Jump to content

Photo

Verslaving

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#41 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7677 posts

Posted 06 September 2015 - 02:59 PM

Gefeliciteerd Daturae en bedankt voor je openhartigheid. Heel nuttig om dit soort verhalen te delen, want zoals je zelf al opmerkte: ondanks onze expliciete waarschuwingen sluipt die geniepigheid van opiaten er toch in. Vind het knap dat je jezelf (via die goeie vriend) een spiegel hebt weten voor te houden. Dat je maar lang uit de buurt van heroine en andere opioiden moge blijven. Big up!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#42 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 203 posts

Posted 07 September 2015 - 03:10 PM

Fijn dat iemand anders wel je de juiste inzicht hebt gegeven om te stoppen. 

Ik kan niet zeggen dat het me verbaasd, maar mooi dat je nog op tijd gestopt lijkt te zijn. Ben je van plan om in het nieuwe jaar weer heroine te gebruiken?

Hoe reageerde je man?

Ben ook wel benieuwd hoe je naar de toekomst kijkt en hoe je man reageerde? Ben je bijvoorbeeld nog van plan het nog eens te gebruiken na je verplichte stop periode?

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#43 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 08 September 2015 - 07:37 PM

Ja, die goede vriend van me ben ik wel wat verschuldigd! Gek, mijn man staat dan net iets te dichtbij, jullie stonden, ondanks je goede kennis van zaken blijkbaar nog net iets te ver weg,  (digitaal is minder confronterend dan face-to-face) of ik wilde het op dat moment domweg gewoon niet horen denk ik... Als ik ooit nog eens heroïne zou gebruiken, dan zal ik veel beter moeten uitkijken dan ik nu gedaan heb en zéker niet gebruiken in een geestelijk zwakke periode in mijn leven. De intervallen werden bij mij namelijk in rap tempo kleiner, kleiner dan dat McHenneman beschrijft bijvoorbeeld.

O, ja, hoe mijn man reageerde, hm... hij schrok wel, maar heeft er ook geen drama van gemaakt. Hoewel ik er al meerdere keren over ben begonnen hoe verslavend het bleek te zijn, denkt hi volgens mij dat het nog wel meeviel allemaal. Had het idee dat hj zich ook niet echt een houding wist te geven. (ik moet trouwens nog eens zien dat hij een week zonder blowen zou kunnen  :whistle:  ) 

Blessed Be, Daturae

#44 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 12 September 2015 - 11:30 AM

Ja, van veel verslavingen zijn we ons niet bewust. Zo ken ik een zekere vrouw van over middelbare leeftijd die altijd om 7:00 haar eerste sterke kop koffie drinkt en als ze een keer uitslaapt wakker wordt als een zombie. Hoofdpijn, geirriteerd etc. Dan zegt ze, ja ik moet eerst even een bakkie hebben. Veel middelen hebben naar psychologisch ook wel degelijk een physiologische verslaven de factor. Je lichaam stelt zich in op alles dat je frequent of ritmisch tot je neemt. Als het dan niet meer komt laat je lichaam je wat weten.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#45 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 19 December 2015 - 03:44 PM

Geweldige TED talk: https://www.ted.com/...ong?language=en

Loads of diamorphine in the hospital! There may be people in this room that do not realise they have taken heroin.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#46 koko

koko

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 29 March 2016 - 10:04 PM

Toevallig eergister deze Ted talk gekeken.

Interessante uitleg van wat verslaving inhoud en het verband met de algemeen simple (negative) kijk op drugs.

De afkeurende houding op gebruik en verslaving heeft inderdaad zichtbaar negative uitwerking.

Onvoorwaardelijk achter iemand met een verslaving staan is dan een goed uitgangs punt om te helpen.

la la la hopjes vla

#47 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 12 March 2019 - 04:39 PM

Ik zal ook even mijn bijdrage doen.

Ik ben sinds zondag(gister) gestopt met blowen. Heb zo'n 10 jaar toch wel dagelijks geblowd en was er nu wel een beetje klaar mee. Voornamelijk voor mijn portemonnee en het gevoel om ergens aan vast te zitten vond ik niks. Ik rookte dagelijks ongeveer 3/4 joints en eigenlijk altijd in de avond.

Vorige week ben ik al gestopt met blowen. Heb toen wel elke avond een paar druppels thc olie genomen. Dit was meer om de gewoonte van het roken voor het slapen gaan eruit te krijgen. Ging erg goed en heb doordeweeks niet geblowd. In het weekend wel, dat vind ik wel mogen van mezelf. Ik ben ook bezig met afstuderen dus doordeweeks wil ik nuchter zijn. Slapen ging goed vorige week, werd uitgerust wakker en kon goed in slaap komen. Goede week dus.

Deze week is het toch wat lastiger. Ik weet niet of dat komt omdat ik in het weekend heb geblowd of omdat ik nu helemaal geen thc meer binnen krijg. Vannacht erg onrustig geslapen en vandaag redelijk prikkelbaar.

Heeft iemand misschien nog tips of iemand die dezelfde ervaringen heeft? Is het misschien slim om in het weekend ook even te stoppen? Ik eet gezond, sport minimaal drie keer per week en heb genoeg afleiding, daar ligt het probleem niet echt. Moet er gewoon even doorheen denk ik zelf :) maar als iemand tips ofzo heeft zijn ze meer dan welkom!

#48 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9408 posts

Posted 13 March 2019 - 08:38 AM

Als je echt clean wil zijn zul je tot zeker 8 weken niet moeten blowen.

De halfwaarde-tijd van THC in het lichaam is ongeveer 8 dagen, dus na 8 dagen heb je nog 50%, 16 dagen 25%, 24 dagen 12.5%, 32:6.25%, 40:3.125%, 48:1.5625%, etc.
Na ongeveer ~2 maanden kun je zeggen dat je lichaam echt THC-vrij is (niet meer detecteerbaar in bloed plasma).

Probeer het eens. In het ergste geval heb je 2 maanden aan blowen uitgespaard in je portemonnee ;)

#49 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 14 March 2019 - 03:17 PM

Got it, ga het proberen :) thanks voor je input. Heb me voorgenomen om de komende tijd ook de weekenden over te slaan. Moet wel zeggen dat het steeds beter gaat qua gemoedstoestand. Vandaag een lekkage in huis, geen warm water en veel gezeik met de woningbouw. Normaal zou ik nu al half huilend in een hoekje zitten met een joint op me lip(beetje overdreven), maar handel het allemaal goed op het moment. Ook slapen gaat erg goed

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users