Jump to content

Photo

Slaaptopic

• Please log in to reply
196 replies to this topic

Poll: Slaapkwaliteit (124 member(s) have cast votes)

Waarop slaap je het beste?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#21 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 11 June 2006 - 09:01 PM

^ Hoeveel valeriaan neem je dan ongeveer voor die rare dromen, want dat was wat juist wat ik met valeriaan wou bereiken, maar nooit gelukt is. Misschien dat ik gewoon te weinig heb genomen. Het meeste dat ik ooit heb genomen was 5 pilletjes met 45 mg extract, wat dus uitkomt op 225 mg.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#22 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 14 July 2006 - 01:18 PM

Wolvenkind, das hydroxyzine, die verkopen ze hier in Azie veel als slaapmiddel. Heb ik met Overmind en een andere vriend van me wel een paar keer gebruikt, ik slaap er ook makkelijk op in maar word altijd te vaak wakker in de nacht en word niet helemaal fris wakker. Niet helemaal mijn middel, helpt wel goed tegen jeuk trouwens :respect:

#23 nememphis

nememphis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 01 August 2006 - 04:46 PM

droomkruid kun je bij veel smartshops halen. zet er wat thee van en je droomt erg heftig maar je wordt pas wakker als je genoeg hebt geslapen

#24 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 August 2006 - 04:59 PM

"droomkruid"

defineer welk droomkruid :blink:

#25 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 August 2006 - 06:31 PM

Denk dat hij, dream herb, Calea Zacatechichi bedoelt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#26 nememphis

nememphis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 02 August 2006 - 02:31 PM

Denk dat hij, dream herb, Calea Zacatechichi bedoelt.

:blah:

#27 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 02 August 2006 - 02:35 PM

dreamer, had jij niet een of andere droomwortel waar je op moest kauwen? Beetje vage omschrijving, ik weet 't, maar volgens mij weet je wel waar ik het over heb. Hoe werkte dat?

#28 Mescer

Mescer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 02 August 2006 - 03:41 PM

Het snelst slaap ik... nuchter ;)
Maar ik heb nog nooit problemen met slapen gehad...
Ik ga liggen, doe me ogen dicht, bedenk een of ander bullshit verhaaltje en ben volgens mij immer binnen 2 minuten weg

#29 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 02 August 2006 - 03:55 PM

Da's dus Silene capensis en wordt ook verkocht als "droomkruid" of "african dream root".

Was iig beter te pruimen dan Calea. werd daar ook wat slaperiger van en zeker ook lucide. Na het kauwen wakker blijven en een beetje hash bij roken werd alles erg dromerig van.

#30 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 02 August 2006 - 06:50 PM

Dat african dream root is dat ook bij een willekeurige smart shop te halen en is de kwaliteit hier ook goed genoeg dat het zou moeten werken. Want dan ga ik dat van de week eens langs bij een smartshop.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#31 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 02 August 2006 - 07:59 PM

Nee, niet bij willekeurige smartshops, net zo min als dat je bij "willekeurige smartshops" Calea zacatechichi of andere shamanistische planten/kruiden (bijv ingredienten voor ayahuasca) kan kopen.

#32 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 02 August 2006 - 08:19 PM

?? dat kan je toch wel gewoon bij een smartshop halen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#33 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 02 August 2006 - 09:40 PM

bij 95% van de shops echt niet: paddo's en herbal xtc is het enige dat echt verkocht wordt.

maar -> ;)

#34 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 02 August 2006 - 11:08 PM

nuchter na veel inspanning t beste

maar heb valeriaan gestemd. word er wel een melancholische half-zombie van maar ga er heel gaar/interessant en lang van dromen.

maar als ik t best uitgerust wil raken toch echt nuchter.

en melatonine is imo bullshit.

^ Hoeveel valeriaan neem je dan ongeveer voor die rare dromen, want dat was wat juist wat ik met valeriaan wou bereiken, maar nooit gelukt is. Misschien dat ik gewoon te weinig heb genomen. Het meeste dat ik ooit heb genomen was 5 pilletjes met 45 mg extract, wat dus uitkomt op 225 mg.

ow iemand anders ook raar dromen..

je moet/wil VEEL nemen. maar reken er niet op dat je uitgerust wakker wordt.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#35 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 02 August 2006 - 11:22 PM

Wat is veel? Een gram valeriaan naar binnen gooien?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#36 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 03 August 2006 - 11:04 PM

goeie vraag, dreadz...

ik geloof dat 4?5 pilletjes wel werkt bij mij voor vage dromen, maar ik heb het potje met de hoeveelheid per pil niet bij de hand, die staat zegmaar zo'n 22km verderop in mijn keukenkast en het regent.

maar als je zonder te slapen iets van valeriaan wil voelen moet het al snel meer zijn.

heb in tsjechi? bij gebrek aan beter een keer samen met een gast een heldhaftige portie valeriaan gesnoept, alhoewel van snoepen gezien de walgelijk stank niet echt sprake kon zijn. dat was wel een handje vol en toen werden we vooral zombie-achtig, lusteloos en melancholisch, waarvan dat laatste nog wel leuk is op zn tijd. Maar nadat we begonnen met de pivo's ofwel bieren voor de niet-kenners was het snel weg en merkten we eigenlijk geen verschil meer met normale dronkenschap. maar daar is dronkenschap ook een geschikt middel voor; om nergens wat van te merken.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#37 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 06 September 2006 - 04:23 PM

Phenergan!!!

(promethazine)

25 mg, goed slapen, ik slaap er netjes precies acht uur op en wordt heerlijk fris wakker.

Waarom staat Remeron (mirtazapine) er niet bij? Daar slaap ik ook goed op.

Remeron (wellicht geldt dit ook voor andere middelen met H1-antihistaminerge eigenschappen?) verbetert de slaapkwaliteit ipv deze te verwaarlozen tot een nepslaap zoals benzo's.

Ook jammer dat Seroquel (quetiapine) er niet bij staat. Hier slaap ik ook goed op, zeker in combinatie met Phenergan, en het wordt in Amerika veel voorgeschreven voor slaapstoornissen als men benzomisbruik vermoedt (althans dit leidt ik af van de posts op bluelight). Van Seroquel krijg ik wel hele freaky levendige dromen... Ik zie m'n vrienden als gothics terug in dromen, ik droom hele msn-conversaties met clowns, ik droom een aantal keer dat ik wakker wordt voordat ik dat echt wordt en daarbij m'n ochtendritueel doe... Wel lachen opzich, hierdoor wordt ik iedere ochtend wel met een glimlach wakker XD

GHB: nooit geprobeerd
Alcohol: Slaap ik erg onrustig van, en moet er veel van nemen
Weed/hasj: paniekaanvallen
Melatonine: nooit geprobeerd
Benzo: onderdrukt REM-slaap, bij hoge dosering niet bed uit kunnen komen, afhankelijkheid, enz. te veel nadelen voor mij BOVENDIEN reageer ik op sommige ervan zoals Dormicum paradoxaal; agitatie, veel energie, snel ge?rriteerd
Zopiclon/zolpidem: reageer ik ook paradoxaal op, ga ervan mild hallucineren (kleurtjes, patroontjes) en wordt geagiteerd
Promethazine: zie boven
Valeriaan: doet me niet zo veel
Trazodon: werkt erg goed, maar ik krijg er een zeer korte slaap van en het heeft nare bijwerkingen zoals misselijkheid, moet er van overgeven

Overig:
Remeron (mirtazapine): werkt zeer goed
Nozinan (levomepromazine): nog 3 dagen suf
Fenobarbital: ook nog 3 dagen suf
Dipiperon (pipamperon): wordt ik niet slaperig van, en als ik slaap wordt ik niet meer wakker
Meprobamaat: heerlijk in slaap gewiegd worden door deze oude tranq, maar onderdrukt rem-slaap en geeft nog sneller dan benzo's afhank.
Chloraalhydraat: val er van als een blok in slaap, enorme euforie bij wakker blijven wat zeer moeilijk is, wordt lekker uitgerust wakker, lijk wel of ik er energie van KRIJG de volgende dag juist, maar onderdrukt rem-slaap en is een beetje riskant middel
Seroquel (quetiapine): werkt wel ok?, zeker icm Phenergan, geeft weirde dromen
Chloorpromazine (voorheen Largactil): slaap ik wel lekker op in
Haldol (haloperidol): in principe zou je hiervan beter gaan slapen omdat het sederend werkt, maar heb tijdens insomnia periodes de dosis opgevoerd tot 6 mg zonder positief resultaat
Risperdal (risperidon): slaap er ietsje beter van in
Gabapentine (Neurontin): slapeloosheid totdat het is uitgewerkt
Opiaten: ga ik enorm snel van nodden, waardoor ik wakker blijf. met een antihistamine erbij kan ik er wel op slapen. o ja geven ook vreselijke jeuk waar ik snel last van heb. Op methadon slaap ik vrij goed, op hero?ne zeer slecht, van buprenorfine krijg ik slapeloosheid.

#38 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 06 September 2006 - 05:47 PM

als ik nu zou stemmen zou ik stemmen op benzo's ipv wiet. Die oxazepam bracht me ondanks vrij ernstige zorgen gewoon in slaap.

#39 Toasted

Toasted

Totally Off-Topic

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 832 posts

Posted 08 September 2006 - 02:20 AM

[quote]Benzo: onderdrukt REM-slaap, bij hoge dosering niet bed uit kunnen komen, afhankelijkheid, enz. te veel nadelen voor mij BOVENDIEN reageer ik op sommige ervan zoals Dormicum paradoxaal; agitatie, veel energie, snel ge?rriteerd[/quote]

Ik heb dat zelf bij clonazepam wel eens, zin om op te staan en dingen te gaan doen, maar te moe zijn om echt iets te gaan doen, en dan wel irritatie, maar niet door het middel, meer doordat ik een middel neem om te slapen en het het tegenovergestelde effect heeft :|

[quote]Zopiclon/zolpidem: reageer ik ook paradoxaal op, ga ervan mild hallucineren (kleurtjes, patroontjes) en wordt geagiteerd[/quote]

Vind ik persoonlijk wel ok om op te slapen, vind het niet kunnen slapen erop ook irritant(de milde trip die het geeft is voor mij niet boeiend, vind 'm maar bagger als recreationeel middel)

[qoute]Chloraalhydraat: val er van als een blok in slaap, enorme euforie bij wakker blijven[/quote]

Gemengd met amitryptiline mn favoriete slaapmiddel. Lang slapen, maar wel gruwelijk lekker wakker

Edited by Bunzerr, 04 March 2007 - 02:07 PM.

#40 Shiva

Shiva

DHP entertainer

• Members
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 09 September 2006 - 04:09 PM

Chloraalhydraat: val er van als een blok in slaap, enorme euforie bij wakker blijven

Gemengd met amitryptiline mn favoriete slaapmiddel. Lang slapen, maar wel gruwelijk lekker wakker

Bedoel je niet amitriptyline hydrochloride?
Heb je zelf chloraalhydraat met Tryptizol zitten mixen?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users