Jump to content

Photo

Verslaving

• Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 13 June 2006 - 01:00 PM

heeft iemand hier een verslaving gehad of worstelt er iemand mee atm?

Vooral mensen die een verslaving hebben gehad lijkt me interresant om wat van te horen, ken iemand die zwaar aan de coke/crack zat en het nu nooit meer wil aanraken en psychedelica hebben hem daarbij heel veel geholpen (met name lsd).

Zelf ben ik niet verslaafd ofzo, maar ik heb wel vaak de behoefte om me iets anders te voelen.. :)
(moet je niet gaan denken dat ik 24/7 zit te snoepen ofzo..)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7677 posts

Posted 13 June 2006 - 01:04 PM

Hah, ik ben toch wel redelijk verslaafd aan de psychedelische ervaring.
En aan koffie.

Maar echt levensbedreigend of mij be?nvloedend in mijn functioneren is het niet, ik drink elke dag koffie (juist om te kunnen functioneren, hehehe) en trip alleen als ik de tijd heb. Datzelfde geldt ook voor blowen, ook in de tijd dat ik me nog elke dag (lees: avond) de tering blowde.

Maar echt zwaar afhankelijk ben ik nooit geweest...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 13 June 2006 - 01:16 PM

@mind: ketaaaa :)

ik ben niet verslaafd en ook niet echt geweest. maarja wat is verslaafd? denk dat veel mensen bij verslaving het idee hebben van iedere dag gebruik. dat zijn er misschien weinig, maar ik denk dat toch best veel mensen geestelijk verslaafd zijn als in "ik moet elk weekend drugs nemen, anders is me weekend niet compleet/anders is de party niet leuk etc."
met alcohol en pep had ik wel een tijdje dat ik niet kon stoppen als ik er eenmaal aan begon. maar die tijd is gelukkig voorbij. :) vooral met alcohol, als ik de eerste paar biertjes op had dan ging er gewoon een knop in me hoofd om en constant had ik die drang naar meer, maar omdat ik dat wist dronk ik ook alleen in het weekend.

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 13 June 2006 - 01:46 PM

Mijn probleem is eerder dat ik obsessief kan bezig zijn met dingen enheb ik al vlagen drugverslaving gehad.
Heb zo'n tien jaar gebruikt met bedoeling van de realiteit weg te vluchten. De laatste jaren waren het meest problematisch met psychoses, enorme labiliteit, depressie en suicidaliteit tot gevolg. Ben dan gekapt en nu voel ik me prima, geen slechte gedachten en labiliteit meer. Ik heb altijd gedacht dat ik depri van aard was, 'n half jaar nu na mijn downerverslaving heb ik nog altijd geen emotie-uitbarstingen, suicidale gedachten en shit meer gehad. Depressie en zelfmoordneigingen begonnen na een week afkick te verdwijnen al. De twee maand zwaar afkicken en de positieve resultaten zijn 'n goede motivatie van deze groep drugs weg te blijven. Risicomiddelen zijn booz, ket, ghb en benzo's. Andere middelen heb ik geen probs mee.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 13 June 2006 - 03:20 PM

Ik rook dus dat is er al 1'tje. Daarnaast blow ik eigenlijk ook elke dag maar dan komt dezelfde vraag als oma: wat is verslaafd?
Ik wil af en toe echt stoppen en dan denk ik even ik heb het helemaal gehad maar dit blijft vrijwel altijd bij die ene gedachte. Ik vind het irritant dat me geheugen ervan naar de klote gaat (of anders werkt) maar voor de rest heb ik er totaal geen problemen mee. School, vrienden, relaties en werk gaan goed dus waarom kappen?
Sommige mensen zeggen dan van ja om het voor jezelf te bewijzen maar als je dat zegt ben je volgens mij pas echt verslaafd of ben je geestelijk niet sterk. Ik heb geen behoefte aan wiet/hash als ik iets te doen heb..pas als de verveling toeslaat en ik naar buiten ga, ga ik pas blowen. Omdat niks doen dan ineens ook leuk kan zijn..
Ik zie mezelf wel een beetje als geestelijk verslaafd maar dat zegt niet dat ik mezelf niet sterk genoeg schat om te stoppen indien nodig.
Of dit zijn de standaard praatjes van een verslaafde, who will know?

#6 GodelEscherBach

GodelEscherBach

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 170 posts

Posted 13 June 2006 - 05:51 PM

Damn, ja dat is een standaard praatje, want dat is precies wat ik ook wilde posten.

Voor mij geldt hetzelfde.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6350 posts

Posted 13 June 2006 - 10:02 PM

Zoals al eerder gezegd, wat de een verslaafd noemt, betekend het niet dat het voor een andere het zelfde betekend. Voor mij is iemand pas verslaafd als het zijn dagelijks leven in de weg zit. bijvoorbeeld al zijn geld uitgeven aan hero of zo stoned zijn dat je niets meer aan school of werk doet.

Dus dagelijks blowen, zuipen of spuiten betenend voor mij dus niet per defenitie dat je verslaafd bent.

Ik heb een paar jaar geleden wel een periode gehad dat ik elk weekend me helemaal de tering in MOEST zuipen om het gezellig te hebben. Ik was er dus ook de hele week rot van tot het nieuwe weekend er weer was.
En op eens had ik een helder moment dat ik niet goed bezig was en toen ook een maand geen druppel gedronken. Nu 'zuip'ik alleen op feesten enzo. 1x per maand.

Wat wel toevallig is, is dat ik dat heldere moment had toen ik begon met psychedelica, geen idee of het met elkaar in verband staat.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 June 2006 - 10:50 PM

Ik heb van de 13e tot me 16e gerookt, en begon ook echt verslaafd te raken. Tot ik me eerste echte goede sterke paddotrip had gehad; daarna stopte ik metteen. Ik had de hele trip naar het plafond liggen staren met het rook van een sigaret die prachtig omhoog spiraleerde in het gouden licht van buiten. Ik kon me er niet toe zetten te inhaleren van de peuk, ik kon enkel kijken; opgaan in de vormen die rolde uit de fijne stofdeeltjes. Toen ik weer met twee benen op de grond stond, gaf ik al mijn cigaretten en shag weg, ik wou het niet meer. Ik had totaal geen problemen met het stoppen, ik was 100 % vastberaden. Dit gevoel was lang niet zo sterk geweest als ik niet die trip had ervaren denk ik.

Verder heb ik wel tijden gehad dat ik echt teveel blowde, maar dat was vooral omdat vrijwel al mijn vrienden bijna altijd blowde (plus mijn broer), dus ik zat altijd in de verleiding en had stiekem altijd ook wel trek in de joint. Ik ben vanaf oud en nieuw gestopt met blowen, en heb het tot na mijn laatste examen volgehouden: 5 maanden. De laatste tijd blow ik wel weer.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#9 MadVillain

MadVillain

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 14 June 2006 - 05:11 PM

Tot een paar maanden terug blowde ik elke dag, maar daar ben ik nu wel vanaf. Alleen nu heb ik, zoals iemand al noemde, elk weekend het gevoel dat ik flink wat moet zuipen omdat het anders ?zonde? van m?n weekend zou zijn. Nu dus van het blowen overgestapt naar het zuipen (wel alleen in het weekend natuurlijk). Ik vraag me af wat er slechter is, elke dag 1 gram wiet roken of elke vrijdag en zaterdag min. 8 biertjes drinken.

#10 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 14 June 2006 - 07:15 PM

Ik heb alleen met wiet periodes dat ik veel blow (elke dag), op den duur gaat het het dagelijks leven wel wat in de weg zitten. Dan stop ik meestal een tijdje helemaal. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Na een tijdje gestopt te zijn 'mag' het weer. Ik ben nooit verslaaft geweest, en deze manier zorgt er ook voor dat ik het waarschijnlijk niet zo snel zal worden.

Ik heb vroeger (15-18 jaar) wel heel veel gezopen: elk weekend 30-40 bier. Dit werd een gewoonte waar ik op den duur genoeg van kreeg. Zag het kansloos zuipen echt niet meer zitten. Ik heb toen anderhalf jaar niks gedronken (misschien af en toe op een feestje ofzo). Ik blowde wel weer meer in die tijd, maar zoals ik zij afwisselend.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#11 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 15 June 2006 - 04:40 PM

Ik heb ongeveer hetzelfde als lerez, met blowen, nu is het bijna vakantie, net 2 weken achter de rug en maandag begint het echt, en nu blow ik ook heel veel, altijd in de zomervakantie. Maar ik heb ook een onderliggende verslaving aan drugs gebruiken in het algemeen, gewoon omdat ik t leuk vind en me prima vermaak op die momenten, en ook dat is in mijn ogen een verslaving. Net als wanneer mensen drinken voor gezelligheid of als ze uitgaan, t kan zonder, maar met is leuker en daarom doe je met. Maar ik moet wel zeggen blij te zijn op t moment minder downers te gebruiken, heb een paar maanden ongeveer 2 van de 3 dagen opiaten, ghb en benzo's gebruikt en ik voel me een stuk beter nu ik dat veel minder doe, das dan weer een verslaving waarvan ik blij ben dat ik er vanaf ben.
Dit is dope!

#12 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 27 June 2006 - 02:47 AM

Ik heb mijn cokegebruik al jaren 'in de hand gehad' maar het is nou uit de klauwen gelopen, langzaam in de fuckin' fuik gelopen. Tijd om boete te doen godverdomme...

#13 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 27 June 2006 - 09:01 AM

Ik heb gerookt, en ik ben zwaar verslaafd geweest aan wiet, gestopt en niet lang geleden toch weer ervoor gevallen, denkende dat ik het wel in de hand kon houden. Nu is er toch elke dag weer die drang :/
Ket kon ik slecht vanaf blijven toen ik het had, maar na een tijdje kon ik er wel goed mee omgaan en het beperken tot weekends.
Ik heb het voor de rest wel in de hand, maar gebruik in het weekend toch best vaak veel drugs.. soort uitgaansverbonden verslaving ofzo. De drang om een of ander middeltje te nemen is toch vrij sterk dan.
Ik ben denk wel verslavingsgevoelig dus daarom blijf ik van opiaten en benzo's af en gebruik ik GHB alleen (heel soms) om te feesten, niet om te slapen.

#14 merijn

merijn

DHP-Hater

• Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 27 June 2006 - 10:46 AM

Ik heb mijn cokegebruik al jaren 'in de hand gehad' maar het is nou uit de klauwen gelopen, langzaam in de fuckin' fuik gelopen. Tijd om boete te doen godverdomme...

sterkte!

ik ben zelf een klein beetje verslaafd aan nicotine , maar allang niet meer dagelijks gelukkig.

ga ook niet in mn eentje roken ofzo maar in gezelschap of tijdens het uitgaan kan ik het toch niet laten.

verder ben ik nuchter altijd al redelijk high , dat scheelt :)

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 27 June 2006 - 12:18 PM

Neem je nog efexor, dil? Dat wil wel es helpen tegen cokegebruik, je voelt er weinig meer van, of zou dat msch 'n slechte draai aan 't geheel geven?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#16 JD86

JD86

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 364 posts

Posted 27 June 2006 - 12:24 PM

ik ben verslaafd aan roken.

voor de rest weet ik mezelf erg goed in toom te houden

#17 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 27 June 2006 - 04:27 PM

Neem je nog efexor, dil? Dat wil wel es helpen tegen cokegebruik, je voelt er weinig meer van, of zou dat msch 'n slechte draai aan 't geheel geven?

Uit onderzoeken blijkt dat Efexor het effect van coke zelfs versterkt (itt tot wat ik eerder heb gepost), dus dat schiet niet echt op :)

#18 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 27 June 2006 - 04:32 PM

Toen ik efexor nam, had ik 'n gr sos op 'n uur op en mdma voelde ik bijna niet.

#19 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 27 June 2006 - 04:34 PM

MDMA met sos werkt elkaar tegen volgens mij, heb t een paar keer gedaan, maar voelde van beide weing...

#20 JD86

JD86

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 364 posts

Posted 27 June 2006 - 04:43 PM

bij mij juist totaal anders: als ik eerst sos nif en dan nog eens een mikker neem word ik veel lijper ?

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Bing (1)