Jump to content

Photo

Slaaptopic

• Please log in to reply
196 replies to this topic

Poll: Slaapkwaliteit (124 member(s) have cast votes)

Waarop slaap je het beste?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#41 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 09 September 2006 - 04:34 PM

Nee, heb die wel thuis ergens, maar ik had amipox, een mengsel van d'oh ik zie mn fout... Ik had deze vet snel geschreven, ik bedoelde dus chlordiazepoxide :| Maar wel gemengd met amitryptiline dus. Nog nooit zo chill geslapen, of zo lang, maar ik had 2 dagen om bij te komen, dus nadat ik wakker was geworden even een trap opgelopen, wat te eten gehaald, nog 2 naar binnen gegooid en nog 20 uur geslapen. Ben nog nooit van mn leven zo chill wakker geworden daarna, gelijk helemaal hyper, vrolijk, zin om te gaan bergwandelen, wat mooi was, want ik zat in de bergen/ en de rest van de dag ook geen dip.

#42 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 26 November 2006 - 05:31 PM

Ik denk dat ik mijn stem toch moet wijzigen, had eest GHB gekozen, maar ik slaap toch echt duidelijk beter om benzodiapines. Met name bromazepam doet het erg goed ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#43 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 26 November 2006 - 06:02 PM

^ stay off the benzo's dude :/

Ik kan geen weloverwogen keuze maken, omdat ik het overgrote deel van de middelen niet gebruik.

#44 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 26 November 2006 - 06:51 PM

Wow, het valt me op hoe algemeen het gebruik van benzo's is hier...

Las laatst dat gedurende de afgelopen eeuw het gemiddelde van acht uur slaap dat een mens normaal gesproken nodig heeft, structureel verminderd is (West-Europa).

Zou er een verband zijn tussen dat gegeven en het toegenomen gebruik van anti-depressiva en slaapmiddelen vraag ik me wel eens af...Het lijkt wel of mensen maar blijven meedoen aan de ratrace zonder zich structureel dingen af te vragen.

Ik gebruik echt niets om in slaap te vallen, behalve het leegmaken van m'n hoofd als meditatie als ik écht m'n slaap goed kan gebruiken.
female life form hiking the galaxy

#45 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 26 November 2006 - 07:25 PM

Ik heb van dit lijstje alleen alcohol, wiet/hash, ghb en melatomine gehad.

Als ik alcohol gedronken heb kan ik wel goed de slaap vatten, maar die slaap geeft meestal niet veel voldoening (zeker als je veel gezopen hebt).

Met wiet/hash is het heel erg wisselend, soms val ik vrij gemakkelijk in slaap en slaap ook wel ok, maar soms kan ik er ook erg van gaan liggen malen (bij wiet meer dan hash). En echt uitgerust raak ik meestal ook niet echt.

Ghb heb ik nooit echt vlak voor het slapen genomen, maar het geeft je een rustige warme buzz waar je lekker in weg kan dommelen, dus kan me voorstellen dat het wel chill is.

Melatomine heb ik nooit enige werking van gemerkt.

Kortom: Al die middeltjes zijn niet echt bevordelijk voor de slaap. Het beste helpt een tevreden rustige geest en daar is een tripje op z'n tijd een goed middel voor. ;)
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#46 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 26 November 2006 - 07:46 PM

^check

ik heb btw gemerkt dat je van weinig DXM voor het slapen gaan (1á2 standaardcaps, vergruisd als je kort moet slapen, anders werkt onvergruisd ook; dus laten we zeggen zo rond de 50mg) heel veel meer gaat dromen! en uitgebreid ook! een maat van me heeft hetzelfde geconcludeerd en ik heb het inmiddels al een aantal keer geprobeerd (was eerst tegen hoest maar zonder hoest werkt het dus ook).
afijn werd er de 1e keer niet echt uitgeruster door wakker, maar toen was ik dus ook verkouden. Opzich is het wel interessant en heb ik er 1 keer (toen ik uit kon slapen) echt heerlijk van geslapen en een aantal bijblijvende dromen gehad.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#47 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 27 November 2006 - 08:06 PM

@ Dreamer, Ik gebruik ook niet veel benzo's alleen als ik echt niet kan slapen dan neem ik wel wat hulpmiddelen, maar gebruik benzo's helemaal niet recreatief.
En toen ik dus van de week bromazepam op had, kon ik echt niet slapen en had bovendien nog super spierpijn ook, en aangezien benzo's spierverslappers zijn kwam dat ook nog is goed uit.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#48 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 28 November 2006 - 10:19 PM

alcohol en of wiet, maar naast drugs: hard gewerkt hebben, in een rijdend voorwerp zitten; trein, voor het vliegtuig opstijgt lig ik al te slapen als een tierelier.
Meditatie doe ik helaas te weinig, maar diepe buikademhaling is absoluut een rustgever als ik op bed lig en geen alcohol/ wiet op heb.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#49 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 28 November 2006 - 11:46 PM

Ik kan echt balen als ik in de trein lig te slapen en hij arriveert op de bestemming. Kan echt op weinig plekken lekkerder slapen dan in de trein als ik moe ben... en ja, nuchter slapen werkt bij mij echt veruit het beste!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#50 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 29 November 2006 - 12:17 AM

ik lees graag in de trein, maar samen met het in de trein zitten is dat voor mij de ideale combinatie om in slaap te vallen, regelmatig schrik ik dus wakker omdat mijn boek op de grond valt en dan zit zo'n halve coupe me schaapachtig aan te kijken.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#51 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 29 November 2006 - 11:07 AM

^Daar is dan ook de slaaptrein voor uitgevonden...
female life form hiking the galaxy

#52 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 29 November 2006 - 03:50 PM

ja, ik neem dan ook regelmatig de slaaptrein van Utrecht naar Den Haag :lol2: :ike: <_<
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#53 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 29 November 2006 - 06:54 PM

Dan ga je de goede kant op !
<_< :ike: :lol2:
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#54 Fenobarb

Fenobarb

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 301 posts

Posted 29 November 2006 - 08:06 PM

Vind de intercity Utreg - Rotterdam toch net ff beter <_<

#55 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 29 November 2006 - 11:08 PM

Shut up, elke trein die rechtstreeks naar Groningen gaat op zondagochtend is de shit. Oh man, heeeeeerlijk slapen.

Hehe, al moet ik toegeven dat ik ooit een keer >6 uur heb gedaan over Amsterdam-Groningen. Via Almelo enzo. Sindsdien let ik altijd heel goed op wanneer ik moet overstappen en beloof ik mezelf niet voor die tijd in snaap te vallen. <_<

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#56 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 29 November 2006 - 11:16 PM

^Djieez! Ik mag hopen dat die lange trip niet na een nachtelijk feestje was in übergare toestand?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#57 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 29 November 2006 - 11:36 PM

^Djieez! Ik mag hopen dat die lange trip niet na een nachtelijk feestje was in übergare toestand?

Hahahaha, ben je gek. Waarom zou ik er anders 6 uur over doen? Sterker nog... langer! Hehehe, dat feestje was ergens buiten in Oost, vlakbij tankstation Kriterion, vanaf zaterdagmiddag. In mn eentje heengegaan, zon aan de ene kant van de brug zien ondergaan, midden in de nacht onder de brug geslapen voor een box, volgende ochtend de zon aan de andere kant weer op zien komen. Wel mooie ervaring, en nog leerzaam ook (<_<), maar errrrrrg naar de tering. Ik was geloof ik pas weer om 3 uur in Groningen, terwijl ik rond 9 uur daar weg ging... enniewee, totally offtopic. Is ook al jaaaaren geleden.

Thank you, the mdgt.

#58 dietjuh

dietjuh

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 17 February 2007 - 12:16 AM

Moeilijke keuze hoor. Wiet en benzo's waren ook goede kandidaten maar ik heb toch voor GHB gekozen omdat ik zo'n enorme moeite heb om uit bed te komen normaal. Met GHB is dit totaal niet aan de orde en lig ik na 5 uur slaap klaarwakker in mijn bed. :D

#59 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 February 2007 - 11:04 PM

Heeft iemand al eens geprobeerd om op kava in slaap te vallen? Heb er goede ervaringen mee, jammer dat het niet meer te verkrijgen is.
Bij mij helpt trouwens verder niets echt. Ik slaap meestal pas als ik moe ben. Tenzij het een zwaar verdovingsmiddel is, blijf ik met de meeste drugs makkelijk wakker.
Nuchter slaap ik het slechts, met wiet of hasj voor het slapen gaan al iets beter. Maar vaak lig ik uren wakker, ben een moeilijk geval wat betreft slapen.
.

#60 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 18 February 2007 - 11:40 AM

hmmm je bedoelt kava kava? theeft wel een soort alcohol achtige werking, kan me er wel iets bij voorstellen dat je er makkelijk door in slaap valt.
Een klein btje opium in een pijpje voor het slapen gaan doet ook wonderen :D

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users