs zo hard dat toen ik een goede dosis DMT rookte in de piek het ongeveer helemaal geen verschil meer maakte; ja het tempo waarin de beelden zich ontwikkelden en afwisselden nam toe en de boel werd NOG wat euforischer maar het WAS al op die intensiteit, maar dan met de rust, sereniteit en vooral TIJD om alles uitgebreid in me op te nemen.
Mentaal was het pure euforie; ondanks de hoge dosis was communicatie nog goed mogelijk (en meer dan enkel communicatie haha..), een soort heldere lucide euforie maar ook wel een mind trip waar in ik me weer heel erg levend voelde; onderdeel van de aarde, een diersoort o.i.d.; alsof ik na een hele tijd leven als een stenen alien ineens weer voelde hoe het was om te leven en dat voelde wel heel diep ofzo; moeilijk uit te leggen.
Bodyload werd wel ff ruw op die dosis; moest in de piek / inkicken van het laatste pijgepakte lijntje zelfs kotsen (daarna trouwens geen spoor meer gehad van misselijkheid) en er was een hele significante tinteling, bijna op het niveau van een goeie dosis keta maar dan DMT achtig (en ik had de hele trip geen keta op).. op de 5 min misselijkheid na was de bodyload geheel comfortabel, gewoon erg sterk, men hoofd voelde soms ook raar.
De dagen er na was er sterke afterglow euforie en FLINK sterke HPPD verschijnselen; zodanig dat tekst moeilijker te lezen was maar dat hief ook op na enkele dagen (dat heb ik van paddo's ook wel es gehad; tryptamines + mijn brein = hppd)
Wat ik vooral wil zeggen met deze post is dat ik 4-aco-dmt meer op DMT vind lijken dan op paddo's of eigenlijk bijna precies een kruizing. Mate van detail en gewoon het hele uiterlijk van en dus de stijl en alles van de visuals is precies DMT maar de kleuren waar in het zich toont, het tempo en toch ook een deel van de sfeer meer paddo achtig met potentie voor schitterende euforie en doch een intense invloed op hoe gedachtes werken; veel minder desorienterend dan paddo's, helderder.
Het HELE plateau lang dacht ik 'shit wat vreselijk jammer dat dit tijdelijk is; dat het weer uitwerkt, zag alles er maar altijd zo uit...' en ik heb ook ontzettend veel zin dat experiment te herhalen (gaat ook gebeuren zodra ik weer in NL ben; en waarschijnlijk een hele reeks van 4-aco-dmt experimenten

) in een iets minder gestressede impulsieve setting

Hoge doseringen 4-aco-DMT; ik ben fan. (laag vond ik het ook wel leuk maar pas op deze dosering onderscheidde het zich voor mij echt als uniek en zeer welkom psychedelicum).
(reportje van die 4-aco trip komt nog trouwens..)