Jump to content

Photo

Slaaptopic

• Please log in to reply
196 replies to this topic

Poll: Slaapkwaliteit (124 member(s) have cast votes)

Waarop slaap je het beste?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#81 Enigmatic

Enigmatic

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 102 posts

Posted 16 June 2007 - 03:51 PM

Het meest vaste slaap ik op benzo's, vooral mirtazapine... Maar dan ben ik de dag nadien nog steeds aan het slapen. Ik noem dat niet echt goed slapen, maar wel enorm vast. Het beste slaap ik na een joint, dan heb ik lekkere dromen en ben ik eigenlijk wél fris de dag erna, maar dat hangt af van de hoeveelheid, dus meestal niet superveel. Het enige probleem is dat ik dan nog van m'n roes wil genieten inplaats van in m'n bed te gaan liggen snurken... :crazypilot:

#82 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 02 December 2009 - 02:10 PM

Nozinan (levomepromazine): nog 3 dagen suf

Nozinan kan ik niemand aanbevelen! wat een rommel is dat zeg. Blijkbaar wordt dit nog wel es gebruikt bij bedlegerige terminale patienten, en zo voelde ik mij ook naderhand... Ik had een klein stukje genomen, was al 70 uur wakker ofzo en moest slapen ivm werk de volgende dag. Had niets anders in huis en toch maar besloten een stukje nozinan te nemen terwijl ik al had begrepen dat dit echt hardcore spul was wat je evt kan gebruiken om doorgetripte lui die zijn doorgedraaid koest te krijgen (werd letterlijk gezregd "die persoon was helemaal doorgeflipt maar zat na aan half uur te kwijlen"). Anyway, kwam er niet van in slaap, nog een uur achter de pc gezeten, waarna ik toch maar naar bed ben gestrompeld en daar outgegaan. Next thing I knew, was het 4 uur later, en ik werd in een paniek wakker. Mijn hoofd totaal verdoofd en kon mijzelf niet wakker krijgen, maar ook amper bewegen. Was echt heel beangstigend .. Moest ook heel nodig pissen maar dat kon niet want ik kon niet opstaan. Nog nooit zoiets meegemaakt! Daarna weer outgegaan, en na een paar uur half te hebben geslapen naar de wc gestrompeld en daarna gewoon gaan werken, maar dat had ik beter niet kunnen doen want ik ging bijna out, zittend op een burostoel!
Echt, wat een rotzooi is dat! Dus bij deze de aanbeveling, mocht je deze rommel in handen krijgen, flikker het weg! Ook die doorgeslagen tripper zit er denk ik niet op te wachten :duimpje:
Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#83 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 02 December 2009 - 02:13 PM

op speed of hash (1 gram ofso) slaap ik het best ....doordeweeks heb ik wel wat hash nodig om me hoofd rust te geven.....en ik slaap de laatste tijd sowieso slecht....sinds me medeslaper heen is gegaan is het maar koud in bed .....

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#84 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 02 December 2009 - 02:18 PM

arme stije :duimpje:

maar van blowen word ik para en ga ik alleen maar meer denken, ook van hash dus .. ook maar weer mee gestopt
Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#85 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 02 December 2009 - 02:36 PM

Het beste val ik in slaap met een film/TV-serie aan.
Verbing weirds language.

#86 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 02 December 2009 - 02:43 PM

Persoonlijk slaap ik inderdaad verreweg het beste naast mijn vriendin. Niet dat die nou zo slaapverwekkend is (eerder snaapverwekkend :duimpje:) maar tegen haar aan val ik stukken makkelijker in slaap. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#87 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 02 December 2009 - 02:51 PM

goed is dat he :) je eigen kacheltje in bed :duimpje:

You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#88 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 02 December 2009 - 02:58 PM

Persoonlijk slaap ik inderdaad verreweg het beste naast mijn vriendin. Niet dat die nou zo slaapverwekkend is (eerder snaapverwekkend :duimpje:) maar tegen haar aan val ik stukken makkelijker in slaap. :)

hèhè laat dat nou precies de reden zijn dat ik niet meer goed slaap :s
Ronald Reagan

#89 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 03 December 2009 - 10:24 PM

Melatonine gebruik ik regelmatig, en helpt altijd. Alcohol zorgt ook voor een goede nachtrust. Wiet (met een verdamper dan) helpt absoluut niet, ik vind het wel enorm lekker om dan in bed te liggen en wat te doezelen, voel me heel comfortabel en dromerig, maar in slaap vallen duurt erg lang.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#90 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 04 December 2009 - 12:26 PM

melatonine is natuurlijk superhardcore, als je daar niet van in slaap valt is je hoofd gewoon raar. Maar het beste val ik toch in slaap als er iemand in de kamer die ik vertrouw noglekker rustig aan het programmeren is (deed mn pa altijd toen ik klein was dus heeft een of ander heel veilig gevoel). Dat mensen denken dat ze van alcohol goed kunnen slapen bevreemd me, wiet en hash ook trouwens, omdat je misschien wel makkelijker in slaap valt, maar je slaap gaat niet volgens de normale fases, dus rust je minder goed uit.
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#91 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 04 December 2009 - 12:38 PM

melatonine is natuurlijk superhardcore, als je daar niet van in slaap valt is je hoofd gewoon raar.

dan is me hoofd raar :blink:

#92 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 04 December 2009 - 12:47 PM

oud nieuws skat :blink:
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#93 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 04 December 2009 - 03:17 PM

zijn we samen raar Stij!!!
Ronald Reagan

#94 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 04 December 2009 - 04:06 PM

Ik had sinds afgelopen zomer ook wat problemen met goed slapen en vooral met in slaap komen.
Erg vervelend, tot ik ongeveer een maand geleden ayahuasca nam, sinds dien slaap ik weer prima.
They don't like my lifestyle..

#95 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 04 December 2009 - 06:35 PM

check ... vandaar je nick ;) heeft je nogal goed gedaan?? :)
Ronald Reagan

#96 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 04 December 2009 - 06:39 PM

melatonine is natuurlijk superhardcore, als je daar niet van in slaap valt is je hoofd gewoon raar.

Of jouw hoofd is gewoon vaag, want voor mij doet het ook geen fuck. ;)

Licht het aan mij of ruikt het hier opeens heel erg superhardcore naar placebo.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#97 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 04 December 2009 - 07:52 PM

Als je door te ruiken de placebo kunt onderscheiden is het geen goede placebo.
</mierenneukmodus>

Melatoninetabletten heb ik nooit effect van ondervonden, melk wel. Geluid of gezelschap in de ruimte werkt ook goed, ik houd niet van een stille donkere slaapkamer.
Verder slaap ik het best tegen de muur aangedrukt, of half over de rand van het bed hangend, met m'n hoofd lager dan het kussen en dan het kussen opgepropt tegen het hoofdeind.
Verbing weirds language.

#98 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 04 December 2009 - 07:55 PM

Melatonine doet in die concentraties van 0,1 mg per pilletje bij mij zelfs tot 10 pilletjes geen drol. Valeriaan merk ik wel degelijk, vanaf twee heb ik altijd dat ik een soort slaap/droom gat val/ getrokken wordt. Benzo's moge duidelijk wezen, ghb, eerste drie uur prima slapen, daarna onrustig vanwege dopamine rebound Wss. Voor de rest, alchol, ondiepe slaap -> weinig zin.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#99 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 05 December 2009 - 12:44 AM

Of jouw hoofd is gewoon vaag, want voor mij doet het ook geen fuck. :glare:

Licht het aan mij of ruikt het hier opeens heel erg superhardcore naar placebo.. :glare:

wow als je denkt dat melatoninepillen placebo zijn dan ben je echt wel een beetje in de war, ik zou de literatuur er nog eens op naslaan als ik jou was :P

Voor de duidelijkheid, ik heb het dan dus over door de huisarts voorgeschreven melatonine in dosissen van 2,5 a 5 milligram: niet over die nonsens die je bij het kruidvat koopt met 0,1 a 0,5 mg per pilletje.

En ja als melk werkt: dat is ook melatonine, want van melk en tomaten gaat je hoofd melatonine aanmaken. Als je van melatonine niet in slaap valt heb je sowieso een probleem: melatonine is een natuurlijk homroon dat gedurende de dag en nacht in meer en mindere mate wordt aangemaakt... als het donker wordt begnt de aanmaak van melatonine harder te gaan tot het punt waarop er zo veel melatonine in je lichaam zit dat je moe wordt. Dat is een beetje de ubersimpele variant want er speelt natuurlijk nog veel meer mee bij moeworden en dag/nachtritme, maar dat melatonine daarbij een cruciale rol speelt is in ieder geval al wel duidelijk.

Het is niet voor niets dat melatonine de number one choice of drug bij kinderen met slaapproblemen. En dat het wordt voorgeschreven bij een jetlag. En mensen met adhd, die een verstoord dagnachtritme hebben omdat hun melatonine aanmaak niet volgens de normale patronen gaat.

#100 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 192 posts

Posted 05 December 2009 - 09:32 AM

melatonine is geen drug

ik heb ze ook van 30 miligram .. doen ook nix .. probleem is ook niet dat ik geen natuurlijk slaapritme heb ofzo, ik word s'avonds altijd moe ... kan alleen niet slapen :s
Ronald Reagan

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Bing (1)